جشنواره مت گالا 2019

یاسی واحدی 4 سال پیش
5 دقیقه مطالعه
جشنواره مت گالا 2019
مت گالا (Met Gala) یکی از مراسم‌های خاص و لوکس دنیای فشن محسوب می‌شود. در این مطلب خلاصه‌ای از جشنواره مت گالا 2019 را برای شما شرح می‌دهیم و راجع به چند تن از چهره‌های مشهور حاضر در این مراسم صحبت می‌کنیم. اگر پیگیر اخبار دنیای مد هستید خواندن این مقاله را از دست ندهید!

جشنواره مت گالا چیست و چه کسانی به آن دعوت می‌شوند؟

جشنواره مت گالا یک مراسم مهم در دنیای مد است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. در این مراسم چهره‌های مشهور، هنرمندان نام‌آشنا و طراحان مد حضور دارند و هدف از گردهمایی آنها جمع‌آوری کمک‌های مالی برای انستیتو طراحی لباس است. موزه هنر متروپولیتن نیویورک آمریکا محل برگزاری این مراسم است. این گردهمایی خاص و ویژه برای نخستین بار در سال 1948 برگزار شد. از آن زمان تا کنون اهمیت این رویداد به‌قدری بالا رفته که با شروع آن توجه بسیاری از مردم جهان به سمت نیویورک جلب می‌شود.

از سال 1995 آنا وینتور سردبیر مجلۀ مد ووگ (Vouge) وظیفۀ نظارت بر کمیته مزایا و فهرست مهمانان را برعهده دارد. فهرست مدعوین این مراسم به 650 تا 700 نفر محدود می‌شود. به دلیل انحصاری بودن رویداد Met Gala هزینۀ بلیت برای اشخاصی که خارج از فهرست رسمی مهمانان هستند بسیار بالاست. این مهمانی ویژه هرساله در تاریخ اولین دوشنبه ماه مه برگزار می‌شود. آنچه در ادامه می‌خوانید بخش کوتاهی از رویدادهای جشنواره مت گالا 2019 است.

تم جشنواره مت گالا 2019

هرساله یک تم مشخص برای مراسم Met Gala در نظر گرفته می‌شود. در این دوره هم تم انتخابی کمپ (Camp: Notes of Fashion) نام داشت. توضیح این اصطلاح خاص کمی دشوار است به این خاطر که حتی در زبان انگلیس هم نمی‌توان تعریف مشخصی برای این تم در نظر گرفت. اگر بخواهیم به تعریف‌های ساده اکتفا کنیم کمپ را می‌شود یک نوع حساسیت در مسائل زیبایی‌شناختی به‌حساب آورد. "حساسیتی که آشکار است اما هنگامی که می‌خواهیم آن را با کلمات بیان کنیم پیداکردن واژه‌های مناسب برای توصیف آن دشوار خواهد بود." این ساده‌ترین تعریفی است که می‌شود برای تم کمپ در نظر گرفت.

در تاریخ 6 ماه مه یعنی روز شروع جشن سالانه مت گالا، سلبریتی‌ها و طراحان مد در موزه هنر متروپولیتن گرد هم آمدند تا آن حساسیت مرموز در زمینۀ زیبایی‌شناختی را به نمایش بگذارند. مدهای عالی مهمانان لحظاتی تماشایی در فرش قرمز رقم زد. از لیدی گاگا و کیتی پری تا کندال جنر و جی جی حدید همگی یک تم فانتزی تمام‌عیار را برای تماشاچیان پدید آوردند. در ادامه قسمتی از این لباس‌های استثنائی و خیره‌کننده را می‌بینیم.

لیدی گاگا مت گالا 2019

در این تصویر لیدی گاگا را می‌بینید در لباسی که طراحی آن را برندون مکسول انجام داده است. همچنین اکسسوری‌های او در این مراسم کار برند تیفانی (Tiffany & Co. jewelry) بودند.

سرشه رونان مراسم مت گالا

در این تصویر سرشه رونان بازیگر ایرلندی تبار را می‌بینید که با یک لباس خیره‌کننده از گوچی به دوربین لبخند می‌زند.

جرد لتو، بازیگر و خواننده معروف نیز برای مت گالا برند گوچی را انتخاب کرده بود. رایان مورفی نویسنده برنامه‌های تلویزیونی و کارگردان معروف را در تصویر زیر می‌بینید که یکی از کارهای کریستین سیریانو، طراح مد جوان و با استعداد را به تن دارد.

جشنواره مت گالا آمریکا 2019

رایان مورفی کارگردان

مروری بر آنچه گذشت

در جشنواره مت گالا 2019 تعداد 175 طرح زنانه و مردانه معرفی شد که به دو شکل مختلف تم کمپ را به کار بردند. اولین دسته آنهایی بودند که به شکل ریشه‌ای به تم کمپ می‌پرداختند و دسته دوم شامل روش‌هایی می‌شد که طراحان می‌توانستند این حالت خاص را به شکل نامحسوس در طرح‌های خود بگنجانند و این حساسیت زیبایی‌شناختی را پدید بیاورند. موزۀ متروپولیتن نیز برخی از این طرح‌ها را در بخش نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان گذاشت تا قسمتی از آنچه را که بینندگان انتظار داشتند به انها ارائه بدهد.

مراسم مت گالا 2019

در بخش مردان بهترین لباس‌ها به الکسیس اوهانیان تعلق داشت. او که یک کارآفرین اینترنتی است با ظرافت خاصی که در لباس‌هایش وجود داشت همسرش سرنا ویلیامز را همراهی کرد. سرنا ویلیامز، همسر او، یکی از رؤسای مشترک مت گالا است. هری استایلز و آلساندرو میکله چهره‌های دیگری بودند که در بخش لباس‌های مردانه خوش درخشیدند. ریچارد مدن، بازیگر معروف سریال بازی تاج و تخت هم یکی دیگر از مدعوین این مراسم بود که با کت‌وشلواری شیک یک استایل منحصربه‌فرد را پدید آورد.

ریچارد مدن بازیگر

بخش بانوان

از طرف دیگر در بخش بانوان کارا دلوینگ با لباس رنگارنگ خود چشم‌ها را خیره کرد. جما چان با یک لباس زنجیری زنانه براق به صحنه آمد که طراحی آن را تام فورد انجام داده بود. رزی هانتینگتون وتیلی مدل معروف و همسر جیسون استاتهام با لباس و شنل زیبایی که انتخاب کرده بود یک ترکیب نفس‌گیر را ارائه داد. در یکی از مقالاتی که راجع به جشنواره مت گالا 2019 نوشته شده بود به شکلی اغراق‌آمیز گفته شده بود که او لباسی با 3 میلیون پر پرنده پوشیده است. که البته این توصیف با توجه به شکل ظاهری خاص پوشش او چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسید.

رزی هانتینگتون مت گالا 2019

زندیا بر روی فرش قرمز لباسی را به نمایش گذاشت که داستان فانتزی سیندرلا را تداعی می‌کرد. در کنار این اسامی باید به لباس زیبای جی جی حدید، نائومی کمپبل و پریانکا چوپرا ، خواننده هندی‌تبار هم اشاره کنیم که در نوع خود بی‌نظیر بودند.

مهمانی بعد از مراسم

مهمانی بعد از مراسم مت گالا یک رویداد خاص است که باید کمی هم در مورد آن صحبت کنیم. بعد از به پایان رسیدن مراسم، مهمانان سرانجام فرصت این را پیدا کردند که آزادانه این رویداد را جشن بگیرند و اوقات خوشی را سپری کنند. بعد از شام و در نیمه‌شب این مهمانی برگزار شد و ادریس آلبا، کیم کارداشیان و سرنا ویلیامز از جمله میزبانان آن بودند.

این بود خلاصه ای از مراسم Met Gala 2019 که در تاریخ ششم ماه مه میلادی برگزار شد. برای مشاهد عکس‌های تمام میهمانان این مراسم می‌توانید به آرشیو سایت Vougue مراجعه کنید. نظرات خودتان راجع به این مراسم را با ما در میان بگذارید و اگر این مطلب را پسندیده‌اید فراموش نکنید که به آن امتیاز بدهید! با عضویت در سایت ژومنت از آخرین اخبار و موضوعات مرتبط با دنیای مد و فشن مطلع شوید. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.