همه چیز در مورد استایل مونوکروم

10 دقیقه مطالعه
استایل مونوکروم

استایل مونوکروم (MonoChrome Style)، یکی از سبک های آسان و بدون دردسر برای درخشیدن است. این سبک قواعد خاصی ندارد اما به این معنا هم نیست که هر چه در کمدتان داشتید بپوشید. با بررسی مفهوم و  نکات کلیدی سبک مونوکروم در این مقاله از مجله مد و فشن ژومنت شما به راحتی می توانید از آن در استایل های روزمره استفاده کنید و در زمان خود صرفه جویی کنید. به مطالعه ادامه دهید تا با صفر تا صد استایل مونوکروم بیشتر آشنا شوید.


استایل مونوکروم چیست؟

واژه مونوکروم (MonoChrome) از دو بخش مونو به معنای تک و کروم به معنی رنگ تشکیل شده است؛ که با توجه به معنی آن می توان به تک رنگ بودن استایل اشاره کرد. استایل بسیار محبوب میان بسیاری از زنان و مردان، تیپ و استایل سرتاسر مشکی و یا حتی سرتاسر سفید است که در نهایت یک استایل ساده ولی شیک را برای فرد می سازد. البته به این معنا نیست که حتما سرتا پا از فقط یک رنگ و یا رنگ های اصلی استفاده کرد بلکه در استایل مونوکروم میتوان از طیف های مختلف یک رنگ نیز استفاده کرد. به این معنی است که از سایه روشن بودن یک رنگ می توان در استایل خود استفاده کنید و جذاب شوید.

علت محبوبیت سبک تک رنگ

لباس‌های تک رنگ به یک ترند محبوب در سراسر جهان تبدیل شدند؛ به این دلیل که برای هر ظاهر نیاز به ست کردن انواع رنگ ها در استایل نیست و به کاهش شلوغی کمد لباس نیز کمک می‌کنند.

نحوه استفاده از رنگ ها در استایل مونوکروم

برای انتخاب رنگ در استایل مونوکروم به ویژه در انتخاب سایه های رنگی باید هوشمندانه عمل کنید. این استایل مناسب افرادیست که شهامت یک رنگ پوشیدن را دارند. برای شروع می توانید از رنگ های خنثی و یا مشکی استفاده کنید؛ اگر به این رنگ ها علاقه ایی ندارید ولی می خواهید از این سبک استفاده کنید می توانید از رنگ مورد علاقه تان و یا رنگی که در آن احساس راحتی می کنید بصورت تک رنگ و با طیف های مختلف و هم خانواده ی آن استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر به رنگ قرمز علاقه دارید می توانید در انتخاب لباس و اکسسوری ها در استایل خود از رنگ های جیگری، زرشکی، شرابی، عنابی، بژ تیره و حنایی استفاده کنید، که یکی از رنگ ها روشن تر و دیگری تیره تر از قرمز باشد. توجه کنید که می توانید با ترکیب رنگ به صورت سایه روشن یک ترکیب هنرمندانه و شیک را خلق کنید.

نحوه استفاده از رنگ ها در استایل مونوکروم- استایل مونوکروم قرمز

مونوکروم به سبک مینیمالیست

درست مانند مد مینیمالیستی، مد تک رنگ نیز به شما کمک می کند تا در زمان و فضای ذهنی صرفه جویی کنید؛ زیرا می توانید در یک لحظه و با کمی فکر کردن، ظاهر خود را بسازید. در کمد لباس های مینیمالیستی به راحتی می توان ظاهر تک رنگ را کنار هم قرار داد، زیرا رنگ های مشکی، سفید، قهوه ای، خنثی و خاکستری بین این دو استایل محبوب و مشترک است. برای رسیدن به استایل تک رنگ بسیار ساده است، کافی است تصمیم بگیرید که چه رنگی را می خواهید بپوشید. هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید، به کمد خود بروید و هر چیزی را که دارید بچینید و امتحان کنید.

استایل مینیمال یکی از استایل های جذابی است که حتما باید آن را امتحان کنید. پیشنهاد می کنم مقاله صفر تا صد استایل مینیمال زنانه را مطالعه کنید.

مونوکروم به سبک مینیمالیست - استایل مونوکروم - استایل مونوکروم و مینیمال

نکات قابل توجه در استایل مونوکروم

همانطور که گفتیم در استایل مونوکروم باید از یک رنگ استفاده کرد ولی به این معنا هم نیست که همه ی تمرکز خود را به انتخاب رنگ بدهید و به بافت، نوع پارچه، فرم اندام و رنگ پوست خود توجه نداشته باشید. با رعایت این چند نکته ساده می توانید استایل شیک و چشم نوازی داشته باشید.

  • بافت پارچه 

برای پوشیدن لباس به سبک مونو مشتاقانه دست به انتخاب بزنید و در انتخاب خود علاقه به خرج دهید. پوشیدن لباس یک رنگ و بدون در نظر گرفتن بافت و نوع پارچه هیچگونه جذابیتی ندارد. فراموش نکنید که این استایل یک سبک لباس پوشیدن است و انتخاب یک رنگ لباس از سر بی حوصلگی نیست. برای جلوگیری از یک نواختی و زیبا جلوه دادن استایل خود می توانید با استفاده از بافت پارچه، عمق به ظاهر خود اضافه کنید تا ظاهر تک رنگ و یک بعدی نداشته باشید.

به عنوان مثال از جنس های ابریشمی، کتانی، جیر، کبریتی، پشمی، کاموایی، حریر، ساتن، پشم و پولک در یک طیف رنگ استفاده کنید.

  • جزئیات و حفظ تعادل 

اگر در انتخاب رنگ علاقه ایی به استفاده از طیف های رنگی ندارید باید در هنگام انتخاب رنگ در استایل مونوکروم به ترکیب و جزییات استایل خود توجه کنید؛ زیرا در استایل شما تاثیرگذار است. به عنوان مثال اگر از رنگ های جیغ مثل زرد و یا نارنجی استفاده می کنید لازم نیست که کفش و یا حتی جوراب خود را از همین رنگ ها انتخاب کنید. برای اینکه از قانون تک رنگ پیروی کنید و خودتان هم حس بهتری داشته باشید می توانید از صندل یا کفشی که طرح ساده و یا تناژ بسیار کمرنگ از رنگ زرد و یا نارنجی داشته باشد استفاده کنید. دقت کنید که اگر لباس اورسایز می پوشید در قسمت پایین تنه ی خود یک لباس فیت و متناسب برای خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال: کت بلیزر، کت تک، مانتو کتی و یا ست کت و شلوار اسپرت زنانه و یا رسمی یکی از استایل هایی است که تابستان امسال بسیار ترند شده است. پیشنهاد می کنم این ست را به سبک مونوکروم امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:  16 استایل تابستانی دخترانه

استایل مونوکروم بنفش - مونوکروم چیست

  • استایل مونوکروم بر اساس فرم بدن

برای خوش فرم تر نشان دادن اندام خود می توانید از استایل مونوکروم استفاده کنید. اما برای انتخاب رنگ باید فرم بدن خود را بشناسید و توجه داشته باشید که کدام طیف رنگ روی کدام قسمت از بدن شما قرار می گیرید. به عنوان مثال برای پنهان کردن قسمتی از بدنتان که دارای توده ی چربی است می توانید از رنگ های تیره و برای برجسته تر نشان دادن قسمتی از اندام خود از رنگ های روشن استفاده کنید. با استفاده از این تکنیک می توانید یک پوشش زیبا داشته باشید.

به همراه معرفی انواع آن به طور کلی سبک تک رنگ برای افرادی که ریزاندام هستند پیشنهاد می شود زیرا پوشش تک رنگ باعث بلندتر نشان دادن آنها می شود اگر خیلی لاغر هستید به جای استفاده از رنگ های تیره در استایل خود از رنگ های اصلی و یا طیف روشن استفاده کنید. اما به این معنا نیست که افراد چاق و یا توپر نمی توانند از آن استفاده کنند. به عنوان مثال اگر کمی اضافه وزن دارید برای لاغر نشان دادن خود بهتر است سرتا پا یک رنگ، مخصوصا رنگ تیره و مشکی در سبک لباس پوشیدن خود استفاده کنید.

استایل مونوکروم بر اساس فرم بدن - استایل مونوکروم افراد چاق

  • توجه به رنگ پوست و مو در استایل مونوکروم

اگر می خواهید در سبک تک رنگ خود بدرخشید و بی روح و کسل کننده بنظر نرسید سعی کنید رنگ های متناسب با پوست و موی خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر پوست سفید و رنگ موی روشنی دارید می توانید از تناژ رنگ های تیره در استایل خود استفاده کنید و یا اگر پوست سبزه و رنگ موی تیره ای دارید استفاده از طیف رنگ های روشن پوشش شما را شیک تر می کند.

توجه به رنگ پوست و مو در استایل مونوکروم

  • طرح لباس

اگر به لباس های طرحدار علاقه دارید و به دلیل تک رنگ بودن استایل مونوکروم از آن استفاده نمی کنید سخت در اشتباهید. در این سبک می توانید لباس های طرح دار بپوشید و مجبور نیستید حتما از یک رنگ در لباس پوشیدن خود استفاده کنید اما باید به این نکته توجه کنید که رنگ های طرح لباس با رنگ اصلی در استایل خود باید یکی باشد. 

طرح لباس در استایل مونوکروم

استایل مونوکروم مردانه

نکاتی که گفته شد فقط برای استفاده در لباس پوشیدن خانم ها نیست بلکه اقایان نیز باید به نکات گفته شده توجه کنند. اگر تصمیم دارید از این سبک استایل پیروی کنید جذاب ترین رنگ ها برای شما رنگ های خنثی مثل مشکی، سفید و خاکستری است. توجه داشته باشید که روی یک رنگ زیاده روی نکنید. به خواندن ادامه دهید تا با 4 استایل مونوکروم مردانه جذاب بیشتر آشنا شوید.

خاکستری

خاکستری یک سایه خنثی دیگر است که ملایم به نظر می رسد و می تواند ظاهری حرفه ای و همچنین گاه به گاه هوشمندانه ای به شما بدهد، بنابراین ارائه یک رنگ خاکستری برای یک لباس تک رنگ ایده بدی نخواهد بود.

استایل مونوکروم مردانه خاکستری - استایل زمستانی مردانه

استایل مونوکروم مردانه مشکی

به طور یقین می توان گفت که مشکی رنگ مورد علاقه مردان است. طراحی ظاهر سیاه به هر حال آسان است، اما کاری که می توانید انجام دهید این است که با طیف رنگی بازی کنید، مشکی تیره را با سایه کمی روشن تر یا سبک و بافت مشکی براق یا مشکی مات ترکیب کنید. به این ترتیب لباس تک رنگ مشکی شما جالب تر می شود. 

استایل مونوکروم مردانه مشکی - استایل مشکی مردانه

لباس تک رنگ قهوه ای

سیاه و سفید جزو رنگ های سرد هستند اما قهوه ای سبک خاص خود را دارد. رنگ قهوه ای خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد، اما اگر بدرستی انتخاب شود ، ظاهری درجه یکی را به شما می دهد. قهوه ای تک رنگ استایلی است که باید آن را امتحان کنید و از آنجایی که قهوه ای سایه های زیادی دارد، استایل لباس تک رنگ قهوه ای سرگرم کننده و جالب خواهد بود.

استایل مونوکروم مردانه قهوه ای

لباس تک رنگ بژ

یکی از تصوراتی که مردم در مورد لباس های تک رنگ ایجاد کردند این است که استایل تک رنگ را فقط با سایه های خنثی می توان انجام داد. استایل تک رنگ را می توان با هر رنگ و سایه ای انجام داد، اما لباس به سبک مونو رنگ بژ قطعا استایل شما را ساده و شیک نشان می دهد.

استایل مونوکروم مردانه بژ - رنگ بژ مردانه

اکسسوری در استایل مونوکروم

همانطور که می دانید اکسسوری ها به عنوان جزئی از استایل به حساب می آیند اما نقش بسیار مهمی در جذابیت پوشش شما دارند. انتخاب اکسسوری مناسب به سبک و رنگ پوشش شما بستگی دارد؛ که از استایل رسمی، نیمه رسمی و یا کژوال استفاده می کنید. اینکه بخواهید اکسسوری و طلای هم رنگ و متناسب با رنگ لباس خود انتخاب کنید کمی سخت است. در انتخاب اکسسوری ها می توانید از رنگ های سایه ی خنثی و رنگ های متضاد استفاده کنید. به عنوان مثال اگر انتخابتان رنگ های گرم است برای جذاب تر کردن سبک لباس پوشیدن خود پیشنهاد می شود، که از گردنبند و دستبند طلا به رنگ زرد استفاده کنید. و همچنین توصیه می شود از طلای سفید برای رنگ های سرد در سبک خود بهره ببرید.

برای رنگ های پاستلی و فانتزی طلای رزگلد بهترین انتخاب برای جذاب کردن سبک تک رنگ خود است. یکی از ویژگی های جذاب این سبک این است که برای معرفی اکسسوری ها، استایل مناسبی است. مخصوصا اگر بخواهید اکسسوری خاص خود را در مرکز توجه قرار دهید. به عنوان مثال اگر کیف یا روسری خود را می خواهید رونمایی کنید سبک مونو  بهترین گزینه برای انتخاب است.

آرایش صورت متناسب با استایل مونوکروم

اگر میخواهید آرایش صورتتان به سبک تک رنگ و هماهنگ با تیپ خود باشد در انتخاب رنگ علاوه بر رنگ پوست و مو به رنگ چشم نیز باید توجه کنید. برای آرایش متناسب با سبک تک رنگ از رنگ های خنثی و از طیف رنگ استفاده شده در لباس خود برای سایه چشم و رژلب استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که اگر از رنگ های تیره در آرایشتان استفاده کنید از اهمیت و جذابیت پوششتان  را کم می کند و توجه بر روی صورتتان بیشتر می شود. البته استثنا هم وجود دارد به عنوان مثال اگر لباستان از طیف صورتی و گلبهی است بهترین رنگ برای رژلب قرمز است. 

بیشتر بخوانید: سلنا گومز خالق برند لوازم آرایشی رر بیوتی

آرایش صورت متناسب با استایل مونوکروم