انواع استایل های دنیای فشن

6 دقیقه مطالعه
انواع استایل های دنیای فشن
خب امروز قراره وارد یک بحث جالب بشیم میخوایم راجع به استایل های مختلف صحبت کنیم ببینیم ما بیشتر طبق چه استایلی داریم لباس میپوشیم و چه نکات و اصولی رو باید رعایت کنیم . این پست سرآغاز یک مبحثی هست که حالا حالاها باهاش کار داریم و بنظرم خوندن این مطالب میتونه خیلی جالب باشه و اطلاعاتمون از پوششمون و شخصیتمون رو بالا ببره.

 استایل کژووال

استایل کژووال و غیرجدی به معنای یک استایل راحت که ممکن هست شما فکر کنید منظور یک استایل درهم برهم و شلخته باشد اما این اصطلاح در مد هرچیزی هست به جز شلختگی. یک استایل ایده ال برای کارهای روزمره و معمولی مناسب است،سبک کژووال یک استایل راحت خیابانی همراه با پیروی از فشن و مد رو نشون میده.

استایل-کژوال-ژومنت

استایل کاری

در محیط کار لباسامون باید خیلی مرتب و اتوکشیده و بدون چروک باشه.در چنین محیطی پوشیدن لباس های پاره ،کثیف ،فرسوده و لباس هایی که کلمه ،اصطلاح و یا عکسی روی آن باشد قابل قبول نیست.هرکس که این استایل رو انتخاب میکنه یک شخص بیزینسی هست و علاقه داره مورد احترام دیگران قرار بگیره

دریک محیط رسمی کاری و تجاری،لباس مناسب برای خانوم ها و آقایان: کت و شلوار، ژاکت، شلوار و ودامن رسمی و در کنار ان اکسسوری های مناسب مثل کیف دستی مستطیلی و ساعت هست.

استایل-کاری-ژومنت

استایل ورزشی

لباس های ورزشی برای زمان ورزش و انجام تمرینات فیزیکی، بخاطر راحتی و اون حالت ایمنی که دارند استفاده می شوند. پوشاک اختصاصی ورزشی شامل: شورت ،لباس زیر ورزشی ،تی شرت ،لگ های ورزشی و ... می باشد ،گاهی اوقات هم بدلیل طرفدار بسیاری که این استایل دارد از لباس های ورزشی برای استایل کژووال نیز استفاده میشود و اصطلاحا به آنها  active wearهم میگویند.

استایل-ورزشی-ژومنت

استایل کلاسیک

سبک کلاسیک احساس ثبات و راحتی رو بیان میکند ،که دارای خیاطی بی نقص و خطوط صاف و تمیز است. استایل کلاسیک که بی انتها(timeless) هست روي ظرافت ساده تمركز دارد ،و اگر شما اين نوع استايل رو داريد درواقع دارين يك ظرافت ساده در كمد خود را به نمايش ميگذاريد. در این استایل باید توجه کنید به این که لباس فیت استفاده کنید و و لباس چسبان و آزاردهنده و یا آزاد استفاده نکنید.


استایل-کلاسیک-ژونت 


پوشش عجيب و غريب

استایل عجیب و غریب و یا اگزوتیک بر چیزهای غیر معمول و متفاوت برای افراد عادی تمرکز می کند و اغلب مرموز و جذاب است.  این سبک لباس متمرکز بر رنگ های غنی ، گلدوزی ، الگوهای مرموز ، چاپ و معرق است.

استایل-اگزوتیک


استایل خیابانی

مد و فشن از خیابان تکامل می یابد نه فشن شو ها و طراحان،  مد خیابانی معمولاً با فرهنگ جوانان در ارتباط است و بیشتر در مراکز مهم شهری مشاهده می شود. مد خیابانی ، بر خلاف سایر مد ، فقط یک سبک لباس پوشیدن را شامل نمی شود ، بلکه طیف کاملی از سبک ها را در بر می گیرد.

استایل-خیابانی-ژومنت


استایل وینتج

اگر شما هم طرفدار نوسالژی باشید بدون شک از این استایل استقبال میکنید این استایل از سبک دوره های قبل تقلید می کند و هر نوع لباس دست دوم که قبل از دهه 1990 ساخته شده است به عنوان لباس های وینتج و لباس های عتیقه برای هر چیزی از دهه 1920 و قبل از آن نامیده می شود. همچنین به نام Retro Style یا Retrospective Style خوانده می شود.
امروزه مردم این لباس ها را با ترکیبی ازلباس های مدرن استفاده می پوشند.

استایل-وینتیج-ژومنت

استایل هنری

ظاهر هنری سبکی برای یک متفکر خلاق است. لباسی که یک دختر هنرمند بر تن دارد تم های هنری او را نشان می دهد. سبک Arty از حالت متعارف و مد روز تا حدودی دوری می کند و چیزی منحصر به خود فرد را انتخاب می کند. افرادی که سبک هنری دارند نیز لوازم دست ساز را ترجیح می دهند و در واقع لباس و حتی لوازم جانبی خود را در بعضی مواقع خودشون درست می کنند.
این استایل را ممکن هست در هرکسی متفاوت ببینیم و این نشان از ایده ها و خلاقیت طرف علاقه مند به این سبک هست.
استایل-هنری

 

استایل مدرسه ای

ظاهری که صرفاً توسط دانش آموزان مقطع دبستانی در شمال شرقی آمریکا مرسوم شده است. این سبک حتی مورد استفاده دانشجوها و کالکشن بعضی از طراحان مشهورهم قرار میگیرد. این استایل برای ترکیب و تطابق دادن عالیه!
این استایل یک سبک ساده معمولا با پیراهن یقه دار و آستین بلند ،کفش های کالج و یا کفش های زنانه ساده با پاشنه متوسط و پارجه هایی با طرح های چهارخانه ،راه راه و یا گل گلی می باشد.

استایل-مدرسه ای-ژومنت 

استایل بوهمی

این سبک پوشش در دهه 1960 و 1970 محبوبیت پیدا کرد ، اگرچه می توان ریشه آن را به زمان هایی قبل تر ربط داد. این سبک روی پارچه های آزاد و روان والگوهای عجیب و غریب متمرکز است که لایه بندی نیز در مد بوهو مهم است! روسری ، جلیقه ، کاپشن و دامن اغلب روی هم بالای یکدیگر پوشیده می شود ، در این سبک معمولا از ویژگی های طبیعت (گل و گیاه) ،لباس های گشاد و نازک با طرح هایی با رنگ شاد استفاده میشود.

استایل-بوهمی-ژومنت

سبک گوث(مربوط به راک)

این سبک تحت تأثیر خرده فرهنگ گوث است. این سبک با لباس تیره و مرموز مشخص می شود و میتوان گفت تنها مشخصه این استایل استفاده از رنگ های مشکی و سفید است. سبک رایج گوث شامل لب های سیاه ، موهای سیاه و همچنین لباس های سیاه است و به نام Gothic Fashion نامیده می شود.
استایل-گوث-ژومنت

 

استایل گرانجی

ظاهر گرانجی از سبک موسیقی گرانج گرفته شده و یک سبک راحت و کثیف هست، استایل گرانجی برای اولین بار در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 در سیاتل دیده شد.
 عنصر اصلی این سبک ظاهری ژولیده است و در بسیاری موارد ، تکه هایی از لباس ها با هم جفت شده اند که مطابقتی ندارند. این سبک معمولا یه حالت استایل فروشگاه های سمساری با لایه های زیاد رو داره ،درست کردن یه استایل گرانجی کاره چیپ و ارزانی است چون از اکسسوری ها و لباس هایی که ارزان و بی ارزش هستند استفاده می شود. سبک گرانج معمولا یه استایل I don’t care( برام مهم نیست) هستش که از یکسری لباس بهم ریخته، ارزان و مندرس استفاده میشود.

استایل-گرانجی

استایل زرق و برق دار

این سبک مد غالباً نامتقارن ، اغراق آمیز ، پرزرق و برق ، چند رنگی و پاشیده است. در بیشتر مواقع ، زرق و برق، به عنوان یکی از درخشان ترین سبک های مد شناخته می شود که ئمی تواند دارای چاپ های عجیب و غریب یا رنگ های روشن شدید باشد.
استایل-پرزرق-برق-ژومنت

 

استایل پانک

هدف از سبک پانک غیر مادی بودن است. پانك دارای رنگهای روشن ، چرم ، اسپندكس و چاپ پلنگ است در حالی كه هنرمندان پاپ پانك ممكن است دارای پوششی با شلوار جین جذب، تی شرت ، استایل اسكیت باز و نوار مچ باشند.

استایل-پانک-ژومنت

استایل راکر

راکرها معمولا کاپشن های موتورسیکلتی چرمی زیبایی به تن می کنند ، که اغلب با گل میخ های فلزی ، لکه ها ، نشان های پین آراسته شده است. راکرها اغلب لباس شل و ول نمی پوشند و دنبال سایزهای اسمال و کوچیک هستند. سبک راکر بدون جین پاره ، جوراب های vintage و کت چرمی کامل نیست.

استایل-راکر-ژومنت

 

استایل پسرونه

صرفا همه دخترها علاقه مند به پوشیدن دامن ،کفش های پاشنه بلند و تاپ های زیبا نیستند ،حتی کسانی که می خواهند با پوشیدن چیزهایی مانند شلوار سبک مردانه ، کت و شلوار ، پیراهن دکمه دار ،سبک آکسفورد و تیکه های اضافی متناسب با لباس ، حس پسرونه درونی خود را رها کنند.

استایل-پسرونه-ژومنت