بهترین رنگ برای دکوراسیون منزل کدام است؟

5 دقیقه مطالعه
بهترین رنگ برای دکوراسیون منزل
روانشناسی رنگ ها به ویژه در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل تاثیر زیادی دارد. در این مطلب می خواهیم بهترین رنگ برای دکوراسیون منزل را به شما معرفی کنیم و ببینیم که چرا رنگ آمیزی تا این حد موضوع مهمی است. با ما همراه شوید تا نگاهی داشته باشیم به جدیدترین رنگ دکوراسیون منزل و ترکیب های زیبایی که می شود با آن ایجاد کرد.

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

پیش از این در مقاله "روانشناسی رنگ سبز" اشاره مختصری به موضوع روانشناسی رنگ ها داشتیم. در حقیقت روانشناسی رنگ ها یک ابزار قدرتمند است که بر روحیات افراد تاثیر می گذارد. هر رنگی توانایی این را دارد که احساسات خاصی را در شما برانگیخته کند. اگر دقت کرده باشید همیشه پس از حضور در فضایی با رنگ های خنثی احساس آرامش بیشتری پیدا می کنید. یا مثلا اتاق هایی با رنگ های شاد یک نوع حس انرژی و جنب و جوش را در شما ایجاد می کنند. تمام این مسائل با روانشناسی رنگ ها ارتباط دارد. به همین خاطر است که شما باید بهترین رنگ برای دکوراسیون منزلتان در نظر بگیرید چرا که شما و دیگر اعضای خانواده ساعت ها در اتاق هایی که طراحی کرده اید وقت بگذرانید.

در ادامه چند پیشنهاد برای شما داریم تا بتوانید با آنها شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل را مطابق با سلیقه خودتان به وجود بیاورید و یک محیط گرم و صمیمی در منزل ایجاد کنید.

آبی؛ بهترین رنگ برای دکوراسیون منزل

بهترین رنگ دکوراسیون منزل

اولین عباراتی که با کلمه "خانه" در ذهن ما تداعی می شود چیست؟ بدون شک همه ما خانه را محلی امن، آرامش بخش و راحت می دانیم که پس از یک روز کاری طولانی می توانیم در آن استراحت کنیم و اوقات فراغتمان را در کنار خانواده سپری کنیم. طیف رنگ آبی نیز با مفهوم امنیت و آرامش ارتباط نزدیکی دارد.

رنگ آبی فشار خون را پایین می آورد و ضربان قلب را منظم می کند. این طیف رنگی حس اعتماد، وفاداری، صلح و موفقیت را به شما القا می کند و باعث تقویت قوه تخیل و روحیات خلاقانه می شود. به همین دلیل برای اتاق نشیمن و اتاق خواب (که محل استراحت هستند) و همچنین حمام یک انتخاب ایده آل محسوب می شود. رنگ آبی را می توانید برای مبلمان، سرامیک و حتی تابلوهای نقاشی و اشیا دکوراتیو در نظر بگیرید.

سبز؛ یک ترکیب مناسب دیگر

رنگ سبز دیوار خانه

اگر طیف رنگ آبی را نمی پسندید سبز یک جایگزین خوب و مناسب برای شماست. سبز تداعی کننده طبیعت و سرسبزی است. این طیف رنگی رشد و تعالی، تعادل، بهبودی و بازسازی را تداعی می کند. از این رو می توانید برای هر اتاقی آن را انتخاب کنید. علاوه بر این، طیف رنگ سبز گزینه های جذابی را برای انتخاب در اختیار شما می گذارد؛ از زمردی و یشمی گرفته تا زیتونی و لیمویی.

قرمز یک انتخاب مناسب برای ترکیب رنگ دکوراسیون پذیرایی

ترکیب رنگ دکوراسیون پذیرایی

قرمز یک رنگ جسورانه است که انرژی مضاعفی به شما می دهد. این رنگ عشق، هیجان و پویایی را به یاد شما می آورد. در اتاق پذیرایی، رنگ قرمز افراد را به یکدیگر نزدیک می کند و آنها را تشویق می کند تا بیشتر با هم صحبت کنند. پس اگر می خواهید یک فضای گرم و صمیمی ایجاد کنید از این ترکیب غافل نشوید.

زرد؛ گزینه دیگری به عنوان بهترین رنگ برای دکوراسیون منزل

بهترین رنگ برای منزل

رنگ زرد مصداق خوش بینی و شادی است. در روانشناسی رنگ ها کمتر طیفی به اندازه زرد در خودش انرژی گنجانده است. خردلی و لیمویی دو طیف محبوب در بین سایه های زرد هستند. زرد به خصوص برای اتاق کودکان انتخابی مناسب است و با شور و شوق کودکانه هماهنگی کاملی دارد. اگر به دنبال یک ترکیب خوب برای رنگ آمیزی منزلتان هستید و هنوز در بین رنگ هایی که معرفی کردیم ترکیب مورد علاقه تان را پیدا نکرده اید به رنگ زرد فکر کنید!

خاکستری؛ بهترین رنگ برای خانه های کوچک

دکوراسیون رنگ روشن منزل

اگر فضای خانه شما کوچک است و قصد دارید با دکوراسیون رنگ روشن منزل ، فضا را بزرگتر نشان بدهید خاکستری برای این کار بسیار مناسب است. طیف خاکستری با مفاهیمی مثل هوش، خونسردی، مقاومت و آرامش شناخته می شود. طراحان و روانشناسان در مورد تاثیر خاکستری بر روحیات افراد اختلاف نظرهایی دارند. اما باید بدانید که اگر از رنگ طوسی به شکل متعادل در دکوراسیون منزل استفاده کنید تنها اثرات مثبت آن است که به چشم می آید. می توانید این ترکیب را برای مبلمان در نظر بگیرید و حالت گرفته رنگ طوسی را با دیوارهایی روشن متعادل کنید.

به طور کلی طوسی برای محیط منزل در مقایسه با سفید گزینه بهتری است چون دست شما را برای اعمال تغییرات بیشتر باز می گذارد. در عوض سفید به عنوان یک رنگ خنثی حالتی دارد که خیلی زود به آن عادت می کنید و در آینده ایجاد کوچک ترین تغییری در طراحی داخلی منزل برای شما سخت خواهد بود.

قهوه ای

ترکیب قهوه ای برای منزل

یک ترکیب لوکس برای آنهایی که فقط به محیط های لاکچری فکر می کنند. در حقیقت طیف قهوه ای با بزرگی و شکوه همراه است. از آنجایی که اکثر اسباب و اثاثیه منزل نیز از جنس چوب هستند و پالت قهوه ای دارند به همین خاطر خیلی راحت می توانید وسایل مختلف را با این ترکیب ست کنید. این رنگ یک نوع حس ثبات و آرامش را در خود دارد و به افکار شما اجازه می دهد تا آزادانه به پرواز درآید. اما یک نکته در در مورد قهوه ای فراموش نکنید؛ اگر آن را زیاد استفاده کنید فضا از حالت تعادل خارج می شود و حالتی غم انگیز و منفعل را به وجود می آورد. رنگ های شاد مثل، زرد، سفید یا نارنجی بهترین مکمل ها برای قهوه ای هستند و کمک می کنند تعادل در محیط حفظ شود.

امیدواریم که در بین این گزینه ها توانسته باشید رنگ مورد نظر خودتان برای دکوراسیون داخلی را پیدا کنید. اگر این مطلب برای شما مفید واقع شده فراموش نکنید که به آن امتیاز بدهید. مجله ژومنت سعی دارد تا آخرین مطالب و تکنیک های مربوط به دنیای مد و سبک زندگی را با شما مخاطبان به اشتراک بگذارد؛ اگر پیگیر این قبیل موضوعات هستید عضویت در سایت ما را فراموش نکنید!