صنعت مد و فشن پاریس

5 دقیقه مطالعه
صنعت مد و فشن پاریس

صنعت مد و فشن پاریس با برندهای نمادینی مانند Chanel ،Dior ،Hermès ،Louis Vuitton و Saint Laurent روند را برای مردان و زنان ایجاد می‌کند. این برندهای معروف مد فرانسوی همگی در پاریس شروع به کار کردند. دفتر مرکزی و طراحان آنها هنوز در پایتخت مد جهان مستقر هستند. بسیاری از برندهای مد فرانسوی عالی، اما کمتر شناخته شده مانند Armor Lux ،Cyrillus ،Comptoir des ،Cotonniers ،Sézane ،Tara Jarmon روز به روز با ارائه طرح‌های جدید، پاریس را به یکی از خلاق‌ترین شهرهای مد در جهان تبدیل می‌کنند.


صنعت مد و فشن پاریس: تاریخچه

پادشاه خورشید، طولانی ترین پادشاه فرانسه، لویی دیودونئا، اساس ظهور مد فرانسوی را پایه‌گذاری کرد. Dieudonnéa به معنای "هدیه خداوند" است. لویی چهاردهم به شدت بر گردآوری ثروت از طریق تجارت برای استثمار سیاسی تمرکز کرد. او سرمایه‌گذاری زیادی در صنعت و تولید به ویژه پارچه‌های لوکس انجام داد. در عین حال واردات هرگونه پارچه در کشور را ممنوع کرد.

لویی در بیست سالگی متوجه شد که پارچه‌ها و کالاهای موجود در صنعت مد و فشن پاریس نامرغوب هستند و باید کالاهایی را وارد کند که استانداردهایش را رعایت کند. پر کردن خزانه سایر کشورها در دوره ای که پول مستقیماً به قدرت تبدیل می‌شد غیرقابل قبول بود. بهترین صنعت مد و فشن باید فرانسوی باشد!

سیاست‌های پادشاه به زودی به ثمر نشست و فرانسه شروع به صادرات همه چیز از لباس‌های لوکس و جواهرات گرفته تا شراب و اثاثیه خوب کرد و مشاغل زیادی برای مردمش ایجاد کرد. در این مدت، اولین مجله مد جهان، Le Mercure Galant، یک نشریه پاریسی، شروع به بررسی مدهای دربار فرانسه و رواج مد پاریس در خارج از کشور کرد. این مجله تفریحی صنعت مد و فشن فرانسه را به سرعت به سرزمین‌های خارجی رساند و سفارش‌های مد فرانسوی سرازیر شد. پادشاه همچنین دستور داد تا خیابان‌های پاریس در شب روشن شود تا خریدهای شبانه را تبلیغ کنند.

صنعت مد و فشن پاریس: تاثیر انقلاب فرانسه

صنعت مد فرانسه

پس از انقلاب فرانسه، روند مد به طور چشمگیری تغییر می‌کند. دوران «ضد مد» پس از انقلاب فرانسه که از ثروت سلطنتی منزجر شده است شکل می‌گیرد. جامعه یک یونیفرم طبقه کارگر متشکل از پیش بند و پاچئش را می‌پذیرد. دولت از یونان - زادگاه دموکراسی - نفوذ می‌کند و مد به سمت لباس های یونانی حرکت می‌کند که منعکس کننده شیفتگی جامعه به برابری طلبی است. کوکاد (روبان‌هایی که برای اولین بار توسط مردان آزاد در یونان باستان استفاده می‌شد) به نماد ماندگار انقلاب تبدیل می‌شود و روی همه چیز از کفش گرفته تا کلاه ظاهر می‌شود.

حقایقی از سبک مد و فشن زنان در پاریس

صنعت مد پاریس

مد در ابتدا مربوط به زنان است. زنان پاریسی عاشق مد هستند اما برده مدهای کوتاه مدت نیستند. همه چیز در مورد یک ظاهر کلاسیک و جاودانه است. آنها بر روی برش وسواس دارند. استفاده از ژاکت‌های دوزی، شلوارهای خیلی تنگ، یا لباس‌های نامناسب مجاز نیست. آنها متناسب با تیپ بدن خود لباس می پوشند و اطمینان حاصل می‌کنند که لباس‌ها در تمام قسمت‌ها اندازه باشند.

زنان دوست دارند زنانه باشند بدون اینکه بیش از حد بدن خود را به نمایش بگذارند. آنها بر روی جزئیات دقیق تمرکز می‌کنند و نتیجه کلی یکپارچه و بدون زحمت پیچیده به نظر می‌رسد. آنها لباس های کمتر اما با کیفیت بهتری دارند. توجه آنها بر اساس قیمت نیست بلکه بر اساس ارزش است. آنها نه هودی دارند، نه با شلوار یوگا به نانوایی می‌روند. آنها برای خودشان لباس می پوشند، هدفشان این است که احساس خوبی داشته باشند و یک کار عالی انجام می‌دهند که تازه و بی عیب به نظر می رسند. در مجموع، خانم‌ها در پاریس زمان و هزینه زیادی را صرف ظاهری زیبا می ‌کنند.

مد پاریس: اکنون

فشن در پاریس

از طراحی مد و منسوجات گرفته تا مدیریت برند لوکس و پایداری اقتصادی مد، صنعت مد و فشن پاریس دارای چندین پیشرو در آموزش مد است که دانشجویان را از سراسر جهان جذب می کند،  از جمله:

  • موسسه مد فرانسوی IFM (French Institute of Fashion)
  • (IFA (International Fashion Academy آکادمی بین‌المللی مد
  • Ecole Duperré
  • Studio Bercot
  • ESMOD Paris
  • ENSAD (Ecole Nationale Supérieure des Arts Décoratifs)

صنعت مد و فشن پاریس به خوبی حول سازمان‌هایی که به حمایت از طراحان مد اختصاص داده شده اند، ساختار یافته است.

از ژانویه 2019، پاریس گام‌های رسمی در جهت افزایش پایداری در صنعت مد و فشن برداشته است. ارگان ابتکار مد خوب پاریس که توسط مقامات پاریس حمایت می‌شود، قصد دارد تا سال 2024 پاریس را به پایتخت مد پایدار تبدیل کند. این طرح تلاش‌های خود را بر گردش منابع مالی اقتصادی و بهبود یافتن منابع و بر روی پایدارتر کردن برخی فرآیندها مانند توزیع، نیروی‌کار و ارتباطات کار می‌کند.

گروه‌های مد پیشرو فرانسه نیز اقداماتی را برای افزایش پایداری اقتصادی در سراسر جهان انجام می‌دهند. برای مثال، آنها به دنبال مواد زیست محیطی جدید هستند.

رویدادها و جاذبه‌های مد در پاریس

  • هفته مد پاریس (هر فوریه و سپتامبر) Paris Fahion Week

پایان به نوعی پایان ماه مد است چرا که پس از هفته‌های مد نیویورک، لندن و میلان برگزار می‌شود. هفته مد پاریس اغلب مورد انتظارترین رویداد در تقویم مد و همیشه میزبان معتبرترین برند‌های مد جهان است.

  • Première Vision (هر فوریه و سپتامبر)

این نمایشگاه جهانی برای متخصصان مد، تامین کنندگان مواد و خدمات را برای تولید لباس‌های نفیس، کیف‌های دستی، کفش و لوازم جانبی که پاریس به آن‌ها معروف است گرد هم می‌آورد.

  • کاخ گالری

کاخ گالری یک موزه مد و تاریخ مد است. در حالی که هیچ نمایش دائمی در آن وجود ندارد، نمایشگاه‍های منظمی به صنعت مد و فشن پاریس اختصاص داده شده است.

در این مطلب به بررسی صنعت مد و فشن پاریس پرداختیم و رویدادهای مهم مد در این کشور را معرفی کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. برای اطلاع از آخرین مطالب منتشر شده در زمینۀ اخبار دنیای مد عضویت در سایت ما را فراموش نکنید!