10 مدل از پرطرفدارترین انواع شلوار جین زنانه در دنیای مد

6 دقیقه مطالعه
انواع شلوارجین زنانه

اگر شما هم به مد علاقه دارید، می‌توان گفت که تقریباً همه انواع شلوار جین زنانه را یک دور پوشیدید. از آنجایی که شلوار جین همیشه پرطرفدار است و آنها را دائم می‌پوشیم؛ امروز تصمیم داریم در مورد انواع مدل شلوار جین زنانه بیشتر صحبت کنیم. شاید فکر کنید که در این زمینه تقریباً همه چیز را می‌دانید، اما در مورد شلوار جین زنانه نیز جزئیاتی وجود دارد که با دانستن آن‌ها رفتن به خرید برای شما بیشتر سرگرم‌کننده می‌شود. از آنجایی که شلوار جین نزدیک به یک قرن است که وجود داشته است، تغییرات زیادی در طراحی آن صورت گرفته است که برخی از آن‌ها بحث‌برانگیزتر از بقیه هستند. در اینجا چندین سبک دیگر از شلوار جین وجود دارد که می‌توانید به مجموعه جین خودتان اضافه کنید. در این مقاله لیستی از بهترین مدل شلوار جین زنانه را برای بررسی آماده کردیم.



تاریخچه شلوار جین

قبل از معرفی انواع شلوار جین زنانه بهتر است تاریخچه‌ی آن را با هم مرور کنیم. این مدل شلوار از پارچه جین تولید می‌شود. این پوشاک برای اولین بار توسط لوی اشتراوس و جیکوب دیویس در سال 1873 معرفی شد. نام شلوار جین برگرفته از شهر جنوا در ایتالیاست، جایی که یک الیاف پارچه‌ای پنبه‌ای محکم به نام شلوار جین تولید می‌شد.

در سال 1851، لوی اشتراوس از آلمان به نیویورک آمد تا به برادرش ملحق شود. او قصد داشت در اداره تجارت خانوادگی محصولات خشک به برادرش کمک کند. در سال 1853، او به سانفرانسیسکو نقل مکان کرد تا شعبه غربی کسب و کار خانوادگی خودش را راه‌اندازی کند. این کسب و کار شامل فروش پارچه‌های نخی نیز می‌شد. در آنجا او با جیکوب دبلیو دیویس، خیاطی که وسایل کاربردی مانند: پتو اسب، چادر و روکش واگن می‌ساخت، ملاقات کرد.

در سال 1871، یکی از مشتریان دیویس از او خواست که شلواری بسازد که بتواند در برابر کارهای خشن و سخت مقاومت کند. او پارچه جین را از Levi Strauss & Co خریداری کرد و آن را با پرچ‌های مسی روی جیب‌ها تقویت کرد و آن را "شلوار جین آبی" نامید. دیویس بعداً تصمیم گرفت آن‌ها را ثبت اختراع کند. او بعد از ارسال نامه به لوی اشتراوس با او شریک شد و یک کارخانه بزرگ جین افتتاح کرد. بعد از این بود که شلوار جین متولد شد.

تغییرات شلوار جین در مد

در 150 سال گذشته، شلوار جین ابتدا به نماد طبقه کارگر، سپس نماد ضد فرهنگ و سرپیچی و اکنون به یک بیانیه مد تبدیل شده است. شلوار جین با الهام از لباس‌های استاندارد کارگران یقه آبی تکامل یافت. اکنون این شلوار در ده‌ها مدل در بازار موجود است. شلوار جین در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها وجود دارد، اگرچه هنوز آبی رنگ مورد پسند برای همه است.

انواع شلوارجین زنانه

شلوار جین اسکینی SKINNY JEANS

طراحی مدل شلوار جین اسکینی به گونه‌ای است که از کمر شروع می‌شود و تا مچ پا ادامه پیدا می‌کند. اغلب اوقات، مواد مصنوعی را با جین مخلوط می‌کنند تا کشش بیشتری داشته باشد؛ همین ترکیب باعث می‌شود تا استفاده از آن راحت‌تر شود و فرد قدرت تحرک بیشتری پیدا کند. شلوار جین چسبان در شمار یک سبک استایل نیز به شمار می‌رود. آن‌ها پاها را برجسته می‌کنند و همین باعث می‌شود پاهای شما بلندتر نشان داده شود. بنابراین اگر پاهای لاغر یا کوتاهی دارید، حتما این نوع شلوار جین زنانه را امتحان کنید. کسانی که فرم بدنی درشتی دارند بهتر است شلوار جین اسکینی را نپوشند؛ زیرا ممکن است برای آنها خیلی تنگ باشد.

شلوار جین اسکینی SKINNY JEANS

انواع شلوار جین زنانه مدل زاپدار DISTRESSED JEANS

آیا به خاطر دارید که در کودکی مادرتان به شما می‌گفت هرگز برای شما شلوار جین سوراخ نمی‌خرد؟ شلوار جین زاپدار که به آن شلوار جین پاره نیز می‌گویند، توسط طراحانی اختراع شد که به دنبال گسترش افق شلوار جین در مورد استایل آن بودند. این شلوار نوع جین زنانه تحت تکنیکی به نام سمباده‌زدن که در آن شن و ماسه بر روی پارچه ریخته می‌شود؛ تولید می‌شود. در نتیجه روی پارچه جین پارگی و سوراخ ایجاد خواهد شد. این ظاهر ژولیده مظهر سبک معمولی و باحالی است که در دوره پانک فرهنگی گرانج دهه 1970 به شهرت رسید. آنها هنوز هم بسیار محبوب هستند.

شلوار جین زاپدار DISTRESSED JEANS

شلوار جین پاچه گشاد FLARED JEANS

این مدل شبیه شلوارهای بوت کات است اما با این تفاوت که کمی گشادتر است. شلوار جین زنانه flared در قسمت ران‌ها و باسن تنگ است اما در پایین به‌طور قابل توجهی گشاد می‌شود. این شلوار نوع جین در دهه 1970 بسیار محبوب بود و الان نیز دوباره یک ترند مد روز است.

شلوار جین پاچه گشاد FLARED JEANS

شلوار جین زنانه بوت کات bootcut

شلوار جین بوت کات کمی در زانو گشاد است و عموماً با چکمه به راحتی ست می‌شود. این مدل از شلوار جین زنانه به‌دلیل بلندی در قسمت پاچه برای افرادی که پاهای بلند و لاغری دارند بسیار مناسب است. البته اگر قد کوتاهی دارید می‌توانید این شلوار را با بوت‌های پاشنه دار بپوشید. این کار علاوه بر زیبایی استایل باعث می‌شود شلوار شما در اثر تماس با زمین خیس نشود.

شلوار جین زنانه بوت کات bootcut

شلوار جین راسته STRAIGHT JEANS

همان‌طور که از اسم این شلوار لی مشخص است، از کمر تا پایین الگوی یکسانی دارد. شلوار جین راسته یک مدل محافظه‌کارانه است که اگرچه همیشه شیک‌ترین نیست، اما لزوماً از مد نیز خارج نیست. پهنای ساق شلوار تا حدی پایین ساق پا ثابت است. در قسمت ران تنگ تر، و دور ساق پا و مچ پا دوخت آن کمی شل می‌شود. در کل شلوار جین زنانه راسته یک برش کلاسیک است. شما می‌توانید با اضافه کردن کمربند به آن، استایل شیک‌تری داشته باشید.

شلوار جین راسته STRAIGHT JEANS

انواع شلوار جین زنانه مدل بوی فرند boyfriend jeans

این نوع جین را به‌دلیل گشادی و راحتی می‌توان به‌عنوان بهترین مدل شلوار جین زنانه در نظر گرفت. بسیاری از آن‌ها لبه‌های کاف‌دار دارند، بنابراین می‌توانید برای پوشش بیشتر اطراف مچ پا، آن‌ها را بیرون بکشید. این شلوار جین برای یک تیپ غیر رسمی مناسب است، به خصوص وقتی که با کفش‌های بلند یا کفش ورزشی همراه باشد. اگر به استایل آزاد علاقه دارید این مدل را حتما در کمد خودتان داشته باشید!

انواع شلوار جین زنانه مدل بوی فرند boyfriend jeans

شلوار جین مام استایل Mom Style Jean

شلوار لی مام استایل، یکی از محبوب ترین انواع شلوار جین زنانه است. این مدل یک جین گشاد و نامرتب است که برای راحتی بیشتر استفاده می‌شود. فاق این شلوار بلند است و حالت مخروطی دارد. همین باعث می‌شود اندام شما به شکل ساعت شنی دیده شود. این نوع شلوار چند سالی است که در دنیای مد ترند است و به نظر می‌رسد به این زودی‌ها از دنیای مد و فشن خداحافطی نکند!

شلوار جین مام استایل Mom Style Jean

شلوار جین راسته گشاد WIDE-LEG JEANS

اگر شلوارهای کوتاه را دوست ندارید اما می‌خواهید پاهای کشیده‌تری داشته باشید؛ این گزینه برای شماست. شلوار راسته گشاد برای افرادی که اضافه وزن دارند عالی است و با آن به‌راحتی می‌توانند هیکل فیت داشته باشند. همچنین می‌توان آن‌ها را به‌سادگی با کفش و تی‌شرت نیز ست کرد.

شلوار جین راسته گشاد WIDE-LEG JEANS

شلوار جین زنانه فاق کوتاه Low rise jeans

تنها تفاوت شلوار فاق کوتاه با فاق بلند این است که گویی اندازه فاق شلوار فاق بلند دزدیده شده است. اگر طرفدار شلوار جین فاق کوتاه هستید، باید این مژده را داد که این شلوار لی دوباره ترند است. آنها می‌توانند یک جین بوت کات، ساق راست، بوی فرند یا شلوار جین اسکینی هم باشند. 

شلوار جین فاق بلند HIGH-RISE JEANS

برش‌های فاق بلند محبوب‌تر از همیشه به دنیای مد بازگشتند. آنها از شلوارهای فاق کوتاه محبوبیت و کاربرد بیشتری دارند. آن‌ها به‌دلیل بلندی فاق در ناحیه کمر به‌خوبی با تمامی پیراهن‌ها و یا بافت‌های شما مطابقت پیدا می‌کنند.

انواع شلوار جین زنانه

در این مقاله از مجله اینترنتی ژومنت 10 تا از انواع مدل شلوار جین زنانه را برای شما لیست کردیم که در خرید بعدی به شما کمک بسیاری می‌کند. شما کدام مدل را بیشتر استفاده می کنید؟ پاسخ‌های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.