تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

شیدا رضایی 1 سال پیش
5 دقیقه مطالعه
تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه
برای تغییر دکوراسیون منزل و نونوار شدن خانه، نیازی به خرید وسایل گران قیمت نیست! به کمک چند ایده خلاقانه در تغییر چیدمان وسایل خانه، حس تازگی و نو شدن را به خانه خود ببخشید. در ادامه ترفندهایی ساده برای تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه را برایتان ارائه کرده ایم؛ با ما همراه باشید!

تغییر چیدمان دکور منزل، باعث می‌شود خانه حس تازگی به خود بگیرد و از ظاهر تکراری خودش خارج شود. بهتر است برای زیباتر شدن ظاهر خانه، به سراغ خرید وسایل کم هزینه و تزئینی بروید. کمی تغییر در نحوۀ چیدمان وسایل، تحولی دیدنی در ظاهر خانه به‌وجود می‌آورد. با استفاده از ایده‌هایی خلاقانه و کم‌خرج که در ادامه نام برده‌ایم به فکر ایجاد تغییری در دکوراسیون منزل خودتان باشید.

ایده‌های چشم‌نواز برای تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

با ریسه‌ها به خانه جلوه‌ای رؤیایی ببخشید!

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

ریسه‌ها لامپهای کوچک و ارزانی هستند که برای تزئین اتاق خواب و کتابخانه‌تان می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در هنگام غروب آفتاب و تاریک شدن فضای خانه، این ریسه‌ها به کمک نورهای درخشانی که دارند، ظاهر خانه شما را دیدنی‌تر از همیشه می‌کنند. نورپردازی یکی از فاکتورهای مهم در چیدمان و تغییر دکوراسیون منزل است که باید به آن توجه بیشتری شود. پس استفاده از ریسه ها در چیدمان دکور منزل خودتان را فراموش نکنید!

شلف‌ها زیبایی خانه را چندبرابر می‌کنند

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

شلف‌ها مکانی برای قراردادن مجسمه، تابلوهای هنری، جاشمعی و خرده وسایل تزئینی دیگر هستند. از شلف‌ها در سبک دکوراسیون کلاسیک مدرن زیاد استفاده می‌شود. اگر به فکر تحولی اساسی در دکور خانه‌تان هستید، چه چیزی بهتر از تهیه شلف‌ها! آن‌ها برای نگهداری و آسیب ندیدن وسایل ظریف و تزئینی‌تان نیز گزینه بسیار مفید و مناسبی هستند.

با تعویض گل و گلدان‌ها حس آرامش را در خانه ایجاد کنید

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

وجود گل در هر خانه‌ای یکی از بهترین آیتم‌ها برای ایجاد یک فضای زنده و پویاست. گل و گیاه با پاکسازی هوای منزل، سلامتی و سرزندگی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر از گل و گیاه در خانه استفاده می‌کنید، با عوض‌کردن گلدان‌ها و ایجاد همخوانی رنگ گلدان با فضای خانه، محیطی آرام را بسازید. سعی کنید گلدان‌هایی با رنگ‌های آرام و خنثی را انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که هفته‌ای یکبار با استفاده از یک اسپری آب و پارچه‌ای نرم، شاخ و برگ گل‌ها را تمیز کنید. این کار باعث می‌شود گل‌های شاداب و سرزنده‌تری داشته باشید؛ همچنین تازگی گل‌ها زیبایی دکوراسیون خانه را چند برابر می‌کند.

وجود آینه یکی از آیتم‌های الزامی در هر خانه‌ای!

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

با نصب آینه‌ها در خانه، جلوه‌ای ویژه و لوکس به دکوراسیون منزلتان ببخشید. یکی از دلایلی که بعضی خانه‌ها کم‌نور و دلگیر به نظر می‌آیند، عدم وجود آینه در فضای آنهاست. همچنین وجود آینه باعث می‌شود محیط خانه بزرگتر و جذاب‌تر شود. پس استفاده از آینه را در چیدمان منزل فراموش نکنید.

چیدمان گلدان‌ها را با استفاده از استند مرتب‌تر کنید

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

همان‌طور که در تصویر پیداست استندها در مرتب‌سازی نحوه چیدمان گلدان‌های شما نقشی کاربردی دارند. استندها با جنس‌های چوبی و فلزی به راحتی در انواع رنگ‌بندی‌ها یافت می‌شوند. همچنین اگر دقت داشته باشید فضای خانه نیز با وجود این استندها دلپذیرتر خواهد شد.

به فکر تعویض کوسن‌های مبل باشید!

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

از آنجا که خیلی از افراد شاید بودجه کافی برای عوض کردن سالانه مبل‌ها را نداشته باشند، بهترین تصمیم این است که کاور بیرونی کوسن‌های مبل را تعویض کنید. اما کاورهای قبلی و قدیمی را دور نیندازید. از آن‌ها نگهداری کنید و هر چند وقت یکبار کاورهای جدید را با قدیمی‌ها تعویض کنید. این راهکار یکی از ارزان ترین روش ها برای تغییر دکوراسیون منزل است.

استفاده از قاب عکس‌های هنری غوغا می‌کند!

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

چه بهتر از وجود دو یا سه قاب عکس هنری روی دیوار خانه! این راهکار ظاهر خانه را زیبا و چشمگیرتر می‌کند. قاب عکس‌ها همچنین حس و حالی رؤیایی را حین وارد شدن به منزل به شما می‌دهد. طراحان دکوراسیون‌های جدید و لوکس اغلب از قاب‌هایی با طراحی‌های هنری و زیبا برای چیدمان فضای داخلی منزل استفاده می‌کنند.

تزئین دیوار با استفاده از بشقاب

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

امروزه بشقاب‌های چینی زیادی با طرح‌های جذاب در تمام خانه‌ها پیدا می‌شود. به جای اینکه آن‌ها را در کابینت بگذارید تا خاک بخورند بهتر است از آن‌ها برای تزئین دیوار اتاق نشیمن بهره بگیرید. اتاق نشیمن یکی از مکان‌های اصلی خانه است که پاخور خوبی دارد و هم افراد خانه و هم مهمان‌ها در آن مدت زمان بیشتری حضور دارند. پس سعی کنید با به‌کارگیری این بشقاب‌ها در بالای مبل‌ها و یا محل‌هایی که خالی به‌نظر می‌رسند، جلوه‌ای دلپذیرتر به فضا ببخشید.

چیدمانی ساده برای راهرو ورودی خانه

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

یکی از بخش‌هایی که به محض ورود به خانه با آن مواجه می‌شویم، راهرو است. برای چیدمان راهرو نیاز به استفاده از وسایل زیادی نیست. هر چه سبک چیدمان آن ساده‌تر باشد و از شلوغی دور شود بهتر است. شما می‌توانید در بخش ورودی از یک گلیم یا قالیچه کوچک خوش نقش و نگار جهت تزئین استفاده کنید. در کنار آن هم می‌توانید وسایل تزئینی مانند گل‌های تر و تازه و قاب‌های هنری در گوشه کنار راهرو مورد استفاده قرار بدهید.

دستی به دیوارها بکشید و آن‌ها را نونوار کنید

رنگ کردن دیوارها کاری پرهزینه است؛ به جای این کار پیشنهاد می‌کنیم دیوارها را گردگیری کنید و قاب عکس‌ها یا ساعت را جابه‌جا کنید. با این کار تغییر را به‌صورت اساسی حس می‌کنید و هم اینکه خانه از نمای تکراری خودش خارج می‌شود.

جابه‌جایی در موقعیت وسایل

به جای اینکه دنبال خرید مبل‌ها و روکش‌هایی جدید باشید، به فکر جابه‌جایی آن‌ها بیفتید. یک جابه‌جایی و تغییر موقعیت مبل‌ها، کل فضای خانه را مدرن و چشم‌نوازتر می‌کند. شما می‌توانید جهت چیدمان مبلمانتان را براساس سلیقه خودتان تغییر بدهید.

امیدواریم مطلب تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه با ترفندهایی چشم‌نواز، برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. شما نیز ایده‌های خلاقانه دیگری در چیدمان دکوراسیون منزل مد نظر دارید؟ می‌توانید با عضویت در سایت ژومنت، نظرات خودتان در زمینه دکوراسیون را با ما به اشتراک بگذارید. ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!