ترفندهایی برای اینکه قد بلند دیده شویم

5 دقیقه مطالعه
چگونه قد بلند دیده شویم
داشتن قد بلند یکی از ویژگی هایی است که در افزایش زیبایی ظاهری می توانذ موثر باشد. اما اینکه قد بلندی داشته باشید به عوامل زیادی بستگی دارد و چیزی نیست که کنترل چندانی روی آن داشته باشید. در این مطلب ترفندهایی را معرفی می کنیم که با کمک آن می توانیم قد بلند دیده شویم. پس اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که چگونه قد بلندتر به نظر بیاییم این مقاله را تا انتها دنبال کنید!

عوامل موثر بر افزایش قد

نکاتی برای قدبلند دیده شدن

دلایل زیادی برای این موضوع که طول قد افراد با یکدیگر متفاوت است وجود دارد. هر یک از این دلایل در جای خود مهم و حائز اهمیت هستند اما به طور کلی ریشه آن را می توان در 3 عامل اساسی دانست:

  • عوامل ژنتیکی
  • رژیم غذایی
  • سبک زندگی

که در مورد هرکدام توضیح مختصری را ارائه خواهیم داد.

ژنتیک

منظور از عوامل ژنتیکی آن دسته از خصلت هایی است که به صورت ارثی از والدین به فرزندان منتقل می شود. طول قد افراد هم یکی از فاکتورهای وراثتی است. اگر در میان اعضای خانواده شما و اقوام افراد قد بلند زیادی هستند امکان اینکه شما نیز قد بلند شوید بیشتر است. البته این ساده ترین توضیح ممکن برای موارد ژنتیکی است و اگر بخواهید در این مورد بیشتر بدانید باید به مقالات پزشکی معتبر مراجعه کنید.

رژیم غذایی

دومین عامل رژیم غذایی شما به خصوص در سنین رشد است. مواد غذایی سرشار از کلسیم مثل شیر و لبنیات تاثیر بسیار زیادی در افزایش قد دارند. رژیم غذایی ناسالم و افزایش وزن باعث می شود حتی اگر قد بلندی داشته باشید باز هم به خاطر چاقی، کوتاه قامت به نظر برسید. در نهایت سومین مورد سبک زندگی است که بر افزایش قد اثر می گذارد.

سبک زندگی

میزان فعالیت بدنی و داشتن خواب کافی به شکل مستقیم با رشد بدن در ارتباط است. همچنین نوع ورزش های مورد علاقه شما نیز بر این موضوع اثر می گذارد. همه ما در مورد تاثیر ورزش بر سلامتی می دانیم. اما بد نیست این را هم بدانید که یک سری از ورزش ها اگر در سنین رشد و دوران بلوغ دنبال شوند ممکن است تاثیر منفی روی رشد شما و افزایش قد داشته باشند. به عنوان مثال ورزش هایی نظیر وزنه برداری باعث کاهش قد شما می شوند. در عوض ورزش هایی مثل ژیمناستیک و یوگا که با انعطاف پذیری بدن سر و کار دارند به افزایش طول قد بسیار کمک می کنند. حالا که این مورد را می دانیم بیایید با ترفندهایی آشنا شویم که باعث می شود قد بلندتر دیده شویم.

چه لباسی بپوشیم تا قد بلند دیده شویم؟

اگر بخواهیم قد بلند دیده شویم یک ترفند موثر این است که بالاتنه شما کوچک تر به نظر برسد و در عوض پاها بلندتر دیده شوند. یک مدل از لباس هایی که برای این منظور خیلی به شما کمک می کند کت ها و کاپشن های کوتاه هستند. آنها را جایگزین پالتوهای بلند کنید تا تاثیر شگفت انگیز آنها را به چشم ببینید! یک راه حل ساده دیگر این است که کمربند را به لباس های خودتان اضافه کنید. کمربند کمک می کند تا انحنا و فرم بدن بهتر به چشم بیاید و تمرکز را روی بخش میانی بدن و کمر بیشتر می کند. در نتیجه با یک تیر دو نشان می زنید. این راهکار یکی از پاسخ های مناسب برای این پرسش است که "چگونه قد بلند به نطر برسیم".

چطور قد بلند دیده شویم

در انتخاب کمربند این نکته را هم مد نظر قرار بدهید که بهتر است از کمربندهای باریک استفاده کنید. کمربند پهن تناسب و هماهنگی میان لباس های شما را به هم می ریزد.

پیشنهاد دیگر ما به شما این است که شلوارهای فاق بلند بپوشید. اگرچه این روزها شلوارهای فاق کوتاه بسیار پرطرفدارند اما باید این نکته را در نظر بگیرید که شلوارهای با فاق بلند برای اینکه بلند قد به نظر برسید بسیار مناسب تر هستند. شلوارهای فاق کوتاه باعث می شود تا پاهای شما کوتاه به نظر بیاید و بالاتنه شما را بلندتر نشان می دهد.

با پوشیدن چه مدل مانتویی قد بلند دیده شویم؟

یک سوال دیگر برای خانم ها این است که چه مانتویی قد را بلندتر نشان می دهد. در اینجا سبک دوخت و طرح مانتو است که بیشترین تاثیر را دارد و جنس پارچه چندان مهم نیست. اگر می خواهید قد بلند به نظر برسید باید دور مانتوهای طرح دار و شلوغ را خط بکشید. آنها باعث می شوند قد کوتاه و چاق به نظر بیایید. اما آیا این حرف به این معناست که باید مانتوهای ساده را انتخاب کنید؟ به هیچ وجه! اینجاست که طرح و مدل لباس اهمیت پیدا می کند.

مانتو مناسب قد بلند دیده شدن

یک ترفند دیگر برای اینکه بلندقامت به نظر برسید این است که از پارچه های طرح راه راه استفاده کنید. جهت این خط ها باید عمودی باشد تا با ایجاد خطای دید شما را بلندتر نشان بدهد. مسئله دیگر انتخاب صحیح لباس است. سعی کنید استایل لایه لایه را همراه با مانتو انتخاب نکنید. با این کار نه تنها بلندتر به نظر می آیید بلکه یک نوع هماهنگی در لباس هایتان ایجاد می شود. در نهایت باید این نکته را ذکر کنیم که به سایز مانتو دقت کنید! مانتویی را انتخاب کنید که کاملا اندازه و سایز شماست. مانتوهای گشاد عرض شما را بیشتر نشان می دهند. در عوض مانتوهای جذب که کاملا اندازه تن هستند اندامتان را کشیده تر نشان می دهند.

راهکار قد بلند دیده شدن

چه رنگی را انتخاب کنیم تا قد بلند دیده شویم؟

استایل قد بلند دیده شدن

گاهی این پرسش مطرح می شود که چه رنگی قد را بلندتر نشان می دهد. این درست است که رنگ های تیره کمک می کند تا بلندتر به نظر برسید اما اگر طرفدار رنگ های روشن هستید لازم نیست خودتان را به یک رنگ خاص محدود کنید. ترفندهای دیگری هم برای رسیدن به هدف وجود دارد. قاعده کلی این است که چگونه رنگ ها را با یکدیگر ترکیب کنید نه اینکه دنبال یک رنگ خاص باشید. برای اینکه قد بلند به نظر بیایید بهتر است که شکست رنگ در لباس ها به وضوح قابل رویت نباشد. یک روش بسیار مناسب برای انجام این کار این است که لباس های یک رنگ انتخاب کنید. استایل مونوکروم یا تک رنگ یک سبک ایده آل برای شماست اگر که بخواهید قد شما بلندتر به نظر برسد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم چند ترفند ساده و موثر برای قد بلند دیده شدن را به شما یاد بدهیم. اگر این نکات برای شما موثر واقع شده فراموش نکنید که به این مطلب امتیاز بدهید. به نظر شما چه راهکارهای دیگری وجود دارد که با کمک آن می توانیم قد بلند به نظر برسیم؟ نظرات خودتان را در بخش دیدگاه ها بنویسید!