نکاتی در مورد فشن شو 2023 دیور کروز

طاهره زارع 2 سال پیش
5 دقیقه مطالعه
فشن شو 2023 دیور کروز
در روزی که راهپیمایی‌های مذهبی به مناسبت یکی از عیدهای سنتی اسپانیا در همه جای سویا در حال برگزاری بود، ماریا گرازیا چیوری، کارگردان خلاق دیور، نمایش معروف خود یعنی فشن شو دیور کروز 2023 را در شهر اندلس به نمایش گذاشت. او میدان معروف اسپانیا را برای نمایش مد و فلامنکو مجموعه کروز دیور انتخاب کرد. کریستین دیور در سال ۱۹۵۶ لباس Bal a seville را تولید کرد. این لباس مجلسی بلند را می‌توان آغازی برای یک گفتگو و تبادل فرهنگ هایی بین یک مزون فرانسوی و تاریخ و فرهنگ آندلس به شمار آورد. شاید همین موضوع بود که امسال بهانه ای شد برای دو کمپانی بزرگ فشن که در اسپانیا یک نمایش فوق العاده را اجرا کنند.

 

برگزاری فشن شو 2023 دیور کروز با الهام از یک جشن اسپانیایی

همه‌ی کسانی که به فشن شو 2023 دیور کروز دعوت شدند و می‌خواستند در این مراسم حضور داشته باشند به شهر سویل یا همان سویا رفتند. آنها در کنار جمعیت زیادی که در پایتخت آندلس و در میدان شهر بودند حاضر شدند. یک شهر متحد و یکپارچه که خیابان‌های آن با گل‌های معطر فرش شده بود. رستوران‌ها و بارها پر بودند از جمعیت و مردمی از تمام سنین و با سلیقه‌های مختلف. شهری که در تمام کوچه‌ها و خیابان هایش صدای موسیقی و جشن به گوش می‌رسید. میهمانان سوار بر کالسکه‌هایی زیبا وارد میدان شدند و روی صندلی‌هایی که با دست نقاشی شده بودند جای گرفتند. مراسم با سرو نوشیدنی خنک و نواختن ساز آغاز شد. و رقصنده‌هایی که با لباس های قرمز رنگ و زیبایشان هنر فلامنکو را به تصویر می‌کشیدند.

لباس‌های سوارکاری و لباس‌های فلامنکو

مجموعه 2023 دیور کروز

چیوری لباس‌های اسپانیایی و مراسم خاص آنها را بسیار دوست دارد و آداب و رسوم این منطقه همواره مورد توجه او بوده است. کارمن آمایا رقاص فلامنکو اسپانیایی یکی از چهره‌های مورد علاقه چیوری محسوب می‌شود. این رقاص معروف همیشه لباس‌های مردانه سبک فلامنکو را می‌پوشید. لباس‌هایی مثل شلوارهای باریک به سبک سوارکاران آندلسی. این نوع لباس‌ها به شدت مورد علاقه او بودند. به عنوان مثال: شلوارهای سوارکاری تنگ با پاچه‌های باریک همراه با ژاکت‌های برش‌دار و چکمه‌های سوارکاری که بندهایی از چرم نرم داشتند. او این کفش‌ها را گاهی با جزئیات ظریفی از تورهایی که با برش لیزری تولید می‌شدند تزیین می‌کرد. در این سبک از لباس‌ها شلاق های سوارکاری به عنوان نوعی اکسسوری استفاده می‌شد. و به نوعی می‌توان گفت این شلاق‌های سوارکاری تکمیل‌کننده این سبک خاص خاص از پوشش بود.

کالکشن 2023 دیور کروز

فشن شو 2023 دیور کروز را می‌شود تجلی استایل فلامنکو دانست. لباس‌های براق با سایه‌هایی به رنگ قرمز، مشکی و طلایی به همراه شال‌های گلدوزی شده، شلوارهای آویزدار و کمربندهایی که روی دامن‌های توری بسته می‌شوند. همه این‌ها در کنار هم و در یک نمایش زیبا از دنیای مد و استایل در معرض دید عموم قرار گرفتند.

کلاه اکسسوری نمادین در مجموعه 2023 کروز دیور

از دید چیوری لوازم جانبی و اکسسوری ها بسیار گسترده و متنوع هستند. دیدگاه او این گونه است که از دستکش‌های چرمی ظریف با برش‌های لیزری تا چکمه‌های مخصوص سوارکاری، کیف‌های ظریف و مینیاتوری لیدی دیور، ساختمان‌ها و آپارتمان‌های مری جین، همه این‌ها را می‌شود در دسته اکسسوری ها و لوازم جانبی جای داد.

اما مجموعه 2023 کروز دیور مربوط به پوشش‌هایی بود که برای سر و موها استفاده می‌شد. این پوشش ها شامل دو کلاه بودند که به نوعی نمادی از سوارکاری می‌شد. این کلاه ها را از نمد و کاه ساخته و آنها را به صورت زاویه دار و کج بر روی سر قرار می‌دادند.

منابع الهام چیوری

مبدع این سبک یکی از اشراف بزرگ اسپانیا به نام دوشس آلباما بود و طراحی آن را استفن جونز انجام داد. تصویری از جکی کندی سوار بر اسب یک مثال خوب برای به تصویر کشیدن این استایل است. این عکس در سال ۱۹۶۶ در سریال از او گرفته شد. سازنده این اکسسوری ها یکی از اهالی سویل به نام فرناندز بلوچی است. چیوری در مورد گروه تولیدکننده این کلاه‌ها می‌گوید: "آنها در زمینه ساخت کلاه‌های نمدی یکی از بهترین‌ها در اروپا هستند".

نقش پر رنگ صنایع دستی اسپانیا در این نمایش

رونمایی کالکشن جدید کروز

در راستای سنت خاص کروز دیور، چیوری فهرست و لیستی را از ماهرترین صنعتگران محلی تهیه کرد. هدف او از این کار استفاده از این صنعتگران برای همکاری در این مجموعه و همچنین ایجاد یک تعامل و گفتگو با دیگر کشورها بود.

در این نمایش خاویر منوچو گویسانا، کیف تزیینی و نمادین دیور را با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های چرم‌دوزی بازسازی کرد. شال‌های مانیل که می‌توان گفت سابقه طراحی آنها ریشه در فیلیپین، چین و آمریکای جنوبی دارد، در آتلیه " maria jose sanchez espina " تولید شدند. یک کیف و یک ژاکت لیدی دیور نیز توسط آتلیه "jesus rosado" تولید شد. این کارگاه فقط با نخ های طلا و نقره کار می‌کرد. تولیدات آنها عمدتاً محصولاتی هستند که آنها را با نخ هایی از طلا و نقره می‌بافند. و یا دوختن پارچه‌های آنها را با این نخ‌ها انجام می‌دهند. آنها عمدتاً گلدوزی‌های خود را با نخ‌هایی از طلا بر روی پارچه‌هایی انجام می‌دهند که مدونا آنها را در مراسم مذهبی به تن می‌کند. چیوری درباره این پارچه‌ها می‌گوید: "شما هرگز نمی‌توانید آنها را در هیچ جای دیگری پیدا کنید و من به کار با این آتلیه مد و لباس ادامه خواهم داد".

منابع الهام چیوری در این نمایش

فشن شو 2023 دیور کروز سویل

تابلویی که می‌توان از خلق و خوی این مدیر خلاق مجسم کرد سرشار از تصاویری است که هویت زنانه اسپانیایی را در طول قرن ها نشان می‌دهد. ماریا با برجسته نشان دادن این ویژگی‌های زنانه در آثارش، توانست دستاوردهای زنان را به نسل‌های جدید در سراسر دنیا نشان بدهد. در بین این تصاویر یک تصویر درخشان از la madonna della macarena دوشس آلبا بود که او را با یک روبند مشکی توری مانتیلا نشان می‌داد. چیوری تصویری که از مدونا داشت را مرتبط با میراث رومی خودش می‌داند. جایی که دختران زیبا را مانند مدونا توصیف می‌کنند. و جایی که فرهنگ مدیترانه‌ای برگرفته و متاثر از دین و مذهب است. او می گوید: "ما بسیار کم و به ندرت در مورد این تاثیر مهم و اساسی در مد فکر می‌کنیم".

چیوری از مجموعه کروز سالانه خود به عنوان سکویی برای نمایش استعدادهای محلی استفاده کرد و برای بهتر دیده‌شدن از محراب‌های پرآذین کلیسا و مجسمه‌های مذهبی سویل نیز کمک گرفت. 

او گفت: "این نوع مهمانی و جشن در خیابان، من را تحت تأثیر قرار می‌دهد. زیرا مرا بسیار یاد ایتالیا می‌اندازد مخصوصاً جنوب ایتالیا، زمانی که جوان بودم و آنجا زندگی می‌کردم".

شما در مورد این طرح‌های جدید فشن شو 2023 دیور کروز در سویل چه نظری دارید؟ دیدگاه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید و اگر پیگیر اخبار دنیای مد هستید مجله ژومنت را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.