ایران خانوم بلاگر مسن ایرانی با روحیه جوان

5 دقیقه مطالعه
ایران خانوم بلاگر

تعریف شما از سن چیست؟ آیا با وجود کهولت سن موانع پیش رو آن‌قدر بزرگ می‌شوند که دیگر نمی‌توانیم به آرزوهایمان دست پیدا کنیم؟ ایران خانوم بلاگر مسن ایرانی ثابت کرده که حتی اگر شرایط به نفع ما نباشد بازهم با نیروی اراده می‌توانیم به اهدافمان برسیم. ایران خانوم بانوی با وقار و زیبای ایرانی که بیش از 90 سال سن دارد به نوعی مادربزرگ بلاگرها محسوب می‌شود. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به فعالیت‌های این بانوی خوش پوش و شیک که روحیه جوان خود را از دست نداده است.



چه شد که ایران خانوم وارد دنیای مدلینگ شد؟

بلاگر مسن ایرانی

سال 1393 بود که ایران خانوم از ایران مهاجرت کرد و به فرانسه رفت تا در کنار فرزندانش زندگی کند. شروع ماجرای فعالیت او در فضای مجازی و ساخت پیج اینستاگرام برای او از همین نقطه بود. این بانوی پرشور و شیک پوش به دعوت نوه‌هایش تصمیم گرفت تا وارد عرصه مدلینگ شود. بعد از آن طولی نکشید که به واسطه پست‌های اینستاگرامی‌اش، این مادربزرگ خوش‌ذوق تبدیل به یکی از اینفلوئنسرهای معروف این شبکه اجتماعی شد. پیج او نزدیک به 290 هزار دنبال کننده دارد و محبوبیتش روز به روز بیشتر می‌شود.

مشوق اصلی او برای شروع این کار، نوه‌اش دانیال میرزاپور بود. ایران خانوم گفت که یک روز با دختر و نوه‌اش در این مورد صحبتی داشته است که در ایران دیدگاه متفاوتی نسبت به سن و سال و پیری وجود دارد. دیدگاهی که به خصوص در بین زنان بیشتر رواج دارد و آنها این تصور را دارند که بعضی کارها تنها در یک محدوده سنی خاص قابل انجام است. ایران خانوم گفت برای اینکه چنین تصورات اشتباهی را از بین ببرد و به الگویی برای زنان تبدیل شود دست به چنین کاری زده است. او قصد داشت این پیام را به جامعه بدهد که هیچگاه برای انجام کارها دیر نیست. خود او یک نمونه بارز برای اثبات این مدعا بود.

اداره کردن پیج اینستاگرام ایران خانوم

ایران خانوم بلاگر مسن

پیج اینستاگرام ایران خانوم به آدرس: iran.khanoom با این هدف شروع به کار کرد که خانم‌ها به این نتیجه برسند که در هر سنی جوان هستند. مادربزرگ اینستاگرام در ابتدای مسیر با یک چالش سخت هم مواجه شده بود. مدیریت صفحه اینستاگرام و آشنایی با تکنولوژی‌های روز چندان آسان به نظر نمی‌رسید. برای همین نوه او، دانیال میرزاپور، مدیریت این پیج را برعهده گرفت و تمام کپشن‌نویسی‌ها هم توسط مادر دانیال انجام شد. منبع تمامی این مطالب اما خود ایران خانوم است و خاطرات گذشته و تجربیات او در طول زندگی چیزهایی است که بلاگر مسن ایرانی از آنها الهام می‌گیرد.

مفهومی که پیج این بلاگر خوش‌ذوق ایرانی به آن توجه بسیاری داشت، لذت بردن از زندگی و ایجاد حس رضایت و خشنودی در افراد به‌ویژه خانم‌هاست. مادربزرگ اینستاگرامی ما می‌گفت لذت بردن از زندگی و حس رضایت یک پدیده درونی است و هر شخصی باید خودش به آن دست پیدا کند. اما یک راهکار برای این قضیه وجود دارد؛ شما باید کارهایی را انجام بدهید که به آنها علاقه دارید! با این کار احساس رضایت درونی شما نیز بیشتر می‌شود.

پیام اصلی پیج او

مادربزرگ بلاگر ایرانی

از دید این بانوی مسن، خانم‌ها می‌توانند در هر شرایطی یک محیط دلپذیر برای اطرافیانشان به وجود بیاورند. برعکس این قضیه هم به نوعی درست است. خانم‌ها اگر تمایلی به انجام این کار نداشته باشند، می‌توانند بهترین محیط‌ها را به یک فضای کسل‌کننده و غیر قابل تحمل تبدیل کنند. توصیه ایران خانوم به بانوان خوش‌ذوق و با سلیقه این بود که در هر شرایطی علایق خودشان را دنبال کنند. او روش زندگی خودش را به عنوان مثال بیان می‌کرد. طبق حرف‌هایش او همیشه عاشق بچه‌ها بوده و از بازی‌های کودکی آنها لذت می‌برده است. اینکه برای بچه‌ها غذا بپزد یا برای آنها بافتنی ببافد همیشه یک حس خوشایند به عنوان یک زن برای او به وجود می‌آورده است.

ایران خانوم می‌گفت این‌ها ویژگی‌های شخصیتی او هستند و زنان دیگر ممکن است خصوصیات متفاوتی داشته باشند. همین خصوصیات متفاوت است که باعث می‌شود علایق و سلیقه افراد باهم فرق کند. اما آیا این تفاوت‌ها موجب می‌شود تا زنان نتوانند از زندگی خودشان لذت ببرند؟ پاسخ مادربزرگ اینستاگرامی به این پرسش منفی بود. این مادربزرگ اینستاگرامی گفت خانم‌هایی هستند که به فعالیت‌های دیگر علاقه دارند. شاید زنی از سینما، فیلم، کتاب‌خوانی و کارهای علمی لذت ببرد. هر کسی در یک زمینه خاص استعداد دارد. برخی کارهای هنری مثل نقاشی یا موسیقی را دوست دارند. عده‌ای ممکن است از خیاطی کردن لذت ببرند یا به شغلشان علاقه‌مند باشند. ایران خانوم نکته‌ای مهم را به زنان یادآوری می‌کرد و آن این بود که تا جوان هستید دنبال علاقه خودتان بروید و کاری را انجام بدهید که برای شما لذت‌بخش است. از نظر او همین نکته کلید شادی شما در زمانی است که سنتان بالاتر می‌رود وگرنه دوران پیری کسل‌کننده‌ای خواهید داشت.

مادربزرگ شیک پوش اینستاگرام

مادربزرگ اینستاگرامی

خوش پوشی و پوشیدن لباس‌های شیک و آراسته یک موضوع مهم از نظر این بلاگر مسن تلقی می‌شد. او می‌گفت همسرش هم در زمان حیاتش بسیار شیک پوش بوده و در انتخاب لباس وسواس زیادی به خرج می‌داده است. مادربزرگ اینستاگرامی معروف این مسئله را یک ویژگی موروثی در خانواده می‌دانست که حتی نوه‌ها نیز به آن اهمیت می‌دهند.

او چند توصیه هم برای خوش‌پوشی داشت و به بانوان توصیه می‌کرد در هنگام انتخاب لباس به رنگ پوستشان توجه کنند و پارچه‌ای را انتخاب کنند که با رنگ پوستشان همخوانی دارد. او به این نکته اشاره می‌کند که فرم بدن هر کس شکل منحصر به فرد و خاص خودش را دارد. از این نظر شاید تقلیدکردن از طرز لباس پوشیدن دیگران کار عاقلانه‌ای نباشد. لباسی که در تن یک نفر جذاب و زیباست به این معنا نیست که همه با پوشیدن آن زیبا می‌شوند. خانم‌ها باید پوشاکی را انتخاب کنند که در وهله اول با بدنشان همخوانی کامل دارد.

او باارزش‌ترین دارایی یک زن را اعتماد به نفس او می‌دانست که با انتخاب لباس‌های مناسب و ایده‌آل این حس در طول زمان تقویت می‌شود.

درگذشت ایران خانم، در سن ۹۵ سالگی


ایران خانم، مادربزرگ مدلینگ ایران که نماد شور و شوق برای جوانان ایرانی و حتی خارجی محسوب می‌شد، در سن ۹۵ سالگی درگذشت. اما به‌نظر تلاش‌های او برای تمام نشدن امید در زندگی افراد برای رسیدن به خواسته‌های قلبی‌شان حتی با سن بالا ثمر داشت. و به دنبال‌کنندگان خود فهماند که هیچوقت از تلاش و پشتکار برای رسیدن به آنچه را که دوست دارید دست برندارید.

شما چه نظری در مورد دیدگاه‌های این بلاگر مسن اینستاگرامی دارید؟ نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید و اگر این مطلب برای شما مفید بوده امتیاز دادن به آن را فراموش نکنید.