راهنمای خرید کفش مدرسه دخترانه و پسرانه

شیدا رضایی 2 سال پیش
7 دقیقه مطالعه
راهنمای خرید کفش مدرسه
تهیه کفش مدرسه بچه ها یکی از دغدغه های بزرگ اکثر افراد با فرا رسیدن فصل پاییز و بازگشایی مدارس است. برای انتخاب کفش مناسب باید نکاتی را در نظر بگیرید تا کفشی راحت، بدون اینکه پای شما در آن احساس ناخوشایندی داشته باشد را انتخاب کنید. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر برای بهترین انتخاب هستید، ما یک راهنمای خرید کفش مدرسه برای شما تهیه کردیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید!

پا قلب دوم هر انسان است و باید از آن به خوبی مراقبت کنید. انتخاب یک کفش مناسب که تنگ نباشد و هنگام راه رفتن بتوانید به راحتی با آن قدم بردارید از نکات مهمی است که بهتر است به آن توجه کنید. چند روش برای انتخاب کفش مناسب را در ادامه مطالعه خواهید کرد که با رعایت آن ها از انتخابتان پشیمان نخواهید شد.  

نکات قابل توجه جهت خرید کفش مدرسه

مدل کفش

با وجود اختلاف سلایق بین افراد، همیشه بزرگترها و بچه ها برای انتخاب کفش مناسب با هم به تفاهم نمی رسند. چرا که بچه ها به دلیل روحیه کودکانه شان، کفشی با طرح و نقش و رنگ های مختلف می خواهند. اما بزرگتر ها انتخاب شان زمین تا آسمان با بچه ها تفاوت دارد. آن ها بیشتر به دنبال کفش هایی هستند که ظاهری ساده داشته باشد.

اما یک معضل مهم و اساسی در این میان وجود دارد. در محیط مدرسه یک سری قوانین پوششی وجود دارد که در آن محدودیت فراوان است. بچه ها نمی توانند هر نوع کفشی با هر مدلی که دوست داشتند را بپوشند. به همین خاطر بهتر است فرزندتان را با این قوانین آشنا کنید و به آن توضیح دهید که محیط مدرسه با محیط های تفریحی فرق دارد.

هم چنین از آنجا که بچه ها فعالیت زیادی در طول روز دارند و جنب و جوش زیادی میکنند، باید یک مدل کفش با کیفیت و راحت را برایشان تهیه کنید. مثلا کفش های پاشنه دار اصلا انتخاب خوبی برای محیط مدرسه نیستند.

اما برای انتخاب کفش اول چند نمونه کفش مناسب که هم با سلیقه فرزندتان مطابقت داشته باشد و هم از نظر کیفیتی خوب باشد را پیشنهاد بدهید تا که فرزندتان خودشان یکی را انتخاب کنند. این روش باعث می شود که بچه ها نیز در انتخاب محدود نشوند.

راهنمای خرید کفش مدرسه

چند نکته جهت راهنمای خرید کفش مدرسه

پاشنه کفش

کل وزن روی پاشنه کفش می افتد پس به همین دلیل پاشنه ها نباید هنگام راه رفتن خمیده شوند چرا که موجب کمر درد و پا درد می شود. پاشنه کفش تان باید نه خیلی خشک باشد نه خیلی نرم باشد که به راحتی به داخل فشار داده شود.    

کفش بنددار 

کفش بند دار

برای محیط مدرسه بهترین و مناسب ترین کفش ها، کفش های مدل بندی و چسبی هستند. بندهای کفش یک خاصیت خیلی خوب دارند و آن این است که با محکم کردن و بستن آن ها پا بصورت کامل و ثابت داخل کفش قرار می گیرد و به راحتی می توانید راه بروید و بدوید.

ثابت نماندن و لیز خورد پا در داخل کفش موجب مچاله شدن انگشتان تان می شود! و پس از مدتی از ظاهر قبلی خود خارج می شوند. بنابراین استفاده از کفش های بند دار جلوی بروز این مشکلات را می گیرد.

راهنمای خرید کفش مدرسه

قابلیت تنفس و ضدآب بودن

در اواسط پاییز، کم کم به باریدن باران و برف های پاییزی نزدیک می شویم. در این مواقع بچه ها باید از یک نیم بوت ضد آب استفاده کنند. این کفش ها هم برای زنگ های ورزش و هم برای دویدن و فعالیت مناسب هستند. چرم و کتان خاصیت ضد آب دارند و قابلیت تنفس آنها نیز بالاست.

کفش هایی که قابلیت نفس دارند برای بچه ها مناسب تر هستند. چرا که در هنگام فعالیت زیاد، پای بچه ها بیشتر عرق می کند و بو می گیرد. این نوع کفش از عرق کردن جلوگیری می کند و بوی پاها را از بین می برد. هم چنین از بروز انواع بیماری های پوستی نیز جلوگیری می کند.

اگر به دنبال برند خاصی می گردید که از این قابلیت برخوردار باشد، پیشنهاد ما کفش های جی اوکس (GEOX) است که هم ضد آب هستند و هم قابلیت تنفس بالایی دارند. این برند مدل های مختلف زنانه و مردانه را تولید و عرضه می کنند.

قیمت کفش مدرسه

هنگام خرید اولین سوالی که از فروشنده پرسیده می شود، راجع به قیمت کفش است. تجربه ثابت کرده است که کفش های ارزان قیمت، کیفیت کمتری نسبت به کفش های گران قیمت دارند. بله این تا حدودی درست است؛ اما قیمت بالا همیشه دلیل بر بهتر بودن نیست!

بعضی مواقع برند هایی روانه بازار می شوند که فقط به دلیل شهرت شان از قیمت بالایی برخوردار هستند. شما باید مشخصات و نکات یک کفش مدرسه را فاکتور بگیرید و کفش هایی با کیفیت خوب و قیمت مناسب تهیه کنید. کفشی که کارایی اش در حد یک کفش گران قیمت باشد.

داشتن لژ

داشتن میزان کمی لژ در قسمت پاشنه کفش تان، درد و فشار های کمرتان را خیلی کمتر می کند. چه کفش های کتانی، ورزشی و نیم بوت ها، باید کمی لژ را به همراه داشته باشند.

قابلیت انعطاف

کفش ها باید انعطاف پذیر باشند (کمی خمیده شوند) آن هم در قسمت پنجه کفش. کفش های خشک نه مناسب راه رفتن و دویدن هستند و نه از درد های پا و کمر جلوگیری می کنند. بلکه درد پایتان را بیشتر می کنند. برای راحتی پاهایتان از کفی کفش استفاده کنید.

اندازه

برخی از کودکان سایز پای استانداردی ندارند و اکثر مواقع موفق به پیدا کردن کفشی که مطابق سایز پاهایشان باشد نمی شوند. برای رفع این مشکل می توانید به مغازه ها و فروشگاه های بزرگی که تنوع بیشتری از کفش ها را دارند بروید. در آن جا بی شک کفش مناسب و دلخواه فرزندتان را می توانید تهیه کنید.

بهترین زمان جهت خرید کفش مدرسه

بهترین بازه زمانی در طول روز برای خرید کفش بخصوص برای بچه ها، عصر است. چرا که در این زمان اندازه پاها به بیشترین میزان در طول شبانه روز می رسد بنابراین یک زمان عالی برای خرید کفش است.

خیلی ها بر این باورند که دختران و پسران تا پایان سن نوجوانی در مدار رشدکردن حرکت می کنند و بر این اساس کفشی با سایزی بزرگتر از اندازه فعلی پاها می گیرند. تا بتوانند از آن ها برای مدت طولانی تری استفاده کنند. اما این باور به نسبت غلط است. شاید رشد پاهایتان در یک مدت زمان طولانی ثابت بماند و با این حال راه رفتن و دویدن با یک کفش بزرگ مشکل ساز است. پس بر این باور نیز اکتفا نکنید.

چند نکته جزئی و کوتاه درباره کفش مدرسه

راهنمای خرید کفش مدرسه

  • کفش های کتانی یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در مدرسه هستند، اما نه هر کفشی! برخی از آن ها فقط مختص فعالیت و ورزش های خاصی طراحی شده اند که شاید در مدرسه نتوان از آن ها استفاده کرد.
  • پاشنه ی کفش در محیط مدرسه باید حداقل به میزان 4 سانتی متر باشد. البته برای بچه ها این میزان کمتر باشد بهتر است.
  • در انتخاب کفش به این نکته توجه کنید که به اندازه یک انگشت کفش تان از بلند ترین انگشت شستتان بزرگتر باشد. این باعث می شود هم در مواقع راه رفتن انگشت هایتان حرکت داشته باشد و هم جایی برای رشد پاهای تان باشد.
  • توجه داشته باشید که کفشی که انتخاب می کنید را در همان زمان بپوشید و فقط بر اساس شماره نگویید که این کفش اندازه پایتان است. چرا که تولید کنندگان کفش، یک سری استاندارد های متنوعی برای شماره گذاری کفش ها در نظر می گیرند. پس قبل از خرید حتما کفش را بپوشید و چند قدمی با آن راه بروید.
  • از کفش هایی که رویه و زیره آن به یکدیگر دوخته شده استفاده کنید. چرا که از کیفیت و دوام بیشتری نسبت به کفش هایی که رویه و زیره شان به هم چسبانده شده، برخوردار هستند.
  • کفش های نو در روز های اول که مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است باعث تاول یا کبودی در قسمت پاها شوند. این یک مسئله طبیعی است اما بشرطی که این مسئله در مدت زمان طولانی ادامه پیدا نکند. در این صورت کفشی که خریداری کرده اید مناسب پای شما نیست.

سخن آخر

تا اینجای مطلب سعی ما بر این بود که یک راهنمای خرید کفش مدرسه خوب به شما ارائه بدهیم. امیدواریم توانسته باشیم شما را بصورت گام به گام در خریدن یک کفش مناسب برای مدرسه کمک کنیم. شما نیز تجربیاتتان برای انتخاب یک کفش مناسب را در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید! با عضویت در مجله اینترنتی ژومنت، از آخرین اخبار دنیای مد و فشن آگاه می شوید؛ ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!