جدیدترین مدل های پرده پذیرایی 1402

شیدا رضایی 1 سال پیش
6 دقیقه مطالعه
جدیدترین مدل پرده پذیرایی 1402

پرده یکی از آیتم‌های مؤثر در دکوراسیون داخلی منزل است که کل زیبایی فضا به آن بستگی دارد. در انتخاب پرده باید دقت بیشتری داشته باشید چرا که نقش مهمی در دکوراسیون شما دارد. در این مطلب سعی کردیم نکات مهمی برای خرید بهترین پرده برای اتاق نشیمن را ارائه دهیم. هم چنین شما را با انواع جدیدترین مدل پرده پذیرایی 1402 آشنا کنیم تا خانه خود را برای سال جدید نونوار کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با نکات بیشتری برای خرید و انتخاب پرده اتاق نشیمن آشنا شوید.


پرده یکی از اجزای اصلی در فضای داخلی هر خانه‌ای است که علاوه بر زیبا کردن دیزاین، کاربردهای دیگری از جمله پوشاندن پنجره، جلوگیری از تابش نور آفتاب، پیشگیری از ورود سرما به داخل خانه را دارد. اگر به دنبال ایجاد هارمونی در چیدمان دکوراسیون خود هستید، از پرده‌ها شروع کنید. انتخاب رنگ مناسب و ایجاد هماهنگی آن با آیتم‌های دیگر، فضایی دنج و لذت‌بخش را تشکیل می‌دهد تا شما در آن احساس راحتی کنید. به لطف طراحی پرده‌های جدید، دکوراسیون‌هایی شیک و مدرن را ایجاد کنید.

جدیدترین مدل پرده پذیرایی 1402

با فرا رسیدن سال جدید بهتر است دستی به چیدمان اسباب خانه بزنید یا آن‌ها را تعویض کنید. سعی کنید برای ایجاد تغییر در خانه به سراغ گزینه‌های بزرگ و اساسی بروید؛ مانند پرده‌ها. یکی از آیتم‌هایی که بیشتر در معرض دید است و کل فضای خانه وابسته به آن است. افراد هنگام انتخاب بهترین و شیک‌ترین پرده برای خانه خود اغلب به مشکل بر می‌خورند یا اطلاعات کافی در مورد آن ندارند. در ادامه تمام نکات اساسی و مفیدی که باید هنگام خرید پرده در نظر بگیرید را ارائه داده‌ایم.

بهترین پرده برای اتاق نشیمن

  • هنگام خرید پرده به جنس پارچه آن توجه داشته باشید. اگر در مناطق سردسیری سکونت دارید، پرده‌هایی با پارچه مخملی را انتخاب کنید. در غیر این صورت اگر در منطقه گرم سیری زندگی می‌کنید از پرده‌هایی با پارچه لطیف و سبک استفاده کنید.
  • هنگام خرید پرده به سبک منزلتان توجه کنید. مثلاً اگر خانه شما سبکی کلاسیک را دنبال می‌کند، پرده‌های کلاسیک را انتخاب کنید.
  • در صورتی که مبل‌های خانه شما طرح‌دار هستند، پرده‌های ساده و بدون نقش و نگار را انتخاب کنید. در غیر این صورت بهترین گزینه برای شما پرده‌هایی طرح‌دار است.
  • پرده‌ها تعیین کننده دمای فضا هستند. مثلاً پرده‌های ضخیم و سنگین مناسب فضا و اتاق‌های سرد هستند. هم چنین پرده‌های نازک و سبک مختص مکان‌های گرم و خشک است.

پرده های اتاق نشیمن

پرده‌های مخصوص سالن و پذیرایی معمولاً تک رنگ یا از دو یا سه رنگ در کنار هم تشکیل می‌شوند. این پرده‌ها بر اساس رنگ و نوع مبلمان و فرش‌های درون سالن پذیرایی انتخاب می‌شوند. پرده‌های پذیرایی مدل‌های مختلفی دارند. اغلب آن‌ها با مدل‌هایی توری، والان و دستک دار هستند که دکوری شیک و مدرن را به شما هدیه می‌دهند.

به طور کلی پرده‌های اتاق نشیمن به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شوند که بر اساس مدل خانه‌تان می‌توانید یکی از این دو سبک را انتخاب کنید. به هر حال هر دو به دکور منزل شما زیبایی خاصی می‌بخشند.

حال چندین مدل پرده پذیرایی ترند سال 1402 را با هم مشاهده می‌کنیم.

جدیدترین مدل های پرده پذیرایی 1402

به توصیه طراحان، برای انتخاب پرده‌های ترند 2024 پیچیده‌ترین طرح‌ها با پارچه‌های مختلف را برگزینید. سبک‌های ترندی جدید برای انتخاب پرده شامل اسکاندیناوی، رومی و ژاپنی می‌باشد. البته پرده‌های فرانسوی و اتریشی نیز فضایی رمانتیک را ایجاد می‌کند.

هنگام انتخاب پرده، سبکی را برگزینید که با مدل مبلمان، دکور دیوار و چیدمان خانه شما هماهنگ باشد. 

اتاق نشیمن سالنی برای پذیرایی از مهمانان و برگزاری رویدادهای مختلف در خانه است. در این بخش باتوجه‌به مبلمان، طراحی دیوار و دیزاین کل سالن پذیرایی، مدل پرده را انتخاب کنید. در برخی مواقع اتاق نشیمن دارای فضای بیشتری است که کمک می‌کند شما پرده‌هایی با سبک‌های اسکاندیناوی، اتریشی به همراه طرح‌های شلوغ و مجلل، رومی و ژاپنی را انتخاب کنید.

درصورتی‌که اتاق نشیمن دارای مبلمان و دکوری‌های زیادی باشد، طراحان توصیه می‌کنند که پرده‌هایی سبک و ظریف انتخاب شود. این قضیه دررابطه‌با دکور دیوار نیز صدق می‌کند که اگر دیوار اتاق نشیمن با کاغذدیواری‌هایی از چاپ‌های برجسته طراحی می‌شود، پرده‌های سالن بهتر است تک‌رنگ باشد و بالعکس.

این نکته را فراموش نکنید که در اتاق نشیمن‌های بزرگ ارتفاع پرده تا کف و در سالن پذیرایی‌های کوچک ارتفاع تا لبه پنجره باشد.

برای اینکه دکور خانه شما مدرنیته به نظر برسد، انتخاب پرده‌هایی با مدل جدید یکی از بهترین ایده‌های پیشنهادی است. وقت آن رسیده که پرده‌های شیک‌تری را جایگزین قبلی‌ها بکنید و از نونوار شدن دیزاین خانه‌تان لذت ببرید. به این منظور در ادامه مدل‌هایی را پیشنهاد می‌دهیم که در فهرست ترندهای امسال قرار دارند.

پرده پانج برای اتاق پذیرایی

مدل پانچ یکی از گزینه‌های مدرن و ترندی است که در دو نوع چاپی و ساده قرار دارد. این دو مدل معمولاً مناسب تمام دکورها چه مدرن یا کلاسیک است که امروزه جایگزین طرح‌های قدیمی پرده‌های موجود در بازار شد. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید طرح‌های چاپی این مدل پرده نیز از الگویی‌هایی ساده به وجود می‌آید؛ ازاین‌رو مناسب دیزاین‌های مدرن امروزی است.

جدیدترین مدل پرده پذیرایی 1402

جدیدترین مدل پرده پذیرایی 1402

جدیدترین مدل پرده پذیرایی 1402

پرده پذیرایی مدل سلطنتی

همان‌طور که مشاهده می‌کنید پرده‌های سلطنتی جلوه‌ای درخشان و ویژه دارند؛ چرا که در تولید آن‌ها از بهترین و لطیف‌ترین پارچه‌ها مانند مخمل، متالیک، ارگانزا و ارنگ استفاده می‌شود. معمولاً این مدل پرده‌ها در خانه‌های امروزی بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد و زیبایی خاص خودش را دارد.

پرده پذیرایی مدل والان دار

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، پرده‌های والان‌دار از پارچه‌های پرده‌ای کوتاهی در قسمت بالایی آن تشکیل شده که بخش ریل را پوشش می‌دهد. هم چنین در زیبایی دکور خانه نیز نقش مهمی دارد.

جدیدترین مدل پرده پذیرایی 1402

جدیدترین مدل پرده پذیرایی 1402

جدیدترین مدل پرده پذیرایی 1402

پرده پذیرایی طرح دار

انتخاب این مدل پرده‌ها نیز به سلیقه شما بستگی دارد. می‌توانید طرح آن را با آیتم‌هایی مانند کاور کوسن، موکت، چراغ‌خواب ایستاده، کاور مبل یا هر دکوری دیگری که مدنظر دارید ست کنید تا یک هماهنگی چشمگیری ایجاد شود. برای چیدمان دکوراسیون مدرن معمولاً از آیتم‌هایی با طرح‌های ساده استفاده کنید.

جدیدترین مدل پرده پذیرایی 1402

مدل پرده پذیرایی ساده و شیک

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم پرده‌های ساده مناسب دکورهای مدرن امروزی هستند و سبکی شیک را در اختیارتان قرار می‌دهد. این نکته را به یادآورید که اگر می‌خواهید دیزاینی چشمگیر داشته باشید آیتم‌های چیدمانی دکوراسیون خود را با یکدیگر ست کنید.

جدیدترین مدل پرده پذیرایی 1402

جدیدترین مدل پرده پذیرایی 1402

کدام مدل را بیشتر دوست داشتید؟ شما نیز چند مدل دیگر پیشنهاد دهید. اگر به مطالب بیشتری در زمینه دکوراسیون علاقه‌مندید، در ژومنت عضو شوید و مقالات بیشتری در حوزه دکوراسیون خانه مطالعه کنید. با ما در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید!

دکوراسیونی شیک را به کمک بهترین گیاهان آپارتمانی برای منزل خود بسازید!