راهنمای ست کردن رنگ نارنجی

5 دقیقه مطالعه
راهنمای ست کردن رنگ نارنجی
رنگ نارنجی نمادی از شادابی، مثبت اندیشی و خونگرمی به حساب می آید. پس بی دلیل نیست که بسیاری از افراد خوش ذوق و پرانرژی این رنگ را می پسندند. در راهنمای ست کردن رنگ نارنجی می خواهیم راجع به این رنگ با شما صحبت کنیم. اگر در انتخاب لباس ها و ترکیب رنگ هایی که با نارنجی ست می شوند دچار تردید هستید ما شما را راهنمایی می کنیم تا بهترین گزینه ها را انتخاب کنید. پس بیایید بیش از این وقت را تلف نکنیم و به سراغ اصل مطلب برویم. با ما همراه باشید!

چرخه رنگی؛ یک راهکار ساده برای ست کردن رنگ نارنجی

خردمندان می گویند: "اگر می خواهی گرسنه ای را سیر کنی به او ماهی بده و اگر می خواهی او را بی نیاز کنی ماهیگیری را به او یاد بده!" با در نظر گرفتن همین توصیه، پیش از آنکه چند پیشنهاد برای ترکیب با رنگ نارنجی ارائه بدهیم بیایید با چرخه رنگ آشنا بشویم. به کمک این ترفند می توانید خیلی راحت رنگ های مناسب برای ست شدن با هر طیف رنگی را پیدا کنید. البته این یک قاعده و قانون کلی نیست و صرفا یک ترفند محسوب می شود. شما همیشه می توانید از خلاقیت خودتان و توصیه های کارشناسان رنگ و طراحان مد در این زمینه کمک بگیرید.

چرخه رنگی

چرخه رنگ چیزی مانند تصویر بالاست. شما برای ست کردن لباس نارنجی یا هر رنگ دیگری می توانید یک شکل هندسی بر روی این چرخ ترسیم کنید. به عنوان مثال یک مثلث متساوی الاضلاع را در نظر بگیرید. این مثلث به شما نشان می دهد که کدام سه رنگ با یکدیگر بیشترین هماهنگی را دارند. برای 4 رنگ مختلف می توانید از مربع کمک بگیرید و آن را در حالت های مختلف روی چرخه امتحان کنید. این ساده ترین راهکار برای پیداکردن ترکیب رنگ مناسب با نارنجی است. حالا که با این ترفند آشنا شده اید بیایید تا چند پیشنهاد مناسب ست نارنجی را با هم بررسی کنیم.

ست رنگ نارنجی با مشکی

ست رنگ نارنجی مشکی

ترکیب رنگ نارنجی با مشکی یک حالت کلاسیک را پدید می آورد. گرمای نارنجی باعث تلطیف رنگ سیاه می شود و سنگینی و تیرگی آن را خنثی می کند. ترکیب این دو رنگ را می توانید چه در روزهای آفتابی تابستان و چه در روزهای سرد زمستان بپوشید. اگر می خواهید حالت مدرن تری به این ترکیب بدهید رنگ سفید را هم به آن اضافه کنید.

ست کردن رنگ نارنجی و سفید

ست کردن رنگ نارنجی سفید

یک انتخاب عالی و مناسب برای فصل تابستان ترکیب نارنجی و سفید است. این دو رنگ در کنار یکدیگر حس مثبتی را به شما می دهند و حالتی سرزنده و پویا دارند. اگر می خواهید برای یک دورهمی دوستانه یا گردش در شهر آماده بشوید این گزینه کاملا مناسب شماست.

آبی و نارنجی

آبی و نارنجی

با ترکیب آبی و نارنجی یک نوع تضاد زیبا را به وجود می آورید؛ یک جدال بین گرما و آتش با آب و سرما. بهترین گزینه ها برای ست شدن با نارنجی، آبی روشن، لاجوردی و کبالت است. برای ایجاد تعادل، رنگ سفید را هم با این ترکیب همراه کنید. برخی از طراحان لباس، قرار گرفتن این دو رنگ در کنار یکدیگر را چندان خوب نمی دانند اما شما می توانید با خلاقیت خودتان یک استایل منحصر به فرد و ایده آل پدید بیاورید.

ست نارنجی و قهوه ای یا بژ

ست نارنجی قهوه ای

همراهی دو رنگ گرم با یکدیگر همیشه ایده خوبی به نظر می رسد. نارنجی و قهوه ای یک مثال واضح برای این مدعاست. در حقیقت یک نوع هماهنگی طبیعی بین این دو وجود دارد که یک تصویر چشم نواز را ایجاد می کند. اگر بخواهید گزینه های دیگری از این طیف رنگی خاص انتخاب کنید رنگ بژ و شکلاتی نیز گزینه های مناسب دیگری هستند که می توانید به آنها فکر کنید. ست نارنجی و کرم هم یک پیشنهاد خوب دیگر برای شماست.

ست نارنجی و سبز

ست نارنجی سبز

در طبیعت هم این ترکیب را زیاد می بینیم. نارنجی و سبز یادآور درخت های سرسبز و میوه های روشن آنهاست. همچنین به نوعی بهار و خزان را تداعی می کند. این دو رنگ برای فصل تابستان بسیار ایده آل هستند و با حالت انرژی بخشی که دارند به شما حس سرحال بودن وشادابی را می دهند. برای همراهی با نارنجی، سایه های زمردی سبز، یشمی و زیتونی گزینه های مناسب تری محسوب می شوند.

ست نارنجی و قرمز

ترکیب نارنجی و قرمز

انتخاب قرمز به عنوان مکمل رنگ نارنجی یک ایده جسورانه است و یک بمب انرژی را به وجود می آورد! همان طور که می دانید نارنجی از ترکیب دو رنگ قرمز و زرد به دست می آید و از این لحاظ اضافه کردن قرمز به آن یک نوع تعادل در لباس ها ایجاد می کند. برای ست کردن با نارنجی می توانید به زیرمجموعه های دیگر قرمز مثل شرابی هم فکر کنید.

ست کردن رنگ نارنجی و طوسی

ست کردن رنگ نارنجی طوسی

باز هم یک رنگ خنثی دیگر؛ طوسی در کنار نارنجی یکی از بهترین ترکیب ها را به وجود می آورد. خاکستری روشن از یک طرف روشن تر از رنگ مشکی است و در عین حال درخشش سفید را هم ندارد. به همین خاطر می تواند وزنه خوبی باشد که تعادل را در ست کردن رنگ نارنجی ایجاد می کند.

ترکیب با ارغوانی و بنفش

ترکیب ارغوانی نارنجی

به دنبال کنتراست بالا هستید؟ ارغوانی و بنفش بالاترین میزان کنتراست را به شما می دهند. یک مکمل عالی و دیدنی برای رنگ نارنجی، ارغوانی یا بنفش است. اما یک نکته را در این بین فراموش نکنید؛ این ترکیب چشمگیر و روشن می تواند شما را دلزده کند اگر از سایه های مناسب استفاده نکنید. رنگ بادمجانی و بنفش تیره انتخابی مناسب تر برای این ترکیب در مقایسه با سایه های روشن تر است و باعث می شود نارنجی بیشتر به چشم بیاید.

زرد و طلایی

زرد و نارنجی

یک مکمل دیگر که گرمای آفتاب را به شما یادآور می شود زرد و طلایی است که یک ترکیب آتشین و داغ ایجاد می کند. فقط برای این ترکیب مراقب باشید که تعادل حفظ شود وگرنه همه به شما خیره می شوند! برای این منظور می توانید از اکسسوری ها و جواهرات طلا استفاده کنید. در حقیقت طلا را می شود با هر لباسی که رنگ نارنجی دارد ست کرد.

امیدواریم تا اینجا توانسته باشیم برای ترکیب رنگ مناسب با نارنجی به شما کمک کنیم. اگر این مقاله برای شما مفید بوده فراموش نکنید که به آن امتیاز بدهید. شما فکر می کنید کدام طیف های رنگی باید به این لیست اضافه شوند؟ نظرات خودتان راجع به ترکیب هایی که معرفی کردیم را با ما در میان بگذارید. در پایان اگر پیگیر اخبار و مطالب مرتبط با دنیای مد هستید در سایت ژومنت عضو شوید تا از جدیدترین اخبار و مطالب مد و فشن اطلاع پیدا کنید!