چگونه یک استایل کلاسیک زنانه داشته باشیم؟

شیدا رضایی 2 سال پیش
9 دقیقه مطالعه
استایل کلاسیک زنانه

شاید بارها این جمله به گوشتان رسیده باشد که سبک کلاسیک در دنیای مد چه نقش پر رنگی دارد. کلاسیک در دنیای استایل، یکی از سبک‌های پرطرفدار و محبوب بین افراد است که مشخصه اصلی آن مینیمالیسم و الگانت بودن استایل می‌باشد. حتی سلبریتی‌ها افراد مشهور به این سبک علاقه‌مندند و در اکثر جشنواره و فستیوال‌ها با استایل کلاسیک ظاهر می‌شوند. برای بررسی استایل کلاسیک زنانه از نمایی نزدیک، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.


مفهوم استایل کلاسیک

منظور از استایل کلاسیک (Classic Style) ایجاد ظاهری ساده، شیک و جذاب برای افراد است. ظرافت و آراستگی، مشخصه اصلی این سبک به شمار می‌آید. سبک کلاسیک در دنیای مد، از استایل‌هایی است که کیفیت حرف اول را در آن می‌زند. در حقیقت این سبک را برپایه کیفیت به‌وجود آورده‌اند.

طرز لباس پوشیدن کلاسیک، مدرن و به‌روز است و تا به امروز حتی با گذشت زمان باز هم آن‌ را به‌عنوان سبکی جدید می‌شناسند. این سبک و استایل به گونه‌ای قدم جلو می‌گذارد و ایده‌های جدید را در حرفه خود روی کار می‌آورد، که هیچگاه از آن به‌عنوان سبکی کهنه و قدیمی یاد نکرده‌اند. این سبک فقط مختص به سبک و استایل نیست و در زمینه‌های دیگری مانند دنیای پوشاک و مد، دکوراسیون، فیلم و... محسوب می‌شود.

استایل کلاسیک زنانه، یک نمونه سبک پوشش شیک و برازنده است که حس وقار را در انسان افزایش می‌دهد. اگر به دنبال استایلی هستید که شخصیت قوی‌تان با آن نمایان شود، بی شک پیشنهاد ما به شما انتخاب سبک مدرن کلاسیک است.

ستارگان استایل کلاسیک زنانه

از افراد معروفی که جزو طرفداران پر و پا قرص استایل کلاسیک به حساب می‌آیند می‌توان به آدری هپبورن (هنرپیشه هالیوود)، کیت میدلتون (عروس خاندان سلطنتی انگلستان) و گریس کلی (هنرپیشه آمریکایی) اشاره کرد.

در بین این افراد، استایل‌های گریس کلی جلب ترجه بیشتری از دنیای مد دراد. زیبایی استایل گریس کلی نیز چشم‌ها را خیره می‌کند. پیراهن های رنگ خنثی بلند و ساده از انتخاب‌های مورد علاقه اوست. گریس اکثر مواقع در پوشش خود، پیراهن‌های بدون آستین و ساده، با شلوار و کفش تیره یا مشکی می‌پوشد. او همچنین از اکسسوری و زیورآلات ساده‌ و مروارید چه در مراسم‌های رسمی و غیررسمی در سبک خود استفاده می‌کند.

ویژگی لباس ها در سبک کلاسیک

مشخصه اصلی این سبک در استایل، لباس‌هایی اتوکشیده با برش‌هایی صاف و یکنواخت است. در استایل کلاسیک معمولاً با لباس‌هایی با رنگ خنثی و طرح‌های راه‌راه ساده ظاهر می‌شوند. به دوخت لباس‌ها توجه کنید؛ خودبه‌خود نگاه‌ها را به سمت مدل دوخت می‌کشاند. ازآنجایی‌که کیفیت حرف اول را در این سبک می‌زند، لباس‌ها را از پارچه‌هایی مستحکم و کمی گران‌قیمت تهیه می‌کنند. اما در این میان مزیت آن این است که لباس‌ها را تا مدتی طولانی دارید و دیرتر آسیب می‌بینند.

اگر به استایل‌ کلاسیک زنانه توجه کنید، شاهد اکسسوری‌های ساده هستید که با آن استایل خود را تکمیل می‌کنند. هم چنین برای آرایش صورت به یک رژ لب قرمزرنگ روی می‌آورند. پس استفاده از این دو مورد گفت شده نیز در سبک کلاسیک بسیار رایج است.

آیتم های کاربردی در استایل کلاسیک

سبک کلاسیک در استایل معمولاً از چند آیتم اصلی تشکیل می‌شود که وجود آن‌ها معنای واقعی کلاسیک بودن را می‌رساند. در ادامه به معرفی این آیتم‌ها می‌پردازیم.

پیراهن راسته ی رنگ تیره، پای ثابت استایل کلاسیک

استایل کلاسیک زنانه

آیا تابه‌حال دقت کرده‌اید که جکی آ یا آدری هپبورن در استایل کلاسیک خود از چه پیراهن‌هایی استفاده می‌کرد؟ او خاص‌ترین لباس‌های استایل کلاسیک پیراهن مشکی راسته تا زانو را می‌پوشید. پیراهن‌های راسته مشکی از پیراهن‌های موردعلاقه آدری هپبورن بود که از آن در استایل کلاسیک خود استفاده می‌کرد. اندازه این پیراهن حداقل تا زانو باید باشد و نه کوتاه‌تر نه بلندتر. در ضمن این پیراهن باید آستین‌کوتاه یا بدون آستین باشد. اما برای مراسم رسمی از آستین‌بلند این پیراهن استفاده کنید. برای کامل‌کردن استایل خود با این پیراهن می‌توانید از کفش پاشنه‌بلند، جواهرات مرواریدی و ژاکت یا بلیزر استفاده کنید.

پیراهن مردانه سفید رنگ، پای ثابت سبک کلاسیک

استایل کلاسیک زنانه

جنس پیراهن در این بخش باید از کیفیت عالی برخوردار باشد که پس از شستشو ظاهر اولیه خود را از دست ندهد. مواد اولیه این پیراهن پنبه است و به‌هیچ‌وجه بدن‌نما نیست. مدل‌های گشاد آن را برای پوشیدن انتخاب کنید تا در تن شما زیباتر جلوه کند. آیتم‌های تکمیل‌کننده در کنار این پیراهن در استایل: شلوار مشکی یا خاکی، دامن مدادی و شلوار جین راسته. کت‌های ساده یا بلیزر و ژاکت‌های کشباف نیز ترکیب شیکی با این پیراهن ایجاد می‌کند.

تیشرت ساده یقه هفتی

استایل کلاسیک زنانه

تیشرت‌های یقه‌هفت آستین‌کوتاه یکی از گزینه‌های الزامی در استایل کلاسیک است. معمولاً جنس‌های ضخیم با رنگ خنثی آن را خریداری کنید. این تیشرت با شلوارهای جین مشکی و کفش‌های کتانی یا راحتی ترکیب چشمگیری ایجاد می‌کند. هم چنین از پوشیدن یک کت بلیزر، سویشرت یا ژاکت‌های بافتنی روی این تیشرت کمک بگیرید.

شلوار پارچه ای، آیتم جدانشدنی 

استایل کلاسیک زنانه

مشخصه اصلی داشتن یک استایل کلاسیک، وجود شلوار پارچه‌ای تیره‌رنگ در سبک لباس پوشیدن شماست. این شلوارها بسیار راحت هستند و مانند شلوارهای راسته عمل می‌کنند (نه خیلی تنگ و نه گشاد). معمولاً این شلوارها با کت بلیزر و بلوزهای مشکی رنگ ست زیبایی را تشکیل می‌دهد. اگر می‌خواهید به محل کار بروید، ست مانتوی مشکی با این شلوار انتخاب مناسب‌تری است. پیراهن‌های سفید نیز ترکیبی خاص و فوق‌العاده را با این شلوار ایجاد می‌کنند. برای تکمیل استایل خود، از کفش‌های پاشنه‌بلند یا بدون پاشنه به رنگ خنثی استفاده کنید.

کفش راحتی

استایل کلاسیک زنانه

کفش‌های راحتی به‌تازگی جز آیتم‌های استایل کلاسیک محسوب می‌شوند و ازآنجایی‌که نام آن نیز می‌گوید بسیار راحت هستند. شکل کلی این کفش‌ها ساده و بدون پاشنه می‌باشد و مناسب مکان‌های رسمی است. برند گوچی صادرکننده بهترین کفش‌های راحتی می‌باشد؛ اما مدل این کفش باقیمت‌های مناسب نیز در بازار موجود است. اگر می‌خواهید این کفش را در محل کار بپوشید بهترین آیتم‌ها برای ترکیب با آن، مانتو و شلوار مشکی با یک شال ساده است. از دیگر آیتم‌ها به شلوار جین چسبان و پیراهن سفیدرنگ اشاره می‌شود که استایلی شیک و چشم‌نواز را برایتان رقم می‌زند. با یک رژ لب قرمز و عینک‌آفتابی استایل خود را تکمیل کنید.

بارانی کرمی رنگ یا برنزه، یکی از آیتم های پرتکرار

استایل کلاسیک زنانه

پالتو های بارانی از آیتم‌های پر تکرار در استایل کلاسیک زنانه است و وجود آن سبک پوشش شما را خاص جلوه می‌دهد.  سعی کنید مدل‌های بلند این لباس را تهیه کنید و اندازه آن کوتاه‌تر از قسمت ران شما نباشد. از خرید مدل تنگ این کت اجتناب کنید. هنگام خرید به‌خاطر داشته باشید که قسمت شانه‌های و آستین آن آزاد باشد و با پوشیدن کت بارانی حس راحتی به شما القا شود. برند بربری تولیدکننده بهترین پالتوهای بارانی می‌باشد؛ اما قیمت آن کمی گران است و در مورد کیفیت حرف اول را می‌زند. همچنین مارک‌های دیگری از این لباس با قیمت‌های مناسب نیز در بازار موجود می‌باشد.

بهتر است آیتم‌هایی که در کنار پالتوی بارانی می‌پوشید به رنگ خنثی باشد. شما مجاز هستید که با پالتوی بارانی از هر دو مدل کفش راحتی و پاشنه‌دار استفاده کنید؛ اما کفش‌های پاشنه‌دار استایل شما را شیک‌تر می‌کند.

برای روزهای بارانی به فکر یک جفت بوت و شلوار جین چسبان با این پالتو باشید. به دلیل گشاد بودن سایز این کت، می‌توانید در زیر آن نیز لباس بپوشید. برای آرایش صورت نیز به یک رژلب قرمزرنگ اکتفا کنید.

کفش ورزشی سفید، معنای واقعی کلاسیک بودن

استایل کلاسیک زنانه

یکی از آیتم‌های جدانشدنی از سبک کلاسیک در استایل، کفش‌های ورزشی سفیدرنگ هستند. در این بخش به یک نکته باید اهمیت دهید و آن هم این است که کفش‌های ساده و بدون طرح و تک‌رنگ را انتخاب کنید. این کفش‌ها به‌راحتی با انواع لباس‌ها ترکیب و ست می‌شوند. بهترین گزینه برای ترکیب با این کفش، شلوار جین‌های چسبان می‌باشد. هم چنین پیراهن‌های تک‌رنگ و کت جین نیز استایلی شیک را با این کفش به شما می‌دهد.

جین های سفید یا مشکی

استایل کلاسیک زنانه

شلوارهای جین در تمام مکان‌ها (محل کار یا خیابان) مورداستفاده قرار می‌گیرند. بهترین رنگ‌های این شلوار برای استایل کلاسیک، سفید و مشکی می‌باشد. اگر می‌خواهید ظاهری کلاسیک و پیچیده داشته باشید، یک جفت کفش مشکی و پیراهن سفیدرنگ را با این شلوار ترکیب کنید. در ضمن می‌توانید از کت بلیزرها نیز استفاده کنید. یک ترکیب جذاب به کمک ژاکت کشباف و کفش راحتی با این شلوار در استایل خود بسازید.

کت بلیزر مشکی رنگ، شیک پوشی به صورت مدرن

استایل کلاسیک زنانه

کت بلیزرها یکی از گزینه‌های فوق لاکچری هستند و کیوت ترین استایل‌ها را می‌توانید با آن داشته باشید. در این بخش شما آزادانه می توانید دست به  هر آیتمی برای ترکیب با این لباس بزنید. کت بلیزر معمولاً با هرگونه لباسی که در سبک کلاسیک مورداستفاده قرار می‌گیرد، ست می‌شود. شلوارهای جین و کفش پاشنه‌دار از مناسب و شیک‌ترین گزینه‌های انتخابی برای ترکیب با این کت هستند.

پالتوی پشمی

استایل کلاسیک زنانه

معمولاً در روزهای سرد زمستانی، پالتوهای پشمی بهترین آیتم برای داشتن یک استایل شیک کلاسیک است. از هر آیتمی برای ترکیب با این کت می‌توانید استفاده کنید. مثلاً کفش‌های پاشنه‌دار یا بوت‌های زمستانی گزینه‌های مناسبی برای ترکیب با پالتوی پشمی هستند. ترجیحاً رنگ پالتوی انتخابی شما از دسته رنگ‌های خنثی باشد.

کفش پاشنه دار مشکی

استایل کلاسیک زنانه

اصل شیک‌بودن استایل کلاسیک با این کفش‌ها تکمیل می‌شود. پاشنه‌های این کفش معمولاً باید حدود 5 تا 10 سانتی‌متر باشد. بهترین ایده برای استفاده از آیتم‌ها در کنار این کفش، انتخاب ترکیب پیراهن راسته مشکی با کت جین، دامن مدادی رنگ با بلوز یا کت بلیزر است.

ژاکت ساده کشباف

ژاکت بلند و گشاد کشباف به همراه شلوار جین با یک پیراهن یقه ساده، از انتخاب‌های بسیار خوب است. همین تیپ را با کفش اسپورت سفید رنگ کلاسیک و زیورآلاتی ساده، کامل کنید. اگر نمی‌خواهید که استایلتان زیادی ساده باشد، ژاکت کشباف را با پیراهن راسته و یا سارفون مشکی به همراه یک جفت صندل زیبا بپوشید. یک نوع ضخیم‌تر ژاکت کشباف نیز وجود دارد که به‌جای کاپشن در فصول سرد سال از آن استفاده می‌شود. افرادی که به سبک اسپرت تیپ می‌زنند از این نوع ژاکت بیشتر استفاده می‌کنند.

نکات مهم برای داشتن استایل کلاسیک زنانه

از پوشیدن مدام لباس‌های سرتاپا مشکی اجتناب کنید

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم استایل کلاسیک سبکی الگانت است که با رنگ‌های خنثی سروکار دارد. رنگ‌های خنثی نیز شامل سفید، مشکی، طوسی و خاکستری می‌باشد که در استایل خود می‌توانید لباس‌ها و اکسسوری‌هایی با این رنگ را استفاده کنید. پس به‌خاطر داشته باشید که با ظاهر سرتاپا یک‌رنگ ظاهر نشوید.

راحتی لباس یکی از اولویت‌های شما در انتخاب باشد

یکی دیگر از مشخصه‌های سبک کلاسیک در استایل، احساس راحتی در لباس است. لباس‌هایی با برش‌های مرتب و دقیق و ماهرانه را خریداری کنید.

و در انتها...

معروف‌ترین سبک پوشش در کل دنیا، استایل کلاسیک زنانه است که حوزه فعالیت آن نه فقط طرز لباس پوشیدن، بلکه زمینه‌های دیگر را نیز شامل می‌شود. شما تا چه میزان با این سبک شیک و خاص آشنایی دارید؟ آیا تا به حال افرادی که به این سبک لباس پوشیده باشند را دیده‌اید یا خود شما به این سبک لباس می‌پوشید؟ نظرات خودتان را در قسمت "دیدگاه شما" با ما به اشتراک بگذارید!