بررسی انواع گوشواره های دست ساز

4 دقیقه مطالعه
انواع گوشواره های دست ساز
گوشواره یکی از محبوب ترین اکسسوری ها به‌ویژه در بین خانم‌ها هستند که انواع مختلفی دارند. در این مطلب به طور خاص در مورد انواع گوشواره های دست ساز صحبت می‌کنیم و چند مدل از جذاب‌ترین آنها را معرفی خواهیم کرد. اگر شما هم به زیورآلات، بدلیجات و صنایع دستی علاقه دارید این مطلب را از دست ندهید!


تاریخچه استفاده از انواع گوشواره

گوشواره باستانی

در بین اکسسوری ها، گوشواره یکی از قدیمی‌ترین زیورآلات تاریخ محسوب می‌شود که از دیرباز تا کنون مورد استفاده قرار می‌گرفته است. رد پای این اکسسوری‌ها را می‌توان در دیوارنگاره‌های مصر باستان هم پیدا کرد. در تاریخ ایران باستان نیز افراد بلندپایه و حتی پادشاهان از گوشواره‌ها استفاده می‌کردند. اگر باز هم به عقب‌تر برگردیم در بعضی از نقاشی‌های مربوط به انسان‌های غارنشین و تمدن‌های بدوی هم می‌توانید این گروه از لوازم جانبی را پیدا کنید. جواهرسازان برای تولید انواع گوشواره های دست ساز از متریال‌های مختلفی کمک می‌گیرند. جنس یک گوشواره ممکن است از طلا، سنگ‌های قیمتی، استیل، یا حتی چوب و مواردی از این دست باشد.

درست مثل دستبندها و حلقه‌های، استفاده از گوشواره هم در فرهنگ‌های مختلف معانی مختلفی دارد. این اکسسوری‌ها گاهی موقعیت اجتماعی اشخاص را مشخص می‌کردند؛ به‌عنوان مثال در دوران برده‌داری اغلب در یکی از گوش‌های برده‌ها یک گوشوارۀ حلقه‌ای دیده می‌شد. بعضی مواقع استفاده از آنها درست مثل حلقه‌های ازدواج تعهد یک شخص نسبت به دیگری را نشان می‌داد. امروزه اما استفاده از آنها در جوامع مدرن صرفاً جنبۀ تزئینی دارد. در ادامه برخی از مدل‌های محبوب گوشواره دست ساز را می‌بینید. بعضی از این مدل‌ها آن‌قدر ساده هستند که شما می‌توانید با کمترین لوازم و در خانه آنها را مثل یک کاردستی درست کنید!

مدل میخی، یکی از انواع گوشواره های دست ساز

گوشواره مدل میخی

گوشواره‌های میخی یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های موجود در بین انواع گوشواره هستند. سازوکار این مدل بسیار ساده است. قسمت سوزنی شکل وارد گوش و در پشت گوش چفت می‌شود. از آنجایی که اتصالات دیده نمی‌شود این‌طور به نظر می‌آید که گوشواره روی گوش معلق مانده است. گل میخ‌ها ممکن است که نگین‌دار یا بدون نگین باشند و طرح‌های موجود در این مدل‌ها تنوع بالایی دارد.

گوشواره های دست ساز منگوله‌ای

گوشواره دست ساز منگوله ای

مدل‌های منگوله‌ای در عین حال که بسیار ساده هستند و درست‌کردن آنها هم بسیار ساده است؛ اما زیبایی خاص خودشان را دارند. گوشواره های دست ساز منگوله‌ای با نخ ساخته می‌شوند و حالت آنها به‌گونه‌ای است که با هر لباسی می‌توانید این گوشواره‌ها را ست کنید.

گوشواره های توری دوزی شده

انواع گوشواره دستساز

شاید کمی عجیب به نظر بیاید؛ اما یکی از انواع گوشواره های دست ساز آنهایی هستند که به روش توری دوزی ساخته می‌شوند. درست به همان شکلی که توری‌های رومیزی ساخته می‌شوند این مدل‌ها را می‌توانید درست کنید با این تفاوت که ابعاد و طرح‌ها متفاوت هستند. این اکسسوری‌های خاص جذابیت زیادی دارند و اگر می‌خواهید یک سبک جدید را امتحان کنید برای تنوع به سبک و استایل گزینۀ بسیار خوبی هستند.

گوشواره های دست ساز مهره‌ای مرواریدی

گوشواره دست ساز مهره ای

مهره‌های مرواریدی و شیشه‌ای یکی از متریال‌های محبوب برای ساخت صنایع دستی به شمار می‌آید که برای ساخت انواع گوشواره های دست ساز هم از آن کمک می‌گیرند. این مهره‌های درخشان را می‌توانید با سیم‌های طلایی‌رنگ به هم متصل و از آنها استفاده کنید.

گوشواره های حلقه‌ای

گوشواره حلقه ای

گوشواره‌های حلقه‌ای همیشه مورد پسند خانم‌ها بوده و هست. این مدل را می‌شود یکی از پرطرفدارترین‌ها در بین دیگر گزینه‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم دانست. طرح‌های مختلفی از این گوشواره‌ها وجود دارد از حلقه‌های ساده گرفته تا حالت‌های پیچیده و پر زرق و برق همگی در جای خود زیبا و جذاب هستند.

طرح‌های قطره‌ای

مدل قطره ای

گوشواره‌های با طرح قطره‌ای یکی دیگر از مدل‌های جذابی هستند که می‌توانید برای ست‌کردن با لباستان انتخاب کنید. این طرح‌ها را می‌توانید با فلزکاری یا حتی با نخ ایجاد کنید و یک جفت اکسسوری زیبا برای تزئین گوش‌هایتان داشته باشید.

مدل‌های پاپیونی

مدل پاپیونی

یک مدل پارچه‌ای دیگر شامل طرح‌های پاپیونی زیبا می‌شود که زیبایی چهرۀ شما را دوچندان می‌کند. اگر به دنبال یک چیز متفاوت و متمایز هستید این طرح‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پارچه علاوه بر زیبایی این مزیت را دارد که سبک است و اگر بخواهید برای مدتی از اکسسوری‌های سنگین فاصله بگیرید بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

گوشواره‌های دکمه‌ای

گوشواره دست ساز دکمه ای

یک گزینۀ شیک، ساده و کم‌خرج برای کسانی که می‌خواهند برای ساخت صنایع دستی خلاقیت به خرج بدهند. دکمه‌های کوچک و بزرگ را خیلی راحت می‌توانید در خانه پیدا کنید. این قطعات کاربردی را می‌توانید علاوه بر لباس برای مصارف دیگر هم استفاده کنید. با کمک چند رشته سیم یا حلقه‌های بدلی می‌توانید خیلی راحت دکمه‌ها را به یکدیگر متصل کنید و یک استایل منحصر به فرد را به وجود بیاورید.

این موارد چند نمونه از گوشواره های دستساز بودند که به آنها اشاره کردیم. بدون شک وقتی به تنوع و مدل‌های موجود در بازار نگاه می‌کنید به طرح‌های دیگری هم برخورد خواهید کرد که از نظر زیبایی و جذابیت دست کمی از این مدل‌ها ندارند. شما می‌توانید مطابق با سلیقه و سبک و استایل مد نظرتان، اکسسوری‌هایی را که بهتر با لباس‌هایتان ست می‌شوند را انتخاب کنید. نظر شما در مورد این مدل‌ها چیست؟ چه گزینه‌های دیگری را به جای موارد موجود در این لیست پیشنهاد می‌کنید؟ نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید و برای اطلاع از آخرین اخبار و حواشی دنیای مد در سایت ژومنت عضو شوید!