مدل لباس عروس فرمالیته خاص

مریم موسوی 1 سال پیش
6 دقیقه مطالعه
لباس عروس فرمالیته خاص

فرمالیته از آن دسته رویدادهایی است که در سال‌های گذشته طرف‌داران بسیاری زیادی پیدا کرده است و همه‌ی عروس خانم‌ها دوست دارند تا یک مدل لباس عروس فرمالیته خاص برای این روز انتخاب کنند. عوامل بسیار زیادی از مکان و زمان فرمالیته گرفته تا هدف عروس و داماد برای برگزاری مراسم فرمالیته در انتخاب این مدل لباس عروس تأثیرگذار است. اگر مراسم عروسی یا فرمالیته‌تان نزدیک است و یا قصد دارید به عروس خانم‌های آینده در این مورد مشاوره دهید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.


مراسم فرمالیته عروسی چیست؟

 لباس عروس فرمالیته خاص

در دهه‌های گذشته که اغلب عروس و دامادها به اهمیت عکاسی عروسی پی برده بودند به عقد قرارداد با آتلیه‌های عروس روی آوردند. اما این نوع قراردادها و عکاسی‌ها معمولاً روز عروسی را برای هر زوجی طولانی و خسته‌کننده می‌کرد؛ زیرا عروس و داماد پیش از حضور در سالن عروسی باید به باغ یا آتلیه‌ای می‌رفتند که عکاس برای آنها در نظر گرفته بود و ساعت‌های طولانی پیش از مراسم اصلی را به گرفتن عکس می‌پرداختند. رفته‌رفته آتلیه‌ها رویهٔ خود را تغییر دادند و عکاسی فرمالیته را به زوج‌های جوان پیشنهاد کردند. در فرمالیته عروسی هر زوج یک لوکیشن و یک روز را برای گرفتن عکس انتخاب می‌کنند و در روز عروسی تنها عکس‌های رئال و مستند از مراسم ثبت می‌شود.

البته این روزها به دلیل مخارج بالای عروسی، بسیاری از زوج‌ها ترکیبی از عکاسی فرمالیته و سفر به لوکیشن‌های بکر در شهرهای مختلف ایران و یا کشورهای خارجی را جایگزین مراسم عروسی می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: هفته مد لباس عروس 2023

لباس عروس خاص

مطالب پیشنهادی: 10 روش خانگی که برای از بین بردن جوش صورت به آن نیاز دارید


مدل لباس عروس فرمالیته خاص برای هر لوکیشن

به دلیل این که تصاویر و یا حتی فیلم‌های فرمالیته قرار است برای یک عمر جز خاطرات شما باشد باید انتخاب‌های هوشمندانه‌ای داشته باشید تا هرزمان که به سراغ آلبوم فرمالیته خود می‌روید از تصاویرتان لذت ببرید و حساس رضایت کنید.

مدل لباس عروس فرمالیته خاص اورال

نکات کلی که درباره استایل خود در فرمالیته باید رعایت کنید

از آرایش‌های غلیظ و یا بر اساس مد روز خودداری کنید. سعی کنید به سراغ آرایش‌هایی بروید که جزئیات مثبت چهره شما را بولد کند و به قول معروف آب و رنگی به رختان بدهد. میکاپ و گریم‌های سنگین ممکن است تا چند سال آینده از مد بیفتد و باعث شود دیگر تصاویر خود را نپسندید.

مطلب پیشنهادی: 7 ایده آرایشی برای مهمانی

لباس‌های ساده و متناسب با محیط انتخاب کنید و برای لباس نیز سعی کنید تحت تأثیر مد و ترندهای روز قرار نگیرید. خودتان را جای شخصیت ده سال، بیست سال و... آینده خود قرار دهید. آیا در آن سال‌ها بازهم از این لباس راضی خواهید بود؟ اگر جوابتان مثبت است به سراغ آن لباس بروید.

مطلب پیشنهادی: 9 سبک آرایش چشم لایت برای افراد مبتدی تا حرفه ایی

مدل لباس عروس فرمالیته خاص و شیک

مدل لباس عروس فرمالیته مخصوص عمارت

مدل لباس عروس فرمالیته خاص برای عمارت

اگر از آن دسته زوج‌هایی هستید که می‌خواهید عکس و فیلم‌هایتان، روز عروسی‌تان را شبیه سازی کنند و یا مراسم عروسی ندارید به سراغ این لوکیشن بروید.

برای این لوکیشن بهتر است انتخاب‌هایی رسمی و مشابه عروسی داشته باشید. داماد و ساقدوش‌های آقا داماد بهتر است به سراغ کت‌وشلوار و یا تاکسیدو بروند و به عنوان اکسسوری از کروات یا پاپیون و پوشت (دستمال جیب کت) استفاده کنند.

برای انتخاب لباس عروس خانم اما بهتر است به نوع عمارت توجه کنید. اگر عمارت بزرگی برای عکاسی انتخاب می‌کنید که پله دارد بهتر است لباس عروس یا تور سری انتخاب کنید که دارای کمی دنباله باشد. دنباله‌های بیش از حد بلند ممکن است در آینده از مد بیفتد و میزان رضایت شما از تصاویرتان را کاهش دهد. لباس عروستان بهتر است کم کار باشد و سنگ دوزی‌های بسیار زیادی نداشته باشد به جای آن به پارچه لباستان دقت کنید تا براق و یا کمی شاین باشد تا در تصاویر بدرخشید.

مدل لباس عروس فرمالیته خاص دنباله دار

حضور ساقدوش در این نوع فرمالیته می‌تواند سبب دوچندان شدن جذابیت تصاویر و کلیپ‌ها شود.

اگر ساقدوش‌هایتان در فرمالیته حاضر هستند به لباس آنها نیز توجه کنید. از آنها بخواهید که آنها هم لباس‌هایی ساده و فاقد سنگ‌دوزی انتخاب کنند؛ زیرا این دسته از لباس‌ها انتخاب‌های امنی به شمار می‌روند که همواره جلوه زیبایی دارند.

مدل لباس عروس فرمالیته مخصوص باغ

مدل لباس عروس فرمالیته خاص برای باغ

بسته به نوع باغ می‌توانید انتخاب‌های متفاوتی داشته باشید. اگر یک باغ لوکس انتخاب می‌کنید می‌توانید انتخاب‌هایی مشابه عمارت داشته باشید؛ اما توجه کنید که این بار برای لباس عروس این نکات را رعایت کنید: لباس عروس پف زیاد و دنباله نداشته باشد تا عروس خانم موقع حرکت در باغ دچار مشکل نشود. چون باغ رسمیت کمتری نسبت به عمارت دارد لباس عروس می‌تواند تور سر نداشته باشد. داماد هم می‌تواند کت را از استایل خود حذف کند و از ساس بند به عنوان اکسسوری استفاده کند.

مدل لباس عروس فرمالیته خاص کوتاه

یکی دیگر از استایل‌هایی که برای باغ می‌توانید انتخاب کنید استایل‌های پیک نیکی هستند. در این استایل پیراهن‌های میدی سفید یا با رنگ‌های پاستلی را جایگزین لباس عروس کنید و برای تزئین موها از کلاه‌های حصیری یا پاپیون استفاده کنید. شینیون‌های نیمه باز و آرایش سبک و نچرال با رژ لب قرمز و بولد از بهترین انتخاب‌ها برای این لوکیشن هستند.

لباس عروس فرمالیته مخصوص کویر

مدل لباس عروس فرمالیته خاص برای کویر

برای استایل کویری حتماً به شرایط و مدت زمان عکس‌برداری توجه کنید. کویر هوایی گرم و آفتابی سوزان دارد پس حتماً کلاه و عینک جز اکسسوری‌هایی باشد که همراهتان می‌برید. لباس‌هایی خنک، سبک و با رنگ روشن انتخاب کنید.

 پیرهن مردانه نخی سفید و شلوار پارچه‌ای یا کتان کرم رنگ بهترین انتخاب برای آقایان در این لوکیشن است. کفش‌هایتان باید متناسب با محیط باشد، کفش‌های اسپورت، کالج و یا صندل انتخاب‌های خوبی برای کویر هستند.

لباس عروس فرمالیته مخصوص جنگل

مدل لباس عروس فرمالیته خاص برای جنگل

جنگل یکی از آن دسته لوکیشن‌های بسیار پرطرف‌دار برای زوج‌ها مخصوصاً عروس و دامادهای ساکن نواحی شمالی کشور است. در لوکیشن جنگل به دلیل غالب بودن رنگ سبز می‌توانید به سراغ رنگ‌های قدرتمند طبیعت بروید. استفاده از رنگ‌های قرمز و نارنجی که تضاد زیبایی با پس‌زمینه سبز تصاویرتان ایجاد می‌کند؛ پیشنهاد می‌شود. چون فرمالیته برای یادآوری شادی عروسی‌تان است بهتر است به سراغ استایل‌های نیمه اسپرت بروید. مخصوصاً عروس خانم که پیشنهاد می‌شود از پیراهن و ماکسی‌های رنگی استفاده کند؛ اما اگر سلیقه شما استایل‌های اسپورت است شومیز و شلوارهای ساده متناسب با سلیقه‌تان نیز می‌توانند انتخاب خوب و مناسبی باشند.

سخن پایانی

همان‌طور که اشاره شد فرمالیته تنها یک سفر یا تور ساده نیست که بخواهیم برای ثبت خاطره آن روز تصاویری ثبت کنیم و از آن عبور کنیم. فرمالیته رویدادی برای جایگزینی تصاویر عروسی است پس انتخاب‌های ما برای ماندگارشدن این تصاویر و زیبایی و جلوه‌ی خوب داشتن آنها اهمیت فراوانی دارد. اگر تصمیم دارید خودتان استایلتان را انتخاب کنید می‌توانید از مقالات ژومنت درمورد انواع ترندها و سبک‌ها و نوع ست‌کردن رنگ‌ها و اکسسوری‌ها در این راه کمک بگیرید. در غیر این صورت می‌توانید به سراغ مشاورینی بروید که به صورت تخصصی در این مورد به شما کمک می‌کنند.