ترندهای ماندگار زنانه که از مد نمی افتند

5 دقیقه مطالعه
ترندهای ماندگار زنانه
دنیای مد و فشن همواره در حال تغییر است. در حقیقت همین پویایی و تغییرات این صنعت است که آن را جذاب می کند. در این مقاله اما قصد داریم از بعد دیگری به این صنعت نگاه کنیم. ترندهای ماندگار زنانه یک نوع تناقض در دنیای مد و فشن هستند که نشان می دهند برخی استایل ها، لباس ها و اکسسوری ها به حدی محبوبیت دارند که هیچ وقت از مد نمی افتند. ترندهای استایل زنانه بدون تاریخ انقضا همچنین مقرون به صرفه هستند و با وجود آنها دیگر نیازی نیست مدام محصولات مجلل و گران قیمت برندهای معروف را خریداری کنید. بیایید با هم نگاهی به چند مورد از این ترندهای جاودانه بیندازیم!

طرح پوست حیوانات؛ از ترندهای ماندگار زنانه

ترندهای بدون تاریخ انقضا

نیازی به گفتن ندارد چون همه می دانند که طرح پوست حیوانات که در بین فارسی زبانان به آن "پلنگی" هم می گویند یک پای ثابت دنیای مد است. این طرح چه در لباس و چه در اکسسوری ها یکی از ترندهای ماندگار زنانه محسوب می شود. اگر بخواهیم در تاریخ سفر کنیم تا ریشه استفاده از این طرح را پیدا کنیم شاید هیچگاه به جواب قطعی نرسیم. از زمان های دور و حتی قبل از اینکه تمدن های کهن شکل بگیرند، لباس های تهیه شده از پوست حیوانات توسط انسان مورد استفاده قرار می گرفت. از پوشش های ابتدایی انسان های نخستین گرفته تا ملکه های مصر باستان. این طرح قدمتی دیرینه دارد و با وجود گذشت قرن های طولانی هنوز هم در بین مردم بسیار محبوب است.

جین و چرم؛ ترندهایی که از مد نمی افتند

ترندهای زنانه جاودانه

پوشاک چرم و جین دو مورد دیگر از ترندهایی هستند که هیچ وقت از مد نمی افتند. لوازم چرمی از دیرباز تا به حال مورد استفاده قرار می گرفته است و کاربردهای زیاد آن را به هیچ عنوان نمی شود انکار کرد. از کفش گرفته تا کت ها و پالتوها، اکسسوری ها، روکش مبلمان و... ماندگاری بالای چرم یکی از دلایل اصلی استفاده از آن محسوب می شود که هر چقدر زمان بگذرد باز هم به عنوان یک مزیت رقابتی بزرگ باقی می ماند.

در سمت دیگر لباس های جین را داریم که یک گزینه در دسترس و مقرون به صرفه هستند و عموم مردم آنها را می پسندند. جالب است بدانید که این نوع پارچه نیز در ابتدا به دلیل مقاومت بالایی که داشت محبوبیت پیدا کرد. پارچه جین نخستین بار در قرن 18 میلادی تولید شد اما با گذشت زمان و معرفی پارچه های جدید هیچگاه از بازار رقابتی کنار نرفت. پس شاید بشود گفت یکی از رازهای ماندگاری ترندها، دوام و کیفیت آنهاست.

بوت؛ یکی دیگر از ترندهای ماندگار استایل زنانه

بوت زنانه

همیشه در فصل های سرد سال می بینیم که چکمه ها و نیم بوت ها بار دیگر وارد میدان می شوند. بوت ها بدون شک یک از ترندهای ماندگار زنانه هستند که علاوه بر داشتن ظاهری زیبا، پاهای شما را در روزهای زمستان گرم نگه می دارند. چکمه ها معمولا از مواد بادوام و مقاوم ساخته می شوند. به همین خاطر برای مدت های طولانی با خیال راحت می توانید از آنها استفاده کنید.

لباس های مجلسی قرمز یا مشکی

لباس مجلسی مشکی

انتخاب لباس مناسب برای مجالس و مهمانی ها همیشه یکی از دغدغه های ماست. این موضوع به خصوص برای خانم ها بسیار مهم است. به همین خاطر لباس های ماکسی یا مجلسی یکی از ترندهای ماندگار زنانه هستند که تاریخ انقضا ندارند. برای لباس های مجلسی رنگ قرمز و مشکی بیش از سایر رنگ ها محبوبیت دارد. معمولا در کمد لباس خانم ها همیشه یک ماکسی بلند یا کوتاه قرمز و یا مشکی پیدا می شود.

عینک های آفتابی

عینک ترند ماندگار زنانه

اکسسوری های مختلفی وجود دارد که خانم ها و آقایان از آن استفاده می کنند؛ دستبندها، کیف ها، گردنبند ها و... اما در این بین عینک های آفتابی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. از سال 1930 که عینک های خلبانی معرفی شدند تا به حال، از میزان محبوبیت این محصولات کم نشده است. عینک های خلبانی محبوب ترین مدل در بین عینک های دودی هستند به خصوص برای افرادی که صورت بیضی شکل، مربعی یا قلبی دارند.

کت های بارانی

کت بارانی

کت های بارانی یا کت ترنچ یک مثال دیگر از ترندهایی است که هیچگاه قدیمی نمی شوند. اگر فیلم های کلاسیک را دنبال کرده باشید می بینید که قدمت این مدل از کت ها به سال ها قبل بر می گردد. با این وجود گذشت زمان باعث نشده تا میزان محبوبیت آنها کم شود. این کت ها را می توانید به راحتی با هر نوع لباسی ست کنید و شیک به نظر برسید.

پارچه های گلدار؛ از ترندهای ماندگار زنانه

لباس گلدار زنانه

پارچه های گلداری که برای لباس های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد یکی دیگر از مواردی هستند که هیچوقت از مد نمی افتد. اگر بخواهیم منشا تاریخی این پارچه های جذاب و شاد را پیدا کنیم باید دوباره در تونل زمان سفر کنیم. شواهد نشان می دهد که این پارچه ها ابتدا در شرق و به خصوص در کشور چین تولید می شده است. اما در حال حاضر پارچه های گلدار به حدی محبوبیت دارند که در هر جای دنیا می توانید آنها را پیدا کنید. شاید شادابی و نشاطی که در طرح های رنگارنگ این پارچه ها وجود دارد دلیل اصلی ماندگاری آنها در طول تاریخ باشد.

ساعت های کلاسیک

ساعت کلاسیک زنانه

دوباره به گروه اکسسوری ها سر می زنیم و این بار به سراغ یکی دیگر از آیتم های به شدت محبوب می رویم. ساعت های مچی کلاسیک، چه زنانه و چه مردانه، در رقابتی سخت با ابزارهای جدید خیلی راحت دوام آورده اند. در بازار انواع و اقسام ساعت های دیجیتالی، هوشمند و حتی گوشی های موبایل را می بینید که زمان را به ما نشان می دهند. ولی با وجود این رقبای سرسخت باز هم ساعت های مچی عقربه دار با ظاهر شیک و جذاب خود حرف اول را می زنند. علیرغم قیمت بالای ساعت های کلاسیک، این اکسسوری ها همچنان مورد تقاضای جامعه هستند و افراد ترجیح می دهند پول خود را روی آنها سرمایه گذاری کنند.

به نظر شما کدامیک از ترندهای دیگر در دنیای مد و پوشاک وجود دارند که هیچ وقت از مد نمی افتند؟ نظرات خودتان را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید و اگر به موضوعات مرتبط با مد و فشن علاقه دارید عضویت در سایت ژومنت را فراموش نکنید.