برند اسمارا و محصولات آن

6 دقیقه مطالعه
برند اسمارا
برند اسمارا که یک برند آلمانی است امروزه در مد و فشن بسیار فعال بوده و محصولات متنوعی راهی بازار کرده است. این برند معروف به شکل تخصصی در زمینه تولید پوشاک زنانه فعالیت می کند. در این مطلب قصد داریم تاریخچه برند اسمارا را شرح بدهیم و شما را با محصولات این کمپانی آشنا کنیم. اگر شما هم پیگیر اخبار مربوط به دنیای مد و فشن هستید خواندن این مقاله را از دست ندهید!

تاریخچه برند اسمارا و لیدل

اگر بخواهیم در مورد تاریخچه برند اسمارا صحبت کنیم حتما باید پای لیدل (Lidl) را هم به این قضیه باز کنیم. در حقیقت نام esmara با Lidl است که معنا پیدا می کند. این دو بیش از آنکه فکرش را بکنید با هم مرتبط هستند. اما اگر با لیدل آشنایی ندارید باید گفت که Lidl یک شرکت خرده فروشی است که فروشگاه های زنجیره ای آن در سرتاسر اروپا، ایالات متحده و انگلستان شعبه دارد. شاید نام این شرکت آلمانی برای شما ناشناخته باشد ولی برای درک بهتر فعالیت های آن می شود گفت که حوزه فعالیت لیدل چیزی مشابه فروشگاه های زنجیره ای Walmart است.

برند اسمارا یکی از زیرمجموعه های شرکت لیدل است. لیدل در سال 1932 یعنی بیش از 8 دهه پیش تاسیس شد و آغاز به کار کرد. این شرکت در ابتدا به عنوان یکی از فروشنده های عمده میوه و تره بار در آلمان شناخته می شد. با گذشت زمان این شرکت حوزه فعالیت های خود را گسترش داد و به فروشگاه مواد غذایی و هایپرمارکت تبدیل شد. تا به امروز که برند اسمارا آن در زمینه پوشاک نیز معروف شده است. در کنار آن کمپانی Lidl در عرضه کالاهای فرهنگی نیز به نوعی دست دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

گسترش کسب و کار

در سال 1977 دیتر شوارتز گامی بزرگ در جهت گسترش کسب و کار Lidl برداشت. در این سال لیدل در قالب یک فروشگاه سوپرمارکت بزرگ آغاز به کار کرد. مدل کسب و کار فروشگاه که بر پایه تخفیف بود باعث شد تا ظرف مدت کوتاهی دامنه فعالیت فروشگاه های آقای شوارتز گسترش پیدا کند. و به همین جهت است که در حال حاضر مجموعه فروشگاه های زنجیره ای لیدل بیش از 11000 شعبه در سراسر دنیا دارد و تعداد کارمندان آن به بیش از 300000 نفر می رسد! قدیمی ترین شعبه های لیدل به ترتیب در کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلستان و اسپانیا واقع شده اند.

لیدل به غیر از برند اسمارا که تولیدکننده پوشاک زنانه و کفش است از سال 2009 به حوزه فعالیت های فرهنگی نیز ورود پیدا کرده و با همکاری شرکت های بریتانیایی یک شرکت برای اجاره دی وی دی های بلو ری نیز تاسیس کرده است. شرکت اجاره DVD تسکو یکی از شرکای معروف لیدل در این زمینه محسوب می شود.

کسب و کار Lidl به شکل آنلاین و اینترنتی نیز فعالیت دارد و lidl.com وبسایت رسمی آن است. در سال 2018 این شرکت اپلیکیشن موبایل خود تحت عنوان Lidl Plus را راه اندازی کرد که هم اکنون در فروشگاه گوگل پلی و اپ استور در دسترس است. حالا که در مورد لیدل اطلاعاتی کسب کرده اید وقت آن است که نگاهی به برند اسمارا و محصولات آن بیندازیم.

برند اسمارا و محصولات آن

همانطور که گفتیم برند اسمارا در زمینه لباس و کفش فعالیت می کند. اسمارا محصولات گسترده ای اعم از لباس های مجلسی، شلوار، دامن، تونیک، جوراب شلواری، لباس خواب، مایو و لباس زیر را تولید و به بازار عرضه می کند. محصولات متنوع برند اسمارا از کیفیت بالایی برخوردار هستند و با پارچه های بادوام و مرغوب تولید می شوند.

محصولات ESMARA اغلب مستقیما از طریق فروشگاه های زنجیره ای لیدل و وبسایت آن به فروش می رسند. ولی سایر فروشگاه های خرده فروشی نظیر Amazon هم جزو فروشندگان محصولات اسمارا محسوب می شوند. اگر به این وبسایت ها سر بزنید با انواع و اقسام لباس های زنانه در طرح ها و رنگ های متنوع رو به رو خواهید شد که نه تنها بسیار زیبا هستند بلکه در عین حال کیفیت آنها نیز بالا بوده و قیمت بسیار مناسبی هم دارند. جالب است بدانید که در واقع این یکی از سیاست گذاری های برند اسمارا است که کالاهای با قیمت ارزان تر عرضه کنند. مدیران Lidl و esmara از این راه قصد دارند مشتریان بیشتری را روانه فروشگاه های خود کنند.

این کمپانی به غیر از لباس هایی که گفتیم انواع کت، کاپشن و لباس های بافت را نیز برای فصول سرد سال طراحی و تولید می کند. در کنار آنها جوراب های زنانه، گن های لاغری و لباس های بارداری کشی نیز از دیگر محصولات ESMARA به شمار می روند.

بیشتر بخوانید: ست کردن لباس چرم

همکاری هایدی کلوم با این برند

هایدی کلوم (Heidi Klum) سوپرمدل معروف آمریکایی-آلمانی که در عرصه بازیگری و طراحی لباس نیز فعالیت می کند از سال 2015 با کمپانی لیدل همکاری خود را شروع کرد. او که چهره ای شناخته شده در دنیای فشن است و با کمپانی های بزرگ نظیر ویکتوریا سکرت نیز کار کرده است گفته به عقیده او مد یک سرگرمی است که در عین حال به افراد مختلف کمک می کند هر روز بهتر از روز قبل لباس بپوشند.

او همچنین گفته است که پوشاک پتانسیل بالایی برای رشد از طریق مدل کسب و کار تخفیف دارد. همین موضوع یکی از دلایلی است که هایدی کلوم تصمیم گرفت تا با اسمارا همکاری کند. آمارها در این زمینه نیز اظهارات او را تایید می کنند و اگر سیاست های لیدل در همین راستا ادامه پیدا کند ظرف مدت کوتاهی شاهد موفقیت های بزرگی برای برند اسمارا در دنیای مد خواهیم بود.

هایدی کلوم کمپینی در شبکه های اجتماعی برای معرفی و تبلیغ این برند به راه انداخته که بسیار موفق بوده است. این تبلیغات رسانه ای توانست تا جمعیت زیادی از علاقه مندان به مد و پوشاک را روانه فروشگاه های لیدل کند که در نوع خود سابقه نداشته است. به این دلیل که معمولا چنین کمپین هایی برای شرکت های تخصصی پوشاک جواب می دهند و نه برای هایپرمارکت ها. همین موفقیت یکی از نشانه هایی است که چشم اندازی روشن برای لیدل و برند اسمارا ترسیم می کند.

جمع بندی

این بود مختصری در مورد تاریخچه برند معروف پوشاک زنانه ESMARA و روند پیشرفت و موفقیت آن. امیدواریم که از خواندن آن لذت برده باشید. امتیاز دادن به این مطلب را فراموش نکنید و نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید. اگر پیگیر اخبار مربوط به مد و پوشاک هستید در خبرنامه ژومنت عضو شوید تا از اخبار دنیای فشن به محض انتشار مطلع شوید!