مجموعه آلتا مودا دولچه گابانا

6 دقیقه مطالعه
دولچه و گابانا ایونت آلتا مودا
مجموعه آلتا مودا دولچه گابانا، ترکیبی از تاریخ و افسانه است. زیبایی های شهر سیسیل و مردم این جزیره پهناور ایتالیایی و آثار هنری جاودانه ای که دارد زیبایی بی همتا، سنت ها و صنایع دستی ایتالیایی را تداعی می کند. با وجود همه این زیبایی ها دومینیکو دولچه و استفانو گابانا هفته گذشته با کلکسیون منحصر به فرد آلتا مودا خود، در تالار اپرای لا اسکالای میلان در ایتالیا، روزی تاریخی را در این جزیره زیبا رقم زدند.

نمایش مجموعه آلتا مودا دولچه و گابانا 2022

دولچه و گابانا دهمین سال با شکوه آلتا مودا را در سیسیل جشن گرفتند. این رویداد خاص شامل نمایش لباس، پوشاک، لباس شب، لباس عروس و... می شد. لیست مشتریان Alta Moda از 100 نفر در سال 2012 (زمانی که دومینیکو دولچه و استفانو گابانا لیبل انحصاری خودشان را راه اندازی کردند) حالا به 750 نفر می‌رسید. شاید کریستال دوزی زیبای پارچه های لباس ها، یک ایده از طبیعت بود که باعث شد طرفداران زیادی جذب این فشن شو بشوند؟ امضای دولچه و گابانا به شکلی عالی بر روی طرح های این نمایش به چشم می خورد. همه می دانند که طراحی های آلتا مودا حتی در دنیای مد لباس هم منحصر به فرد است.

در کنفرانس مطبوعاتی بعداز ظهر، قبل از ایونت، دولچه گفت: "طرح ها فقط شامل لباس، کریستال دوزی، مروارید دوزی و چین و شکن لباس ها نمی شود. آنها فقط لباس نیستند، بلکه یک سبک زندگی هستند. در آلتا مودا، شما همیشه قهرمان درام خودتان هستید."

نمایش التا مودا که اوت کوتور بود شامل انواع لباس عروس با نیم تنه های زنانه و توری و سرپوش‌هایی از پارچه های ابریشم و ارگانزا با عناصر الهام گرفته شده از استایل باروک و گل دوزی دستی می‌شد. در این کالکشن پیراهن های تور قلاب بافی شده با دست با طرح گل و برگ به نمایش در آمد. همچنین شاهد نقش های مارپیچ بودیم که نمونه ای بسیار شیک برای لباس های کلاسیک سیسیلی و باز تولید آن در این منطقه بودند. تمام این لباس ها و طراح ها ادای احترامی بود به کلیسای جامع سیرا کوزا که مدل های اصیل، منحصر به فرد و کلاسیک ایتالیایی را به یاد می آورد.

نمایش چهار روزه

بیش از چهار روز جشن در سیسیل بر گزار شد. این رویداد شامل کنسرت در تئاتر یونانی قرن پنجم قبل از میلاد، شام در کلاب ساحلی و یک مهمانی رقص در زیر نور مهتاب بود. باید به آتش بازی ساحلی هم اشاره کنیم که در حضور مهمانانی که هر کدام لباس آلتا مودا متفاوتی به تن داشتند برگزار شد. در دهمین سالگرد نمایش Alta Moda در میدان تاریخی Duomo Ortigia در روز دوشنبه اپرای تک پرده Cavalliera Rusticana از پیترو ماسکانی درباره یک جفت مثلث عشقی مجددا اجرا شد.

در ایونت آلتا مودا تعدادی از کشیشان و بیوه های سیسیلی یک روستا بر روی سن حضور پیدا کردند. آنها در این راهپیمایی تمام عیار، شمایل قدیسه ها را بر روی چوب ها حمل می کردند. آنها 106 طرح را در نمایش Alta moda به صحنه آوردند که هر کدام از آنها در جای خود قابل تحسین بودند. هلن میرن، ماریا کری و شارون استون هم در نشان دادن احساس رضایت خود از این ایونت کوتاهی نکردند.

مجموعه آلتا مودا دولچه گابانا

Alta-moda-d-&-g-2

رویداد آلتا مودا

ایونت جدید دولچه گابانا

مجموعه آلتا مودا

دولچه در مورد شباهت های بین اپرای ماسکانی و برندی را که در سال 1986 تاسیس کردند توضیحاتی ارائه کرد. او گفت در هر دوی آنها رد پای مقدسات، ایمان، خانواده، سیسیل و سیاه پوستان را می شود پیدا کرد. دولچه و گابانا لباس های سیاه زنان بیوه سیسیلی را به چیزی جذاب و حتی با شکوه تبدیل کردند. آنها میگویند که ما همه چیزها را از ابتدا برداشتیم و آن را به حالت آلتا مودا تبدیل کردیم.

آرشیو لباس های دهه 80 و 90

آرشیو لباس های D&G مربوط به دهه 90 و 80 در حال حاضر هنوز هم در بین افراد، محبوب هستند. گابانا در مورد آرشیو لباس هایش در دهه های قبل می گوید: همه دیوانه طراحی های این دو دهه هستند. و حتی برای ما گاهی غافلگیر کننده است. کاری که ما با طراحی‌های گذشته می توانیم بکنیم کار جالبی است.

لباس ها و روپوش های بدون بند با تور های سفید، قهوه ای روشن و مشکی دوخت های بسیار ظریف و زیبایی داشتند، که بسیار خیره کننده و جذاب بودند. لباس های مشکی با نیم تنه زنانه که به شکل های مختلف گلدوزی شده اند و لباس هایی که با دست نقاشی شده اند بسیار زیبا و کاربردی هستند. در طراحی های استایل بسیاری از مدل‌ها، حجاب هایی با تور از جنس خود لباس نیز وجود داشت. حتی استایل های لباس های عروس نیز شبیه به راهبه ها بودند. دولچه در این خصوص گفت: "یک لباس عروس با یک تور سر با دیزاین طومارهایی با سبک باروک و گلدوزی های سه بعدی با تزئینات زیبا یک پیشرفت جدید در طراحی لباس عروس است."

مجموعه التا مودا

Alta-moda-d-&-g-7

Alta-moda-d-&-g-8

Alta-moda-d-&-g-9

Alta-moda-d-&-g-10

Alta-moda-d-&-g-11

یک بخش از ایونت D&G ۲۰۲۲ باعث جلب توجه طرفداران آلتا مودا شد. پس از نمایش، دو مشتری برای خرید یک کت و شلوار و یک کت و دامن کوتاه آبی آسمانی (که گلدوزی های متراکم به رنگ مشکی و طلایی داشت) رقابتی شدید داشتند. در پایان نمایش یک شنل اپرای تافته قرمز با یک دنباله عجیب و غریب 12 فوتی، Alta moda را به پایان رساند.

رویداد آلتا مودا با حضور ستارگان مطرح دنیا

در این جشن چهار روزه که از هشتم ژوئیه آغاز شد نمایش های باشکوهی از جواهرات و پوشاک فاخر دولچه گابانا نیز برگزار شد. ستارگان و افراد مشهوری همچون ماریا کری، شارون استون، کریس جنر و درو باریمو نیز شرکت داشتند. گفتنی است که از جمله مدل های مشهور و زیبای نمایش آلتا مودا 2022 دولچه گابانا، دواکسل، فرزند مونیکا بلوچی و ونسان کسل بود که با پیراهن دکلته سفید رنگی با نقش گل و برگ های گلدوزی شده بر روی آن و دوتکه لباس مشکی زیر این پیراهن بلند با دستکش های بلند مشکی توری، در برابر دوربین های عکاسان پا به صحنه گذاشت.

طراحی های جذاب مردانه مجموعه آلتا مودا دولچه و گابانا 2022

در عصر یکشنبه در ایونت Alta Sartoria در شهر ساحلی زیبای Marzamemi بهترین طراحی های مردانه را به نمایش گذاشتند. این طراح‌های مردانه سوقی به سمت تحولات آینده بود. دولچه و گابانا با کشف یک افسانه محلی در مورد یک شاهزاده خانم و گنجی غرق شده، مجموعه ای را از داستان این افسانه به نمایش گذاشتند که شامل زره هایی به شکل نیم تنه های با تزئینات جواهرات به شکل جلیقه می شد. مجموعه کت شلوار های سه تکه به رنگ ابریشمی جواهری، عرضه می شدند و شلوارها و دامن‌های چین دار روان و شفاف با خیاطی و دوخت سنتی به نمایش گذاشته شد.

در این رویداد بهترین طراح ها شامل بلوز و شلوار های اور سایز جواهر دوزی شده با ترکیب چکمه های ابریشمی تا بالای زانو می شد. این طرح ها ترکیبی بی نظیر به وجود می آورد؛ به همان اندازه که درخشش اکسسوری ها و تزئینات لباس ها مورد توجه بود. در کنفرانس مطبوعاتی سارتوریا به این نکته اشاره شد که زنان در کنار مردان، اکسسوری های سفارشی مردانه را میخرند.

این نمایش یکی از باشکوه ترین ایونت های آلتا مودا در طی چند سال اخیر بود. طراحی های زیبا، دوخت های سنتی و مدرن باشکوه و جواهر دوزی های زیبای لباس ها همگی جزئی از یک نمایش با شکوه در سیسیل بود که به روی صحنه آمد. این ایونت یاد آور سنت و نماد های قدیمی بود.

برای دیدن تصاویر بیشتر از این مجموعه به این لینک مراجعه کنید.

Alta-sartoria-1

Alta-sartoria-2

Alta-sartoria-3

Alta-sartoria-4

نظرات خودتان را درمورد این رویداد و طراحی های بی نظیر برند D&G با تیم ژومنت به اشتراک بگذارید.