معرفی و تاریخچه برند مارک جیکوبز

5 دقیقه مطالعه
برند مارک جیکوبز
برند مارک جیکوبز در سال 1984 تأسیس شد. بنیان‌گذار این برند مطرح که امروزه در زمینه لباس، اکسسوری و لوازم آرایشی فعالیت دارد مارک جیکوبز (طراح مد و فشن) است. او با کمک رابرت دافی این برند را تأسیس کرد و از همان ابتدا دو هدف مهم را دنبال می‌کرد: یکی عشق و علاقه به مد و فشن و دوم تعهد نسبت به عرضه محصولات با کیفیت. در این مطلب تاریخچه برند مارک جیکوبز را بررسی می‌کنیم و دستاوردهای این شرکت در طی دوران فعالیتش را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همراه ما باشید تا از حقایق جالب در مورد این برند معروف مد و فشن آگاه شوید!


نگاهی کوتاه به زندگی مارک جیکوبز

مارک جیکوبز طراح مد

مارک جیکوبز دوران کودکی سختی داشت. او پدر خود را در سن هفت‌سالگی از دست داد. مادرش پس از فوت پدر جیکوبز دچار مشکلات روحی متعددی شده بود و همین موضوع باعث شد تا مارک در آن سن کم با دشواری‌های زیادی روبه‌رو شود. با وجود تمام این مشکلات اما او توانست تحصیلاتش را ادامه بدهد و از مدرسه عالی هنر و طراحی پارسونز در نیویورک فارغ‌التحصیل شود. به‌خاطر استعداد شگفت‌انگیزش در زمینۀ طراحی لباس، او در سال 1984 به‌عنوان دانشجوی طراحی سال انتخاب شد. در سال 1987 او جوان‌ترین طراح تاریخ شد و جایزه پری الیس شورای مد طراحان آمریکا را از آن خود کرد.

همان‌طور که گفتیم او در سال 1984 بود که اولین کالکشن خود را ارائه کرد و این آغازی بود برای یک برند معروف در زمینۀ مد و فشن که تا به امروز با قدرت به فعالیت خودش ادامه می‌دهد.

مارک جیکوبز علاوه بر کار روی برند شخصی خود از سال 1997 تا 2013 نیز به‌عنوان مدیر هنری برند لویی ویتون فعالیت می‌کرد. مارک جیکوبز در سال 1993 شرکت Marc Jacobs International Company L.P را ایجاد کرد و سپس برای راه‌اندازی خط تولید لباس مردانه اقدام نمود. سال 1997 اولین بوتیک این شرکت افتتاح شد. در حال حاضر این برند بیش از 280 فروشگاه در سراسر دنیا دارد و تعداد کارمندان آن به 1300 نفر می‌رسد.

محصولات برند مارک جیکوبز

فشن شو برند مارک جیکوبز

برند مارک جیکوبز گروه گسترده‌ای از محصولات را تولید می‌کند از جمله: کیف، کفش، صندل، تاپ و لباس‌های مجلسی، جواهرات و سایر اکسسوری ها مثل عینک آفتابی، کلاه و... این برند لوکس در سال 2001 خط تولید لباس‌های ورزشی را هم راه‌اندازی کرد. از سال 2001 تا 2013 جیکوبز با لویی ویتون همکاری می‌کرد و در همین مدت چند گام دیگر هم برای پیشرفت شرکت خودش برداشت. در سال 2005 او موفق شد خط تولید لباس کودکان را راه‌اندازی کند. پس از پایان همکاری با لویی ویتون بود که او وارد حوزۀ لوازم آرایشی هم شد و Marc Jacobs Beauty را تأسیس کرد.

لوازم آرایشی Marc Jacobs Beauty

لوازم آرایشی مارک جیکوبز

پس از قطع همکاری با LV مارک جیکوبز وارد بخش لوازم آرایشی شد. Marc Jacobs Beauty برای مدتی با موفقیت به کار خود ادامه داد اما سرانجام در سال 2021 به طور موقت به کار خودش پایان داد. مدیران این شرکت در توجیه این اقدام گفتند که با تغییر برخی سیاست‌ها برند جیکوبز آنها تصمیم گرفتند برای مدتی کار بر روی محصولات آرایشی را متوقف کنند. آنها همچنین گفتند که این برند معروف لوازم آرایشی به‌زودی با محصولات جدید باز خواهد گشت. با اینکه از این اظهارات مدت زیادی می‌گذرد اما هنوز تاریخ دقیقی راجع به بازگشت محصولات این برند به بازار در دسترس نیست.

عطرهای برند Marc Jacobs

عطر برند مارک جیکوبز

عطر و ادکلن یکی دیگر از محصولات محبوب این برند است که همچنان طرفداران زیادی دارد. خط تولید این عطرها ابتدا در سال 2001 راه‌اندازی شد. یک سال بعد اولین عطر مردانه این برند به بازار عرضه شد. سال 2006 زمانی بود که ادکلن های اسپلش یونیسکس در بطری‌های بزرگ به دست مردم رسید. در سال 2009 رایحه زنانه لولا یکی از پرفروش‌ترین محصولات این کمپانی به‌حساب می‌آمد. برای آشنایی با نت های عطر یا همان رایحه، مقاله ما در مورد این موضوع را از این لینک بخوانید.

شرکت عطرسازی این طراح مد تا امروز 107 نوع عطر مختلف را روانه بازار کرده است. محصولات عرضه شده گاه با همکاری سایر برندهای عطرسازی تولید شدند که از بین آنها می‌شود به Jean Claude Delville، Steve DeMercado، Alberto Morillas و... اشاره کرد.

نگرش طراح معروف مد نسبت به کارهایش

مارک جیکوبز دیدگاه متفاوتی نسبت به مد دارد. او می‌گوید که لباس‌هایش هیچگاه مثل دیگر برندها باعث جلب توجه افراد نمی‌شوند. او عقیده دارد لباس‌هایش بیشتر باعث ایجاد حس کنجکاوی می‌شوند تا اینکه تحریک‌کننده باشند. محصولات این برند مطرح بیشتر پیرو سبک و استایل آوانگارد و هنرهای زیباست تا مفاهیم دیگر. این طراح لباس مشهور به همین خاطر همیشه به دنبال ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی با موضوع هنرهای زیباست و اغلب در این مراسم‌ها از هنرمندان مطرح دعوت می‌کند تا نمادهای فرهنگی را به نمایش بگذارد.

در سال 2016 وقتی که جیکوبز یک کمپین تبلیغاتی را برای بهار به راه انداخت در سخنرانی خود به نکته‌ای اشاره کرد که هدف او از برگزاری این مراسم را نشان می‌داد. او گفت: "تمامی افرادی که در این کمپین حضور دارند روح و زیبایی برابری را تجسم و تجلیل می‌کنند." در این کمپین ده‌ها هنرمند کمتر شناخته شده و چندین مدل حضور داشتند.

کلام آخر

در این مطلب راجع به مارک جیکوبز و برند معروف این طراح مد با سابقه صحبت کردیم و با محصولاتی که این کمپانی تولید می‌کند بیشتر آشنا شدیم. شما چقدر با این برند آشنا هستید؟ آیا تجربه استفاده از محصولات این کمپانی را داشته‌اید؟ پاسخ‌های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. مجله مد و فشن ژومنت به دنبال آن است تا شما را از آخرین مطالب و اخبار دنیای مد و فشن مطلع کند. اگر پیگیر این موضوعات هستید در سایت ما عضو شوید و مجله ژومنت را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!