همه چیز در مورد استایل هنری

13 دقیقه مطالعه
arty fashion style

قطعا با آن دسته از زنان و مردانی برخورد داشتید که فوراً به دلیل سبک استایل منحصر به فرد و رنگارنگ و کاملاً هنری خود شناخته می شوند. با شناخت ازانواع استایل ها در دنیای مد می توانید سلیقه ی خود را بهتر بشناسید و مطابق با آن استایل خود را داشته باشید. و علاوه بر افزایش اعتماد به نفستان حس بهتری به استایل خود نیز دارید. دراین مقاله در مجله ی مد و فشن ژومنت به بررسی استایل هنری ، یکی دیگر از استایل های جذاب می پردازیم.



تعریف استایل هنری Artsy Fashion Style

استایل هنری را می‌توان جزئی از هنر به ویژه هنرهای تجسمی دانست. هنر هیچ حد و مرزی ندارد و برای داشتن سبک هنری نیاز به پیروی از قانون های تعریف شده مد ندارد. از آنجایی که عموم مردم درباره ی نوع استایل‌ها شناخت دقیقی ندارند بسیاری از سبک‌ها را هنری می‌ دانند و در مواردی سبک سنتی را با این سبک اشتباه می‌گیرند.

این سبک به گونه ایی است که افراد نگاه هنری خود را به دنیای پیرامون به نمایش می‌گذارد. افراد علاقمند به استایل هنری به شیوه‌ای متفاوت از جامعه لباس می‌پوشند. ممکن است بارها درباره طرز لباس پوشیدن شخصی، اصطلاح تیپ یا استایل هنری را شنیده باشید. همین باعث شده تا هر ترکیب متفاوتی هنری تلقی شود.

استایل هنری

استایل هنری مناسب افرادی است که خلاقیت دارند و به راحتی می توانند احساسات خود را با سبک لباس پوشیدنشان بیان کنند. همچنین زنان و مردانی که پیرو ترند های روز دنیای مد و فشن نیستند. در این سبک استایل هیچ محدودیت و قانونی وجود ندارد و به طور کلی یک استایل فرد‌ گرا است. اگر عاشق طراحی و یا خلق چیزهای جدید هستید، این سبک مناسب استایل شما است.

استایل هنری1

اگر جزو کسانی هستید که عادت دارید همیشه لباس های خنثی یا مشکی بپوشید و یا از استایل مونوکروم پیروی می کنید، این ممکن است برای سیستم شما یک شوک به نظر برسد، اما لباس های هنری شوخ، هوشمندانه و سرگرم کننده، جسورانه، رسا، دمدمی و پر از شادی هستند.

کت های جین در استایل هنری

هدف استایل آرتسی 

سبک این استایل باعث جلب توجه زیادی می شود. معمولاً افراد می‌خواهند با پوشش خود پیامی را به جامعه برسانند و یا حتی اعتراضی را بیان کنند. این سبک استایل مناسب زنانی است که دوست دارند با سبک پوشش خود نشان دهند چقدر ظاهر و استایلشان شگفت‌ انگیز است. بنابراین می توان گفت این استایل به خلاقیت شما بستگی دارد و تا چه حد می توانید با ظاهر خود در کانون توجه قرار بگیرد.

هدف استایل هنری

استایل های مشابه با استایل هنری

استایل‌های زیادی مثل وینتیج، رترو، آوانگارد، بوهو و حتی پانک شباهت زیادی به استایل هنری دارند. حتی گاهی بسیاری از آیتم‌ها این سبک‌های مختلف استایل هنری به چشم می‌خورد. ممکن است استایل‌ها عناصر مشترکی زیادی داشته باشند. اما ویژگی‌های زیادی آن‌ها را از هم جدا می‌کند؛ پس نباید آن‌ها را با استایل هنری اشتباه گرفت.

استایل هنری و آوانگارد

از لحاظ آزادی و خلاقیتی که در استایل هنری وجود دارد می‌توان گفت که به استایل آوانگارد نزدیک است؛ اما این دو استایل نیز دارایی تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند. در استایل آوانگارد هیچ قانونی وجود ندارد در حالی که در استایل هنری بر اساس هنرهای تجسمی، با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

برای شناخت بیشتر استایل آوانگارد و درک بهتری از تفاوت های این دو استایل پیشنهاد می شود مقاله ی استایل آوانگارد؛ خارج از چهارچوب مد که توسط تیم ژومنت گردآوری شده را مطالعه کنید.

استایل هنری و آوانگارد

استایل هنری و بوهو

استایل هنری شباهت‌هایی به استایل بوهو یا بوهمین نیز دارد. شباهت بزرگ این دو استایل در میزان آزادی فرد برای انتخاب لباس است. با این تفاوت که استایل بوهمین تأکید خاصی بر آزادی و طبیعت گرایی دارد . البته این مسئله را در برخی از لباس‌های هنری نیز می ‌توان مشاهده کرد. باید توجه کرد که استایل بوهو، نزدیک ‌ترین سبک لباس پوشیدن به استایل هنری را دارد. برای آشنایی بیشتر با استایل بوهو بهتر است مقاله استایل بوهو یکی از پرطرفداترین استایل ها را مطالعه کنید تا درک بهتری از جزئیات این دو استایل داشته باشید.

استایل هنری و بوهو

چگونگی استایل هنری

در ابتدا، وقتی سبک لباس پوشیدن خود را به استایل هنری تغییر می‌دهید، ممکن است تمام قوانین قبلی مد را به چالش بکشید. ساده ترین راه برای پذیرفتن این چالش این است که به سادگی تصور کنید شما یک کودک هستید، بدون اینکه بداند چه چیزی مد روز محسوب می شود، فقط آنچه را که می خواهد می پوشد. کودکان به طور طبیعی سبکی جسورانه و هنرمندانه تر دارند.

استایل هنری

گاهی اوقات وقتی به شما می گویند که همه قوانین را فراموش کنید و فقط کاری را که می خواهید انجام دهید، ممکن است سخت شود. انتخاب های بسیار زیادی وجود دارد و بدون محدودیت، این سوال باقی می ماند که چگونه انتخاب کنیم؟ لباس هنری به معنای احساس خوب، احساس شادی، ابراز وجود و گفتن به دنیا که هستید، است، بنابراین یافتن لباسی که راحت باشد و در آن احساس خوبی داشته باشید ضروری است. سبک هنری یعنی احساس راحتی و تجلیل از شما به خاطر منحصربفرد بودنتان به جای پنهان کردن آن است. این سبک باعث می شود که خاص باشید و از شما تجلیل شود بدون اینکه مجبور باشید مانند دیگران لباس بپوشید. به همین دلیل است که باید لباس های هنری و مد هنری را امتحان کنید.

چگونگی استایل هنری1

استایل هنری و عناصر مختلف آن

چیزی که بسیاری از افراد را به لباس‌ها و یا سبک هنری جذب می‌ کند، منحصربه‌ فرد بودن آن‌ است. و این که هرگز نباید نگران ظاهری مشابه با ظاهر خودتان باشید. این سبک مانند یک بیانیه به مردم است که با صدایی بلند، سرگرم کننده و خلاقانه فریاد می زند و می گوید که شما کی هستید. سبک هنری در بردارنده ی 3 عنصر مختلف نمایشی، طبیعی و جسورانه است.

استایل هنری فشن شو

تمام هدف استایل هنری این است که حس منحصر به فرد خود را از این سبک پیدا کنید و روی آن حرکت بچرخید، اما عناصر مشخص و خاصی وجود دارند که ثابت می مانند. در این بخش از مقاله به بررسی عناصر این سبک به صورت خلاصه و قابل فهم می پردازیم.

عنصر دراماتیک در آرتسی استایل

اجزای سبک دراماتیک یا نمایشی ممکن است شامل لوازم جانبی بزرگ یا تناسب های بزرگ باشد.

عنصر دراماتیک در آرتسی استایل

عنصر طبیعی در استایل هنری

لباس‌های هنری ممکن است دارای اجزای طبیعی مانند نقش های آزادتر و پارچه‌های بافت‌دار باشند.

عنصر طبیعی در استایل هنری

عنصر جسورانه در سبک هنری

این نوع سبک در الگوها یا رنگ های جسورانه و یا حتی ترکیبی از این دو در یک لباس منعکس می شود. این سبک تماماً به بیان بدون هیچگونه محدودیتی و تا حد امکان جسورانه است. اساساً، استایل هنری این است که بدون عذرخواهی و بصورت کاملا صادقانه خودتان باشید.

عنصر جسورانه در سبک هنری

تصور کنید این نوع سبک مانند پوشیدن چندین اثر هنری مختلف به طور همزمان است. به طور معمول، لباس های گنجانده شده در استایل هنری با کیفیت بالا و منحصر به فرد هستند. این باعث می شود که آن ها را شبیه به یک اثر هنری کند. پوشیدن لباس های هنری به این صورت است که کافیست خودتان را به عنوان یک بوم نقاشی تصور کنید، و فقط منتظر آن هستید که با یک اثر و یا تکه ای از هنر لباس بپوشید.

 آرتسی استایل

آیا همه می توانند استایل هنری داشته باشند؟

بله، هر کسی می تواند لباس های سبک هنری را بپوشد. مهم ترین چیزی که باید در هنگام انتخاب لباس برای این سبک در نظر بگیرید این است که بدانید که هستید و به این فکر کنید که چگونه می توانید آن را بیان کنید.

استایل هنری

اگر به آب و دریا علاقه دارید می توانید یک لباسی انتخاب کنید که دارای رنگ‌های آبی روشن باشد و یا حتی می توانید یک پیراهن با طرح های بزرگ چاپ شده که از دریا الهام گرفتند استفاده کنید. به عنوان مثال یک طرح بزرگ از ماهی که روی آن چاپ شده باشد.

استایل هنری طرح دار

اگر عاشق طبیعت هستید پیشنهاد می شود که طرح‌هایی از طبیعت را انتخاب کنید که سایه‌های روشن سبز را داشته باشند. یا برای اینکه سبک آرتسی خود را تکمیل کنید، می توانید از اکسسوری در استایل خود استفاده کنید. به عنوان مثال گوشواره هایی بلندی با طرح بزرگی از برگ را انتخاب کنید که تا شانه های شما می آید که به صورت واضح در معرض دید هستند.

لباس طرح دار در استایل هنری

اگر هنوز به درک کاملی از خودشناسی نرسیدید و به طور کامل نمی دانید کی هستید و چه سبک استایلی برایتان جذاب است نگران نباشید. استایل هنری سبکی است که به صورت کاملا فعال با آن مبارزه می کند. که شما بتوانید درک کاملی از خود داشته باشید. اگر نمی دانید چه چیزی را دوست دارید، لباس های هنری یک راه عالی برای آزمایش است. از تغییر نترسید و جسورانه دست به انتخاب رنگ های مورد علاقه ی خود بزنید و شروع به پوشیدن آن ها کنید. حتی می توانید به دنبال هنری که دوست دارید بگردید و لباس مشابهی را پیدا کنید که متناسب با آثار هنری مورد علاقه ی شما باشد. به عنوان مثال لباس و یا اکسسوری ها که طرح های خوشنویسی دارند یک ظاهر جذاب و هنری را می تواند برای شما ایجاد کند.

لباس طرح دار در استایل هنری

لباس طرح دار در استایل هنری

 بطور کلی می توان گفت که استایل هنری مانند سایر سبک های مد نیست. و به گونه ایی نیست که برای یک نوع تیپ بدنی یا برای یک گروه خاصی از افراد طراحی شده باشد. برای همه در دسترس است و همه می توانند لباس های هنری را مطابق با سلیقه ی خود بپوشند. این سبک در مورد زیر پا گذاشتن قوانین است، از جمله قوانین مد، البته به این معنی نیست که همه چیزهایی را که تا به حال در مورد مد آموخته اید فراموش کنید.

استایل هنری-سایز پلاس

چگونه به سبک آرتسی لباس بپوشیم؟

به استایل هنری مانند تکه های اعلامیه فکر کنید، اما به جای اینکه خود را تنها به یک تکه اعلامیه به همراه یک لباس محدود کنید، بلکه یک لباس هنری از تکه های چند اعلامیه تشکیل شده است. این مقاله به راحتی توضیح می دهد که چگونه می توانید با کمترین امکانات به ظاهری هنری در خانه برسید.

استایل هنری در سه مرحله

برای داشتن استایل هنری باید آنقدر خلاق باشید که بی‌ پروا دست به انتخاب بزنید تا بتوانید ترکیب‌های مختلف و جدیدی را خلق کنید که مناسب شخصیت شما است. فراموش نکنید که هیچ کس به‌ اندازه خود شما قادر نیست که استایل هنری خاص شما را بسازد؛ پس بی‌پروا به خلاقیت خود اعتماد کنید تا از استایل نهایی خود لذت ببرید. 

استایل هنری در سه مرحله

در مرحله ی اول جسور باشید و از رنگ های پررنگ استفاده کنید. لباس های هنری فقط به ست کردن یک رنگ خنثی با یک رنگ روشن محدود نمی شود. لباس های هنری در واقع به ندرت از رنگ های خنثی استفاده می کنند. هر قواعدی را که در مورد جفت کردن رنگ یاد گرفتید، را فراموش کنید. یک ژاکت آبی روشن را با یک ژاکت بنفش و یک شلوار سبز روشن ترکیب کنید تا بهترین لباس هنری را داشته باشید. هر چه رنگارنگ تر باشید، برای این استایل مناسب تر است.

لباس رنگی در استایل هنری

گام بعدی برای ترکیب این است که لباس‌های هنری با طرح‌های درشت را پیدا کنید. پارچه های خال دار و یا پولک های بزرگ، و یا حتی طرح های بزرگ بهترین گزینه هستند. هر چه چاپ لباس بزرگ تر باشد، برای استایل هنری شما بهتر است. برای دستیابی به سبک استایل خود و لباس های هنری، قانون لباس هایی با طرح های ساده و یا تک رنگ را فراموش کنید. می‌توانید طرح گل‌های بزرگ را با الگوهای بزرگ خال ‌خالی برای لباس هنری خود بدون ترس انتخاب کنید و بر اساس علاقه ی خود با یکدیگر ست کنید.

لباس طرح دار در استایل هنری

لباس طرح دار در استایل هنری

کت های جین که با طرح های مختلف ظاهری زیبا را می تواند برای شما ایجاد کند. البته این سبک مخصوص خانم ها نیست بلکه آقایان هم می توانند در اجتماع، تی شرت های طرح دار یا کت های رنگی بپوشند.

سبک و استایا هنری

کت های جین مردانه در استایل هنری

پیراهن های نخی چهارخانه برای دختران و پسران نیز آیتمی بسیار جذاب محسوب می شوند .

پیراهن چهار خونه در استایل هنری

و در مرحله ی آخر انتخاب و پوشیدن اکسسوری های جسورانه است.

اکسسوری در استایل هنری 

در هنگام جستجوی لباس، یکی ار نکاتی که اهمیت دارد این است که به دنبال اقلام و پارچه های دست ساز باشید. به این دلیل که آیتم‌های لباس و اکسسوری ها در سبک هنری معمولاً دست‌ساز و حاصل خلاقیت افراد هستند. و می توان گفت جایگاه حذف نشدنی دارند. در بسیاری از مواقع می ‌توان با اضافه کردن یک اکسسوری دست‌ ساز به لباسی ساده، ترکیبی جذاب را در ظاهر خود ایجاد نمایید. به طور کلی می توان گفت اکسسوری ها در اکثر اوقات مفهومی را با خود به همراه دارند و برای رساندن پیامی استفاده می شوند. و نکته ی اصلی برای داشتن ظاهری جذاب، خلاقیت است.

اکسسوری در استایل هنری

ازاکسسوری‌های پرکاربرد در سبک هنری می توان به انواع شال های هنری، گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ، کلاه، ساعت کلاسیک یا فانتزی، دستبند‌ و گردنبندهای دست ‌ساز، انگشتر، عینک‌های هنری و فانتزی، انواع کیف وکمربند اشاره کرد.

  • دستمال سر

با توربان و یا دستمال سرهای ساده و یا طرح دار می توانید یک تفاوت بسیار عالی در ظاهر خود ایجاد کنید.

دستمال سر در استایل هنری

توربان در استایل هنری

  • کیف

یک کیف بزرگ، برای یک استایل متفاوت و هنری، ضروری است. در انتخاب جنس کیف آزاد هستنید. می توانید چرم ،جیر و یا پارچه‌ای ساده و یا طرحدار انتخاب‌ کنید.

کیف در استایل هنری

کیف در استایل هنری

کیف در استایل هنری

  • عینک های هنری و فانتزی

با توجه به سلیقه و سبکی که دارید می توانید از عینک های طبی و آفتابی با فریم های متفاوت و یا حتی شیشه های رنگی استفاده کنید. بند عینک فانتزی نیز استایلتان را زیبا تر می کند.

عینک های هنری و فانتزی در استایل هنری

عینک های هنری و فانتزی در استایل هنری

عینک های هنری و فانتزی در استایل هنری

  • زیورآلات

زیورآلات مانند: گوشواره، دستبند، گردنبند و انگشتر در همه سبک استایل باعث افزایش جذابیت می شود. و دراستایل هنری نیز جایگاه ویژه ایی دارد. همانطور که گفتیم اکسسوری ها دراین سبک دست ساز هستند که بیشتر چوبی یا به صورت مهره ایی هستند.

زیورآلات چوبی در استایل هنری

زیورآلات چوبی در استایل هنری

 اما اگر سبک مدرن تر یا بصورت طلا و نقره می پسندید می توانید از زیورآلات مدرن با طرح های الهام گرفته از آثار هنری استفاده کنید. به عنوان مثال حروف الفبا یا نوشته های خوشنویسی استایل شما را به روز و جذاب می کند.

زیورآلات در استایل هنری

زیورآلات در استایل هنری

  • شال

شال را میتوان به صورت طرح دار و یا ساده به دور گردن و یا سر استفاده کرد. برای جذابیت بیشتر پیشنهاد می شود از شال های طرح دار به خصوص طرح های الهام گرفته از اثار هنری در استایل خود استفاده کنيد.

شال هنری

شال هنری

  • ساعت

متناسب با استایلی که دارید می توانید از ساعت های کلاسیک و یا فانتزی استفاده کنید. انتخاب آن کاملا سلیقه ایی است. این انتخاب کاملا به خودتان بستگی دارد که ببینید با کدام مدل احساس راحتی می کنید.

ساعت در استایل هنری

ساعت در استایل هنری

  • کلاه

یکی از پرکاربردترین اکسسوری ها در استایل هنری، کلاه است.

کلاه

به عنوان مثال انواع مختلف کلاه پسرانه و دخترانه به عنوان مثال کلاه‌ بافتنی، لبه ‌دار، باکت، برت و شاپو نام برد. بسیاری از هنرمندان از کلاه در استایل خود استفاده می کنند که بیشتر اوقات باعث ترند شدن آن سبک کلاه می شوند.

کلاه در استایل هنری

کلاه در استایل هنری1

کلاه مردانه در استایل هنری

آرایش متناسب با استایل هنری

این روز ها در دنیای فشن سبک آرایش و استایل های زیادی وجود دارد. اما نکته ی مثبت این داستان این است که این دو سبک را می توان با یکدیگر متناسب کرد. آرایش به سبک هنری را می توان همان سبک گرافیکی دانست که این روز ها جزو ترندهای آرایشی 2022 نیز هست.

آرایش متناسب با استایل هنری

آیا شما به حد کافی جسور هستید که استایل هنری داشته باشید؟ اگر علاقه ای به این استایل ندارید، سبک استایل های زیادی در مجله ی آنلاین مد و فشن ژومنت برای شما جمع آوری شده است که به راحتی می توانید سبک مورد علاقه ی خود را پیدا کنید. و با عضویت در سایت می توانید هر روز با اخبار و مطالب آموزشی در مورد مد و فشن به روز باشید.

گالری تصاویر