25 مورد از شیک ترین ترندهای آرایشی 2022

16 دقیقه مطالعه
ترندهای آرایشی شیک و جذاب 2022
با آغاز پاندمی کرونا و ماسک زدن تمرکز آرایش بیشتر بر روی چشم قرار گرفت. و سبک های مختلفی از آرایش چشم در ۲ سال گذشته ترند شد. بدلیل حضور بیشتر افراد در خانه مراقبت های پوستی نیز افزایش یافت. اما در سال 2022 این قضیه متفاوت شد و جهان این پاندمی را پشت سر گذاشته است و سبک های آرایش تنها به چشم و ابرو ختم نمی شوند. با افزایش بلاگر های آرایشی در شبکه های اجتماعی هر سال و یا حتی ممکن است هر فصل یک سبک آرایش ترند شود. در این مقاله در مجله ی مد و فشن ژومنت به بررسی کامل بزرگترین، بهترین و خلاقانه ترین ترندهای آرایشی 2022 می پردازیم.

ترندهای آرایشی 2022 برای چشم

به غیر از پوست صاف و زیبا و همچنین استفاده ی درست از کرم های پایه برای آرایش به جرأت می توان گفت آرایش چشم یکی از مهم ترین قسمت ها در آرایش صورت به حساب می آید.

خط چشم رنگی

خط چشم رنگی علاوه بر اینکه باعث تنوع در سبک آرایش می شود باعث جذاب تر شدن چشم ها نیز می شود. در سال های قبل از خط چشم سفید برای درشت تر کردن چشم ها بسیار استفاده می‌شد و مورد توجه بسیاری از میکاپ آرتیست ها بود. اما در دو سال اخیر استفاده از خط چشم های رنگی بسیار محبوب و ترند شده است.

خط چشم سفید

ترند آرایشی شیک و جذاب 2022

رنگ های پاستیلی در ترندهای آرایشی 2022

رنگ های شاد و پاستیلی بیشتر مناسب فصل بهار و تابستان هستنند. این رنگ ها علاوه بر استفاده در استایل، در آرایش چشم نیز بسیار جذاب هستند. از نظر بسیاری از آرایشگر ها این رنگ ها بهشتی هستند. ترند شدن رنگ های پاستیلی در آرایش 2022 یک خبر عالی برای علاقمندان به این رنگ ها است. اگر جسور هستید و از رنگ های روشن نمی ترسید، سایه پاستلی را روی چشمان خود حتما امتحان کنید.

رنگ های پاستیلی

جذاب کردن چشم با مروارید

سنگ های قیمتی جایگاه خود را به عنوان اکسسوری های مد روز دوباره پس گرفتند. به گفته آنا لوژان (Anna Luján) میکاپ آرتیست بین المللی، زمان استفاده از سنگ و جواهرات دوباره فرا رسیده است. او همچنین در ادامه می گوید: "سنگ‌های قیمتی هر 10 تا 15 سال یک بار در مد و آرایش ظاهر می‌شوند. آخرین باری که محبوب بودند، در دهه‌ های 90 و اوایل دهه 2000 بود. که این سبک آرایش را در سال های قبل گوئن استفانی به خوبی به نمایش گذاشت".

گوئن استفانی

اگر سریال Euphoria با بازی فوق العاده ی زندایا، یکی از تاثیرگذاران افراد در صنعت مد و سرگرمی را دیده باشید. حتما متوجه ی سبک آرایش چشم بازیگران با جواهر و سنگ های قیمتی آن شدید. به گفته ی Donni Davy میکاپ آرتیست معروف و یکی از آرایشگران این سریال، افزودن کمی درخشش به استخوان ابرو، گوشه چشم یا در امتداد گونه‌ها یک ترند جذاب است.

سریال Euphoria

اگر هنوز به ترند جواهرات چهره نپرداخته اید، هنوز دیر نشده است. به نظر می رسد که آنها به این زودی جایگاه خود را در ترندهای آرایشی 2022 از دست نخواهند داد. حتی ممکن است در سال های آینده نیز از آن استفاده شود. گرچه نمی توان گفت که بازگشت سنگ‌های قیمتی بیشتر مربوط به تجدید روندهای Y2K (فشن و آرایش مربوط به سال 1990 و سال 2000) و یا سریال Euphoria است، این ظاهر آرایش با قدرت کامل در صنعت مد و زیبایی بازگشته است و به صورت انحصاری برای یک جشنواره یا مراسم نیست.

ترندهای آرایشی 2022 جذاب

سنگ و الماس

ترندهای آرایشی 2022 را می توان پر زرق و برق ترین دانست و آن هم تزیین چشم با سنگ و الماس است. پیشنهاد می شود که جواهراتی را امتحان کنید که قبلاً روی آن‌ها چسب وجود داشته است. گذاشتن و برداشتن این جواهرات بسیار آسان‌تر است. اگر چشم‌های حساسی دارید یا چیزهای نزدیک چشمتان را دوست ندارید، می‌توانید همیشه آن‌ها را مانند کک‌ و مک‌های مصنوعی مانند کیم ووسوک، بت کی‌پاپ، روی صورت خود قرار بدهید.

ارایش با مروارید

دوآ لیپا در تور خود از این سبک آرایش استفاده کرد و این آرایش باعث جذاب تر شدن و درخشیدن این خواننده ی معروف روی صحنه شد.

دوالیپا

خط چشم گرافیکی در ترندهای آرایشی 2022

خط چشم های گرافیکی، جزء جسورانه ترین ترند های آرایشی 2022 هستند که تغییر بزرگی نسبت به چشم گربه ای کلاسیک ایجاد می کنند. می توانید با اشکال و رنگ های مختلف بازی کنید و همچنین از خط چشم های مایع، ژل، سرمه یا مداد و حتی سایه چشم برای زیباتر شدن ظاهر خودتان استفاده کنید. نکته این است که خلاق باشید.

ارایش گرافیکی

ارایش گرافیکی

ارایش گرافیکی

خط چشم پایین؛ از ترند های آرایشی 2022

این سبک طراحی و آرایش چشم بر اساس سبک آرایش Jonet Williamson است که بسیار فراگیر شده است و جزو ترندهای آرایشی 2022 به حساب می آید. این یک ظاهر بسیار ساده است که فوراً چشم را مورد توجه قرار می دهد، به خصوص اگر از رنگ روشن استفاده کنید. اضافه کردن رنگ‌های سیر در حد تعادل و بدون زیاده‌ روی (به خصوص سبز روشن یا نارنجی) بهترین انتخاب است. برای پیروی از ترند امسال می توانید تلفیقی از خط چشم رنگی و خط چشم پایین را داشته باشید.

خط چشم پایین

آرایش چشم در فضای منفی بخشی از روند خط چشم‌های گرافیکی محسوب می شود. این نوع خط چشم یک ترند نسبتاً جدید است که مطمئناً امسال جایگاه خاصی در ترند آرایشی 2022 پیدا کرده است. با استفاده از یک خط چشم مات با هر رنگی، به‌جای پر کردن کامل خط چشم، به سادگی یک ظاهر بسیار زیبا و خیره کننده ایی را برای چشمان خود ایجاد می کنید. اگر می خواهید ظاهری ساده تر داشته باشید پیشنهاد می شود از مداد و یا سرمه استفاده کنید.

ارایش گرافیکی و خط چشم پایین

سلبریتی های طرفدار این ترند آرایشی 2022

نکته ی جالب و دوست داشتنی در مورد این نوع خط چشم این است که شما لازم نیست نگران نوع پلک خود باشید و خط چشم پایین بهترین نوع برای پلک های پف دار است. همچنین لوژان در این باره می‌گوید: "ما بیشتر خط چشم معکوس را در فشن شوها و روی فرش قرمز می‌بینیم." از سلبریتی های معروف علاقمند به این نوع خط چشم می توان هایلی بیبر را نام برد.

هایلی بیبر

خط چشم زیر را می توان به صورت ساده و یا گربه ایی کشید که این نوع آرایش در عین سادگی بسیار جذاب و بهتر از همیشه است. به عنوان مثال زندایا این کار را با خط چشم گربه‌ای معکوس نیز انجام داده است و خطوط پر رنگ و سنگین تر خط چشم را در زیر چشم متمرکز کرد.

خط چشم معکوس-زندایا

حتی می توان نقطه کانونی آرایش چشم خود را تغییر داد و آن را تا زیر چشم گسترش داد. به عنوان مثال دوجا کت این روند را با تمرکز بر گوشه داخلی چشم و با کشیدن خط چشم پایین ترکیب کرد.

خط چشم پایین-دوجا کت

چه خط چشم را ساده بکشید و یا کشیده و گربه ایی این روند خط چشم، ظاهری جسورانه است که می تواند واقعاً جذاب باشد. به گفته لوژان، "این سبک آرایش چشم ها را کمی بزرگتر نشان می دهد، زیرا پلک بالایی روشن است و زوایای خط گوشه های بیرونی چشم را بلند می کند."

کیتی پری-خط چشم پایین

سایه های براق و شاینی

یکی از بزرگترین ترندهای آرایشی 2022 سایه های طلایی و درخشانی است که خیس به نظر می رسند. سایه چشم شما باید مقدار مناسبی از رنگدانه را داشته باشد تا در عین سادگی نور را جذب کند. بازگشت رنگ های براق باعث شده تا رنگ هایی مانند رنگ‌های متالیک مات، دوباره محبوب شوند. خط چشم و سایه چشم براق به عنوان روشی برای ایجاد ظاهری ساده بسیار مناسب هستند و در عین سادگی توجه دیگران را جلب می‌کنند.

سایه های براق و شاینی

سایه چشم یخ زده؛ یکی دیگر از ترندهای آرایشی 2022

علی رغم گرم شدن هوا، نگاه های یخ زده محبوبیت زیادی پیدا کردند. همانطور که رنسانس Y2K ادامه دارد، مردم نیز گرایش‌های آرایشی مربوط به دوران قبل مانند سایه‌های آبی روشن، نقره‌ای و سفید را انتخاب می‌ کنند. اولیویا رودریگو بر روی فرش قرمز از سایه یخی استفاده کرد و سایه چشمش را با رنگ سرد لباسش هماهنگ کرد.

سایه چشم یخ زده

سایه یخی

این ترند حتی به فشن شو ها نیز راه یافته است. کوکو روچا و سایر مدل‌ها برای نمایش کریستین سیریانو در هفته مد نیویورک از سایه چشم آبی روشن روی صحنه استفاده کردند. 

کوکو روچا

کوکو روچا

سایه چشم مات

همانطور که می دانید آرایش پر زرق و برق را نمی توان همه جا استفاده کرد حتی با وجود اینکه جزو ترند های آرایشی 2022 محسوب می شود. بنابراین، بسیار راحت است که سایه‌های مات مد روز باشند. اما، این بدان معنا نیست که آرایش ما باید صاف و یک دست و بی روح باشد. سلنا گومز در فرش قرمز SAG Awards و Critics Choice Awards ظاهری مات و بسیار جذابی را داشت.

سایه مات-سایه چشم مات

سایه مات-سایه چشم مات1

رنگ های نئونی و ترندهای آرایشی 2022

خط چشم نئون یکی از ترندهای آرایشی پر طرفدار در سال 2022 است، زیرا بدون نیاز به ترکیب سایه چشم می تواند به تنهایی یک آرایش کامل باشد، ممکن است برای تکمیل کردن آرایش چند تلاش لازم باشد، اما یک خط چشم مایع به شما کمک می‌کند تا آرایشی جذاب و خیره کننده داشته باشید.

خط چشم نئون

ترند مینیمالیست (Minimalist) 

این سبک از آرایش چشم برای کسانی که نمی توانند خط چشم گربه ایی بکشند بسیار مناسب است. کشیدن این خط چشم بسیار ساده است فقط کافی است با مداد یا خط چشم مایع رنگی یک مثلث کوچک در گوشه ی بیرونی چشمانتان بکشید. که با این کار از دو ترند آرایشی 2022 در آرایشتان پیروی کردید. Camila Cabello با خط چشم طلایی از این ترند پیروی کرده است.

مینیمالیست 

گوشه داخلی چشم 

تمرکز فقط بر گوشه داخلی چشم این روزها نیز یک ظاهر محبوب است و برای طرفداران مینیمالیست ها عالی است. همچنین فضای زیادی وجود دارد تا از آن استفاده کنید. و در زمان کوتاه می توانید آرایش بسیار جذاب داشته باشید. با این روش در عین سادگی از ترند آرایشی 2022 نیز پیروی کردید.

گوشه داخلی چشم

گوشه داخلی چشم1

رنگ سال Very Peri

پنتون Very Peri را به عنوان رنگ سال معرفی کرد، ظاهر رنگارنگ برای بهار عالی است و با فضای پر از گل و رنگی این فصل هماهنگ است. این رنگ بین افراد مشهور محبوب است و بسیاری از آن ها از سایه چشم بنفش استفاده کنند.

سایه Very Peri

مگان تی استالیون نیز ظاهر بنفش را امتحان کرد و حتی آن را با موهایش هماهنگ کرد.

مگان تی استالیون-رنگ بنفش

آرایش ابرو ترند2022

ابرو نیز مانند چشم یکی از اجزای تاثیرگذار در زیبایی است. که حتی باعث جذابیت چشم ها نیز می شود. در این بخش از مقاله مدل ابروی ترند را بررسی می کنیم. 

ابرو پر پشت و کرکی

برای داشتن ابروهای فوق‌العاده کرکی میتوانید ابروهای خود را لمینت کنید. و یا با صابون ابرو، به ابرو هایتان حالت دهید. که این روش مقرون به صرفه تر است.

ابرو پر پشت و کرکی

روش آخر شما می توانید آن ها را با ژل ابروشانه کنید. که هر چه ژل ابرو بزرگتر و کشیده تر باشد، بهتر است. کارا دلوین مدل و بازیگر مشهور یکی از زیباترین ابروهای پرپشت طبیعی را دارد. 

کارا دلوین-ابرو پرپشت و کرکی

ابرو های نازک و روشن 

یکنواختی و محدودیت های کرونا باعث شد که افراد برای تغییر، ریسک بیشتری انجام دهند. بعد از ترند شدن ابرو های پر پشت، ابروها در بهار امسال نازک و کم رنگ تر می شوند. و ترند دهه ی 90 دوباره به عرصه ی مد بازگشتند. این ظاهر ابروی نازک در تیک تاک بسیار فراگیر شد. علاقه مندان به مد و حتی افراد عادی ابرو های خود را سفید یا رنگ روشن رو به سفید کردند و بسیاری از آنها از این تغییر راضی نیز هستند.

ابرو های نازک و روشن

لوژان در این باره می‌گوید: "ابروی نازک و کمرنگ و ابرو هایی که به سختی قابل دیدن است دوباره برگشتند. من می دانم، که این موضوع ترسناک است." او در ادامه نیز توضیح داده است که، ابروهای پرپشت، دیگر در هر آرایشی نقشی ندارند. اما همچنان تعداد کمی از افراد از این ظاهر مینیمالیستی پیروی می کنند.

ترند آرایشی جذاب 2022

در سال 2022 می توان گفت که ابروهای سفید رنگ یا ابرو های نازک و شکل‌دار جای ابرو های پرپشت را گرفت. این لزوماً به این معنی نیست که باید ژل ابروی خود کنار بگذارید. اگر می‌خواهید از ترند آرایشی 2022 پیروی کنید و قصد سفید کردن ابرو های خود را دارید پیشنهاد می شود که آرایش چشم و لب خود را در بهار امسال در مرکز توجه قرار دهید. بدون شک در برخی از سلبریتی های مشهور و یا حتی سلبریتی مورد علاقه ی خود نیز شاهد ابروهای بی رنگ و سفید بودید.

بلا حدید صاحب این ترند در هفته مد بوده است.

بلا حدید-ابرو های نازک و روشن

سینتیا اریوو خواننده، بازیگر و آهنگ ساز معروف نیز این نگاه را به فرش قرمز نشاند.

makeup trends 2022

زوج مشهور هیونا و داون به ظاهر ظریف ابروها در کی پاپ نیز معروف هستند.

ترندهای آرایشی 2022 جدید

کندال جنر مدل معروف نیز در مت گالای 2022 از این ترند استفاده کرد و ابرو های خود را سفید کرد.

کندال جنر-ابرو های نازک و روشن

آرایش لب ترند 2022

و در آخر آرایش لب ها می تواند جذابیت بی نظیری برای شما ایجاد کند. در این قسمت به ترند های آرایشی جذاب برای داشتن لب های خیره کننده می پردازیم.

رژ لب های سبک در ترندهای آرایشی 2022

در حالی که سایه‌های چشم ممکن است پر رنگ‌ تر شوند، رنگ‌ های لب کم رنگ ‌تر می‌ شوند. اگر از رنگ های تیره و یا شاد برای سایه ی چشم خود استفاده می کنید رژ لب مات و کمرنگ بهترین گزینه برای جذاب تر کردن آرایشتان است.

رژ لب مات

رژ لب های براق

لب های مات همیشه جای خود را خواهند داشت، اما ترند آرایشی 2022 تماماً در مورد لب های براق به خصوص در فصل بهار و تابستان است. هایلایت ها تنها درخششی نیستند که در این فصل می‌توان از آن استفاده کرد، می توان گفت که کمتر کسی پیدا می شود که عاشق رژ لب فوق العاده براق نباشد. ترند لب های پررنگ به این زودی ها از بین نمی رود. با کمتر شدن محدودیت‌های کرونا و برداشتن ماسک، ظاهر لوکس لب دوباره به سبک آرایش بازمی‌گردد. به گفته لوژان : "لب های درشت و براق از ضروریات فصل بهار هستند."

رژ لب های براق ترند آرایشی 2022

رژ لب قرمز و ترندهای آرایشی 2022

قرمز رنگ کلاسیکی است که دوباره مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان رژ لب مات و یا براق و یا حتی به عنوان سایه ی چشم این جزو ترند آرایشی 2022 است. ترکیب رژ لب قرمز با کمی آرایش چشم و یک ترکیب نسبتاً طبیعی و ساده اما فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد.

رژ لب قرمز

برجسته نشان دادن لب ها

منظور از برجسته نشان دادن لب ها تزریق ژل نیست. رژ لب براق باعث برجسته کردن تمامی نواحی لب می شود که می توان گفت در بعضی از آرایش ها خوشایند نیست. شما می توانید با ترکیب رژ لب براق و رژ لب مات، لب های خود را به درستی برجسته کنید.

برجسته نشان دادن لب ها

همچنین می توانید بقیه قسمت های صورت خود را کاملا طبیعی نگه دارید، با استفاده از براق کننده لب که تنها با چند دقیقه تلاش می توانید ظاهر خود را زیباتر کنید.

رژلب براق

لب های کانتور شده

لب های کانتور شده ترندی است که سال گذشته شاهد آن بودیم و سال 2022 سالی است که جزو ترند های آرایشی محسوب می شود. همانطور که پیش از این گفتیم سبک آرایش اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000 دوباره ترند شدند. خط لب ها دوباره راه خود را به آرایش لب پیدا کرده است اما با تغییر و کمی به روز شدن و با شکلی ظریف، لب های شما را زیباتر می کند.

لب های کانتور شده

میکاپ آرتیست های مشهور می گویند که باید رنگ ها را شبیه هم نگه دارید، اما لازم نیست که آنها یکسان باشند. فقط کافی است مطمئن شوید که لب های شما خیلی تیره نیستند، زیرا به طور تصادفی ظاهر خط لب، دوباره ایجاد می شود.

لب های کانتور شده 1

سبک آرایش ترند 2022

چه طرفدار ظاهری براق و یا چه طرفدار ظاهری مات باشید، امسال تنوع سبک آرایشی زیاد است که مطمئناً مورد توجه شما خواهد بود. در حالی که یکی از آنها معمولاً محبوب‌ تر از دیگری است. چه یک کرم پودر مات یا یک رژ لب براق، چه سایه چشم شلوغ و هایلایتر با رژ لب مات هر دو جزو ترند آرایشی 2022 است.

سبک آرایش ترند 2022

آرایش طبیعی و ساده در ترندهای آرایشی 2022

با گرم تر شدن هوا، بیشتر افراد ترجیح می دهند که آرایش سبک تری داشته باشند. خوشبختانه ترند آرایشی 2022 آرایش طبیعی با پایه ی سبک است. روند آرایشی که در پلتفرم‌های اجتماعی در حال حاضر گسترده است، داشتن پوستی جوان و درخشان است.

ارایش طبیعی و ساده

اگر به دنبال ظاهری شاداب ‌تر هستید، می توانید از کرم های سبک استفاده کنید و اجازه بدهید پوست طبیعی ‌تان بدرخشد. بعلاوه، یک زیرسازی سبک می‌تواند باعث ایجاد کانتور رژگونه شما شود. و ظاهر شما جزو ترند آرایشی 2022 باشد.

ارایش طبیعی و ساده

سبک Sunkissed

یکی از روش های آرایشی که می توانید امسال از آن استفاده کنید سبک sunkissed است. که یک سایه گرم و قهوه ای طلایی است که برای تابستان عالی است. این سایه برای برنزه کردن، کانتورینگ و هایلایت است. Sunkissed ظاهر ظریفی است که امسال شاهد آن هستیم و ترکیبی از عناصر مات و براق است.

سبک sunkissed

این نوع ظاهر برای یک روز بیرون از خانه یا ناهار بسیار مناسب است و روزهای آفتابی را به خوبی تحسین می کند. همچنین برای کسانی که پوست حساسی دارند مناسب است، به این دلیل که این آرایش سبک است و برای آن لازم نیست کرم های پایه زیادی را استفاده کنید که باعث ناراحتی پوست شما شود.

سبک Sunkissed ترندهای آرایشی 2022

آرایش مونوکروم و ترندهای آرایشی 2022

اگر با سبک های مختلف آشنا باشید حتما سبک و استایل مونوکروم را شنیده اید و یا حتی از این استایل استفاده کردید بدون آنکه اسم آن را بدانید. یکی از ترند آرایشی 2022 سبک مونوکروم است. کاساندرا گارسیا میکاپ آرتیست معروف می‌گوید: " یکی از بزرگ‌ ترین ترندهای سال 2022، تغییری تازه در سبک دهه 90 است. " او یکی از طرفداران بزرگ بازگرداندن رنگ های قهوه ای برای چشم ها و لب ها است.

ارایش مونوکروم

در این سبک شما می توانید از یک رنگ برای سایه ی چشم و رژ لب خود استفاده کنید. پالت تک رنگ مات راهی عالی برای به دست آوردن ظاهری شیک و باکلاس بدون افراط در رنگ ها و انواع مختلف آرایش است. به خصوص رنگ های قهوه ای، امسال در کانون توجه قرار دارند. و جزو ترندهای آرایشی 2022 هستند.

ارایش مونوکروم 2

رژ گونه

شروع بهار و گرم تر شدن هوا به معنای استفاده از رنگ های بیشتر است. استفاده از رژگونه ی مناسب می تواند رنگ دیگری را به ظاهر شما اضافه کند و به دستیابی به ظاهری گرم و آفتابی کمک می‌کند.

رژگونه های ترند آرایشی 2022

البته استفاده از رژ گونه به معنای استفاده ی بیش از حد از آن نیست. پیشنهاد می شود برای پیروی از ترند آرایشی 2022، به جای رژگونه مایع، از رژگونه پودری با ترکیب و رنگ ساده را انتخاب کنید.

رژگونه ترند آرایشی 2022

کک و مک درترندهای آرایشی 2022

یکی از ترند آرایشی 2022 کک و مک است که این ترند برای کسانی که با کک و مک به دنیا می آیند ساخته شده است. زیرا بطور طبیعی از ترندهای آرایشی 2022 پیروی می کنند. البته خنده ‌دار به ‌نظر می‌ رسد که کک و مک‌ها را یک ترند بنامیم. زیرا واضح است که بسیاری از افراد به ‌طور طبیعی با آن متولد می‌شوند. البته، کک و مک ها به دلیل زیبایی خود مورد استقبال قرار می گیرند.

کک و مک از ترندهای آرایشی 2022

ترند های آرایشی 2022 بسیار متنوع هستند و شما می توانید به راحتی ظاهر مورد علاقه ی خود را ایجاد کنید. پیشنهاد می شود ترند های جذاب مو در سال 2022 را نیز مطالعه کنید تا ظاهری کاملا به روز و خیره کننده داشته باشید.