همه چیز درباره مراسم دختر شایسته سال 2023

4 دقیقه مطالعه
دختر شایسته سال ۲۰۲۳

در این مقاله با هم مراسم دختر شایسته 2023 را مورد بررسی قرار خواهیم داد و معیارهای انتخاب دختر شایسته را خواهیم گفت. در ادامه برنده این مراسم را که دختر نیکاراگوئه‌ای بود را بطور کامل معرفی خواهیم کرد و گذر کوتاهی خواهیم داشت به زندگینامه او. البته قبل از همه‌ی این‌ها به شما خواهیم گفت که مراسم انتخاب دختر شایسته چیست و چه فایده‌ای دارد؟


مراسم دختر شایسته یا دوشیزه جهان چیست؟

دختر شایسته یا دوشیزه جهان که به انگلیسی به معنای Miss Universe است، یک مسابقه بین المللی به حساب می‌آید که هر ساله توسط سازمانی با همین نام(Miss Universe) برگزار می‌شود. تاکنون این مسابقه برای دوشیزگان جوان از سنین 18 الی 24 سال برگزار می‌شد که از سال 2024 میلادی قرار است محدودیت سنی در این مسابقه برداشته شود.
معیارهای انتخاب دختر شایسته در این مسابقه تنها زیبایی ظاهر و اندام نیست بلکه برنده‌ی این مسابقه از لحاظ‌ فیزیک، هوش، قدرت تصمیم‌گیری، اعتماد به نفس و قدرت بیان نیز ارزیابی می‌شوند. جالب است بدانید که افراد متاهل، دارای فرزند، مطلقه و افراد ترنس نیز می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

از رقیب‌های اصلی مسابقه دختر شایسته می‌توان به مسابقه‌ی دوشیزه دنیا، دوشیزه زمین و دوشیزه بین‌الملل اشاره کرد. تنها داور رسمی ایرانی این مسابقه گلشن برازش نام دارد اما خبر خوشحال کننده‌ای که وجود دارد این است که از سال آینده یعنی سال 2024، کشور ایران نیز قرار است در این مسابقه شرکت کننده داشته باشد.

برندگان مسابقه دختر شایسته

برنده‌ی دختر شایسته در حال حاضر شینیس پالاسیوس از کشور نیکاراگوئه است که در جلوتر به بررسی بیوگرافی او می‌پردازیم. اما در ادامه باهم به چندتا از برندگان مراسم دوشیزه شایسته، اشاره خواهیم کرد.

برنده دوشیزه جهان 2022: آربونی گابریل از کشور آمریکا

دختر شایسته ۲۰۲۲

برنده دوشیزه جهان 2021: هارناز ساندو از کشور هند

دوشیزه جهان 2020: آندره‌آ مِتزا از کشور مکزیک

این اسامی برمی‌گردد به 3 سال گذشته اما لازم است بدانید که به همین 3نفر ختم نمی‌شود و می‌توان این اسامی را تا سال 1952 میلادی ادامه داد. کشوری که در این مسابقه بیشترین دختر شایسته را داشته کشور آمریکاست. در ادامه با ما همراه باشید تا سری بزنیم به مراسم دختر شایسته سال 2023.

مراسم دختر شایسته 2023 امسال یعنی سال 2023 از تاریخ 27 آبان یا November 18 آغاز شد و 86 دوشیزه‌ی زیبا از سراسر جهان در این مسابقه شرکت کردند. در نهایت شینیس پالاسیوس نماینده بومی کشور نیکاراگوئه به عنوان Miss Universe 2023 انتخاب شد. نماینده‌ی کشور تایلند به عنوان نایب قهرمان انتخاب شد و موریا ویلسون استرالیایی به جمع سه نفر برتر این مسابقه راه پیدا کرد.
شینیس پالاسیوس برنده مسابقه دختر شایسته سال 2023، در حال تحصیل در رشته‌ی روانشناسی است و فعالیت‌های زیادی برای سلامت روان در کشور خود انجام داده است. در ادامه با هم شینیس پالاسیوس را بیشتر می‌شناسیم.

بیوگرافی شینیس پالاسیوس دختر شایسته ۲۰۲۳

شینیس آلوندرا پالاسیوس کورنیخو ( Sheynnis Alondra Palacios Cornejo ) متولد سال 2000 میلادی است. که از امسال او را به عنوان دختر شایسته می‌شناسند. او بسیار مردم دوست است و سعی دارد حامی حیوانات باشد. در ادامه با هم فعالیت‌های او را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خصوصیات ظاهری شینیس پالاسیوس

دختر شایسته 2023 ظاهری کاملا طبیعی و نچرال دارد، او جزو دوشیزگان قدبلند به حساب می‌آید زیرا قد او 180 سانتی‌متر است. رنگ موهای او به رنگ قهوه‌ای است درست همرنگ چشمان او. اندام این دوشیزه کاملا متناسب با قدش است و او را می‌توان یک فرد خوش اندام دانست.

افتخارات شینیس پالاسیوس

پالاسیوس به جز مسابقه‌ای که امسال برنده آن شد در مسابقات دیگری شرکت کرده است که در ادامه به شما با ذکر مقام دریافتی او، معرفی خواهیم کرد. او در مسابقه دوشیزه دنیا یا Miss World 2021 شرکت کرد و جزو 40 نفر برتر این مسابقه معرفی شد. شینیس پالاسیوس به جز مسابقه‌ای که امسال توانست مقام اول آن را کسب کند، قبلا در مسابقه‌های Miss World Nicaragua 2020 و Miss Nicaragua 2023 صاحب مقام اول شده بود. قبل از اینکه پالاسیوس به عنوان میس یونیورس شناخته شود، در زمینه‌های مدلینگ، مجری تلویزیون و روزنامه نگاری فعالیت می‌کرد.

مطالب مرتبط:لحظات آیکانیک استایل پریانکا چوپرا ستارهجهانی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مراسم دختر شایسته و علت برگزاری این مراسم آشنا کنیم، همچنین برنده‌ی مسابقه‌ی دختر شایسته در سال 2023 را به شما معرفی کردیم تا با او بیشتر آشنا شوید. آیا شما علاقه‌مند به این مدل مسابقه‌ها هستید؟ و یا امسال این مسابقه را تماشا کردید؟ نظرات شما در ارتباط با مقالات ما به کمک بسیاری می‌کند تا بتوانیم در فعالیت خود مخاطبان خودمان را راضی نگهداریم.