روش شستن کتانی سفید و سایر کفش های رنگ روشن

5 دقیقه مطالعه
روش شستن کتانی سفید
شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که کفش های اسپورت رنگ روشن و سفید را به سایر مدل ها ترجیح می دهند. اگر اینطور باشد حتما با مشکلاتی که حین تمیز کردن این نوع کفش ها پیش می آید آشنا هستید. در این مقاله قصد داریم روش شستن کتانی سفید به بهترین شکل ممکن و با ارزان ترین مواد را به شما آموزش بدهیم. اگر شما هم به دنبال راه حل های آسان و ساده برای تمیز کردن کتانی های خود هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید!

ونس سفید

شستن ونس سفید کثیف

روش شستن کتانی سفید و تفاوت آن با سایر کفش ها

اصولا رنگ سفید و دیگر رنگ های روشن راحت تر از سایر رنگ ها کثیف می شوند. و کثیفی ها بر روی این رنگ ها بیشتر خودشان را نشان می دهند. برای همین باید همواره مراقب بود که پارچه ها و سطوح سفید در معرض آلودگی قرار نگیرند و اگر هم این اتفاق افتاد به سرعت نسبت به تمیز کردن آنها اقدام شود. در این بین کتانی ها بیشتر از دیگر وسایل دردسرساز هستند. به همین جهت افرادی که از این رنگ استفاده می کنند به دنبال بهترین روش برای شستن کتانی سفید هستند. واضح است که هیچکس دوست ندارد مدت زمان طولانی مشغول شستشوی کفش هایش باشد پس راهکارهای سریع طرفداران بیشتری خواهد داشت. در کنار آن بحث هزینه ها نیز مهم است. شما همیشه می توانید در زمان کوتاهی به نتیجه برسید اما هزینه مواد تمیزکننده برای این کار بالا خواهد بود.

کفش های اسپورت چون در وهله اول برای ورزش و فعالیت های سنگین مورد استفاده قرار می گیرند در نتیجه زود به زود هم کثیف می شوند. این موضوع وقتی چالش برانگیزتر می شود که رنگ های سفید و روشن را انتخاب کنید. پس تا اینجای کار هزینه کم و زمان دو ملاک مهم برای انتخاب بهترین روش شستن کتانی سفید است. پس بیایید برخی از راهکارهای ساده را برای این مشکل با هم بررسی کنیم!

وسایل و مواد لازم برای پاک کردن کتانی سفید

برای تمیزکردن کفش باید از چند وسیله کوچک کمک بگیرید. اولین آنها یک برس یا مسواک کهنه است. برای مسواک حتما مراقب باشید که از مسواک نرم استفاده کنید چرا که برس خشک ممکن است به کفش آسیب بزند. دومین وسیله دستمال نرم است و سومین مورد یک بطری کوچک آب. بیشتر لکه ها و کثیفی های موجود با همین سه مورد به سادگی پاک می شوند. اما اگر اینطور نشد باید به فکر پاک کننده های قوی تر باشید.

روش شستن کتانی سفید با پاک کننده های طبیعی

یکی از مواد طبیعی که همیشه در خانه پیدا می شود سرکه است. سرکه لکه های خاک و کثیفی ها را به راحتی محو می کند و یک گزینه مناسب و ارزان برای تمیزکردن کفش های شماست. ولی باید توجه کنید که محلول سرکه شما باید رقیق باشد. سرکه غلیظ می تواند درست مثل مواد شیمیایی به سطح کفش آسیب برساند.شست و شوی کتانی ونس سفید

سفید کننده و جوش شیرین از بهترین روش های شستن کتانی سفید

بعضی لکه های سرسخت هستند که پاک کردن آنها از روی کفش بسیار مشکل است. مواد شیمیایی انتخاب خوبی برای مقابله با این نوع آلودگی ها هستند. ولی در استفاده از آنها باید نهایت دقت را به خرج داد. به عنوان مثال کلر و آمونیاک نباید با هم ترکیب شوند. توصیه می شود پیش از استفاده از مواد شیمیایی حتما دستورالعمل مندرج بر روی بطری آنها را مطالعه کنید.

آب اکسیژنه در کنار جوش شیرین یک محلول بسیار مناسب برای لکه گیری تولید می کند. جوش شیرین ماده ای است که همیشه مقداری از آن را می توانید در خانه پیدا کنید. ترکیب این ماده با پروکسید یا همان آب اکسیژنه یک تمیز کننده قوی به وجود می آورد. جوش شیرین را با کمی پروکسید و آب ترکیب کنید و با مسواک روی سطح کتانی بکشید. سپس کفش ها را در معرض نور خورشید بگذارید تا خشک شوند. نتیجه ای که به دست می آورید فوق العاده خواهد بود!

راه حل دیگر استفاده از سفیدکننده ها به همراه مایع ظرفشویی و آب است. این سه را به شکل محلول رقیق با یک پارچه، دستمال و یا مسواک روی کفش بکشید. در نهایت کتانی های شما مثل روز اول می درخشند.

لباسشویی؛ راهکاری سریع و بی دردسر

اگر حوصله انجام کارهایی که گفتیم را ندارید روش سریع تر برای شما استفاده از ماشین لباسشویی است. بله درست خواندید! ماشین لباسشویی فقط برای تمیز کردن البسه های عادی نیست. برای انجام این کار قبل از هر چیز مطمئن شوید که گل و لای را از رو و کف کفش پاک کرده اید. بعد از آن یک کیسه پارچه ای یا توری بردارید و کفش ها را داخل آن بگذارید. حالا می توانید کفش ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید. توجه کنید دور ماشین لباسشویی ملایم باشد و به هیچ عنوان از آب گرم برای شستشو استفاده نکنید. وقتی کفش های شما در ماشین لباسشویی است لباس های دیگر را برای شستشو در کنار آن نگذارید. پس از پایان عملیات شستشو، کتانی ها را در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند.

علامت های ساییدگی

هرچقدر هم که خوب کتانی ها را بشویید یک مسئله دیگر وجود دارد که ممکن است مشکل ساز شود. ساییدگی ها و ضرب دیدگی ها برخلاف لکه ها چیزهایی نیستند که بشود آنها را از سطح کفش پاک کرد. برای برطرف کردن آنها باید به وسایل دیگری متوسل شوید. امروزه قلم موهای مخصوصی برای ترمیم کفش و پا کننده های ویژه ای توسط شرکت های مختلف تولید شده اند که با استفاده از آنها می توانید قسمت های آسیب دیده را ترمیم کنید. چنانچه بخواهید بخواهید کتانی های شما درست مثل روز اولشان شوند این قلم موهای خاص را هم برای کفش هایتان خریداری کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی داشتیم بهترین و کم خرج ترین روش ها برای شستن کتانی سفید را به شما یاد بدهیم. مراقبت از کفش ها و نگهداری از آنها موضوع مهمی است که بر ظاهر و استایل اشخاص اثر مستقیم می گذارد. پس نباید در مراقبت آها سهل انگاری کرد. اگر این مقاله برای شما مفید بوده فراموش نکنید که به آن امتیاز بدهید. نظرات خودتان را با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.