راهنمای ست کردن لباس رنگ خنثی

6 دقیقه مطالعه
ست کردن لباس رنگ خنثی

رنگ های خنثی برای تمام فصول سال مناسب هستند. جالب‌ترین نکته در مورد ست کردن لباس رنگ خنثی این است که ست کردن آنها با دیگر رنگ‌ها نسبتاً راحت‌تر است. اگر به پالت رنگی خنثی علاقه‌مند باشید راحت‌تر می‌توانید یک استایل مینیمال را ایجاد کنید. در این مطلب راجع به ترکیب رنگ های خنثی صحبت می‌کنیم و نکاتی را در مورد ست کردن لباس‌هایی به این رنگ با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه شوید!


رنگ نود یا خثنی به چه رنگ های گفته می شود؟

برخی افراد آن را منحصراً با رنگ های بژ مرتبط می کنند، اما طیف بسیار گسترده تری دارد رنگ خنثی به معنای طبیعی، تا حد امکان به رنگ طبیعی پوست نزدیک است. به عنوان مثال: سفید،خاکستری،خرمایی،عاج،کرم و بژ شامل رنگ های خنثی می شوند.

رنگ نود یا خثنی برای چه کسانی مناسب است؟

رنگ های خنثی فوق العاده هستند و می توانند با هر نوع ظاهر و نوع رنگی مطابقت داشته باشد. همه اینها به انتخاب صحیح تن و ویژگی های خاص مانند رنگ مو، چشم و پوست بستگی دارد.

رنگ های خنثی، بهترین رنگ برای پوست سبزه

رنگ نود یک راه حل عالی برای سبزه ها است. طیف وسیعی از این پالت رنگ برای آنها وجود دارد. اما نکته ای که نباید فراموش کرد انتخاب درست در آرایش و اکسسوری مطابق با رنگ پوست است. اگر پوست سبزه ای دارید در انتخاب رنگ ها به خصوص روشن دقت بیشتری به خرج دهید.

رنگ های خنثی، بهترین رنگ برای پوست سبزه

رنگ خنثی را با چه رنگی می توان ست کرد؟

ست کردن لباس رنگ خنثی، یکی از دغدغه های افرادی است که نمی خواهند استایل مونوکروم داشته باشند. رنگ های خنثی استایل بی نظیری را برای شما می سازد و به نظرم این رنگ برای هر کمدی ضروری است. برای ست کردن آن می توانید از تنوع رنگ های زیادی استفاده کنید. جذاب ترین آن ها که یک ترکیب کلاسیک را می سازد؛ ترکیب سیاه و سفید است.

انواع رنگ های روشن مانند زرشکی، قرمز، نارنجی، زرد نیز استایل جذابی را برای شما می سازند. رنگ خنثی به طرز باورنکردنی با زیورآلات طلا هماهنگ است. یکی از سودمندترین ترکیب ها یک طرح رنگ مشابه خواهد بود. رنگ های پاستلی ملایم مانند کرم، صورتی روشن، هلویی ملایم، نعناع، اسطوخودوس،  شرابی و زمردی انتخاب مناسبی هستند.

نحوه ست کردن رنگ های خنثی

چند ترفند ساده برای ست کردن لباس رنگ خنثی وجود دارد. قبل از هر چیز شما باید یک رنگ پایه یا اصلی را انتخاب کنید. سپس می‌توانید بقیه لباس‌ها را در اطراف آن رنگ تنظیم کنید و ترکیب رنگ‌های مختلفی را به وجود بیاورید. آنچه در ادامه خواهیم گفت نکاتی است که بعد از انجام این کار باید مد نظر داشته باشید.

ترکیب پارچه ها و بافت های مختلف

پارچه چهارخانه رنگ خنثی

یکی از راهکارهایی که می‌توانید برای ایجاد تنوع در هنگام ست کردن لباس رنگ خنثی به کار بگیرید استفاده از پارچه، الگو و بافت‌های مختلف است. شما می‌توانید لباس‌های بافتنی را در کنار پارچه های چهارخانه قرار بدهید. پارچه‌های راه‌راه، گلدار و پلنگی هم گزینه‌های دیگری هستند که می‌توانید به آنها فکر کنید. اگر کمی خلاقیت به خرج بدهید نه‌تنها ظاهری منحصر به فرد خواهید داشت بلکه لباس‌های شما نیز از حالت سادگی و یکنواختی خارج می‌شوند.

ست کردن لباس رنگ خنثی با اکسسوری ها

لباس رنگ خنثی اکسسوری

برای ست کردن رنگ خنثی می‌توانید از اکسسوری ها و لوازم جانبی هم کمک بگیرید. اگر بخواهید یک ظاهر شیک و ایده‌آل داشته باشید و در عین حال از سادگی بیش از حد فاصله بگیرید تنها کافی است به جزئیات ریز توجه کنید. یک کمربند زیبا، یک کیف دستی کوچک یا کفش‌هایی شیک خیلی راحت استایل شما را ارتقا می‌دهد. در کنار این موارد می‌توانید از قطعات طلا و جواهر یا زنجیرهای ظریف هم کمک بگیرید.

ست کردن لباس های رنگ خنثی با سایه های مختلف

انتخاب رنگ‌های خنثی به این معنا نیست که شما صرفاً باید به چند رنگ محدود بسنده کنید. هرکدام از رنگ های خنثی سایه‌های متعددی دارند که می‌توانید همۀ آنها را با هم ترکیب کنید. اگر یک لباس کرمی انتخاب کرده‌اید آن را با شلوار بژ ست کنید. سفید و خاکستری یک پیشنهاد دیگر به شماست اگر می‌خواهید استایل خودتان را از حالت یکنواخت خارج کنید.

کمک گرفتن از جین

لباس رنگ خنثی و جین

اگر دوست ندارید از سر تا پا خنثی بپوشید یک راه حل دیگر برای شما این است که از لباس‌های جین کمک بگیرید. لباس‌های جین جزو محبوب‌ترین پوشاک در بین مردم محسوب می‌شوند و هیچ‌کس نیست که تعدادی پیراهن یا شلوار جین در کمد لباسش نداشته باشد. شلوارهای جین به‌خصوص با پیراهن و مانتوهای کرم و بژ به‌خوبی ست می‌شوند و یک ترکیب جذاب و شیک خلق می‌کنند. جین‌های سفید هم برای ایجاد یک استایل یکدست بسیار مناسب هستند.

لباس های کرمی رنگ

یکی دیگر از رنگ های خنثی محبوب کرمی است. این ترکیب رنگ به‌خصوص برای فصل تابستان یک انتخاب ایده‌آل به شمار می‌رود. به‌خصوص اگر پوست حساسی دارید که خیلی سریع آفتاب‌سوخته می‌شود باید به استفاده از لباس‌های کرم و بژ فکر کنید. ترکیب یک ژاکت کرمی با تاپ سفید و کفش‌هایی به رنگ خنثی یک پیشنهاد خیلی خوب برای این فصل است. اگر قصد دارید برای فصل سرد سال مثل پاییز و زمستان لباس‌های مناسب را تهیه کنید بارانی‌ها و پالتوهای بژ و کرمی دقیقاً همان لباس‌هایی هستند که به آنها احتیاج دارید.

استایل مونوکروم

استایل مونوکروم خنثی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ست کردن لباس‌هایی به این رنگ، انتخاب استایل مونوکروم است. استایل مونوکروم یا تک‌رنگ یک سبک خاص لباس پوشیدن است که به‌خصوص برای لباس‌هایی به رنگ خنثی توصیه می‌شود. مردم اغلب برای پوشیدن لباس مشکی این شیوه را انتخاب می‌کنند اما برای رنگ‌های سفید و بژ هم می‌شود از این قاعده پیروی کرد.

کفش رنگ خنثی

اگر می خواهید سر تا پا یک رنگ باشید پس کیف و کفش نود هم نیاز دارید. این رنگ برای کفش به عنوان یکی از همه کاره ترین رنگ شناخته شده است. به این دلیل که آنها را می توان با رنگ های مختلف ترکیب کرد. تن خنثی و یا نود به طور ارگانیک مکمل لباس های سایه های تیره، مانند سیاه، آبی تیره، قرمز شرابی، بادمجان و زمرد است.

کفش رنگ خنثی

کیف رنگ خنثی

از آنجا که این تن رنگ با پیچیدگی و ظرافت همراه است، عمدتا برای ایجاد مدل های کیف های کلاسیک با اندازه کوچک یا متوسط استفاده می شود. فرم های مربع یا گرد زیبا به نظر می رسند.

کیف رنگ خنثی

ترکیب مشکی یک دست

استایل مونوکروم مشکی - ست کردن لباس رنگ خنثی

فقط رنگ‌های روشن مثل سفید و کرمی جزو طیف رنگی خنثی نیستند؛ رنگ مشکی و سرمه‌ای را هم باید در این گروه قرار داد. پوشیدن لباس‌های سرتاپا مشکی با اینکه حرکت جالبی است ولی گاهی سادگی بیش از حد باعث می‌شود تا این کار چندان هم خوب از آب در نیاید. برای بهترشدن ترکیب مشکی باید بافت‌ها و لایه‌ها را با دقت ست کنید. اگر چند قطعه جواهر و زیورآلات به این ترکیب اضافه کنید یک استایل جذاب و شیک را ایجاد می‌کنید. رنگ مشکی کمک می‌کند تا درخشش اکسسوری‌ها بیشتر به چشم بیاید پس سعی کنید اکسسوری‌هایی را انتخاب کنید که حسابی خیره‌کننده و متمایز هستند.

کلام آخر

مواردی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم تنها یک سری نکات محدود برای چگونگی ست کردن لباس‌های خنثی بودند و مسلماً شما می‌توانید موارد دیگری را هم به این لیست اضافه کنید. به طور کلی طرز لباس پوشیدن ارتباط مستقیمی با سلیقۀ شخصی شما دارد و هیچ‌گونه قاعده کلی را نمی‌توان برای آن متصور شد. از سلیقه و دیدگاه خودتان برای این کار کمک بگیرید تا نتیجه‌ای را که مورد پسندتان هست به دست بیاورید. آنچه اهمیت دارد این است که ابتدا خودتان از تیپ و ظاهرتان راضی باشید. در پایان اگر این مطلب برای شما مفید بود امتیاز دادن به آن را فراموش نکنید و چنانچه پیگیر اخبار و مطالب دنیای مد هستید مجلۀ ژومنت را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!