حرکت سخاوتمندانه برند والنتینو در کالکشن پاییز 2022

5 دقیقه مطالعه
برند والنتینو در کالکشن پاییز 2022
روزگاری، مد دنیای بسته ای بود که فقط افراد معدودی که پول و ارتباطات لازم برای دسترسی به آن را داشتند، می توانستند آن را ببینند. اما این بار مجموعه کالکشن پاییز والنتینو 2022 در پیازا میگنانلی مقر والنتینو در رم برگزار شد. و در پای پله های اسپانیایی، یکی از معروف ترین پلکان ها در اروپا، به پایان رسید. برگزاری فشن شوی والنتینو، در یک مکان عمومی را می توان یک یادآوری از سخاوت یک ابرقدرت دانست. در این مقاله به داستان این فشن شو می پردازیم.

کالکشن پاییز والنتینیو 2022 در رم

پیرپائولو پیچیولی (Pierpaolo Piccioli)، مدیر خلاق برند والنتینو (Valentino) باور دارد که جهان در حال تغییر است، اما نمی توان گفت که لزوماً این تغییر در جهت بهتر شدن است. پیچیولی گفت: "زیبایی انعطاف‌پذیری است، نه فرار و خلاقیت تنها وسیله‌ای برای مقابله با تصمیم‌های دیکتاتوری است."

زیبایی طرح‌های لباسی که او در غروب جمعه به نمایش گذاشت، به سادگی رویا بود و به معنای واقعی کلمه، باعث اشک ریختن بسیاری از تماشاگران شد. با این حال پیچیولی قبل از نمایش اصرار داشت که این مرحله راهی باشد برای صحبت در مورد مسائلی که برای او مهم است. 

پله‌های اسپانیایی نه تنها در سطح بین‌المللی شناخته شدند، بلکه در دهه‌های 80 و 90 نیز صحنه ی نمایش مد برای چند برند تلویزیونی به نام زن زیر ستاره‌ها (Woman Under the Stars) بودند.

کالکشن والنتینیو 2022 در رم

حضور سلبریتی ها در کالکشن پاییز والنتینیو

در کالکشن پاییز والنتینو 2022 سلبریتی های زیادی از جمله جانکارلو جیامتی (Giancarlo Giammetti)، آن هاتاوی (Anne Hathaway)، آریانا دبوز (Ariana DeBose)، اشلی پارک (Ashley Park)، کیت هادسون (Kate Hudson)، فلورانس پیو (Florence Pugh)، اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) و نائومی کمپبل (Naomi Campbell) -مدل معروف که در پنجاه و یکمین مجموعه مد بالنسیاگا حضور داشت- در پایین پله‌ های اسپانیایی رم نشسته بودند.

پیچیولی اخیرا در طرح‌های خود از صورتی روشن به صورت تک رنگ بسیار استفاده کرد. اکثر سلبریتی‌های حاضر نیز سر تا پا استایل صورتی را انتخاب کردند. اما او در این کالکشن اثری متفاوت از خود بر جای گذاشت.

حضور سلبریتی ها در کالکشن پاییز والنتینیو

طراحی کالکشن والنتینیو 2022

در مجموعه پاییز والنتینو 2022 طراح نگاه خود را به رنگین کمانی از رنگ‌ها معطوف کرد و در این مجموعه از رنگ های زیادی استفاده شد. علاوه بر قرمز کلاسیک والنتینو، مدل ها با رنگ های نارنجی، بنفش و سبز زمردی نیز ظاهر شدند. با غروب خورشید در پشت بنای تاریخی رومی، 102 مدل از پله‌ها پایین می‌رفتند.

اجرای این فشن شو بسیار خلاقانه انجام شد. به طوری که لباس‌ها با طراحی پیچیولی در نسیم عصر حرکت می کردند و خواننده انگلیسی لابرینث (Labrinth) در بالای اثر تاریخی به اجرای زنده مشغول بود. همچنین مردمی که از پیازا میگنانلی (Piazza Mignanelli) دور هم جمع شدند، او را تشویق می کردند.

لابرینث (Labrinth)-کالکشن پاییز والنتینیو2022

سبک طراحی

سبکی و حجم از ویژگی‌های کلیدی کالکشن پاییز Valentino بود که ترکیبی ایده‌آل را در پله‌های اسپانیایی ایجاد می‌کردند. حرکت در باد ملایم پونتینو و زمانی که مدل‌ها با دقت از بنای یادبود پایین می‌آمدند. دامنی که از پرهای لاجوردی زیر یک تاپ کوتاه خردلی طراحی شد که بی وزن به نظر می رسید.

کالکشن پاییز والنتینو2022

پرها یک تزیین مکرر در کالکشن پاییز 2022 بودند. به عنوان مثال روی یک طاووس قرمز یا روی لباس چین دار پارچه ابریشمی سبز نئونی و ارگانزا گلدوزی می شد. یکی از شگفت‌انگیزترین طرح ها، گل های رزی است که یکی از امضاهای والنتینو بودند، اما این بار روی یک لباس کوتاه پولک دار به شکل یک توپ پفی سه بعدی طراحی شده بود.

مجموعه پاییز والنتینو 2022

هدف از برگزاری مجموعه والنتینو 2022

مدیر خلاق والنتینو به یاد می آورد که به عنوان یک دانشجوی جوان چندین بار این رویداد را از حاشیه تماشا می کرد. از این رو تصمیم گرفت 120 دانشجوی مد و هنر را به این فشن شوی مد دعوت کند. او همچنین گفت: "هیچ چیز تغییر نکرده است، اما همه چیز تغییر کرده است. مردم هستند که تفاوت را ایجاد می‌کنند، کاخ والنتینو و پله‌های اسپانیایی یکسان هستند، اما نام تجاری تغییر کرده است؛ این دیگر در مورد پذیرش یک سبک زندگی نیست، بلکه بیشتر در مورد جامعه‌ای است که ارزش‌های یکسانی دارند."

مجموعه والنتینیو2022 رم

در واقع، پیچیولی با انتخاب 40 مدل سیاه‌پوست و همچنین مدل‌هایی با سن، قومیت‌ها و اندازه‌های مختلف بدن جسارت خود را به نمایش گذاشت. هدف از این نمایش این است که والنتینو چقدر در ایده ها و احساسات گسترده است. پذیرفتن همه اشکال سن، اندازه و سایه؛ که مدت‌ها پیش، تفاوت‌های جنسیتی و تقریباً همه اشکال سخت‌گیری از پنجره بیرون انداخته شد. و هیچ چیز مضحک یا بدبینانه ای در مورد آن وجود ندارد. او همچنین مدعی شد: "فرصتی برای ارائه چنین مرحله مهمی با چنین نمایش گسترده متنوعی در یک بنای نمادین وجود دارد که باعث فراگیری آن به طور رسمی می‌شود".

مجموعه والنتینیو2022

نامگذاری کالکشن پاییز

کالکشن پاییز والنتینو 2022 "آغاز" نام دارد، که پیچیولی گفت ممکن است پس از 23 سال فعالیت در این برند، غیرقابل تصور به نظر برسد، "اما در طراحی لباس همیشه شروعی جدید است." او همچنین اعتراف کرد که این یک "مجموعه بسیار شخصی" است. آقای پیچیولی این مجموعه را به عنوان گفتگوی بین خود و والنتینو گاروانی، بنیانگذار برند که در سال 2008 بازنشسته شد و امسال در 90 سالگی در نمایش نیز شرکت نکرد، در نظر گرفته بود که به زبان زیبایی شناسی گفته شد. پیچیولی می‌گوید: "به این فکر می‌کردم که چقدر از من در والنتینو و چقدر از والنتینو در من است."

کالکشن پاییز والنتینو 2022، پیچیولی

دراین مقاله از مجله مد و فشن ژومنت سعی کردیم مطالب به روز و دقیق از فشن شو ها را برای شما جمع آوری کنیم. شما کدام استایل بالا را دوست دارید؟ نظر شما در مورد این سبک طراحی Valentinoچیست؟ دیدگاه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید!