آشنایی با انواع کراوات مردانه

6 دقیقه مطالعه
معرفی انواع مدل کراوات
کراوات به شکلی که امروزه می شناسیم در اوایل قرن بیستم در بین مردم رواج پیدا کرد. این اکسسوری خاص حالا دیگر بخشی ثابت از مد مردانه را تشکیل می دهد. در این مقاله شما را با انواع کراوات مردانه آشنا می کنیم و تفاوت های میان مدل های مختلف آن را به شما می گوییم. انتخاب کراوات مناسب بدون شک تاثیر بسیار مهمی بر ظاهر شما دارد. فرقی نمی کند که بخواهید برای مهمانی و مراسم های عروسی آماده شوید یا برای رویدادهای رسمی و محل کار؛ در هر صورت به این آیتم احتیاج پیدا می کنید. پس با ما همراه شوید تا در این مورد بیشتر بدانید!


کاربرد کراوات

کراوات ها یکی از مهم‌ترین اکسسوری ها هستند و از آنها برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. در زمستان شما می توانید از آنها برای گرم نگه داشتن خودتان کمک بگیرید. آنها همچنین باعث می‌شوند تا ظاهر و استایل شما حرفه ای به نظر برسد. بسته به هدفی که شما دارید انواع مختلفی از کراوات در بازار وجود دارد که آشنایی با آنها کمک می‌کند تا در هنگام خرید راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید. ساتن براق و ابریشم از جمله پارچه‌هایی هستند که برای تولید این گروه از اکسسوری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما به غیر از جنس پارچه مدل‌های متنوعی از کراوات وجود دارند که هرکدام مناسب موقعیتی خاص هستند. در ادامه راجع به آنها بیشتر توضیح می‌دهیم.

کراوات مدرن (Necktie)

کراوات مدرن

ساده ترین تصویری که وقتی به انواع کراوات مردانه فکر می کنیم در ذهن ما شکل می گیرد نوع مدرن آن یا همان Necktie است. کراوات مدرن زیرمجموعه های مختلفی دارد که از نظر جنس، طرح، رنگ و ابعاد با یکدیگر تفاوت دارند. این مدل اکسسوری را می شود هم در محل کار و هم برای مجالس انتخاب کرد. برای ایجاد تنوع بیشتر نیز همیشه می توانید انواع گره کراوات یا گیره های کراوات را امتحان کنید.

کراوات ساده

انواع کراوات مردانه ساده

یکی از زیرمجموعه های کراوات مدرن نوع ساده آن است. مدل های ساده هیچ نوع الگوی پیچیده ای ندارند و تک رنگ هستند. از این مدل فقط برای حضور در محیط های رسمی و محل کار استفاده می شود. رنگ کراوات ساده را باید بر اساس رنگ کت و شلوارتان انتخاب کنید و مطمئن شوید که به خوبی با آن ست شده است. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که برخلاف باور عموم کراوات مشکی گزینه چندان مناسبی نیست و تنها در شرایط خاص و ترکیب رنگ های مشخص می توان از آن استفاده کرد. به طور کلی کراوات های با رنگ روشن اولویت بالاتری نسبت به رنگ های تیره دارند؛ به خصوص وقتی کت و شلوار با رنگ تیره می پوشید.

مدل طرح دار؛ یکی دیگر از انواع کراوات مردانه

کراوات راه راه

می رسیم به متنوع ترین مدل کراوات که زیرمجموعه های بزرگی دارد و می شود ساعت ها در مورد الگوهای مختلف آن صحبت کرد. شاید متداول ترین زیرمجموعه آن کراوات راه راه باشد. در این مدل، الگوها به شکل خطوط مورب هستند و معمولا دو رنگ متفاوت دارند. مزیت بزرگ طرح های راه راه این است که راحت تر از مدل های دیگر با انواع کت و شلوار ست می شوند. پس اگر در مورد انتخاب الگو و مدل مناسب حساسیت زیادی به خرج می دهید با انتخاب کراوات راه راه کارتان راحت تر خواهد شد.

مدل خال خالی

معرفی انواع کراوات مردانه

یکی دیگر از الگوهای رایج در بین انواع مدل کراوات نوع خال خالی آن است. این مدل برای موقعیت های غیر رسمی مناسب است و برای محل کار گزینه ایده آلی به شمار نمی رود. تنها الگویی که می توانید برای موقعیت های رسمی نیز از آن استفاده کنید مدلی است که دایره های روی آن بسیار ریز و شبیه به نقطه های کوچک هستند.

نوع گلدار

کراوات مدل گلدار

الگوی رایج دیگر در بین مدل های طرح دار کراوات هایی هستند که طرح گل و گیاه روی آنها به چشم می خورد. بگذارید یک چیز را از همین ابتدا روشن کنیم؛ کراوات گلدار به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای محیط های رسمی و محل کار نیست. هیچ استثنائی هم در این بین وجود ندارد. تنها جایی که می توانید آنها را بپوشید مجالس و جشن های عروسی هستند. همچنین اگر قصد دارید برای پیاده روی در یک روز بهاری خنک یا برای ملاقات با دوستانتان بیرون بروید می توانید کراوات گلدار بپوشید و از طرح های رنگارنگ آن لذت ببرید.

حالا بیایید از مدل های طرح دار کمی فاصله بگیریم و در مورد نوع های دیگر صحبت کنیم.

کراوات باریک؛ یکی از محبوب ترین ها در بین انواع کراوات مردانه

انواع کراوات مردانه جدید

برخی از مردم مدل های باریک و کم عرض را به اشتباه جزو انواع کراوات مردانه جدید تصور می کنند. اما واقعیت این است که در بین دهه های 1950 و 1960 بود که این مدل در بین مردم محبوبیت پیدا کرد. کراوات های باریک و کم عرض اما تا به امروز به شکل گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و همچنان طرفداران زیادی دارند.

کراوات (The Cravat)

کراوات کلاسیک

رسیدیم به ریشه یابی این کلمه و بخش تاریخی مقاله! در زبان فارسی ما برای تمام مدل های این اکسسوری واژه "کراوات" را به کار می بریم اما در زبان انگلیسی Tie و Cravat دو مدل متفاوت از این اکسسوری هستند. در قرن هفدهم بود که این مدل در بین مردم محبوب شد و طرفدار پیدا کرد. از این جهت می شود گفت Cravat را از قدیمی ترین مدل کراوات به حساب آورد. ابتدا گروه های نظامی بودند که این مدل را در بین مردم رواج دادند. این مدل از کراوات های لوکس اصلا برای محل کار مناسب نیستند و درست مثل مدل گلدار تنها برای مجالس و مراسم ها مورد استفاده قرار می گیرند. آنها را همراه با پیراهن و کت و شلوارهای مجلسی بپوشید تا تاثیر آن چندبرابر شود.

مدل گره سرخود

کراوات گره سرخود

به آن کراوات حاضری هم گفته می شود. انواع کراوات حاضری با طرح ها و رنگ های مختلف امروزه در بازار وجود دارد که تنوع آن دست کمی از مدل های مدرن و کلاسیک ندارد. این مدل بیشتر برای افرادی مناسب است که با طرز بستن کراوات و گره های مختلف آن آشنایی ندارند. در واقع با تهیه این مدل شما لازم نیست که وقتتان را صرف بستن کراوات کنید.

مدل بولو؛ از انواع کراوات مردانه

مدل بولو

این مدل در ایران شاید کمتر شناخته شده باشد و از نظر ظاهری ممکن است آن را با یک گردنبند ساده اشتباه بگیرید. پوشیدن کراوات بولو باعث می شود تا لباس شما بهتر دیده شود. جنس آنها معمولا از چرم است و با پیراهن ها خیلی راحت ست می شوند. توصیه ما به شما این است که این کراوات ها را برای محیط های رسمی انتخاب نکنید. این مدل ها فقط برای دورهمی ها و مجالس مناسب هستند.

امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. نظرات خودتان را در مورد این مقاله با ما در میان بگذارید. مجله اینترنتی ژومنت در نظر دارد تا آخرین اخبار و مطالب مربوط به دنیای مد و فشن را برای علاقه مندان این حوزه جمع آوری کند؛ اگر شما هم پیگیر این موضوعات هستید عضویت در سایت ما را فراموش نکنید!