بررسی استایل رابرت پتینسون

مریم موسوی 1 سال پیش
5 دقیقه مطالعه
استایل رابرت پتینسون

رابرت پتینسون برای اولین بار با فیلم هری پاتر و در نقش سدریک دیگوری مهمان خانه‌های ما شد و سپس با بازی در نقش ادوارد کالن در مجموعه فیلم‌های گرگ و میش که اقتباسی از یک کتاب به همین نام است به دل‌های بسیاری از تماشاچیان سینما راه پیدا کرد. استایل رابرت پتینسون نیز همچون کاراکتری که دارد همیشه آرام و به‌دوراز حاشیه بوده است؛ اما با این حال رابرت در طول ادوار مختلف و به سبب موقعیت و نقش‌هایی که در این مدت به دست آورده است دست به تغییراتی در آن زده است. در ادامه برای دیدن و بررسی بعضی از جالب‌ترین و شیک‌ترین استایل‌های این بازیگر پرطرف‌دار همراه ما باشید.


بیوگرافی رابرت پتینسون

رابرت داگلاس تامپس پتینسون در 13 می 1986 در شهر لندن چشم به جهان گشود. او از سن چهار سالگی به فراگیری گیتار و پیانو پرداخت. در سنین نوجوانی برای افزایش پول تو جیبی‌اش به کار مدلینگ روی آورد و در عکاسی‌های برندهای انگلیسی حاضر می‌شد. در همین سال‌ها بود که علاقه رابرت رفته‌رفته نسبت به سینما بیشتر شد و تصمیم گرفت تا بازیگرانی همچون جک نیکلسون و رابرت دنیرو را الگوی راهی که برای آینده خود در پیش دارد قرار دهد.

استایل رابرت پتینسون در جوانی

بیست سالگی رابرت پتینسون در حالی آغاز شد که او در کلوپ‌ها به نواختن و خواندن آهنگ‌هایی که خودش نوشته بود می‌پرداخت و درمورد آینده خود به عنوان یک خواننده و یا دانشجوی رشته نویسندگی خیال‌پردازی می‌کرد. در این سال‌ها رابرت به علت شخصیت آرام و خجالتی ای که داشت آینده‌ای برای خود در سینما متصور نمی‌شد.

استایل رابرت پتینسون در سال های اخیر

رابرت پتینسون پس از کسب شهرت با بازی در مجموعه فیلم‌های گرگ و میش وارد دنیای سینمای مستقل شد و تا سال 2019 به فعالیت در این حوزه پرداخت. سپس در سال 2020 با بازی در فیلم تنت به کارگردانی کریستوفر نولان مجدداً به فضای مین استریم بازگشت.

استایل رابرت پتینسون در فیلم گرگ و میش

رابرت پتینسون و دنیای مدلینگ

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم رابرت پتینسون در سنین نوجوانی یعنی از 12 سالگی وارد حرفه‌ی مدلینگ شد و سپس برای چهار سال بعدی آن کار را ادامه داد. پس از آن رفته‌رفته کارهای کمتری به او پیشنهاد شد. خود او در مورد علت این کم کاری چنین می‌گوید:

زمانی که من وارد این کار شدم قدی بلند و چهره‌ای دخترانه داشتم و کارهای زیادی پیدا کردم، زیرا در آن دوره ظاهر آندروژنی باحال بود. سپس، فکر می‌کنم، من بیش از حد مرد شدم، بنابراین دیگر هیچ کاری پیدا نکردم.

در سال 2010 بود که برند بربری به سراغ رابرت پتینسون آمد و از او خواست تا چهره این برند باشد و قراردادی 1 میلیون پوندی به او پیشنهاد داد؛ اما رابرت این پیشنهاد را رد کرد.

در ژوئن 2013، پتینسون به عنوان چهره جدید عطر Dior Homme معرفی شد. او در کمپین‌های تبلیغاتی متعددی برای این عطر در تلویزیون و بر روی بیلبوردها ظاهر شد. در فوریه 2016، او همچنین به عنوان اولین سفیر لباس مردانه Dior Homme اعلام شد و در چندین کمپین تبلیغاتی این برند ظاهر گشت که توسط کارل لاگرفلد، پیتر لیندبرگ و دیوید سیمز عکاسی شده بودند.

استایل رابرت پتینسون در هفته مد لندن دیور هوم

استایل رابرت پتینسون با دامن

رابرت پتینسون در هفته مد برند دیور هوم در شهر لندن با استایلی که همه را شگفت‌زده و سورپرایز کرد وارد مراسم شد. رابرت که یک دامن توئیدی به رنگ آبی نیروی دریایی را با یک ژاکت خز قهوه‌ای ست کرده بود پس از مدت‌ها استایل شیک مردانه خود فاصله گرفت و باعث تعجب همه شد.

او برای استایل بالاتنه از قانون لایه‌لایه استفاده کرده بود و زیر ژاکت خود یک سوئتر به تن داشت و با پوشیدن بوت‌های بلند مشکی رنگ چرمی استایل خود را کامل کرده بود.

استایل رابرت پتینسون در نشست مطبوعاتی بتمن

رابرت پتینسون که در سال‌های گذشته علاوه بر استایل‌های رسمی مردانه با کت و شلوار به استایل‌های اورسایز و کت و شلوارهای سایز بزرگ نیز علاقه نشان داده و دفعات بسیاری در این نوع لباس‌ها ظاهر شده است در تور مطبوعاتی فیلم سینمایی بتمن در سال 2022 که در لندن برگزار شد به سراغ یک اور کت و کت و شلوار مشکی اور سایز رفت که شایسته جایگاهی در کمد شوالیه تاریکی بود.

استایل رابرت پتینسون در شو پاییز / زمستان دیور

استایل رابرت پتینسون در شو دیور

برای شو پاییز / زمستان 2020 دیور رابرت پتینسون با انجام یک حرکت جالب چند آیتم غیرمعمول را با یکدیگر ست کرد. رابرت برای استایل خود تیشرت و کت چرمی مشکی رنگ را با شلوار پارچه‌ای راه‌راه اتوکشی شده نوک مدادی و کفش‌های جردن سفید طوسی ست کرد و به همه نشان داد که شلوارهای راه‌راه فقط برای استایل‌های رسمی با کت و ژیله ساخته نشده‌اند و با کمی جسارت می‌توان یک استایل جالب با آن خلق کرد.

استایل رابرت پتینسون در 56امین جشنواره فیلم نیویورک

آیا تابه‌حال عبارت Air Tie به گوشتان خورده است؟ به فارسی تقریباً معنی کروات نامرئی می‌دهد. این عبارت برای آن دسته از استایل‌هایی به وجود آمده است که در آن مردان کروات که یکی از اجزای اصلی پوشش رسمی مردانه است را از استایل خود حذف می‌کنند؛ ولی دکمه آخر پیراهن خود را که معمولاً فقط برای بستن کروات بسته می‌شود بسته نگه می‌دارند. رایان گاسلینگ را می‌توان نماد این نوع پوشش دانست؛ اما اگر به عکس‌های قدیمی کمی دقت کنید رابرت پتینسون این ترفند را حتی پیش از رایان گاسلینگ نیز در استایل خود پیاده سازی می‌کرد.

رابرت با استایلش در 56امین مراسم فیلم نیویورک علاوه بر اینکه از قانون کروات نامرئی پیروی کرده بود با پوشیدن کت و شلوارکی شبیه به فرم مدارس پسرانه نشان داد که این استایل نیز می‌تواند برای مردان بزرگسال عادی و جذاب باشد.

استایل رابرت پتینسون در مت گالا 2023

رابرت که گویی استاد پوشیدن کت و شلوارهای عجیب و غریب و جالب است در مت گالا 2023 نیز کت و شلواری خارج از عرف را برای پوشیدن انتخاب کرد.  این بار شلوار او کاملاً عادی به نظر می‌رسید؛ اما کت بلندی به تن داشت که این‌طور به نظر می‌رسید که با اضافه کردن بخشی شبیه به دامن پلیسه در انتهای یک کت عادی بسیار بلندتر از حد معمول شده است. او استایل خود در مراسم مت گالا را با کفش‌های مشکی که روی آن با سنگ کار شده بود تکمیل کرده بود.

نظر شما درباره استایل رابرت پتینسون، این بازیگر جذاب و خوش پوش انگلیسی چیست؟ اگر به مطالعه مقالات این‌چنینی و بررسی استایل بازیگران و هنرمندان علاقه‌مندید می‌توانید با دنبال کردن ما در سایت و شبکه‌های اجتماعی ژومنت در جریان جدیدترین تغییرات و بررسی‌های استایل سلبریتی‌ها قرار بگیرید.