بهترین استایل های مایکل جکسون

2 سال پیش
6 دقیقه مطالعه
استایل مایکل جکسون
مایکل جکسون (Michael Jackson)، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی بود که هنوز با گذشت بیش از یک دهه از فوت ناگهانی‌اش کماکان یک شخصیت جهانی و بسیار شهیر محسوب می‌شود. این خواننده که در دوران حیاتش لقب پادشاه پاپ را از آن خود کرد علاوه بر دنیای موسیقی، الهام‌بخش صنعت مد و فشن نیز بود. در این مطلب به بهانۀ سالروز تولد این اسطورۀ تکرارنشدنی بهترین استایل های مایکل جکسون را مورد بررسی قرار می‌دهیم و نگاهی داریم به معروف ترین لباس هایی که این ستارۀ دنیای موسیقی در مراسم‌های مختلف آنها را می‌پوشید.

استایل مایکل جکسون در موزیک ویدیوی آهنگ Bad

استایل مایکل جکسون آهنگ بد

استایل مایکل جکسون در موزیک ویدیوی آهنگ Bad جزو یکی از معروف ترین لباس های اوست که در یاد و خاطرۀ طرفدارانش باقی مانده است. او با یک کاپشن چرمی موتورسواری در این موزیک ویدیو ظاهر شد. این آهنگ در سال 1987 منتشر شد و طرفداران موسیقی پاپ از آن استقبال زیادی کردند. بعید نیست که یکی از دلایل محبوبیت کت های چرمی در آن دوره همین آهنگ Bad و تیپ خاص مایکل جکسون در آن بوده باشد.

لباس های مایکل جکسون در Smooth Criminal

کفش های ضد جاذبه مایکل جکسون

استایل مایکل جکسون در آهنگ Smooth Criminal یکی دیگر از لباس‌های معروف او به شمار می‌رود. او با یک کلاه فدورا و کت و شلوار سفید در این موزیک ویدیو ظاهر شد و مهم‌تر از همه کفش‌های جادویی او بود. این کفش‌های ضد جاذبه مایکل جکسون در حقیقت اختراع خود او بودند. با ایجاد یک تغییر کوچک در پاشنۀ کفش، وقتی کسی این کفش‌ها را می‌پوشید گویی به جاذبه زمین غلبه می‌کرد. این سکانس خیره‌کننده در کلیپ تا مدت‌ها باعث تعجب و حیرت طرفداران این ستاره موسیقی شده بود.

استایل مایکل جکسون در Thriller

استایل مایکل جکسون آهنگ ترسناک

کت چرمی قرمز مایکل در آهنگ Thriller یکی دیگر از معروف ترین لباس های مایکل جکسون است که امروز حتی جزو میراث او محسوب می‌شود. مایکل در این موزیک ویدیو ترسناک در میان زامبی ها تبدیل به کانون توجه شده بود. در سال 2008 دمنا گوسالیا، طراح مد، یک کت چرمی برش خورده را با الهام از این پوشش مایکل جکسون طراحی کرد که از سوی مشتریان بسیار مورد استقبال قرار گرفت. کانیه وست هم در سال 2011 با یک کت مشابه در هفته مد شرکت کرد و به این ترتیب به ستارۀ تکرارنشدنی پاپ ادای احترام کرد.

استایل مایکل جکسون در Space Age Futurism

استایل معروف مایکل جکسون

موزیک ویدیوی Scream با یک سفینۀ فضایی با گذشت این همه سال هنوز هم گران‌ترین موزیک ویدیوی تمام دوران محسوب می‌شود. در این آهنگ مایکل در کنار خواهرش قرار می‌گیرد و این دو لباس‌های میخ‌دار و شلوارهای چرمی پوشیده‌اند. اما آنچه بیش از همه راجع به این آهنگ جلب توجه کرد لباس مخصوصی بود که مایکل روی صحنه هنگام اجرای کنسرت پوشید. این لباس ترکیبی از لباس‌های ارتشی و فضایی بود که طراحان روی جزئیات آن بسیار کار کرده بودند.

کت ارتشی مایکل جکسون

ژاکت‌های ارتشی یک پای ثابت کمد لباس جکسون بودند. این لباس‌های پولک‌دار و براق اغلب با شلوارهای تنگ و برش خورده ست می‌شد. اگر بخواهیم راجع به این گروه از لباس‌های او صحبت کنیم شاید نیاز باشد که یک مقالۀ جداگانه را به این موضوع اختصاص بدهیم. آنچه در ادامه می‌بینید تنها چند نمونۀ کوچک از استایل مایکل جکسون با شکل و شمایل نظامی است.

کت ارتشی مایکل جکسون

استایل ارتشی مایکل جکسون

لباس های مایکل جکسون

ژاکت ارتشی مایکل جکسون

نگاهی به بیوگرافی مایکل جکسون

اما بیایید ببینیم که این ستارۀ بزرگ دنیای موسیقی چطور توانست به این موفقیت بزرگ دست پیدا کند. مایکل جکسون در سال 1958 در یک خانواده پرجمعیت آفریقایی-آمریکایی به دنیا آمد. او هشتمین فرزند از ده فرزند خانواده جکسون بود. در سال 1964 درحالی‌که حدود 6 سال داشت به گروه برادران جکسون پیوست. یک گروه نوازندگی که توسط پدر خانواده هدایت می‌شد. پدر خانواده آن‌طور که دیگر برداران جکسون هم می‌گویند شخصی سخت‌گیر و خشن بود. او برای هر اشتباهی که از سوی فرزندان سر می‌گرفت تنبیهی را در نظر داشت.

گروهی که برادران جکسون تحت عنوان Jackson 5 در آن فعالیت می‌کردند در سال 1970 به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرد. در این سال آهنگ “I want you back” رتبۀ یک لیست Hot 100 آمریکا شد. مایکل در سال 1971 کارهای انفرادی خودش را شروع کرد. در سال‌های 1972 تا 1975 او چهار آلبوم استودیویی منتشر کرد. از سال 1979 بود که مایکل جکسون آرام‌آرام به یک ستاره سرشناس در دنیای موسیقی تبدیل شد. سال 1983 بود که آهنگ های معروف مایکل جکسون مثل “Billie Jean” و “Beat It” جنجال زیادی به پا کردند و در صدر آهنگ‌های برتر آمریکا قرار گرفتند.

در سال 1984 شهرت جکسون آن‌قدر زیاد شده بود که با رئیس‌جمهور وقت آمریکا یعنی رونالد ریگان دیدار کرد. سال 1990 دومین باری بود که او مفتخر شد تا با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند؛ در آن زمان جورج بوش پدر این سمت را برعهده داشت.

مشکلات حقوقی و درگذشت پادشاه موسیقی پاپ

سال 1993 اتهاماتی علیه این ستاره پاپ مطرح شد که شهرت او را تحت تأثیر قرار داد. اتهاماتی که سایۀ آن تا پایان عمر روی زندگی این خوانندۀ محبوب باقی ماند و حتی فروش کارهایش را پایین آورد. در سال 2009 او قصد داشت که برای سروسامان دادن به مشکلات مالی خود یک تور کنسرت برگزار کند. این در حالی بود که وضعیت جسمانی چندان مساعدی هم نداشت.

اگرچه این تور کنسرت هیچگاه برگزار نشد اما مایکل تمرین‌های سختی برای اجرا انجام داد و در نتیجۀ همین ماجرا وضعیت او وخیم‌تر شد. گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد چگونگی مرگ او انجام شد. برخی می‌گویند پزشک او با تزریق دُز اضافی دارو به او باعث مرگش شد؛ که البته این مسئله در دادگاه ثابت نشد. برخی می‌گویند مصرف مواد مخدر عامل مرگ او بود که این موضوع هم جای تردید دارد. علت هر چه بود در سال 2009 مایکل جکسون در سن 50 سالگی فوت کرد. شهرت او پس از مرگش حتی بیشتر هم شد و امروزه حتی با گذشت بیش از 10 سال از مرگش مردم از آهنگ‌های او لذت می‌برند و یاد و خاطره‌اش را زنده نگه می‌دارند.

کمال گرایی پادشاه موسیقی پاپ

لباس های معروف مایکل جکسون

لقب پادشاه موسیقی پاپ واقعاً برازندۀ مایکل جکسون بود. او به‌عنوان یک شخص کمال‌گرا جایگاهی در بین سلبریتی‌ها پیدا کرد که کاملاً با روحیاتش همخوانی داشت. جکسون دقیقاً می‌دانست که چه چیزی می‌خواهد و از چه چیزی بیزار است. با توجه به موقعیت ممتازش این طبیعی بود که بخواهد با بهترین افراد کار کند و بهترین کار خودش را به طرفدارانش ارائه کند. شخصیت مایکل علی‌رغم تمام صحبت‌های منفی که در طول حیاتش در مورد او شد هیچ‌وقت در بین مردم جایگاهش را از دست نداد. یک ستارۀ موسیقی خوش قلب، بااستعداد که در کارهایش یک نوع جادوی پنهان نهفته بود. این که او دیگر در بین ما نیست شاید یک موضوع باورنکردنی به نظر برسد اما شگفت‌انگیزتر از آن این است که چنین فردی بااستعداد خارق‌العاده‌اش روزی در بین ما حضور داشت.

کلام آخر

در این مطلب به مناسبت سالگرد تولد مایکل جکسون نگاهی داشتیم به لباس‌های معروف این خواننده پاپ و استایل او در رویدادهای مختلف. شما تا چه حد با کارهای خاطره‌انگیز مایکل جکسون آشنا هستید؟ دیدگاه خودتان راجع به کارها و شخصیت این هنرمند بزرگ را با ما به اشتراک بگذارید. اگر پیگیر اخبار و مطالب روز مرتبط با دنیای مد هستید در سایت ژومنت عضو شوید و ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!