راهنمای خرید لباس بارداری

6 دقیقه مطالعه
راهنمای خرید لباس بارداری

یکی از دغدغه‌های مادران در دوران بارداری تهیه لباس بارداری مناسب برای این مدت است. در دوران بارداری به دلیل رشد جنین و تغییر فیزیک بدن مادر طبیعتاً لباس‌های سابق، دیگر قابل‌استفاده نیستند. باوجوداینکه  در ماه‌های ابتدایی، خانم‌ها آزادی عمل بیشتری دارند و می‌توانند طیف گسترده‌ای از لباس‌ها را انتخاب کنند؛ این مسئله در ماه‌های پایانی رفته‌رفته به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود. اگر جز آن دسته از مادرانی هستید که دوست دارید در این دوران علاوه بر راحتی شیک هم به نظر برسید لازم است تا یک سری نکات را در هنگام خرید لباس در نظر بگیرید. در این مطلب قصد داریم با ارائه یک راهنمای خرید لباس بارداری جامع در انتخاب لباس مناسب به شما کمک کنیم و سعی کنیم تا در این دوران نیز بتوانید استایل دلخواه خود را بسازید. پس تا پایان همراه ما باشید!


نکاتی که باید در حین خرید لباس بارداری رعایت شود

راهنمای خرید لباس بارداری برای مادران

اهمیت خرید لباس بارداری

ممکن است که شما جز آن دسته از مادرانی باشید که با توجه به فیزیک خود در این دوران به سراغ لباس‌هایی با سایزهای بزرگ و اورسایز می‌روید و یا حتی سعی می‌کنید حتی‌الامکان از لباس‌های قبلی خود استفاده کنید. اگر به دلیل افزایش قیمت لباس و پوشاک و یا هر دلیل دیگری تا کنون به سراغ تهیه لباس بارداری خود نرفته‌اید به شما توصیه می‌کنم که حتماً برای حفظ سلامت جسمانی و روحی خود و فرزندتان برنامه‌ای برای خرید لباس بارداری مناسب تهیه کنید.

اهمیت راهنمای خرید لباس بارداری

لباس‌های بارداری به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا با توجه به تغییرات بدنی یک مادر راحتی و آسایش بیشتری به او بدهد. لباس‌های گشاد و اورسایز برای فرم بدنی متفاوتی طراحی شده است و ممکن است استفاده از این نوع لباس‌ها در بعضی نقاط بدن حس راحتی به شما ندهد. علاوه بر این ممکن است باعث شود تا ظاهر شما در این دوران ارزشمند و مهم شلخته به نظر برسد.

لباس‌های بارداری حامی رشد جنین هستند و به دلیل نوع طراحی که دارند باعث می‌شوند تا بدن شما به راحتی با رشد فرزندتان تغییر کند.

راهنمای خرید لباس بارداری زیبا

با توجه به قیمت پوشاک بسیاری از طراحان به سراغ طراحی لباس‌هایی برای مادران رفته‌اند که علاوه بر شیک نشان دادن استایل شما در طول دوران مختلف بارداری قابلیت این را داشته باشند که در دوران شیردهی نیز مورداستفاده قرار گیرند. تهیه این لباس‌ها باعث می‌شود تا دیگر برای تهیه لباس شیردهی نیز دغدغه‌ای نداشته باشید.

عوامل مهم در خرید لباس بارداری

راهنمای خرید لباس بارداری شیک

در هنگام خرید لباس برای دوران بارداری بهتر است دو فاکتور راحتی لباس و توانایی تغییر آن بر اساس تغییرات بدنی خود را در اولویت قرار دهید. لباس‌هایی با قابلیت کشسانی و یا زیپ و دکمه‌های مخفی برای تغییر سایز از بهترین انتخاب‌های این دوره هستند.

علاوه بر قابلیت‌های تغییر سایز لباس، نوع پارچه نیز می‌تواند کمک بسیاری به راحتی و آرامش شما کند. پارچه‌های نرم و انعطاف پذیر مانند لباس‌های پنبه‌ای بسیار مناسب این دوره هستند و از حساسیت‌های پوستی نیز جلوگیری می‌کنند.

راهنمای خرید لباس بارداری قشنگ

در هنگام انتخاب لباس حتماً به دو نکته مهم توجه داشته باشید! اول اینکه لباسی که تهیه می‌کنید پوشش‌دهی مناسبی داشته باشد تا در هنگام استفاده آن آرامش روحی و روانی داشته باشید و دوم اینکه لباس‌هایی تهیه کنید که دستور شستشوی خاصی ندارند و شستشوی آنها آسان است. معمولاً در دوران مختلف بارداری به دلیل شرایط فیزیکی، توجه به مراقبت‌های خاص از لباس‌هایتان کمی سخت خواهد بود.

راهنمای خرید لباس بارداری مناسب برای سه‌ماهه اول

راهنمای خرید لباس بارداری مجلسی

حالا که تا حدودی از نکات اولیه برای خرید لباس مناسب بارداری مطلع شدید بهتر است کمی در مورد مدل‌های مناسب برای این دوران صحبت کنیم. همان‌طور که گفتیم برای سه ماه اول نیازی نیست که خیلی روی لباس‌های خودتان حساس شوید. در این مدت بدن از نظر فیزیکی تغییر چندانی ندارد پس به راحتی می‌توانید از اکثر لباس‌ها استفاده کنید. اما برای راحتی هر چه بیشتر شلوارهای جدیدی تهیه کنید که حالت کشی دارند. استفاده از کمربند بارداری نیز توصیه می‌شود چرا که مزایای زیادی دارد. بهتر است کمربندی بخرید که سطح شکم و کمر را به خوبی بپوشاند. کمربندهای بارداری در کاهش درد شکم و پیشگیری از افتادگی عضلات شکمی بسیار مؤثر هستند.

راهنمای خرید لباس بارداری مناسب برای ماه سوم تا ششم

راهنمای خرید لباس بارداری مناسب

در سه‌ماهه دوم کم‌کم زمان ظاهر شدن تغییرات اندام شما فرا می‌رسد و احتمالاً استفاده از لباس‌های قبلی و قدیمی کمی برایتان دشوار می‌شود و باید به فکر تهیه لباس‌های مناسب باشید. همان گونه که در نکات خرید لباس بارداری اشاره شد حالا وقت آن رسیده است که به سراغ لباس‌های نرم و لطیف و تنظیم شونده بروید و سعی کنید خود و جنینتان را با لباس‌های تنگ قبلی محدود نکنید. خرید شلوارهای بارداری تنظیم شونده که تا ماه‌های آخر و همچنین پس از تولد نوزاد شما قابل‌استفاده هستند یکی از خریدهای هوشمندانه این دوران به شمار می‌روند.

لباس بارداری مناسب سه ماه پایانی

راهنمای خرید لباس بارداری شیک و راحت

در ماه‌های آخر بارداری به این خاطر که جنین بیشترین رشد را داشته است خیلی از البسه‌ای که سابقاً استفاده می‌کردید دیگر قابل پوشیدن نیستند. برای این دوره شاید بیشتر از دیگر مواقع به راهنمای خرید لباس بارداری احتیاج دارید. دلیل آن هم کاملاً واضح است چرا که علاوه بر وسایل مورد نیاز خود حتماً در این مدت به دنبال وسایل نوزاد هم بوده‌اید. انتخاب پیراهن‌های بلندی که تا قوزک پا می‌رسند برای این دوره بسیار هوشمندانه است. همچنین خوب است به این نکته توجه کنید که رنگ لباس‌ها با رنگ پوست شما متناسب باشد.

با یک حساب سرانگشتی می‌توانید ماه‌های پایانی دوره بارداری خود را به دست بیاورید. اگر سه‌ماهه پایانی در فصول سرد سال باشد استفاده از لباس‌های گرم و ضخیم توصیه می‌شود تا سلامت شما و نوزاد حفظ شود. اما اگر ماه‌های پایانی دوران بارداری در فصول گرم است بی شک لباس‌های نخی و حریر گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. در یک مرور کلی باید گفت که از بین مدل‌های مختلف پوشاک، خرید تیشرت‌های یقه هفت و قایقی، شلوارهای جین بارداری، شلوار لگ، لباس ماکسی و حتی کت‌های بلند همگی گزینه‌های خوبی هستند. البته اگر در انتخاب آنها تمام ملاک‌هایی را که ذکر کردیم در نظر داشته باشید.

سخن آخر

راهنمای خرید لباس بارداری فرمالیته

در این راهنمای خرید لباس بارداری سعی داشتیم به شکلی مختصر و مفید مهم‌ترین نکات در خصوص انتخاب لباس مناسب برای دوران بارداری را به شما یادآوری کنیم. دوران بارداری یک دوره بسیار ارزشمند و حساس است و نیاز به مراقبت‌های فراوان و خاصی برای مادر و فرزندش دارد. همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم تهیه لباس مناسب در این دوران علاوه بر تأثیرات روحی و جسمی که بر روی شما و همچنین رشد فرزندتان دارد می‌تواند در حفظ سلامت شما در فصول مختلف سال نیز تأثیرگذار باشد. پس از دوران بارداری تهیه لباس مناسب برای مادر در دوران شیردهی و تهیه لباس نوزاد نیز نکات خاص خود را دارد که می‌تواند با مشورت گرفتن از پزشک مشاور خود و فرزندتان بهترین انتخاب را داشته باشید

راهنمای خرید لباس بارداری راحت و زیبا

ما نیز در مجله آنلاین مد و استایل ژومنت در تلاشیم تا با ارائه نکات مفید و به روز شما را در داشتن یک استایل شیک و همچنین راحت و کارآمد یاری کنیم. شما نیز می‌توانید با دنبال کردن ما در سایت و همچنین شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام از جدیدترین مقالات ما باخبر شوید.