خلاقیت جالب دمنا برای پنجاه و یکمین مجموعه مد بالنسیاگا

4 دقیقه مطالعه
Balenciaga’s 51st Haute Couture
بالنسیاگا پنجاه و یکمین مجموعه مد خود را با حضور سلبریتی های پر ستاره از جمله دوآ لیپا، نیکول کیدمن، نائومی کمپبل سوپر مدل معروف و همچنین پایه ی ثابت این برند کیم کارداشیان رونمایی کرد. این کالکشن شامل مجموعه‌ای از لباس‌های معمایی با طراحی سبک براق بودند. همچنین لباس‌های لاتکس ست شده با دستکش در کنار لباس‌هایی که با یقه‌های تیز تزئین شدند را به نمایش گذاشت.

کالکشن پاییز و زمستان بالنسیاگا 2023

یک سال پیش در همین روزها، مدیر خلاق بالنسیاگا (Balenciaga)، دمنا (Demna)، اولین مجموعه مد بالنسیاگا را در فضای آتلیه اصلی کریستوبال، در سکوت کامل به نمایش گذاشت. در 6 ژوئیه 2022، فشن شوی پاییز و زمستان 2022-2023 این برند خلاق در خیابان جورج پنجم (George-V)، در بوتیک تاریخی مزون برگزار شد. این اولین باری بود که در خانه مد پس از 53 سال، مجموعه‌ای از مدهای برجسته را به نمایش می‌گذاشت که لحظه‌ای نمادین را برای این برند و تاریخ گسترده آن رقم زد.

پنجاه و یکمین مجموعه مد بالنسیاگا

ما تا به حال می دانیم که دمنا خالق لحظات است. این احساس به روزهای اول او در برند Vetements برمی گردد. پس از نمایش‌های بی‌شماری که جامعه مد را برای روزها درگیر کرده است، دومین مجموعه مد او به طرز شگفت‌آوری با این انرژی مطابقت داشت. پنجاه و یکمین مجموعه مد بالنسیاگا (Balenciaga’s 51st Haute Couture) جزو فشن شوهایی است که به سادگی نمی توان از آن گذشت. این مراسم را به سه بخش می توان تقسیم بندی کرد.

 موسیقی متن این مراسم، با شعری عاشقانه که دمنا برای همسرش نوشته بود با صدای هوش مصنوعی آغاز شد.

Balenciaga’s 51st Haute Couture

همکاری بالنسیاگا با مرسدس Balenciaga x Mercedes

در ابتدا، این نمایش با مدل‌هایی که چهره‌هایشان را با ماسک پوشانده بودند شروع شد. اما این ماسک ها با فشن شوی مشترک بالنسیاگابا آدیداس متفاوت بود. محافظ صورت مدل ها توسط علوم کاربردی مرسدس-AMG F1 مهندسی شده است. دمنا با این کار جسورانه به رابطه بالنسیاگا(Balenciaga) با فناوری‌های پیشرفته اشاره می‌کند و بار دیگر قدرت خود را به رخ کشید. همچنین آن ها در قسمت های دیگر، این مدل ها با کیف‌های بلندگو کت واک کردند. که این کیف ها را می‌توان به‌عنوان کیف‌های دستی چند منظوره دید که دارای سیستم‌های صوتی پیشرفته برای مهمانی‌های در حال حرکت مناسب هستند.

همکاری بالنسیاگا با مرسدس Balenciaga x Mercedes

موسیقی این فشن شو بر روی همین کیف ها که مدل‌ها هنگام راه رفتن در دست داشتند پخش می‌شد که این بخشی از همکاری با Bang & Olufsen را به نمایش گذاشت. با تغییر چشم‌انداز صوتی به نسخه‌ای از Love in E Minor توسط BFRND، نگاه‌ها به یک رویکرد مد کلاسیک‌تر تغییر کرد.

استایل های شگفت‌انگیز این مراسم

در پنجاه و یکمین مجموعه مد بالنسیاگا اکثر مدل ها با لباس ها کوتاه و مشبک کریستالی به رنگ مشکی حضور داشتند. پارچه ی این مجموعه از شکل جدیدی از نئوپرن، بر اساس سنگ آهک است، که ساخت دست طراحان ژاپنی است. سبک این مجموعه کمی عجیب غریب است که کاملا به سبک بالنسیاگایی طراحی شدند.

پنجاه و یکمین مجموعه مد بالنسیاگا

پرهایی به رنگ آبی آسمانی در یکی از این استایل‌ها به شدت جلب توجه می‌کرد. با نگاهی دقیق تر، می توان گفت ممکن است پارچه به شکل پر باشد.

پنجاه و یکمین مجموعه مد بالنسیاگا

در ادامه تعدادی استایل های خیابانی برگرفته از سبک دمنا (که دلیل اصلی شهرت او نیز به همین خاطر است) در این فشن شو حضور داشتند. بر روی تی‌شرت‌ها لایه‌ای از آلومینیوم وجود داشت که پارچه‌ای کاملاً جدید ایجاد می‌کرد تا در هنگام دستکاری شکل خود را حفظ کند.

پنجاه و یکمین مجموعه مد بالنسیاگا

هودی، گرمکن، جین فرسوده و پارکا، به عنوان بخشی از مجموعه ارائه شد. که احتمالاً در فروشگاه جدید Balenciaga Couture در پاریس برای خرید در دسترس خواهد بود.

Balenciaga’s 51st Haute Couture

بخش دوم مراسم

در بخش دوم فشن شوی بالنسیاگا، انبوهی از افراد مشهور حضور داشتند. در 7 خروجی آخر، دوآ لیپا، بلا حدید، کیم کارداشیان، نیکول کیدمن و نائومی کمبل حضور داشتند.

دوآ لیپا، بلا حدید، کیم کارداشیان، نیکول کیدمن و نائومی کمبل-بالنسیاگا

مدل معروف بلا حدید یک لباس مجلسی سبز زمردی حجیم با پاپیون بزرگ روی یقه به تن کرد.

بلا حدید در پنجاه و یکمین مجموعه مد بالنسیاگا

هر چه به بخش نهایی مراسم نزدیک می شد بر حجم لباس ها افزوده می شد به طوریه که مدل ها از در ورودی به سختی وارد می شدند. در بخش آخر اینتی وانگ، با لباس حجیم صورتی و عروس فصل بالنسیاگا، آجوک مادل، ظاهر شدند.

اینتی وانگ در پنجاه و یکمین مجموعه بالنسیاگا

لباس عروس بالنسیاگا با صورت پوشانده شده کمی وهم‌آور و در عین حال رمانتیک است. که با بیش از 200 متر پارچه توری و همچنین هفتاد هزار کریستال، هشتاد هزار برگ نقره و دویست هزار پولک دوزی دوخته شده است.

لباس عروس بالنسیاگا

تصویر تمامی مدل های پنجاه و یکمین نمایش مد لباس Balenciaga را در گالری تصاویر می توانید تماشا کنید.

کلام آخر

دراین مقاله از مجله مد و فشن ژومنت سعی کردیم مطالب به روز و دقیق از فشن شو ها را برای شما جمع آوری کنیم. شما کدام استایل بالا را دوست دارید؟ به نظر شما کدام استایل از جذابیت بیشتری برخوردار است؟ دیدگاه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید!

گالری تصاویر