استایل تامبوی یا آندروژن چیست؟

6 دقیقه مطالعه
استایل تامبوی

استایل تامبوی یک سبک ساده و اصیل است که حس اعتماد به نفس و استقلال را در شما تقویت می‌کند. هرکسی می‌تواند در لباس‌های سبک تامبوی جذاب و شیک به نظر برسد. در این مطلب قصد داریم نگاهی به سبک تامبوی یا آندروژن و خصوصیات اصلی آن داشته باشیم و با هم چند نمونه از لباس‌های آن را بررسی کنیم. اگر شما هم دوست دارید در مورد سبک و استایل‌های دنیای مد بیشتر بدانید تا انتها همراه ما باشید!


مروری در مورد خصوصیات استایل تامبوی

ویژگی استایل تامبوی

به طور کلی استایل تامبوی یا آندروژن مخصوص دخترانی است که چندان به لباس‌ها و رنگ‌های دخترانه علاقه ندارند و به دنبال یک سبک متفاوت و خاص هستند. پوشاکی مثل دامن‌های بلند و لباس‌های مجلسی در این سبک کمتر به چشم می‌خورند و سبک و استایل بیشتر به سمت لباس‌های پسرانه گرایش دارد. اصطلاح "Tomboy" در گذشته به پسرانی اشاره داشت که رفتارهای هنجارشکنانه داشتند؛ اما امروزه این اصطلاح به دخترانی اشاره دارد که روحیات پسرانه دارند. با گسترش جنبش‌های فمینیستی در قرن بیستم میلادی، تامبوی گسترش چشمگیری پیدا کرد و به‌شدت محبوب شد. حالا که تا حدودی با پیشینۀ این سبک آشنا شدید بیایید نگاهی به لباس‌ها و اکسسوری ها در این استایل بیندازیم!

کت و شلوار و کراوات در استایل تامبوی

کت سبک تامبوی

با ترکیب کت و شلوار و کراوات خیلی راحت می‌توانید یک استایل تامبوی خاص ایجاد کنید. این ترکیب به‌خصوص برای دختران جوانی که قصد دارند برای حضور در محیط‌های عمومی و یا محل کار لباس‌هایشان را انتخاب کنند بسیار مناسب است. کت و شلوار لباسی است که شما می‌توانید فارغ از جنسیت آن را بپوشید و در عین حال ظاهر پسرانه خودتان را حفظ کنید. اگر می‌خواهید از حالت رسمی فاصله بگیرید می‌توانید کراوات‌هایی را که حالت کژوال و غیر رسمی دارند انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر با این نوع کراوات‌ها پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ: "آشنایی با انواع کراوات" را مطالعه کنید.

ترکیب تیشرت و شلوار جین در استایل تامبوی

سبک آندروژن

اگر خیلی طرفدار کت و شلوار نیستید یک جایگزین مناسب برای شما تیشرت و شلوار جین است. این ترکیب بسیار ساده مدت‌هاست که محبوبیت خودش را از دست نداده است و برای ایجاد آن فقط کافی است که جسارت کافی داشته باشید. اگر در پاییز یا زمستان این تیپ را انتخاب کرده‌اید برای گرمای بیشتر می‌توانید یک کت، کاپشن یا پالتو نیز همراه آن بپوشید.

استایل تامبوی با هودی و سوییشرت

استایل تامبوی با هودی

یک گروه از لباس‌هایی که در فصل پاییز و زمستان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل هودی و سویشرت می‌شود. اگر می‌خواهید سبک تامبوی را دنبال کنید پوشیدن سویشرت یک راه ساده برای انجام آن است. این لباس‌های گرم برای مجالس غیر رسمی، مهمانی‌های دوستانه و حتی جلسات کاری مناسب است.

نکات کلی برای پیروی از سبک تامبوی

مدل موی تامبوی

اگر بخواهیم یک راهنمای کلی برای ایجاد استایل تامبوی به شما ارائه کنیم باید به چند گام کلی اشاره داشته باشیم که با انجام آنها می‌توانید خیلی راحت سبک آندروژن را پیاده‌سازی کنید.

مرحلۀ اول

اولین گام این است که سبک و استایل خودتان را به شکل دقیق انتخاب کنید. شما می‌توانید سبک تامبوی فضای باز یا اسپورت یا سبک‌های خیابانی را انتخاب کنید. همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد. هرکدام از این استایل‌ها در نوع خود جذاب و زیبا هستند.

مرحلۀ دوم

دومین مرحله انتخاب کفش مناسب است. در استایل آندروژن خبری از کفش‌های پاشنه بلند و مجلسی نیست. به جای آن شما می‌توانید از بین کفش‌های ورزشی مخصوص دویدن و کتانی‌ها هر مدلی که دوست دارید را انتخاب کنید. در این بخش شما می‌توانید به هر شکلی که دوست دارید با رنگ‌ها بازی کنید؛ لازم نیست حتماً رنگ مشکی را انتخاب کنید، سبز تیره و نئونی هم گزینه‌های خوبی هستند که می‌توانید به آنها فکر کنید.

مرحلۀ سوم

در مرحلۀ سوم نوبت به انتخاب شلوار می‌رسد. شلوارهای جین بوی‌فرند و گشاد یکی از امضاهای مخصوص سبک تامبوی هستند که می‌توانید روی آنها سرمایه‌گذاری کنید. سعی کنید شلوارهای رنگ روشن را انتخاب کنید و از ترکیب رنگ‌های خنثی کمک بگیرید. اگر خیلی با شلوارهای جین میانۀ خوبی ندارید شلوارهای اسپورت و ورزشی گزینۀ دیگری است که می‌توانید مد نظر قرار بدهید.

مرحلۀ چهارم

در گام چهارم باید به سراغ انتخاب پیراهن بروید. پیراهن‌های ساده، گرمکن‌های ورزشی، کت و تیشرت چهار گزینه‌ای هستند که در اختیار دارید. اگر سبک خیابانی را می‌پسندید باید به سراغ تیشرت‌های گرافیکی بروید که با این استایل بیشتر همخوانی دارد. هودی و کت‌های اسپرت هم در فصل سرد سال بسیار مناسب هستند و حالتی پسرانه به استایل شما می‌دهند.

مرحلۀ پنجم

برای تکمیل استایلتان نباید از اکسسوری‌ها و لوازم جانبی غافل شوید. در انتخاب اکسسوری‌ها اولین سوالی که باید بپرسید این است که آیا یک پسر ممکن است این اکسسوری را انتخاب کند یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت است برای تکمیل استایل می‌توانید از آن استفاده کنید. چکمه‌های خزدار به‌عنوان مثال یک انتخاب مناسب محسوب می‌شوند. به غیر از آن کلاه‌های بیسبال، کلاه‌های سبک نظامی، گردنبندهایی با زنجیرهای ضخیم، پیرسینگ، دستبندهای چرمی، ساعت‌های مچی بزرگ و امثال آن نیز گزینه‌های خوبی هستند که می‌توانید به آنها فکر کنید.

مرحلۀ ششم

در نهایت باید تمام قسمت‌ها را با یکدیگر هماهنگ کنیم و برای این کار باید تغییراتی در مدل مویتان هم ایجاد کنید. برای هماهنگی با سبک آندروژن باید از مدل موهای لایه‌لایه فاصله بگیرید. مدل موی دم اسبی و مدل موی کوتاه بیشترین همخوانی را با این استایل دارند.

عناصر اصلی استایل تامبوی

اگر به دنبال یک استایل شیک و خاص از سبک تامبوی برای خود هستید، عناصری که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را در استایلتان به کار ببرید.

مدل شلوار

استایل تامبوی

استایل تامبوی

در این بخش شلوارهایی با مدل گشاد و راسته، گرمکن، جین و خاکی‌رنگ می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

کت چرم

استایل تامبوی

در تصویر بالا می‌بینید که کت‌های چرم چه زیبا به تن دخترها می‌نشیند؟ این مدل کت‌ها سبکی پسرانه به استایل شما می‌بخشد.

پالتو

استایل تامبوی

برای انتخاب پالتو مدل‌هایی با برش کلاسیک، بلند یا میدی را انتخاب کنید.

کت بلیزر

استایل تامبوی

بلیزرها ظاهری ظریف و شیک به سبک تامبوی شما می‌بخشد.

هودی، سویشرت و ژاکت

استایل تامبوی

استفاده از آیتم‌های گرمکن مانند هودی، سویشرت و... یکی دیگر از عناصر رایج و پرکاربرد در سبک تامبوی است.

کلاه

استایل تامبوی

معمولاً در سبک تامبوی، استفاده از کلاه بیسبال و نظیر آن یکی دیگر از رایج‌ترین انتخاب‌های شما می‌تواند باشد.

پیراهن

استایل تامبوی

شلوارک

استایل تامبوی

پارچه فلانل

استایل تامبوی

پیراهن‌هایی از پارچه فلانل استایل شما را پسرانه جلوه می‌دهد. همچنین این مدل پارچه‌ها نرم و ظریف هستند و شما در آن احساس راحتی دارید.

شلوار کنار خط دار

استایل تامبوی

کفش

استایل تامبوی

مناسب‌ترین کفش‌ها برای این استایل، مدل کتانی، برزنتی، لوفر، آکسفورد یا بروگ، چکمه‌های مچ پا و رزمی است.

نکات تکمیلی برای استایل تامبوی

استایل آندروژن

همان‌طور که در تصاویر این بلاگ دیدید یکی از مشخصه‌های بارز استایل تامبوی راحتی شخص است. برای تکمیل این سبک باید از یک اصل کلی پیروی کنید و آن این است که: برای ظاهر خودتان زیادی وسواس به خرج ندهید. تلاش زیادی برای کامل کردن استایلتان لازم نیست؛ اما این مسئله را هم فراموش نکنید که در این خصوص افراط نکنید! درست است که سبک آندروژن نیاز به دقت زیادی ندارد؛ ولی این موضوع به معنی شلختگی و بی‌نظمی نیست. اعتدال را باید در همۀ موارد رعایت کرد. نگران صاف کردن موها نباشید و به دنبال آرایش غلیظ یا آرایش خیلی کم نروید همه چیز حول محور این مسئله می‌گردد که شما احساس راحتی داشته باشید. این تمام چیزی است که باید به آن توجه کنید.

شما تا چه اندازه طرفدار این سبک از لباس پوشیدن هستید؟ آیا برای پیروی از استایل تامبوی از ترفندهای خاصی استفاده می‌کنید؟ تجربیات خودتان در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید و اگر پیگیر اخبار دنیای مد هستید عضویت در سایت ژومنت را فراموش نکنید!