یک کیف مناسب مدرسه چه ویژگی هایی دارد؟

شیدا رضایی 2 سال پیش
7 دقیقه مطالعه
کیف مناسب مدرسه
با فرا رسیدن ماه مهر، شوق رفتن به مدرسه در وجود دانش آموزان غوغا می‌کند. آن ها روز شماری می‌کنند تا روزهای آخر شهریور به پایان برسد و ماه مهر، ماه بازگشایی مدارس فرا برسد. خانواده‌ها با نزدیک شدن به این ماه به دنبال خرید کیف و لوازم التحریر برای دانش آموزان هستند. در این مقاله نکاتی برای انتخاب یک کیف مناسب مدرسه ذکر شده است. برای دانستن این نکات با ما همراه شوید!

اکثرا افراد به دنبال بهترین کیف های مدرسه ای هستند که حمل آن‌ها ساده باشد و مدت زمان زیادی را بتوانند از آن استفاده کنند. حال برای اینکه بتوانید یک کیف معمولی را از کیف با کیفیت و خاص تشخیص دهید، چند نکته را باید در نظر بگیرید که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نکات قابل توجه جهت خرید کیف مناسب مدرسه

تناسب اندازه کوله پشتی

ابتدا برای انتخاب یک کیف مناسب مدرسه، باید سایز استاندارد آن را در نظر بگیرید. درست است که کیف بزرگتر جای بیشتری دارد و می‌توان مقدار زیادی وسایل را در آن جا داد اما خب هر چقدر وسایل بیشتری را در آن قرار بدهیم وزن کیف هم بیشتر می‌شود و حمل آن سخت تر خواهد شد. هم چنین درد زیادی را نیز به کمر وارد می‌کند. با این وجود، بهتر است اندازه کوله پشتی با فرم و اندازه بدن در تناسب باشد تا دانش آموزان در حمل آن اذیت نشوند.

جیب ها، بخش کاربردی کوله پشتی

جیب‌های داخلی و بیرونی کوله پشتی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. معمولا در بخش داخلی کیف، یک جیب نسبتا بزرگ قرار دارد که برای قرار دادن لپ تاپ طراحی شده است. اندازه آن فیکس سایز لپ تاپی است که در آن گذاشته می‌شود. و به راحتی در آن جای می‌گیرد. این جیب از لپ تاپ تان به خوبی محافظت می‌کند. فضای داخلی کیف نیز برای قرار دادن وسایل های دیگر بیشتر می‌شود.

جیب‌های بیرونی کوله پشتی که اکثرا زیپ دار هستند، کاربرد بخصوصی دارند. این جیب‌ها محل مناسبی برای گذاشتن USB، مموری، کلید و دیگر وسایل ریزی که نیاز به محافظت بیشتری دارند هستند.

جیب های توری کوچک در دو طرف کوله پشتی، ساخته شده برای گذاشتن قمقمه یا بطری آب است. این جیب ها نیز یکی از بخش های مفید کوله پشتی مدرسه محسوب می‌شوند.

پد های کیف مدرسه

پدهایی که در بخش کمر کیف ها به کار برده شده است، را دیده اید؟ این پد ها یک مزیت خیلی خوب دارند و آن این است که از فشار سنگین کوله پشتی به کمرتان جلو گیری می‌کنند. و شما را از ابتلا به کمر درد در امان می‌دارند.

هنگام خرید کوله پشتی حتما به محکم و مقاوم بودن بندها توجه کنید. این بندها بخش مهمی از کوله پشتی هستند و باید درست دوخته شده باشند. تا هنگامی که کیف تان از حد معمول کمی سنگین تر شد، تحمل نگهداری آن را داشته باشند. و جلوی آسیب رسیدن به کوله پشتی را بگیرد.

بند های کوتاه در جلوی کوله پشتی

حتما در بیشتر کیف های مدرسه بندهای کوچکی را که جلوی سینه بسته می‌شوند را دیده‌اید. این بندها هنگامی کاربردی هستند که کیف تان بیش از حد سنگین باشد و به نوعی یک بند کمکی محسوب می‌شوند. وجود این بندها درد و فشار کمتری به کمرتان وارد می‌کند و به شما کمک می‌کند که صاف بایستید.

توجه به طرح و رنگ های کیف

بهتر است انتخاب طرح و رنگ را به عهده فرزندتان بگذارید. هر چه شما به سلیقۀ فرزندانتان اهمیت بدهید و اجازه دهید چیزی را که دوست دارند انتخاب کنند، شور و اشتیاق آن‌ها برای استفاده از آن وسیله بیشتر می‌شود. در نتیجه آنها صبح ها که می خواهند به مدرسه بروند، با ذوق به سمت کیف شان خواهند رفت.

یک مزیت دیگری که در این بین وجود دارد این است که اگر فرزند شما کیفش را گم کرد، به دلیل تفاوت ظاهری، خیلی راحت‌تر از بقیه آن را پیدا می‌کند.

بهترین برند های تولید کننده کیف مدرسه

برندهای زیادی در تولید و عرضه کوله پشتی های مدرسه فعالیت می‌کنند. در میان این برندها، تعدادی از آن‌ها اجناسی با کیفیت و دوام بالا و ظاهری جذاب را روانه بازار کرده‌اند. از جمله برند های ریباک (Reebok)، آدیداس (Adidas) و نایکی (Nike)، از باکیفیت ترین ها هستند.

آدیداس(َAdidas)

کیف مناسب مدرسه آدیداس

نایکی (Nike)

کیف مناسب مدرسه نایکی

ریباک (Reebok)

کیف مناسب مدرسه ریباک

کیف های مهد کودک

کیف های مهد کودک

کودکانی که به مهد کودک می‌روند جثه‌ای کوچک و سبک دارند و بر اساس قد و هیکلشان باید کیف مناسب تهیه کنید. آن‌ها نمی‌توانند کیف‌های بزرگ را با خود حمل کنند. پس متناسب با اندامشان کیف های فانتزی را با سلیقه خودشان انتخاب کنید.

کیف مدرسه دخترانه و پسرانه ابتدایی

کیف های مدرسه ای چرخ دار یک نوع مناسب از کیف های دبستانی است که در کنار مزیت هایش، معایبی را نیز به همراه دارند. استفاده از کیف های چرخ دار، یک انتخاب مناسب برای زمانی است که وسایل زیادی را بخواهید با خود به مدرسه ببرید. اما دانش آموزان را از بردن وسایل زیاد به مدرسه منع کنید. چرا که هم حمل آن ها برایشان مشکل است و هم این امکان را دارد که گم شوند.

هم چنین کشیدن این کیف بر روی زمین، موجب آسیب رسیدن به کمر، شانه ها و... می‌شود. چرا که وزن آن سنگین است و فشار زیادی را به ناحیه کمر دانش آموزان وارد می‌کند. یک مشکل دیگر این است که حمل وسایل زیاد باعث می شود عمر کیف تان کم شود و منجر به شکستگی یا خرابی خواهد شد. با این وجود استفاده از کوله پشتی های بدون چرخ انتخاب مناسب تری است.

در انتخاب کیف های مدرسه ابتدایی به سراغ انتخاب های باکیفیت بروید. چرا که در دوران ابتدایی تعداد وسایل (از جمله کتاب ها) که دانش آموزان با خود به مدرسه می‌برند، بیشتر از دوره‌های مهد کودک، راهنمایی و دبیرستان است. پس انتخاب کوله پشتی با ساختار و کیفیت عالی دانش آموزان را از دردهای ناحیه کمر مصون نگه می‌دارد.

کوله پشتی های دبیرستانی

در انتخاب کیف های دبیرستانی حرفه‌ای عمل کنید. یک کیف با ظاهری ساده اما کیفیتی باور نکردنی، مدت زمان بیشتری را برای شما کار می‌کند. در صورت لزوم، می‌توانید در دوران دانشگاه نیز از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه دو مدل کوله پشتی دبیرستانی که از لحاظ ظاهری کاملا با هم تفاوت دارند را مشاهده می‌کنید.

مدل اول

کیف مناسب مدرسه

کیف مناسب مدرسه

این ها کیف های استانداردی هستند که ظاهری کاملا ساده دارند و معمولا تک رنگ هستند. شما به راحتی می توانید لپ تاپ و وسایل حساسی که در مقابل ضربه آسیب می‌بینند را در آن جا بدهید. از نظر اندازه و جا برای وسایل کاملا مناسب هستند. این دسته از کیف ها بندهای مقاومی دارند و زمانی که کیف‌تان سنگین است با انداختن آن به شانه نه فشاری به کمرتان وارد می‌شود و نه آسیبی به بندهای کیف می‌رسد. این مدل بعنوان یک کیف مناسب مدرسه شناخته شده است.

مدل دوم

کیف مناسب مدرسه

کیف مناسب مدرسه

کیف مناسب مدرسه

این دسته با کیف‌های مدل اول از لحاظ ظاهری کاملا فرق می‌کند. این مدل کوله پشتی ها ظاهری لوکس و شیک دارند که دنباله روی دنیای مد هستند. در کنار شکل و ظاهر زیبایشان به اندازه کیف های دسته اول کارایی ندارند و وسایل کمتری را می توان در آن‌ها جا داد. شما میتوانید در روزهایی که وسایل کمتری را باید به مدرسه ببرید از این کیف ها استفاده کنید.

کیف مدرسه از کجا بخرم؟

برای خرید کیف های مدرسه، می‌توانید به سایت های اینترنتی فروشگاهی مراجعه کنید. خرید به صورت حضوری از مغازه‌ها یا فروشگاه‌های بزرگ شهر نیز باعث می‌شود شما خرید مطمئن‌تری داشته باشید.

تا اینجا سعی ما بر این بود که شما را با راهکار های خرید یک کیف مناسب مدرسه آشنا کنیم. نظرات و سوالات خودتان راجع به این مطلب را با ما به اشتراک بگذارید. اگر می‌خواهید از آخرین اخبار دنیای مد با خبر شوید عضویت در سایت ژومنت و دنبال کردن ما در شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید!