مد پایدار در استایل کیت بلانشت

مریم موسوی 1 سال پیش
6 دقیقه مطالعه
مد پایدار در استایل کیت بلانشت

پیروی از مد پایدار در استایل کیت بلانشت موضوعی است که تازگی ندارد و مدت‌هاست که شاهد این حرکت از کیت بلانشت در فرش قرمزها و جشنواره‌های مختلف هستیم. به‌طوری‌که دیدن استایل‌های تکراری بر تن کیت دیگر ما را شگفت زده نمی‌کند.

با آشکار شدن اثرات مخرب فست فشن بسیاری از فعالان محیط زیستی و سلبریتی‌ها با استفاده مجدد از لباس‌های تکراری توجهات بسیاری را به سمت مد پایدار و استفاده از لباس‌های دوستدار طبیعت جلب کرده‌اند. کیت بلانشت نیز یکی از این هنرمندان است که با توجه به تریبونی که در جشنواره‌های مختلف در دست دارد این روزها به یک سفیر استفاده از مد پایدار تبدیل شده است. در ادامه لحظاتی را خواهیم دید که در واقع کیت مشغول یادآوری اهمیت پیروی از مد پایدار در زندگی ما بوده است.


نقطه شروع استفاده از مد پایدار در استایل کیت بلانشت

نقطه شروع استفاده از مد پایدار در استایل کیت بلانشت

زمانی که کیت برای حضور در جشنواره فیلم ونیز در سال 2020 به سراغ کمد لباس‌های قدیمی  و آرشیو شده خود رفت؛ نقطه عطفی در پوشش و استایل کیت بلانشت برای حضور در فرش قرمزها ایجاد شد. او به صورت آگاهانه و با توجه به علاقه بسیاری که به محیط زیست داشت یک رویکرد جدید را در پیش گرفت و به یک طرف‌دار سرسخت مد پایدار تبدیل گشت.

الیزابت استوارت، استایلیست سابق کیت، درباره لباس پر زرق و برق استبان کورتازار و یک لباس اصلاح شده از برند الکساندر مک کوئین و کت و شلوار سنگ دوزی شده‌ای که کیت بلانشت برای پوشیدن در رویداد La Biennale di Venezia انتخاب کرده بود این‌گونه گفت: تکرار یک کار شیک است

استایل کیت بلانشت و مد پایدار

هالیوود ریپورتر به نقل از کیت بلانشت نوشته است:

از لباس‌های مجلسی گرفته تا تیشرت‌های راحتی، محل‌های دفن زباله پر از لباس‌هایی است که بی دلیل دور ریخته شده‌اند. به ویژه در شرایط آب و هوایی که امروزه شاهد آن هستیم، این کار غیرمسئولانه و مضحک به نظر می‌رسد که چنین لباس‌های زیبایی را برای یک عمر نگه نداریم و دوباره نپوشیم.

تکرار در استایل کیت بلانشت

جشنواره ونیز 2020

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد کیت بلانشت در این جشنواره با دوباره پوشیدن پیراهن بلند زیبایی از استبان کورتازار به سراغ ترویج مد پایدار رفت. ما برای اولین بار این لباس را در سال 2015 و در جشنواره فیلم لندن و برای پیش نمایش فیلم کارول بر تن کیت بلانشت دیده بودیم. الیزابت استورات استایلیست سابق کیت بلانشت در آن زمان در حساب اینستاگرامی خود، نوشت که این پیراهن از طریق RAD (حمایت از فرش قرمز)، به نفع زنان سازمان ملل متحد برای یک حراج اهدا خواهد شد.

دومین استایل کیت بلانشت در جشنواره ونیز

لباس دیگری که کیت بلانشت به صورت یک تاپ به همراه شلوار در این مراسم به تن کرد در واقع پیراهنی از برند الکساندر مک کوئین بود که برای اولین بار در مراسم بفتا در سال 2016 پوشیده بود. این لباس برای این مراسم اصلاح شده بود و به صورت یک تاپ بسیار زیبا درآمده بود.

جشنواره Governors سال 2022

بلانشت یکی دیگر از لباس‌های الکساندر مک کوئین را در جوایز Governors در سال 2022 مجدداً پوشید، لباسی آیکانیک از مجموعه بهار/تابستان 2020 این برند. پیراهنی زیبا و فراموش نشدنی که در واقع یکی از لباس‌هایی بود که کیت برای جشنواره فیلم ونیز در سال 2020 به تن کرده بود.

نکته قابل توجه درباره این لباس این است که بلانشت معمولاً تغییرات جزئی در لباس‌های تکراری خود ایجاد می‌کند تا تفاوت ایجاد کند، اما این بار تقریباً همان‌طور که قبلاً آن را پوشیده بود مجدداً به تن کرد، فقط دامن لباس کمی بلندتر به نظر می‌رسید.

جشنواره منتقدان فیلم لندن 2023


بلانشت در جشنواره منتقدان فیلم لندن در سال 2023 با برنده شدن جایزه بهترین بازیگر سال برای فیلم تار افتخار دیگری به کارنامه خود اضافه کرد و این کار را با استایلی با کت و شلوار بازپوشی شده‌ای از الکساندر مک کوئین انجام داد که در ابتدا در سال 2019 برای اولین نمایش فیلمش «کجا رفتی برنادت» به تن کرده بود. لباسی به سبک بیزینسی که از روی شانه‌ها به آستین‌های ساتن آبی رنگ مدرنی ختم میشد.

استایل کیت بلانشت در جشنواره فیلم برلین 2023

استایل کیت بلانشت در جشنواره فیلم برلین

کیت که در سال 2023 تعداد دفعات بیشتری نسبت به گذشته دست به استفاده از لباس‌های تکراری زده است. او بار دیگر برای نمایش فیلم تار به سراغ بازیافت یک لباس رفت. برای این کار، کیت به سراغ لباسی با دامن رنگین کمانی از برند ژیوانشی رفت که قبل‌تر در جشنواره کن سال 2018 پوشیده بود. فقط این بار کمربند مخملی نسخه قبلی را تغییر داد و آن را با یک کمربند چرمی پهن کلاسیک جایگزین کرد.

جایزه اسکار 2023

استایل کیت بلانشت در مراسم اسکار 2023

استایل زیبا و جذاب کیت بلانشت در فرش قرمز جایزه اسکار 2023 نیز شامل یک آیتم از مد پایدار بود. این لباس زیبا که به کیت ظاهری سلطنتی و پر ابهت بخشیده بود شامل دامن ابریشمی دنباله دار سرمه‌ای رنگی بود که با یک تاپ بازیافتی آبی رنگ بسیار زیبا تکمیل شده بود.

4 ویژگی جذاب استایل کیت بلانشت

ویژگی جذاب استایل کیت بلانشت

1.    متواضعانه و پوشیده لباس می‌پوشد

کیت بلانشت معمولاً به سراغ لباس‌های ساده، متواضعانه و پوشیده می‌رود و کمتر پیش می‌آید که او را با لباسی نامتعارف ببینیم. اما با این حال کیت از بولد کرد نقطه قوت بدن خود یعنی بازوهایش نیز نمی‌هراسد و گهگاهی به سراغ لباس‌های بدون آستین می‌رود تا زیبایی آنها را به رخ  بکشد.

2.    به دوخت لباس‌هایش اهمیت می‌دهد

لباس خوش دوخت در استایل کیت بلانشت

زمانی که افراد به سراغ کالکشن‌های آماده می‌روند معمولاً به دوخت تمیز و زیبای خیاطان و طراحان آن لباس اکتفا می‌کنند؛ اما کیت جز آن دسته از افرادی است که دوخت لباس را در درجه اهمیت بالایی قرار می‌دهد و همیشه به سراغ لباس‌هایی می‌رود که برایش شخصی‌دوزی شده باشد. جامپ سوت‌ها معمولاً لباس‌هایی ریسکی هستند؛ اما کیت به دلیل وسواسی که در شخصی‌دوزی لباس‌ها دارد همیشه جامپ سوت‌های بدون نقصی به تن می‌کند.

3.    از ترندها، هوشمندانه پیروی می‌کند

پیروی از ترندها در استایل کیت بلانشت

کیت همیشه به ترندها علاقه‌ی بسیار زیادی نشان داده است؛ اما با این حال این نکته را نیز به همه‌ی ما آموخته که فقط زمانی به سراغ یک ترند برویم و از آن پیروی کنیم که منطقی و مناسب باشد.

خرید یک آیتم ترند تنها زمانی منطقی است که با سبک شخصی ما سازگار باشد یا بتواند به طور مناسبی در استایل شخصی‌مان گنجانده شود. اگر نیاز به خرید یک لباس کاملاً جدید و خارج از سبک و استایلمان برای تطبیق با یک ترند داریم، قطعاً این ترند انتخاب مناسبی برای ما نیست.

4.    سبک مناسب خودش را می‌شناسد

سبک و استایل کیت بلانشت

اگر بدانید چه سبک‌هایی برای شما مناسب است و آنها را با هم ترکیب کنید دیگر نیازی به خرید لباس‌های بسیار زیاد ندارید. این قانون را در بازی کیت با شلوارهای گشاد ببینید. این شلوارها یک اتفاق رایج در استایل او هستند، با این حال ظاهر او همیشه تازه و جالب و شیک به نظر می‌رسد.

سخن آخر

برای اینکه همیشه شیک و به‌روز به نظر برسیم نیازی نیست که حتماً کمدی با انواع لباس‌های مختلف داشته باشیم. استایل کیت بلانشت به ما یاد می‌دهد که با پیداکردن سبک و استایل خود و خرید چند آیتم بدون مرگ می‌توانیم با ایجاد ترکیب‌های مختلف، همیشه ظاهری تازه و شیک داشته باشیم. همچنین دیگر زمان شرمندگی از پوشیدن لباس‌های تکراری به سر آمده و این سلامت محیط زندگی ماست که اهمیت پیدا کرده است.

در مجله آنلاین ژومنت ما در کنار شما هستیم تا همراه با یکدیگر راه‌های پیروی از مد پایدار و حفظ کره زمین و طبیعت را بیاموزیم.