آموزش نحوه چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

شیدا رضایی 1 سال پیش
6 دقیقه مطالعه
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

اتاق‌خواب یکی از فضاهای مهم خانه به شمار می‌آید که شاید مجبور باشید ساعت‌های زیادی را در آن وقت بگذرانید. پس در دکور آن سعی کنید بر اساس سلیقه خودتان رنگ‌بندی‌ها را انتخاب کنید. چرا که رنگ دیوار و دیگر لوازم‌ها، در روحیه شما تأثیر می‌گذارد و اگر رنگی که دوست دارید را تعیین کردید، هنگام وارد شدن به اتاق حس خوبی پیدا می‌کنید. نحوه چیدمان وسایل نیز یکی دیگر از فاکتورهای تأثیرگذار روی شماست. سعی کنید به نحوی وسایل را بچینید که فضا شلوغ به نظر نرسد و وسیله‌هایی را به کار ببرید که فضای زیادی را اشغال نکند. در این مقاله ایده‌هایی جدید برای چیدمان ساده دکوراسیون اتاق‌ خواب دخترانه مختص نوجوان‌ها و بزرگسالان را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. در صورت علاقه به چیدمان دکوراسیون خانه، تا انتهای مطلب، همراه ما باشید!


آیا در نحوه چیدمان دکور اتاق‌خواب خودتان همیشه به مشکل برمی‌خورید؟ یا از طرز دکور اتاقتان لذت نمی‌برید؟ نگران نباشید در این مقاله از ژومنت ما به شما کمک می‌کنیم تا با پیاده‌سازی چند ایده ساده، یک دکوراسیون شیک و خاص دخترانه را برای اتاق‌ خواب خود داشته باشید.

دکوراسیون اتاق ‌خواب دخترانه نوجوان

دکوراسیون اتاق‌ خواب دخترانه

دخترخانم‌های نوجوان اغلب روحیه‌ای شاد و پرانرژی دارند بر همین اساس طبق سلایق آن‌ها سعی کرده‌ایم چندین ایده طلایی و کاربردی برای چیدمان دکور اتاق‌خوابشان تهیه کنیم. اتاق‌خواب یکی از مکان‌های مهم برای نوجوانان است چرا که در طول روز مدت‌زمان بیشتری را در آن حضور دارند. اغلب برای مطالعه، انجام کارهای دورکاری، فکرکردن به آرزوها و راه‌هایی برای رسیدن به خواسته‌هایشان و از همه مهم‌تر ساعاتی برای استراحت را در اتاق‌خواب سپری می‌کنند. پس این‌گونه که پیداست یکی از مکان‌های مهمی برای نوجوانان محسوب می‌شود که هر چه دکوراسیون آن را با سلیقه خود افراد هماهنگ سازیم، حس بهتری با واردشدن به اتاق‌خواب خودشان پیدا می‌کنند. حال با این چند ایده که در ادامه می‌گوییم، اتاق خوابی لاکچری با فضایی شیک و دخترانه داشته باشید.

دکور اتاق‌ خواب به‌صورت کاربردی!

منظور از کلمه کاربردی یعنی به این فکر باشید که به غیر از تخت و کمد به چه وسایل دیگری جهت تکمیل اتاق خودتان نیاز دارید. برای مثال: وجود قفسه، میز مطالعه، کمد اضافه، میز آرایشی و آینه قدی از آیتم‌هایی هستند که وجودشان در هر اتاقی لازم و ضروری است. این آیتم‌ها را تهیه و به کمک آن‌ها دیزاین اتاق خودتان را شروع کنید.

برطرف‌کردن مشکل کمبود جا با تهیه چند آیتم ساده

شاید برای خیلی‌ها پیش بیاید که به دلیل کمبود جا در اتاقشان نتوانند وسایلی که دوست دارند را بچینند. در این هنگام بهترین راه این است که هوشمندانه دست به انجام کاری بزنید.

دکوراسیون اتاق‌ خواب دخترانه

در صورتی که جای کافی برای میز آرایشی خودتان ندارید، کافی است به کمک یک آینه دیواری به همراه شلف دیواری، میز آرایشی شیکی برای اتاقتان تهیه کنید. در این صورت مشاهده می‌کنید که این آیتم جای کمی را هم اشغال می‌کند.

دکوراسیون اتاق‌ خواب دخترانه

همچنین اگر برای یک کمد اضافه جهت جای‌دادن لباس‌های روزانه خودتان، با کمبود جا مواجه شدید نگران نباشید! با تهیه یک رگال، لباس‌هایی که دوست دارید در دسترستان باشد را در آن بچینید. همچنین این رگال باعث می‌شود اتاقتان مرتب‌تر به نظر آید و دیگر مجبور نباشید لباس‌ها یا وسایل دیگرتان را روی تختخواب یا این طرف و آن طرف بگذارید.

یک تم رنگی برای اتاق‌ خواب خودتان رزرو کنید

طبق آمار به‌دست‌آمده سلیقه اکثر دخترخانم‌های نوجوان، استفاده از تم‌های فانتزی است. در ادامه درباره نحوه استفاده از وسایل و دکورهای فانتزی بیشتر توضیح داده‌ایم.

فضایی دنج و رمانتیک در اتاق ‌خواب به وجود بیاورید!

دکوراسیون اتاق‌ خواب دخترانه

ابتدا به کمک ریسه‌های ال‌ای‌دی اتاق خودتان را نورانی‌تر کنید. از آیتم‌هایی مانند، گیاه، کوسن، شمع و دکوری‌های حصیری در تزئین دیزاین استفاده کنید. مشاهده می‌کنید که چقدر حال و هوای اتاقتان با این وسایل تزئینی دنج‌تر می‌شود!

یک تم مینیمال در اتاق‌ خوابتان به وجود بیاورید

دکوراسیون اتاق‌ خواب دخترانه

نوجوان‌های امروزی به‌راحتی می‌توانند با واژه مینیمالیست ارتباط برقرار کنند. به کمک سبک مینیمال، دکوراسیونی شیک، کاربردی و مدرن داشته باشید. در اینجا پیشنهاد می‌کنیم از تم رنگی متفاوتی استفاده کنید. سه رنگ خنثی مانند: طوسی، سفید و کرمی را در فضا بیشتر به کار ببرید.

به سراغ جزئیات دکوراسیون اتاق ‌خواب دخترانه بروید!

دکوراسیون اتاق‌ خواب دخترانه

اگر یک دیوار ساده دارید، آن را با قاب عکس‌های مختلف یا تابلوهای نقاشی دیزاین کنید. همچنین برای تختخواب خودتان کوسن‌هایی با طراحی‌های فانتزی تهیه کنید. شلف‌های دیواری برای قراردادن وسایل تزئینی و همچنین برخی از کتاب‌هایتان، یکی از آیتم‌های کاربردی به شمار می‌رود.

دکوراسیون اتاق ‌خواب دخترانه بزرگسال

دکوراسیون اتاق‌ خواب دخترانه

دخترخانم‌هایی که دوران کودکی را پشت سر گذاشته‌اند و وارد دنیای بزرگسالی می‌شوند، روحیه‌ای لطیف پیدا می‌کنند. زیبایی فضای اتاق‌خواب برای آنها در اولویت اول قرار دارد. نکته مهمی که در دیزاین اتاق‌خواب آن‌ها باید در نظر گرفت و رعایت کرد رنگ اتاق و همخوانی آن با اثاثیه‌های داخل اتاق است. در ادامه چندین دکور اتاق دخترانه مختص بزرگسالان را بررسی خواهیم کرد.

نمونه‌هایی از دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

دکوراسیون اتاق‌ خواب دخترانه

خوب به این دکوراسیون توجه کنید. رنگ‌ها به راحتی با یکدیگر همخوانی دارند و تمام اسباب و اثاثیه با رنگ‌های روشن انتخاب شده‌اند. این فضای آرام مختص دخترخانم‌های بزرگسالی است که روحیه لطیفی دارند. استفاده از شلف دیواری برای قراردادن قاب عکس‌ها و دیگر وسایل تزئینی، یکی از جزئیاتی است که در این دیزاین به خوبی به آن توجه شده است.

شیک‌ترین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

دکوراسیون اتاق‌ خواب دخترانه

جای‌دادن قاب عکس‌های هنری در بالای تختخواب جلوه‌ای دیدنی به فضای اتاقتان می‌دهد. این دیزاین مناسب اتاق‌خواب‌های جمع‌وجور است. استفاده از ریسه‌ها در بالای تخت و شمع‌ها، فضای اتاق را رؤیایی‌تر می‌کند.

دیزاین اتاق خواب دخترانه جذاب و رؤیایی

دکوراسیون اتاق‌ خواب دخترانه

یکی دیگر از دکوراسیون‌های اتاق‌خواب دخترانه است که فضایی دلباز و رمانتیک را به شما هدیه می‌دهد. همخوانی رنگ‌ها به خوبی در این دیزاین رعایت شده. تزئین دیوار پشت تختخواب جلوه تصویر چشمگیری با وارد شدن به اتاق پیش چشم شما ترسیم می‌کند. این دیزاین یکی از دکوراسیون‌های ساده‌ای است که با روحیه و سلیقه دختران بزرگسال کاملاً در یک تراز قرار دارد.

اتاق خواب دخترانه بزرگسال ساده و زیبا

دکوراسیون اتاق‌ خواب دخترانه

استفاده از تم رنگی سفید و مشکی در دکوراسیون‌های دخترانه، از انتخاب‌های شیک و جذاب است. در کنار این رنگ‌ها می‌توانید صورتی و طوسی را نیز به کار ببرید. حال مشاهده کنید که چقدر زیبا این رنگ‌ها با یکدیگر همخوانی پیدا کرده‌اند.

در دیزاین اتاق‌ خواب دخترانه، هماهنگی رنگ‌ها در کنار هم یکی از کاربردی و مهم‌ترین قسمت‌هاست. هنگام چیدمان اتاقتان حتماً بخش همخوانی رنگ‌ها را در اولویت قرار دهید. نیازی به تهیه وسایل آن‌چنانی و گران قیمت نیست! با کنار هم قرار دادن چند اثاثیه ساده نیز می‌توانید دکوراسیونی شیک و دخترانه را بچینید. سعی کنید از وسایل تزئینی برای دلپذیر کردن فضای اتاقتان بیشتر استفاده کنید. بالاخره شما مدت زمان زیادی از روز را در اتاق شخصی‌تان سپری می‌کنید. بهتر است فضای آن به‌گونه‌ای جذاب باشد که هنگام وارد شدن احساس شادمانی کنید.

سپاس فراوان از شما خوانندگان گرامی که تا انتهای مطلب همراه ما بودید. آیا ایده‌هایی که در این مقاله ارائه کردیم برای شما کاربردی بودند؟ شما هم چند ایده دیگر به ما پیشنهاد بدهید. به نظر شما دیزاین‌های دخترانه نوجوان چشم‌نوازتر هستند یا دکوراسیون‌های دخترانه بزرگسال؟ اگر به دنبال مطالعه مطالب بیشتر در این خصوص هستید، مجله اینترنتی ژومنت در تلاش است تا مقالاتی مفید و کاربردی در زمینه سبک زندگی و دکوراسیون به شما عزیزان ارائه دهد. در وب‌سایت ما عضو شوید و ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!