12 ایده برای دیزاین اتاق خواب و ترکیب رنگ مناسب آن

6 دقیقه مطالعه
دیزاین اتاق خواب
محققان بر این موضوع تاکید دارند که بدن انسان به هشت ساعت خواب در 24 ساعت شبانه روز احتیاج دارد.  همچنین کیفیت خواب شبانه نیز اهمیت بالایی دارد. با در نظر داشتن این نکات باید اتاق خوابی داشته باشیم که از هر نظر احساس آرامش و راحتی را برای ما به وجود بیاورد. در این مطلب سعی داریم ایده هایی برای دیزاین اتاق خواب و انتخاب ترکیب رنگ مناسب اتاق خواب را به شما معرفی کنیم. اگر به این موضوع علاقه دارید تا انتها همراه ما باشید!

دیزاین مدرن اتاق خواب

دیزاین مدرن از پرطرفدار ترین استایل های اتاق خواب به شمار می رود. مشخصۀ بارز طراحی مدرن تاکید بر سادگی و کمینه گرایی یا همان مینیمالیسم است. دکوراسیون مدرن از شلوغ کردن بیش از حد محیط می پرهیزد و بیشتر بر شکل های هندسی ساده، خط های صاف و رنگ های روشن تاکید دارد. دیزاین مدرن اتاق خواب برای کسانی مناسب است که ویژگی های ذکر شده را می پسندند و دوست دارند در هزینه ها صرفه جویی کنند.

طراح مدرن اتاق خواب

دیزاین اتاق خواب به شیوه کلاسیک

نقطۀ مقابل دیزاین اتاق خواب به شکل مدرن ، طراحی کلاسیک است. افرادی که بیشتر به دنبال زرق و برق هستند و فضای سنتی را بیشتر می پسندند با این سبک بهتر ارتباط برقرار می کنند. این استایل تا حدودی هم هزینه بر هست چرا که مبلمان کلاسیک اغلب ساختۀ دست هستند و به همین خاطر قیمت بالاتری هم دارند. همچنین گچبری های زینتی و دیگر عناصر سبک کلاسیک به زیباسازی بیشتر محیط کمک می کنند. برای فراهم کردن تمام این موارد لازم است کمی دست به جیب شوید.

دیزاین خاکستری اتاق خواب

دیزاین اتاق خواب لاکچری

برای داشتن یک اتاق خواب لاکچری و لوکس همیشه هم لازم نیست که هزینۀ زیادی پرداخت کنید. بسیاری افراد هستند که تصور می کنند برای ایجاد فضایی لوکس حتما باید مخارج زیادی را متحمل شد. در صورتی که با کمترین هزینه ها نیز می توان این کار را انجام داد. برای طراحی لاکچری اتاق خواب بهتر است روی متریال اجزا تمرکز کنید. هر ترکیب رنگی اگر در کنار متریال مجلل یا اصطلاحا لوکس (مانند مخمل و خز) قرار بگیرد محیطی لاکچری را پدید می آورد. اما پیشنهاد ما این است که رنگ قهوه ای را به خصوص برای دیزاین داخلی فراموش نکنید چرا که این رنگ همخوانی بیشتری با محیط های مجلل دارد. سنگ مرمر، فلزهای براق یا آنادایز شده از دیگر متریال های مناسب برای دیزاین اتاق خواب لاکچری هستند.

طراحی دیزاین اتاق خواب به رنگ سفید

ترکیب رنگ دارک

در مورد رنگ قهوه ای صحبت کردیم اما بد نیست بدانید که به طور کلی رنگ های تیره یا اصطلاحا دارک یک جلوۀ لوکس به محیط می دهد. در نظر داشته باشید ترکیب رنگ دارک برای تمام نقاط منزل خوب نیست چرا که نور را جذب می کند پس در به کار گیری آن زیاده روی نکنید. چرا که اگر روشنایی و پنجره های کافی در منزل شما وجود نداشته باشد یک فضای دلگیر ایجاد می شود. در عوض برای دیزاین اتاق خواب چون رنگ های تاریک حس راحتی را به شخص منتقل می کنند استفاده از آنها فکر چندان بدی هم نیست.

رنگ آبی اتاق خواب

طراحی داخلی اتاق خواب با رنگ سیاه و سفید 

رنگ سیاه و سفید در کنار هم تضاد رنگ بسیار جالبی ایجاد می کنند. مشکی همواره نماد قدرت بوده است اما باید توجه داشت که استفادۀ بیش از حد از آن مثل دیگر رنگ های تیره مشکلاتی ایجاد می کند. ولی جمع شدن این رنگ با سفید یک نتیجۀ فوق العاده به شما می دهد! برای بهتر شدن دکوراسیون اتاق خواب پیشنهاد می کنیم که برای دیوارها از رنگ سفید استفاده کنید و رنگ مشکی را برای وسایل و لوازم اتاق در نظر بگیرید.

طراحی اتاق خواب به رنگ صورتی

دیزاین اتاق خواب با استفاده از رنگ خاکستری

خاکستری حس آرامش بخشی را به شما منتقل می کند، درست همان چیزی که برای یک خواب راحت به آن احتیاج دارید. برای دیزاین اتاق خواب می توانید از رنگ خاکستری در کنار سفید یا صورتی استفاده کنید. ترکیب رنگ خاکستری با زرد ظاهری مدرن تر به محیط می دهد اگر که بخواهید از دکوراسیون مدرن استفاده کنید.

دیزاین لوکس اتاق خواب

دکوراسیون داخلی اتاق خواب و رنگ سفید

سفیدنمادی از پاکی و خلوص است. این رنگ خنثی تقریبا با هر ترکیب و دکوراسیونی همخوانی پیدا می کند و همین موضوع آن را به یکی از اولین انتخاب افراد برای طراحی داخلی اتاق خواب تبدیل کرده است. استفاده از رنگ سفید به این معنا نیست که هیچ رنگ دیگری را نمی توانید به کار بگیرید. در حقیقت سفید در کنار کرم، سبز یا صورتی یک ترکیب بسیار چشم نواز و زیبا به وجود می آورد.

طراحی اتاق خواب به رنگ های سیاه و سفید

صورتی، یک ایدۀ متفاوت

در حال حاضر استفاده از رنگ صورتی در بین مردم محبوبیت بالایی پیدا کرده است. این رنگ استثنائی و فوق العاده یک حالت رومانتیک و عاشقانه به محیط می دهد. صورتی همچنین روحیه شادی و نشاط را تقویت کرده و افسردگی را از شما دور می کند. اگر بخواهید کنتراست بیشتری در فضا ایجاد کنید می توانید از مشکی و خاکستری نیز در کنار آن استفاده کنید.

مناطق گرمسیری و دیزاین اتاق خواب

سایر رنگ های خنثی

در مورد سفید و خاکستری صحبت کردیم اما سایر رنگ های خنثی چطور؟ آیا دیگر ترکیب ها نیز برای دیزاین اتاق خواب مناسب هستند؟ پاسخ مثبت است. برای به کار گیری و ترکیب رنگ های خنثی این نکته را فراموش نکنید که استفادۀ بیش از حد از آنها باعث القای حس خستگی می شود. پس با انتخاب ترکیبی مناسب با دیگر رنگ ها از این موضوع جلوگیری کنید.

طراحی تاریک اتاق خواب

دیزاین اتاق خواب به رنگ آبی

به جرات می شود گفت حس آرامشی که در رنگ آبی وجود دارد در هیچکدام از رنگ های دیگر دیده نمی شود؛ این رنگ دریا و آسمان را برای ما تداعی می کند. در کنار طیف های مختلف آبی ، رنگ های دیگری نظیر خاکستری، سبز ، سیاه و سفید هم به کار می رود که انتخاب هوشمندانۀ آنها باعث زیبایی هر چه بیشتر طراحی داخلی اتاق خواب می شود.

بیشتر بخوانید: رنگ سال 2020

ذیزاین و طراحی خنثی اتاق خواب

طراحی داخلی اتاق خواب به سبک مناطق گرمسیری

اگر طراحی داخلی اتاق خواب را به سبک مناطق گرمسیری انجام دهید این احساس را خواهید داشت که در تعطیلات به سر می برید. این سبک دکوراسیون در وهله اول حس آسودگی خیال را به شما منتقل می کند. انتخاب رنگ سبز به عنوان رنگ غالب و نیز گیاهان آپارتمانی با برگ های پهن از نشانه های بارز این سبک به شمار می رود. اگر نسبت به نگهداری گیاهان حساس هستید می توانید به جای آن طرح هایی از گیاهان را بر روی دیوارها نقاشی کنید.

طرح های گلدار اتاق خواب

استفاده از طرح های گلدار

این نوع دیزاین را با نام استایل بهاره و فصلی نیز می شناسند. وجود گل ها در اتاق خواب منجر به شادابی و طراوت شما می شود و حس تازگی را به محط می دهد. در کنار آن به کار گیری ملافه های گلدار و همچنین کاغذدیواری های با طرح گل جهت همخوانی بیشتر توصیه می شود. تا در نهایت آنچه به دست می آورید یک باغ زیبا را برای شما تداعی کند.

دیزاین اتاق خواب طرح کلدار

در نهایت به عنوان جمع بندی باید گفت تصمیم نهایی در خصوص دکوراسیون اتاق خواب کاملا به خود شما بستگی دارد. تفاوت در سلیقه ها و خلاقیتی که هر شخص می تواند در جهت بهبود فضای خانۀ خود به کار ببندد حالت های بی شماری را پدید می آورد که صحبت کردن در مورد همۀ آنها میسر نیست. آنچه را که به شما احساس راحتی بیشتری می دهد انتخاب کنید و مسائل جانبی را در درجۀ دوم اهمیت قرار دهید. اگر این مطلب برای شما مفید بود نظرات خود را در مورد آن با ما به اشتراک بگذارید!