در روز یک شنبه 22 می 2022، برای اولین بار فشن شوی بالنسیاگا در نیویورک آمریکا برگزار شد. و از کالکشن بهار سال آینده با همکاری برند معروف آدیداس رونمایی کرد. در مجله مد و فشن ژومنت به این فشن شوی پرحاشیه می پردازیم.
فشن شوی بالنسیاگا
بالنسیاگا (Balenciaga) به صورت کاملا خلاقانه، مراسم رونمایی از کالکشن بهار 2023 خود را بر روی پشت یک تی شرت 795 دلاری با آرم NYSE اعلام کرد.
که همچنین در این فراخوانی بیان کرد که کالکشن بهار خود را خارج از تقویم در نیویورک به نمایش میگذارد. همه ی طرفداران این برند انتظار یک همکاری با MTA (اداره حمل و نقل متروپولیتن ) را داشتند. اما دمنا فیلمنامه را تغییر داد و مد را به FiDi برد.
دمنا (Demna Gvasalia) مدیر خلاق بالنسیاگا با تحت تاثیر گرفتن از بورس نیویورک برای اولین بار فشن شوی این برند را در خیابان وال استریت، سالن اصلی بورس در نیویورک آمریکا برگزار کرد. و از فانتزی مد نهایی لباس های خیابانی رونمایی کرد. این جسورانه ترین کار دمنا بعد از برگزاری فشن شو در مک دونالد بود. او با این کار، بار دیگر قدرت این برند را به رخ کشید. کت و شلوارها و کتهای مشکی تیره ی این برند در فشن شو برای بانک داران وال استریت که جمعیت آن مکان را تشکیل می دهند بسیار جذاب بود.
اما تفاوت این فشن شو با فشن شو های عادی این بود که مدل ها چهره ی خود را کاملاً با پارچه های لاتکس ( به جز چشمان و یک سوراخ تنفسی کوچک در نزدیکی دهان) پوشانده بودند. و با مو های دم اسبی در حالی که صفحههای نمایشی که معمولاً نمادهای بازار را نشان میدهند، دچار مشکل و سوسو میشدند، با نور کم به سرعت بر روی صحنه قدم می گذاشتند. این استایل درست مانند استایل کیم کارداشیان در مراسم مت گالا در سال 2021 بود که صورت خود را کاملا پوشانده بود.
به گفته طراحان مد، این نمایش میتواند افرادی که"ماسکوفوبیا" به معنای ترس از نقاب زدن یا نقاب را دارند تحت تأثیر قرار دهد. البته فرقی نمیکند این سناریو واقعی باشد یا دمنا صرفاً برای نمایش لباس های این برند، این کار را انجام داده باشد. به طور کلی کار او بسیار خبرساز شد و واکنش زیادی را از سوی کاربران و علاقمندان به مد و فشن را در برداشت.
در این فشن شوی پر حاشیه بسیاری از سلبریتیهای معروف و دوستان نزدیک دمنا، از جمله کانیه وست، مگان تی استالیون، افست، فارل ویلیامز، فرانک اوشن و کلوئه سوینی حضور داشتند.
این فشن شو به صورت زنده از یوتیوب و تیک تاک پخش شد و بلافاصله بعد از اتمام مراسم تمامی محصولات در وسایت بالنسیاگا (Balenciaga) قرار گرفتند. و قابل خریداری شدند.
.
همکاری ادیداس و بالنسیاگا Balenciaga x Adidas
شایعات همکاری بین این دو برند پر طرفدار، جامعه هیپ هاپ را برای هفته ها سرپا نگه داشته بود و اکنون می دانیم که این کار بیهوده نبوده. همکاری بالنسیاگا با آدیداس پس از آن صورت گرفت که این برند ورزشی با Gucci در یک همکاری مشابه با لباسهای خیابانی همکاری کرد. که در این مجموعه لباسهای پاییز 2022 گوچی در فوریه رونمایی شد.
این مجموعه 33 قطعه ای به طور یکپارچه تلفیقی از نقش برجسته برند ورزشی با خطوط سه گانه با سایه های حجیم برند Balenciaga است.لباسهای ورزشی گشاد با سه خط نمادین، هودی های سایز بزرگ، پیراهنهای فوتبال، ژاکتهای جین، شلوار جین، و لباسهای کمربنددار و شلوار گرمکن با کفشهای کتانی درشت بر روی صحنه آمدند.
به طور کلی می توان گفت که لباس های ورزشی برند آدیداس با لباسهای خیابانی و بزرگ بالنسیاگا ترکیب شدند.
دمنا همچنین لوگوی آدیداس را دوباره طراحی کرد . او نشان سه خط معروف این برند را حفظ کرد، و "بالنسیاگا" را جایگزین "آدیداس" کرد. و این لوگو نماد همکاری بینظیر این دو برند معروف در دنیای مد شد.
کفش آدیداس و بالنسیاگا
اگر طرفدار یکی از این دو برند باشید کفش ورزشی Balenciaga x adidas Triple S را که در ماه مارس وارد اینترنت شد، را حتما به خاطر دارید. خب این کفش ها دیگر شایعه نیستند. و این کفشهای کتانی حجیم در رنگهای سفید و آبی با قیمت 1100 دلار روانه ی بازار مد شدند.
در کنار کفشهای Balenci-adidas ، کفش های ورزشی Speed Trainer نیز به فشن شو راه پیدا کردند.
اکسسوری آدیداس و بالنسیاگا
در بخش اکسسوری و لوازم جانبی کیف معروف Hourglass با سه خط سفید نمادین برند ورزشی مشهور تزئین شده بود.
در این شو همچنین مجموعهای از کیفهای بزرگ باشگاهی را برای ورزشکاران نیز به نمایش گذاشت. و یا می توان از این کیف ها به عنوان کیف مسافرتی در تعطیلات از آن نیز استفاده کرد.
بیشتر بخوانید: کالکشن لباس مردانه هفته مد میلان ۲۰۲۳
موفقیت این همکاری
بر اساس سایت فروشگاهی Love the Sales علاوه بر لباس ورزشی جستجوی بالنسیاگا 25 درصد افزایش یافت. در حالی که جستجو برای آدیداس 13 درصد افزایش یافت. بر اساس آمار جستجوی این سایت، جستجو برای لباس خیابانی نیز51 درصد افزایش پیدا کرد. همکاری این دو برند معروف، ظاهراً یکی از بزرگترین تأثیرات را بر تماشاگران گذاشت. بر اساس دادههای Love the Sales، یک گردآورنده تجارت الکترونیک مد، جستجو برای "کفش ورزشی" پس از نمایش 138 درصد افزایش یافت.
بالنسیاگا و رمزارز ها
قطعا هدف از برگذاری این فشن شوی بزرگ در ساختمان بورس نیویورک تنها به نمایش قدرت این دو برند ختم نمی شود و این مراسم هدف بزرگ تری نیز برای اعلام به دنیای مد و طرفدارانش داشته است. این برند همزمان با فشنشوی خود اعلام کرد که در فروشگاههای شاخصش از جمله در خیابان مدیسون و رودئو درایو در نیویورک و همچنین در وب سایت اصلی، پرداخت با رمزارزها را میپذیرد. البته فعلا فقط با بیت کوین و اتریوم محصولات قابل خریداری هستند و بقیه رمزارزها در آینده اضافه خواهند شد.
در آخر باید گفت که منتظر لباس های جذاب این ۲ برند هستیم و در مقاله های بعدی به تحلیل بیشتری از این ۲ برند پرطرفدار میپردازیم. نظرات خودتان را در ارتباط با این ۲ برند و همکاری جالب آن ها با ما در قسمت دیدگاه ها به اشتراک بگذارید. آیا این همکاری صرفا حرکتی تبلیغاتی بود یا باید کالکشنی از این دو برند را هر سال ببینیم؟