رنگ سال 2020 و چیزهایی که باید در مورد آن بدانید

5 دقیقه مطالعه
رنگ سال 2020
کمپانی پانتون یا پنتون (PANTONE LLC) طبق روال هرساله خود در تاریخ 4 دسامبر رنگ سال 2020 را معرفی کرد. آبی کلاسیک یا به عبارتی: PANTONE 19-4052 به عنوان رنگ سال انتخاب شده است. شاید کلمۀ "کلاسیک" که پسوند آن است شما را به اشتباه بیندازد. اما حقیقت این است که آبی کلاسیک بسیار بهتر از چیزی است که تصور می کنید. در واقع خانواده رنگ آبی محبوب ترین خانواده رنگ دنیا محسوب می شود و هر کس به نوعی با یکی از زیرمجموعه های آن سر و کار دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با رنگ سال 2020 و ترکیب رنگهای مناسبی که با آن ست می شوند بیشتر آشنا کنیم. اگر به این موضوع علاقه مند هستید با ما همراه شوید!



انتخاب رنگ سال 2020
دربارۀ شرکت پانتون و انتخاب رنگ سال 2020

شرکت پانتون که دفتر مرکزی آن در نیوجرسی ایالات متحده واقع شده است به دلیل سیستم تطبیق پانتون PMS است که معروف شده. PMS یک فضای رنگ اختصاصی است که در حوزه های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. PMS بیش از هر چیز در طراحی گرافیکی، صنعت مد، طراحی محصول و صنعت چاپ است که کاربرد دارد. ثبت و تاسیس پانتون در سال 1963 انجام شد. عبارت PANTONE معنی "همه رنگها" را می دهد.

فرایند انتخاب

روند انتخاب رنگ سال فرایندی است که از سال 2000 تا به حال توسط این شرکت انجام می شود. شرکت پنتون برای گزینش نهایی خود از متخصصان رنگ و صاحب نظران این حوزه مشاوره می گیرد.

طبق سخنان مدیرعامل این کمپانی بزرگ: رنگ ها، بیان کنندۀ احساسات افراد هستند و این رنگ آبی خاص، نیاز افراد به آرامش، تعادل، اعتماد، توازن و ثبات را نشان می دهد. هدف از انتخاب رنگ آبی کلاسیک این بوده تا همزمان با ورود به دهه جدید میلادی، حس امنیت و اعتماد به نفس به افراد القا شود.

می شود انتخاب آبی کلاسیک به عنوان رنگ سال 2020 را حرکت بسیار هوشمندانه ای تلقی کرد چرا که آبی به راحتی با دیگر طیف های رنگی ست می شود و ترکیب های جالبی ایجاد می کند. به جرات می شود گفت این رنگ با گذشت زمان هم از مد نخواهد افتاد و همین ویژگی خاص آن را از سایر گزینه ها متمایز خواهد کرد.

در فرایند انتخاب آبی کلاسیک کارشناسان ترند بررسی های بسیاری را از رفتارهای مردم انجام داده اند. کسب و کارهای مختلفی از صنعت مد تا گردشگری، رسانه ها و حتی وضعیت محیط زیست نیز در این موضوع اثرگذار بودند. مسئولان پانتون اظهار کردند هر چیزی که به شکلی ممکن است توجه مردم را به خود جلب کند می تواند منبع الهامی برای انتخاب رنگ سال باشد. این سخنان نشان می دهد که پروسه انتخاب رنگ سال آنقدرها هم که فکر می کنید کار ساده ای نیست.

تاثیر رنگ سال 2020 بر کسب و کارهای مختلف

طبیعی است که پس از انتخاب رنگ سال 2020 صنایع و کسب و کارهای مختلف برای همگام شدن با مد روز از آبی کلاسیک در تولید محصولاتشان استفاده کنند. در ادامه به برخی از این صنایع و تولیدات اشاره می کنیم که انتخاب های کمپانی PANTONE بیشتر تاثیر را بر روی آنها دارد.





طراحان

اگر از واژه عام طراحان استفاده می کنیم به این خاطر است که تمامی طراحان در حوزه های مختلف به نوعی با رنگ سال سر و کار دارند. چه طراحان صنعت مد و چه طراحان گرافیست، دکوراسیون داخلی، چاپ و بسته بندی و... همه و همه منطبق با آخرین تحولات شرکت پانتون گام بر می دارند. به همین جهت شرکت های بزرگ به دنبال آن هستند تا دقیقا همان رنگی را استفاده کنند که به عنوان رنگ سال انتخاب شده است.

رنگ سال 2020 و لوازم آرایشی و بهداشتی

خانم ها همیشه بیش از آقایان دنبال کننده اخبار مربوط به مد روز هستند و توجه آنها به جزئیات مربوط به آن نیز بیشتر است. شرکت های تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی نیز با در نظر گرفتن همین نکته سعی دارند مشتریان خود که اغلب از خانم ها هستند را راضی نگه دارند. پس دور از انتظار نیست اگر ظرف مدت کوتاهی شاهد ورود رژ لب، خط چشم و دیگر اقلام آرایشی آبی کلاسیک به بازار باشیم.

دکوراسیون منزل

اگر دوست دارید از هر نظر به روز باشید و مطابق مد سال رفتار کنید از دکوراسیون داخلی منزل هم چشم پوشی نمی کنید. روش های بسیاری برای استفاده از آبی کلاسیک در محیط خانه وجود دارد. خرید کاغذدیواری های جدید، رنگ آمیزی دیوارها و تهیه لوازم جدید از جمله اقدامات پرخرجی است که می توانید برای تطابق محیط منزل با رنگ آبی کلاسیک انجام دهید. اما اگر بخواهید هم در هزینه ها صرفه جویی کنید و هم از مد روز عقب نمانید راه های دیگری برای شما وجود دارد. استفاده از گلدان هایی به رنگ آبی با گل های طبیعی یا مصنوعی با همین رنگ، خرید پرده های جدید برای پنجره ها. و یا ملحفه های جدید برای اتاق خواب راهکارهای ساده ای هستند که می توانید به کار بگیرید.










صنعت چاپ

صنعت چاپ و بسته بندی همانطور که گفتیم یکی دیگر از کسب و کارهایی است که با مد روز پیش می رود. چاپ کارت پستال، بنرهای تبلیغاتی، تابلوهای فروشگاه ها و... همگی تابع مد روز هستند. در بسته بندی وسایل و کالاها نیز این نکته رعایت می شود و برندها حساسیت بالایی روی این موضوع دارند. این حساسیت آنها بی دلیل هم نیست چرا که یکی از ویژگی های کالاهای نو همراهی با مد روز است. برای همین تولیدکنندگان برای فروش بهتر به استفاده از رنگ سال تمایل نشان می دهند. در نتیجه شرکت های فعال در زمینه چاپ پلاستیک ها، کاغذها و مقواهایی به رنگ آبی کلاسیک تولید می کنند تا پاسخگوی این نیاز برندهای مختلف باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت شرکت پانتون و جزئیات روند انتخاب رنگ سال 2020 می توانید به وب سایت رسمی پانتون مراجعه کنید. در این مطلب سعی کردیم به شکل مختصر در مورد آبی کلاسیک اطلاعات مفیدی به شما ارائه کنیم. اگر شما هم پیگیر اخبار مربوط به مد روز و سبک زندگی هستید عضو خبرنامه ما شوید و از آخرین رویدادهای دنیای مد اطلاع پیدا کنید. در پایان فراموش نکنید که نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید!