بررسی استایل بازیگران سریال ونزدی

5 دقیقه مطالعه
بررسی استایل بازیگران سریال ونزدی

این‌بار داستان این سریال جذاب و پربیننده دربارۀ دختر خانواده آدامز، ونزدی آدامز، است. از سالیان پیش با خانواده‌ی آدامز آشنایی داشتیم؛ خانواده‌ای با استایل گوتیک و کمی غیرعادی که بسیار پرطرفدار هستند. یک خانواده سخت و ترسناک با لباس‌هایی به همان اندازه شدید در یک پالت رنگی مشکی شسته شده. به بهانه انتشار این سریال محبوب در این مطلب قرار است استایل بازیگران سریال ونزدی را بررسی کنیم. اگر شما هم طرفدار این سریال هستید تا انتها همراه ما باشید!


بررسی استایل بازیگران سریال ونزدی

جنا اورتگا (Genna Ortega)  

جنا اورتگا بازیگر نقش ونزدی (Wednesday) با این سریال با هویت تاریک و عجیب و غریبی شناخته می‌شود. سبک گوتیک و دارک استایل او امضایی برای این هویت هستند. در بسیاری از داستان ها شاهد این هستیم که شخصیتی با اخلاقیات و روحیات سر طی یک موقعیت احساسی خاص تغییر کند. اما این اتفاق برای ونزدی آدامز به معنای نابود شدن هویت اوست. جنا اورتگا بعد از سریال نیز با الهام از ونزدی آدامز استایل های خودش را انتخاب می‌کند.

او در مراسم SAG AWARDS2023 نیز با لباس وینتیج ورساچه ماموریت خودش برای پوشیدن لباس های کاملا مشکی و استایل کمی ترسناک را انجام داد.

در تصویر پایین جنا با پیراهن گیپور و اورکت چرمی دیده می‌شود. او استایلش را با کفش‌هایی با پاشنه‌های بسیار بلند و اکسسوری های خاص تکمیل کرده است. رنگ مشکی انتخاب عجیبی است. این رنگ می‌تواند احساس متفاوتی در استایلتان ایجاد کند مبنی بر اینکه چه نوع لباسی را با این رنگ انتخاب می‌کنید. رنگ مشکی می‌تواند شما را باوقار و جدی نشان بدهد. این رنگ میتواند خاص و مرموز باشد. از بهترین ویژگی‌های انتخاب این رنگ می‌توان به کشیده و لاغرتر نشان دادن اندام نیز اشاره کرد.

استایل بازیگران سریال ونزدی

کترین زتا جونز (Catherine Zeta-Jones)

هیچ کس مانند مورتیشیا آدامز زرق و برق استایل گوتیک را به خوبی ادا نمی‌کند. مادر خانواده آدامز ممکن است از همه چیزهای صورتی و شاد متنفر باشد، اما کمد نفیس او از لباس‌های مشکی بلند و تنگ کافی است تا در چشم هر عاشق مد، برق شادی ایجاد کند. اکنون، کاترین زتا جونز این نقش را ایفا می‌کند.

زتا جونز به چند دلیل بهترین انتخاب برای نقش مورتیشیا است: او موهای بلند و تیره دارد و صدای هوسکی مشخصی دارد. اما مهم‌تر از آن، این ستاره سابقه پوشیدن لباس‌های مشکی بی‌نظیر روی فرش قرمز را نیز دارد، یعنی استایل شخصی او برای این نقش در نظر گرفته شده است. این ستاره مدت‌هاست که به لباس مشکی علاقه دارد و دلیل خوبی هم دارد: ظاهری ورای زمان، زیبایی فراتر از انتظار و غروری انکارناپذیر.

برای مثال، زتا جونز در مراسم بعد از مراسم اسکار در سال 1998 یک لباس مشکی مخملی با بندهای نازک اسپاگتی پوشید. این کاملاً چیزی است که مورتیشیا اگر ستاره هالیوود بود، می‌پوشید.

بازیگران سریال ونزدی

گوئندولین کریستی (Gwendoline Christie)

کریستی فقط یک بازیگر نیست: او در برنامه‌های ویوین وست‌وود (Vivienne Westwood) و آیریس ون هرپن (Iris Van Herpen) مدل‌ شده است. اغلب آثار طراح لندنی، Giles Deacon را به تصویر می‌کشد. کریستی همچنین در سال 2015 چهره کمپین «یونیسکس» وست‌وود شد و مطمئن شد که از پلتفرم جدید خود برای تبلیغ برابری جنسیتی در مد استفاده می‌کند.

کریستی در آن زمان گفت: «برای ویوین وست‌وود بسیار مهم است که ذهنیت فعالانه‌اش را دوباره مطرح کند و مجموعه‌ای بسازد که با زیبایی و هوشمندی ما را فراتر از کلیشه‌های جنسیتی کنونی‌مان ببرد». پس منطقی است که هروقت کریستی روی فرش قرمز قدم می‌زند، حتماً این کار را با لباسی انجام دهد که مردم را وادار کند که بنشینند و به فقط به او توجه کنند.

گوندولین کریستی به طوری که از هر زاویه ای مانند یک الهه بود. در اولین فرش قرمز فصل هشتم GOT با لباس ایریس ون هرپن از مجموعه مد طراح Shift Souls بهار 2019 حاضر شد و همه را شگفت‌زده کرد. همان‌طور که طرفداران خانه مد ممکن است بدانند، ون هرپن به دلیل ادغام مرزهای مد و هنر برای ایجاد قطعات خلاقانه آوانگارد مشهور است و لباس کریستی، که لایه‌ها روی لایه‌های ارگانزا را به نمایش می‌گذاشت، پروانه‌ای زیبا را به یاد می‌آورد.

گوئندولین کریستی در ونزدی

کریستینا ریچی (Christina Ricci)

هنرپیشه‌ای که به‌خاطر نقش‌های تاریکش شناخته می‌شود و تأثیر زیادی بر مدهای دیگر دهه 90 و 00 گذاشت. کریستینا ریچی در طول 30 سال زندگی حرفه‌ای خودش را به‌عنوان ملکه نقش‌های فیلم‌های جذاب اما وحشتناک و مدهای نمادین و بی‌نظیر تبدیل کرده است.

کریستینا ریچی با مجموعه‌ای از طرح‌های SNL شروع به کار کرد و بلافاصله بعد از آن در فیلم پری دریایی در سال 1990 در کنار چر و وینونا رایدر اولین نمایش بزرگ خودش را داشت. طبیعی است که کریستینا و وینونا کار خودشان را با هم آغاز کنند. هر دوی آنها به ایفای نقش‌های کودکانه وحشیانه ادامه می‌دهند و مدهایی را به تن می‌کنند که الهام‌بخش سبک‌های آلت و پانک دهه‌های 90 و 00 باشد. در طول این مدت مد او نیز تکامل یافت و از آرایش‌های تیره و آرایش کم‌رنگ به مدل‌های شیک و پرمخاطره و سایه‌های چشم‌گیر تبدیل شد.

اعتبار سبک ریچی

اعتبار سبک او همچنین منجر به تبلیغات مد و جلد مجلات زیادی شده است -از جمله i-D در سال 2002- و همچنین راه رفتن روی فرش قرمز لویی ویتون و اخیراً Batsheva. ریچی در مصاحبه روی جلد خود برای شماره کروز i-D در سال 2002 می‌گوید: «وقتی بزرگتر شدم فهمیدم که دیگر این انسان مردم‌گریز بدخلق نیستم. من چند سال پیش چنین بودم اما الان دیگر نیستم. هیچ‌کس نمی‌خواهد تصویری که از خودش در 17 سالگی دارد تا آخر عمر با او باقی بماند. این جالب نیست.»

او با سایه چشم پررنگ آکوامارین، لب‌های صورتی براق، مرواریدهای مادربزرگ دور گردنش و لباس‌های روشن و رنگارنگ، تصویری بسیار متفاوت با تصویر «شاهزاده تاریکی» که به دیدنش عادت کرده بودیم برایمان ساخت. کریستینا افزود: «من عاشق انجام کاراکترهایی هستم که قرار است مخاطب از آنها متنفر باشد. من فکر می‌کنم افرادی که بسیار عوضی هستند معمولا از چیزهای خاصی محافظت می‌کنند.» از قضا، این‌ها شخصیت‌هایی هستند که به نظر می‌رسد بیشتر از همه دوستشان داریم.

کریستینا ریچی Christina Ricci

استایل کدامیک از بازیگران سریال ونزدی برای شما جذاب‌تر بود؟ چقدر از این سریال لذت بردید؟ نظرات خودتان در مورد اثر جدید تیم برتون را با ما در میان بگذارید و با عضویت در سایت ژومنت از اخبار سلبریتی ها به محض انتشار مطلع شوید.