هفته مد میلان 2024 و کالکشن‌های مردانه

مریم موسوی 11 ماه پیش
5 دقیقه مطالعه
هفته مد میلان 2024

اگر از طرف‌داران پروپاقرص دنیای مد و استایل باشید و یا علاقه‌مندید که وارد دنیای طراحی لباس شوید احتمالاً از اهمیت هفته‌های مد به خوبی آگاه هستید. هفته‌های مد که با اهداف و در سطوح مختلفی در سراسر جهان برگزار می‌شوند فرصت خوبی برای برندهای قدیمی و جدید، طراحان خلاق به نام و نو پا و حتی مدل‌های لباس هستند تا خود را بیشتر به نمایش بگذارند و فرصت‌های جدیدی برای خود دست و پا کنند. در این میان چهار هفته مد میلان، نیویورک، لندن و پاریس در بین تمامی هفته‌های مد معروف‌تر هستند و اکثر برندهای به نام مد و فشن در زمینه پوشاک و اکسسوری در آن حضور پیدا می‌کنند. در ادامه قصد داریم تا جدیدترین هفته مد در میلان 2024 و کالکشن‌های ارائه شده در آن را مورد بررسی قرار دهیم.


تاریخچه هفته مد میلان

تاریخچه هفته مد میلان به حدود 70 سال پیش بازمی‌گردد. در سال 1958 برای اولین بار فشن ویک میلان با همکاری مجلات مد معتبر ایتالیا برگزار شد تا فرصتی برای معرفی برندها و طراحان مد ایتالیایی به جهانیان باشد.

در آن زمان و برای اولین بار برندهای ایتالیایی همچون Simonetta ، Gattinoni، Mila Schon و Fontana Sisters در هفته مد میلان حاضر شدند. آنها از اولین طراحانی بودند که طراحی‌های خود را در این رویداد به نمایش گذاشتند. این برندها به عنوان پیش‌گامان در صنعت مد ایتالیا به  جهان معرفی شدند و با شرکت در سال‌های بعد این نمایشگاه به رشد آن کمک چشمگیری کردند. Milan Fashin Week که امروزه جز چهار هفته مد مهم جهان است هر ساله شاهد حضور برندهای معروف و مشهوری همچون فندی، دولچه و گابانا، گوچی، پرادا، ولنتینو و آرمانی است. این برندها چند سالی است که به عضو ثابتی از فشن ویک میلان تبدیل شده‌اند و در نمایش‌هایی جداگانه به نمایش جدیدترین کالکشن‌های خود می‌پردازند.

فشن ویک میلان به صورت دو فصل در سال برگزار می‌شود؛ کالکشن‌های بهار/ تابستان (Spring/Summer) و کالکشن‌های پاییز/ زمستان (Fall/ Winter ). برخلاف حالت روتین و معمول Milan Fashion Week که در حدود فوریه و سپتامبر برگزار می‌شود تابستان امسال اغلب شاهد کالکشن‌های تابستانه/ پاییزه برندها و برگزاری این رویداد در ماه ژوئن بوده‌ایم.

حضور فندی در میلان 2024

کالکشن مردانه فندی در هفته مد میلان

برند فندی (Fendi) یکی از پرافتخارترین برندهای ایتالیایی است که در سال‌های گذشته هرگز این رویداد مهم مد و فشن ایتالیایی را از دست نداده است. برند فندی به عنوان یکی از مورد انتظار‌ترین برندهای هفته مد میلان، امسال جدیدترین کالکشن‌ خود یعنی کالکشن مردانه بهار و تابستان 2024 را به روی صحنه آورده است. نمایشگاه مد فندی در میلان معمولاً با جذابیت‌های خاصی همچون موسیقی زنده، نورپردازی‌های شگفت انگیز و طراحی‌های نمایشی همراه است که جذابیت بیشتری به این رویداد می‌بخشد.

کالکشن مردانه فندی در هفته مد میلان 2024

تا پیش از فوت کارل لاگرفلد نمایش‌های فندی صحنه حضور خلاقانه طراحی‌های این دیزاینر بزرگ بودند؛ اما از سال 2019 با مرگ کارل طرح‌های فندی نیز زیر نظر مدیران خلاق جدید دستخوش تغییرات بزرگ و کوچکی شده‌اند.

دولچه و گابانا در هفته مد میلان 2024

دولچه و گابانا در هفته مد میلان

دولچه و گابانا نیز یکی از برندهای بسیار مشهور و مورد توجه ایتالیایی در فشن ویک میلان است. این برند که توسط دومینیکو دولچه و استفانو گابانا تأسیس شده است، در صنعت فشن جهانی با تمرکز بر الگوها و طرح‌های باروک و جذابیت‌های جنوب ایتالیا شناخته می‌شوند.

کالکشن مردانه برند دولچه و گابانا در هفته مد میلان

حضور دولچه و گابانا در فشن ویک میلان همواره با لحظات ممتازی همراه بوده است. طراحی‌های شخصیت پرداز و بازتاب دهنده فرهنگ ایتالیایی و استفاده از فابریک با کیفیت بالا به دولچه و گابانا در فشن ویک میلان اعتبار بسیاری بخشیده است.

برند آرمانی پای ثابت Milan Fashion Week

کالکشن مردانه آرمانی در هفته مد میلان

تقریباً در همان سال‌هایی که شاهد گرد هم آمدن عده‌ای از علاقه‌مندان مد و فشن در ایتالیا برای ایجاد رویداد مهم هفته مد میلان بودیم برند آرمانی توسط جورجیو آرمانی متولد شد. آرمانی با ارائه مجموعه گسترده و متنوعی از انواع لباس‌های اسپرت، لباس‌های رسمی، انواع اکسسوری‌ها همچون عینک و کیف و... یکی از برندهایی است که هرساله شوق و هیجان زیادی را به دل هواداران این هفته مد می‌آورد.

کالکشن مردانه برند آرمانی در هفته مد میلان

به عنوان یکی از برندهای معروف و تأثیرگذار در صنعت مد جهانی، آرمانی همواره مورد توجه طراحان، رسانه‌ها و علاقه‌مندان مد قرار دارد و در فشن ویک میلان نیز اثری قوی و استثنایی از خود به‌جای می‌گذارد.

برند گوچی در هفته مد شهر میلان

برند گوچی در هفته مد میلان

گوچی به عنوان یکی از برندهای ایتالیایی مهم همواره مفتخر است که با شهر میلان و رویدادهای مهم مد و فشن این شهر همکاری پررنگی دارد. گوچی همواره از فرصت نمایشگاهی خود در این هفته مد، با توجه‌کردن به طراحان جدید و ایجاد فرصت همکاری با آنها نهایت استفاده را می‌برد. همچنین با کمک ابزارهای تبلیغاتی و فرصت مهیا در این رویداد می‌کوشد تا به محبوبیت و شهرت خود در سطح جهانی بیفزاید.

کالکشن مردانه برند گوچی در هفته مد میلان

برند محبوب پرادا

کالکشن مردانه برند پرادا در هفته مد میلان

حتی اگر به طور روتین هم دنبال کننده‌ی اخبار دنیای مد و استایل نباشید حتماً برای یکبار هم که شده نام پرادا به گوشتان خورده است. این برند که بیش از صد سال سابقه در زمینه طراحی مد و فشن دارد هرساله کالکشن‌های جدید و جذاب خود را به فشن ویک میلان می‌آورد و در معرض نمایش طرف‌داران و علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

کالکشن مردانه پرادا در هفته مد میلان

جدیدترین کالکشن مردانه ولنتینو در Milan Fashion Week

کالکشن مردانه برند ولنتینو در هفته مد میلان

همچون سایر برندهای رقیب برند ولنتینو نیز با کالکشن مردانه بهار و تابستان 2024 خود در هفته مد امسال میلان حضور پیدا کرده است.

کالکشن مردانه برند ولنتینو در هفته مد میلان 2024

در اغلب استایل‌های ارائه شده در نمایشگاه‌های امسال می‌توانید اثری از سبک پوشش کژوال که یکی از پرطرف‌دارترین سبک‌های فصول گرم سال است را مشاهده کنید.

سخن آخر

علاوه بر برندهایی که در بالا به آنها اشاره شد بسیاری دیگر از برندهای بزرگ و کوچک ایتالیایی و بین‌المللی سعی می‌کنند تا از این فرصت طلایی که شهر میلان در اختیار آنها قرار می‌دهد نهایت استفاده را ببرند و کارهای جدید و طراحی‌های خلاقانه خود را به نمایش بگذراند.

هفته مد میلان 2024

در هفته مد مردانه امسال میلان نیز بسیاری از برندها از جمله  JW Anderson، Charles Jeffrey ، Tod ،  Etro و MSGM حضور داشته‌اند. در این مقاله می‌توانید گزارش تصویری کاملی از کالکشن‌های ارائه شده توسط برندهای مختلف حاضر در هفته مد میلان را مشاهده کنید.

کالکشنهای هفته مد میلان 2024
با عضویت در ژومنت و دنبال کردن ما در سایت و شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام قادر خواهید بود تا از جدیدترین و کامل‌ترین اخبار در زمینه مد و فشن و استایل باخبر شوید.

گالری تصاویر