معرفی بهترین ادکلن های فرانسوی مردانه و زنانه

شیدا رضایی 2 سال پیش
11 دقیقه مطالعه
بهترین ادکلن های فرانسوی

همیشه وقتی در مورد مد و فشن صحبت می‌شود نام فرانسه می‌درخشد. فرانسه به داشتن یکی از قوی‌ترین و مجلل‌ترین صنعت عطر معروف است. این کشور خانه اکثر عطرسازی‌های مشهور جهان است که دنیای عطر را به سطح بالاتری رساند. آیا می‌خواهید برای خود یک عطر فرانسوی بخرید؛ اما نمی‌دانید چه چیزی را تهیه کنید؟  در این مقاله از مجله مد و فشن ژومنت، لیستی از بهترین ادکلن‌های فرانسوی که هر خانم و آقای با کلاسی باید داشته باشد را جمع‌آوری کردیم.


بهترین ادکلن های فرانسوی زنانه

 

عطر شنل ان 5 Chanel N°5

برند Chanel که در سال 1910 توسط Gabrielle "Coco" Chanel تأسیس شد، به یک برند تمام‌عیار Couture House و عطرسازی تبدیل شد. گابریل شنل عطر نمادین Chanel N°5 را به‌عنوان اولین عطر این برند در سال 1921 روانه بازار کرد و از آن زمان تاکنون جایگاهی در میز آرایش زنانه پیدا کرده است. علاوه بر رایحه بی‌نظیر آن، عطر شنل ان 5 یکی از عطرهای موردعلاقه مرلین مونرو بوده است.

بیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد مراقبت های زیبایی مرلین مونرو بدانید

عطر شنل ان 5 Chanel N°5

عطر فرانسوی زنانه کریستین دیور Christian Dior

هنگام فهرست‌کردن عطرهای معروف فرانسوی چگونه می‌توان از Miss Dior غافل شد؟

 این اولین عطری بود که در سال 1947 از La Maison Dior عرضه شد که کریستین دیور به خواهرش کاترین تقدیم کرد. متعاقباً، ده‌ها سال بعد، هاوس با عطرهای نمادین دیگری مانند رایحه گلی میوه‌ای به نام J'Adore، رایحه تازه گلی به نام Joy و رایحه حسی مرموز به نام Poison وارد بازار شد. همه این عطرها به دلیل رایحهٔ خاصی که دارند؛ جزو بهترین ادکلن‌های فرانسوی هستند و هم اکنون پرفروش هستند.

عطر فرانسوی زنانه کریستین دیور Christian Dior

موگلر Mugler، یکی از بهترین ادکلن‌های فرانسوی

یکی دیگر از برندهای فرانسوی که به‌عنوان یک‌خانه مد شروع به کارکرد و بعداً به عطرسازی گسترش یافت، موگلر (Mugler) است. دهه 90 شاهد عرضه اولین عطر پرفروش این برند به نام Angel بود که عطری شیرین و تازه در بطری ستاره‌ای شکل الماس بود. در دهه 2000 دومین عطر پرفروش، Alien، یک عطر چوبی با پایه کهربا، در یک بطری جواهری به رنگ آمتیست عرضه شد. هر دوی این عطرها به‌سرعت پرفروش شدند.

موگلر Mugler، یکی از بهترین ادکلن‌های فرانسوی

برند هرمس hermes

برند هرمس که در سال 1837 تأسیس شد، و جزو برندهایی است که طی 6 نسل  در صنعت عطرسازی همچنان حرف اول را می‌زند. 3 ادکلن از این برند در این لیست قرار دارد.  

ادوپرفیوم Twilly d’Hermès نمادین، با بطری صورتی مشخص با رویه کلاه مانند و روبان ابریشمی که شبیه روسری روی گردن  آن، به سبک پاریسی است. رایحه گلی به همراه کمی شیرینی را نمی‌توان از دست داد. اما افتخار بهترین ادکلن‌های فرانسوی در این لیست، متعلق به Eau d’Hermès با ترکیب میوه‌ای و تندش است. یکی دیگر از عطرهای موردعلاقه خانم‌ها Calèche است.

ادوپرفیوم Twilly d’Hermès

ادو پرفیوم La Vie Est Belle، یکی از بهترین ادکلن های فرانسوی

یکی از پرطرفدارترین و خوش رایحه ترین ادکلن های برند لانکوم، که در سال 2012 تولید و به بازار عرضه شد. ادکلن La Vie Est Belle بود. عبارت فرانسوی La Vie Est Belle که معنای "زندگی زیباست" را می دهد، حس ناب زنانگی و شادی و نشاط را در مصرف کنندگان این برند رقم میزند.
نت آغازین میوه ای شامل انگور سیاه و گلابی است که رایحه ای خوش عطروبو را به شما منتقل می کند، با گذشت کمی زمان عطر نت میانی که شامل گل های خوش بوی زنبق و یاسمین و شکوفه ی پرتقال است را احساس می کنید. در ادامه به نت پایه می رسیم که برگرفته از گیاه پاتچولی، دانه ی تونکا، وانیل و پرالین است و به عنوان اسانس اصلی این ادکلن شناخته می شود.

بهترین زمان استفاده از ادکلن La Vie Est Belle

تمام ادکلن ها در هر برندی در زمان و مکان مشخصی مورد استفاده قرار میگیرند، که La Vie Est Belle  با رایحه ای زنانه و رمانتیک و طبع گرم و شیرین مناسب برای استفاده در فصل سرد سال ساخته شده.

این ادکلن مختص به مکان مشخصی نیست و در هر مکانی چه رسمی و چه غیر رسمی شما میتوانید از آن استفاده کنید.از آنجایی که رایحه ای شاد و خوش عطر دارد، استفاده از آن باعث ایجاد روحیه ای پرانرژی و بانشاط در خانم ها می شود.

ادو پرفیوم La Vie Est Belle، یکی از بهترین ادکلن های فرانسوی

عطر زنانه YSL Mon Paris 

عطری ملایم، شیرین و جوان پسند است که در سال ۲۰۱۶ تولید شد. عطر YSL Mon Paris از بهترین ادکلن فرانسوی زنانه که با دوام و ماندگاری بالا با طبعی ملایم و شیرین مناسب برای استفاده در فصل های بهار و پاییز می باشد.

نت اولیه با ترکیبی از ترنج، توت فرنگی، تمشک و گلابی آغاز میشود و احساسات و عاشقی را در محیط انتقال میدهد در ادامه نت میانی با رایحه دل انگیز گل داتوره، شکوفه پرتقال و گل یاس توجه اطرافیان را به خود جلب میکند و در آخر نت پایانی با عطر مشک و نعنا هندی رایحه ای بی نظیر به خود میگیرد.

عطر زنانه YSL Mon Paris perfume

ادکلن فرانسوی شنل  CHANEL COCO MADEMOISELLE

عطر CHANEL COCO MADEMOISELLE به گونه ای عجیب احساسی و سرزنده است. با رایحه ای جسورانه و درخشان مورد پسند بانوان قوی و جسور می باشد. همچنان جزء بهترین و پر طرفدار ترین عطر های زنانه میباشد که در سال ۲۰۰۱ تولید شد و به بازار آمد.

نت های اولیه با حالتی پر جنب و جوش که شامل نارنج، نارنگی ماندرین، ترنج و شکوفه پرتقال میباشد ازحواس پرتی جلوگیری میکند. در ادامه رایحه میاتی با عطری احساسی شامل گل رز ترکی، یاسمن، میموزا و یلانگ یلانگ میباشد. و در پایان نوبت به نت پایه میرسد که همان نت اصلی محسوب میشود متشکل از نعناع هندی، مشک سفید، وانیل، وتیور، دانه های لوبیا تونکا و اوپوپونکس است.

CHANEL-COCO-MADEMOISELLE-perfume

ادکلن فرانسوی نینا ریچی Nina Ricci Premier jour

 عطر Nina Ricci Premier jour عطری شیک و منحصر به فرد که مختص زنان مدرن میباشد که این عطر هم همانند عطر شنل کوکو مادمازل در سال ۲۰۰۱ تولید شد. این عطر دارای طبعی ملایم و شیرین و مناسب برای استفاده در فصول گرم سال میباشد. ماندگاری و پراکندگی یک ادکلن از نکاتی است که برای اکثر خانم ها مهم و اساسی ست و به آن بیشترین اهمیت را میدهند، که Nina Ricci Premier jour از ماندگاری و پراکندگی بسیار بالایی برخوردار است.

nina-ricci-premier-jour-perfume

رایحه اولیه متشکل از گل نخود شیرین و ماندراین است که دارای عطری شیرین و خوش بو میباشد. در ادامه رایحه میانی شامل گل های خوش بوی یاسمن و ارکیده است که رایحه ی مورد پسند اکثر خانم ها است و در آخر رایحه پایه که از وانیل، چوب صندل مشک و نت های چوب تشکیل شده و رایحه ای دلنشین را می سازد. این عطر را جزء بهترین ادکلن های فرانسوی قرار داده است.

عطر جیوانجی GIVENCHY ANGE OU DEMON

Ange Ou Demon عطری با طبعی ملایم و تلخ میباشد که در فصول سرد سال از آن استفاده میشود. محصول سال ۲۰۰۶، با ماندگاری و پراکندگی بوی بسیار خوب در ردیف بهترین ادکلن های فرانسوی زنانه قرار گرفته است.

رایحه آغازین شامل پرتقال ماندراین، گیاه زعفران و آویشن که ترکیبی میوه ای و گیاهی را با عطری خوش رایحه می سازد. در ادامه به رایحه میانی میرسیم که ترکیبی از گل های خوش بوی سوسن، ارکیده و یالانگ یالانگ است و رایحه پایه و اصلی که شامل دانه های لوبیا تونکا، وانیل، چوب قرمز برزیلی و گلسنگ میباشد رایحه ای جذاب و خوش عطر را ارائه می دهد.

عطر جیوانجی GIVENCHY ANGE OU DEMON

ادوپرفیوم LALIQUE L’AMOUR از بهترین عطرهای فرانسوی

LALIQUE L’AMOUR محصول سال ۲۰۱۳ از برند لالیک می باشد. دارای طبعی خنک مناسب برای فصول سرد سال می باشد. از ماندگاری خوبی برخوردار است و پراکندگی رایحه ی بسیار خوبی هم دارد.

رایحه اولیه شامل ترنج، بهار نارنج و رز، رایحه میانی گل های خوش عطر مریم، یاس و گاردنیای یاسمنی و رایحه پایه چوب صندل سفید، مشک و سدر که رایحه ای لطیف و روح بخش با ماندگاری بسیار خوب را می سازد.

 LALIQUE-L’AMOUR-perfume

ادکلن های پرطرفدار مردانه فرانسوی

 

عطر DIOR SAUVAGE از بهترین ادکلن های معروف فرانسوی

DIOR SAUVAGE از بهترین ادکلن های معروف مردانه میباشد که اکثر افراد را شیفته ی خود کرده. این ادکلن از برند دیور در سال ۲۰۱۵ تولید و عرضه شد. این ادکلن با طبعی معتدل مناسب برای استفاده افراد در فصل زیبای بهار میباشد.

نت اولیه ادکلن DIOR SAUVAGE متشکل از ترنج و دانه های فلفل رایحه ای عجیب اما جذاب میسازد. در ادامه کم کم با نت میانی مواجه خواهید شد که برگرفته از رایحه ی نعنا هندی، عطر خوش رایحه اسطوخودوس، خس خس، شمعدانی، لامی، دانه های فلفل صورتی و فلفل سیچوان میباشد. در آخر به نت پایه و اصلی خواهیم رسید که شامل گیاه سدر، لابدانیوم و آمبروکسام میباشد و عطری خوش رایحه را به ارمغان می آورد.

dior-sauavge-perfume

CREED AVENTUS جزء معروف ترین ادکلن های فرانسوی

Creeed Aventus از بهترین ادکلن های مردانه با رایحه ای خنک و تلخ مختص فصول گرم سال میباشد. از بهترین ادکلن های مردانه فرانسوی برند کرید میتوان به این ادکلن جذاب مردانه اشاره کرد که د ر سال ۲۰۱۱ تولید شد. این ادکلن ماندگاری و پراکندگی بسیار خوبی دارد و توجه بیشتری را به خود جلب میکند.

رایحه اولیه ترکیبی مرکباتی از ترنج، آناناس، انگور فرنگی سیاه و سیب میباشد که رایحه ای دلنشین را برای شما رقم میزند. اگر کمی صبر کنید عطر بی نظیر گل های رز و یاس، چوب درخت قان. نعناع هندی را استشمام خواهید کرد اما در رایحه ی پایه که شامل وانیل، خزه درخت بلوط، عنبر و مشک میباشد، بوی اصلی این ادکلن را احساس خواهید کرد.

Creed-aventus-perfume

MONT BLANC EXPLORER از آشنا ترین ادکلن های فرانسوی

از بهترین ادکلن برند مون بلان که در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. Mont Blanc Explorer همراه با طبعی گرم مناسب برای استفاده در فصل بهار می باشد. بارایحه ای تلخ و شیرین و ماندگاری بادوام در گروه برترین ادکلن های مردانه فرانسوی قرار گرفته و یکی از پرطرفدار ترین ادکلن ها می باشد.

نت آغازین ترکیبی از نارنج ایتالیایی، فلفل صورتی، سالویا اسکلار که رایحه ای خوش عطر را احساس خواهید کرد نت میانی متشکل از خس خس و چرم و نت پایه و اصلی با رایحه کاکائو، چوب آکیگالا، آمبروکسان و عطر دلنشین نعناع هندی میباشد که رایحه ای جذاب را تشکیل می دهند. و نتیجه می شود همان بویی که همه عاشقش هستند.

mont-blanc-Explorer-perfume

MANCERA CEDRAT BOISE یکی از بهترین ادکلن های فرانسوی

Cedrat Boise از برند مانسرا، پرشورترین عطر مردانه می باشد که در سال ۲۰۱۱ تولید و عرضه شد، این ادکلن با طبعی شیرین و خنک مختص استفاده در فصول گرم می باشد که دارای ماندگاری با دوام و پراکندگی رایحه ی خوبی می شود.

رایحه اولیه شامل ادویه جات معطر، دانه های انگور فرنگی سیاه و مرکبات میباشد که رایحه ای دلنشین احساس میشود. در رایحه میانی با ترکیبی از میوه جات، گل یاس، نعناع هندی عطری خوش بو با تکه هایی از میوه و گل زیبای یاس به مشام میرسد در آخر و اصلی ترین بخش، رایحه پایه شامل وانیل، روایح چوبی، خزه درخت بلوط، چرم، یک رایحه ی خاص و ایده آل را می سازد.

MANCERA-CEDRAT-BOISE-perfume

ادلکن فرانسوی مردانه PARFUMS DE MARLY PEGASUS

PEGASUS از بهترین ادکلن های فرانسوی مردانه از برند پرفیوم د مارلی است که مثل ادکلن برند مانسرا در سال ۲۰۱۱ تولید و به بازار عرضه شد. این عطر با طبعی تند و تلخ مناسب استفاده در فصول سرد سال می باشد. که دارای ماندگاری بسیار طولانی مدت و پراکندگی رایحه ی خوبی است.

رایحه اولیه متشکل از ترنج، گل گاو زبان و زیره سبز میباشد که عطری تند و خنک از زیره پراکنده می شود. پس از ۱۵ دقیقه رایحه میانی که شامل اسطوخدوس عادی، گل یاس و بادام تلخ است آشکار میشود که رایحه ی مورد علاقه مردان متفکر با طبعی ملایم و عمیق است. رایحه پایه (اصلی) که شامل چوب صندل، کهربا و وانیل است، این رایحه را کامل می کند و شما تا طولانی مدت رایحه ای از وانیل خالص با عطری بی نظیر و فوق العاده را احساس خواهید کرد.

parfums-de-marly-pegasus-parfume

ONE MAN SHOW یکی از قدیمی ترین ادکلن های معروف فرانسوی

One Man Show از بهترین محصول برند بوگارت همراه با رایحه ای تلخ و جذاب، ساخته شده در سال ۱۹۸۰ می باشد. عطری با طبعی گرم که بیشتر برای استفاده در فصول سرد سال توصیه می شود.
در ابتدا نت آغازین که شامل گیاه درمنه، زیره ی سیاه، بابونه، ریحان، نارنج و چوب رزوود برزیلی می باشد رایحه ای خوش عطروبو را تشکیل می دهند. در ادامه کم کم رایحه ی جذاب نت میانی را احساس خواهید کرد که از گیاه پاتچولی، گل میخک، جوز هندی، علف و تیور، گل شمعدانی، لادن، رز و یاس ساخته شده است. و در آخر، نت پایانی(اصلی) را داریم که متشکل از نارگیل، عنبر، دانه تونکا، چوب صندل، وانیل، خزه ی اوک موس، چوب سدر و چرم با عطری دل انگیز و خوش رایحه را می سازد که نام ادکلن One Man Show را جزء بهترین ادکلن های فرانسوی خاص مردانه می آورد. 

ONE-MAN-SHOW-perfume