ست کردن لباس و اکسسوری مناسب با رنگ پوست

9 دقیقه مطالعه
ست کردن لباس و اکسسوری مناسب با رنگ پوست

یکی از مولفه‌های اصلی شیک‌پوشی انتخاب رنگ لباس بر اساس ویژگی‌های ظاهری است که مهم‌ترین آن رنگ پوست است. اینکه ما بدانیم که چه رنگی بهتر به پوستمان می‌نشیند. این نکته در ست کردن لباس با رنگ پوست یا انتخاب رنگ مو و رنگ میکاپ بسیار مهم و تأثیرگذار است. به‌طورکلی، برخی از رنگ‌ها با درجات مختلف رنگ پوست تناسب بیشتری دارند که می‌توان با تشخیص رنگ پوست رنگ مناسبی برای لباس‌هایی که می‌پوشیم انتخاب کنیم.


چگونه تعیین کنیم که چه رنگی برای رنگ پوست شما بهتر به نظر می‌رسد؟

اگر می خواهید لباس خود را با رنگ پوست خود ست کنید اما نمی‌دانید کدام رنگ لباس بهتر به نظر می‌رسد، باید بدانید که چگونه رنگ پوست شما می‌تواند بر لباسی که می پوشید تأثیر بگذارد. دانستن رنگ پوست می‌تواند به شما در انتخاب لباسی کمک کند که ته رنگ طبیعی پوست شما را تکمیل کنند و در عین حال از رنگ هایی که با آن در تضاد هستند اجتناب کنید.

بهترین لباس‌ها برای ست کردن با رنگ پوست از طیف رنگ‌هایی استفاده می‌کنند که رنگ پوست شما را صاف می‌کند و باعث می‌شود در میان جمع متمایز شوید. در مقابل، لباس‌هایی با رنگ‌هایی که با رنگ پوست شما همخوانی ندارند، باعث می‌شود مو و پوست شما کدر به نظر برسد.

این مقاله نحوه تعیین رنگ پوست و بهترین رنگ لباس برای ست کردن با آن‌ها توضیح می‌دهد تا بتوانید متناسب با رنگ پوست خود لباس بپوشید.

داشتن پوستی شاداب و سالم نیز یکی دیگر از معیارهای زیباییست؛ پیشنهاد میدهیم در رابطه با کلاژن پوست بیشتر بدانید.

رنگ‌های مختلف پوست کدامند؟

اولین قدم برای پاسخ به این سوال که «چه رنگ لباسی با رنگ پوست من مناسب است؟» باید تعیین کنید که آیا پوست شما دارای ته رنگ گرم، ته رنگ سرد یا خنثی است. 

1.استفاده از رگ‌های روی دست:

اگر رگ های روی مچ دست شما بیشتر آبی است تا سبز، پوستی خنک دارید. اگر سبزتر هستند، پوست شما گرم است و اگر اگر تشخیص آن سخت است، احتمالاً رنگ پوستی خنثی دارید. توجه به این نکته مهم است که سایه پوست (به عنوان مثال پوست رنگ پریده، پوست زیتونی یا پوست تیره) لزوماً ته رنگ پوست شما را تعیین نمی‌کند. فردی با پوست تیره می‌تواند پوستی سرد داشته باشد و فردی با پوست رنگ پریده می‌تواند پوستی گرم داشته باشد و برعکس.

تست رنگ پوست با رگ دست

2.انجام آزمایش کاغذ سفید:

اگر نمی‌توانید رگ‌های خود را ببینید یا تأیید بیشتری می‌خواهید، گام بعدی برای تعیین رنگ پوستتان انجام آزمایش کاغذ سفید روی خودتان است. یک تکه کاغذ سفید را روی پوست خود قرار دهید تا به شما کمک کند رنگ‌هایی را که به سمت پوست شما می‌پرند شناسایی کنید. سپس این رنگ ها رنگ پوست شما را مشخص می کند.

به جای قرار دادن یک تکه کاغذ در کنار صورت خود، می خواهید آن را نزدیک سینه یا گلو خود قرار دهید. صورت ممکن است به دلایل مختلفی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رنگ‌های مایل به قرمز داشته باشد و می‌تواند به شما یک خوانش نادرست برای تن شما بدهد.

تکه کاغذ سفید را تا سینه یا گردن خود نگه دارید و به دنبال رنگ‌هایی باشید که در مقایسه با کاغذ سفید واضح تر می‌شوند. اگر رنگ های صورتی و آبی را مشاهده کردید، رنگ پوست شما سرد است. اگر رنگ های طلایی و سبز را مشاهده کردید، رنگ پوست شما گرم است. رنگ پوست خنثی بسته به میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و زمان سال، احتمالاً دارای رنگ‌های نوسانی است.

تست با کاغذ سفید

ست کردن لباس با رنگ پوست سرد

بسیاری از افراد با پوست روشن نیز متوجه می‌شوند که پوستی خنک دارند، اما پوست های تیره‌تر نیز می‌توانند رنگ پوست سرد داشته باشند. این سوالات را از خود بپرسید تا متوجه شوید که آیا پوستی سرد دارید یا خیر. آیا رگ های شما به اندازه ای که می‌آیند آبی هستند؟ وقتی در آینه نگاه می‌کنید، آیا پوستتان رنگ مایل به آبی ایجاد می‌کند؟ آیا پوست شما اغلب در آفتاب می‌سوزد؟ اگر پاسخ شما مثبت است، به احتمال زیاد صاحب پوستی با رنگ سرد هستید.

چه رنگ هایی با ته رنگ های سرد بهتر به نظر می رسند؟

اگر پوست رنگ پریده و ویژگی‌های روشنی دارید، رنگ‌هایی که به وضوح با رنگ پوست شما تضاد دارند، به معنای واقعی کلمه، کمی رنگ به چهره شما می‌آورند. توصیه می کنیم هنگام ست کردن لباس با رنگ پوست لباس خود را تیره تر انتخاب دهید، چرا که می‌توانید آنها را با رنگ‌های روشن تر ترکیب کنید.

رنگ‌های تیره‌ مانند خاکستری، قهوه‌ای، شرابی، سرمه‌ای و سایه‌های پررنگ‌تر آبی همگی به خوبی کار می‌کنند، زیرا این سایه‌ها با رنگ پوست شما تضاد دارند. افرادی رنگ پوست سرد دارند معمولاً در رنگ های طیف سرد بسیار عالی به نظر می‌رسند. برای این رنگ پوست بنفش، سبز، خاکستری زغالی و آبی تیره را در نظر بگیرید.

از چه رنگ هایی باید اجتناب کنید؟

افرادی که ته رنگ پوستشان سرد است از سایه های ملایم یا رنگ های روشن اجتناب کنند. همین امر در مورد خنثی‌ها نیز صدق می کند. به جای سفید یا بژ روشن، سایه های غنی‌تری مانند خاکستری و خاکی را انتخاب کنید.

این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید خود را از طریق رنگ بیان کنید. این فقط به این معنی است که باید رنگ‌های روشن را با رنگ‌های تیره ترکیب کنید. قرمز، اگرچه برای افراد کم‌رنگ‌تر و گونه‌های گلگون مناسب نیست، اما وقتی در سایه‌های پررنگ مانند زرشکی استفاده شود، می‌تواند برای رنگ‌های روشن‌تر مؤثر باشد.

ست کردن لباس با رنگ پوست سرد

ست کردن لباس با رنگ پوست گرم

اگر پوستی دارید که در زیر نور خورشید تمایل به برنزه شدن دارد، احتمالاً دارای رنگی هستید که به عنوان پوست گرم شناخته می‌شود، که برای طیف وسیع تری از رنگ‌ها نسبت به رنگ‌های روشن یا رنگ‌های سرد مناسب است. اگر رگ‌های شما به جای آبی رنگ مایل به سبز دارند و رنگ پوست شما زردتر است، احتمالا پوستی گرم دارید.

چه رنگ هایی با ته رنگ‌های گرم بهتر به نظر می‌رسند؟

در حالی که بیشتر رنگ‌ها با رنگ پوست گرم کار می‌کنند، می‌توانید با انتخاب سایه‌هایی که کمی روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ میانی هستند، مطمئن شوید که بهترین ظاهر خود را دارید. این دقیقا به چه معنی است؟ اگر رنگ‌های خنثی روشن را انتخاب می‌کنید، بژ کم‌رنگ را به جای خاکی گرم انتخاب کنید، یا مثلاً به جای ارغوانی، رنگ بنفش پررنگ‌تر(مانند سرخابی) را امتحان کنید.

ما یک پالت رنگ روشن‌تر را توصیه می‌کنیم، رنگ سفید انتخاب واضحی برای برجسته‌تر کردن رنگ پوست شما است. پس این خبر خوب است که سایه روشن دیگر محدود به کتان نیست. در خارج از فصل آفتابی، یک شلوار جین سفید را با یک ژاکت تیره امتحان کنید تا ظاهری برجسته داشته باشید.

از چه رنگ هایی باید اجتناب کنید؟

از آنجایی که پوست شما احتمالاً دارای رنگ زرد یا سبز خواهد بود، عاقلانه است که از پوشیدن سایه هایی از این رنگ‌ها که خیلی نزدیک به رنگ پوست شما هستند خودداری کنید. چیزی که در اینجا سعی می‌کنید از آن اجتناب کنید این است که با ترکیب کردن پوست با لباس‌هایتان برهنه به نظر می‌رسید.  

رنگ‌هایی که احتمالاً نباید استفاده کنید شامل قهوه‌ای، پسته ای و خردلی است. برای ظاهر پیچیده‌تر مانند تمام سفید، مطمئن شوید که به اندازه کافی برنزه شده باشید. (در صورت تمایل رنگ پوستتان به رنگ مشکی به جای سبز زیتونی).

ست کردن لباس با رنگ پوست گرم

ست کردن لباس با رنگ پوست خنثی

وقتی نوبت به یافتن رنگ‌هایی می‌شود که مناسب شما باشد، کسانی که رنگ پوست خنثی دارند در قرعه‌کشی ژنتیکی برنده شده‌اند و می‌توانند تقریباً در هر رنگی بدون نیاز به ترس زیاد، لباس مورد علاقه خود را امتحان کنند. اگر تشخیص آبی یا سبز بودن رگ‌هایتان دشوار است، احتمالاً رنگ پوست خنثی دارید و می‌توانید هر دو رنگ را در ته رنگ پوست خود ببینید.

چه رنگ‌هایی روی پوستی با رنگ خنثی خوب به نظر می‌رسند؟

رنگ پوست شما به خوبی با اکثریت قریب به اتفاق رنگ‌ها و سایه‌ها هماهنگ است، زیرا خطر شسته شدن مانند رنگ‌های نسبتاً رنگ پریده پوست را ندارد. با این اوصاف، چند اخطار وجود دارد.

داشتن فرصت برای پوشیدن رنگ‌های تند و روشن مانند سبز یشمی یا آبی کبالتی عالی است. اما مراقب باشید که با رنگی که ظاهر را در کنار هم نگه می‌دارد، تعادل را به لباس خود اضافه کنید.

در عمل، این بدان معناست که مانند یک دکوراتور دیوانه که فقط نیم ساعت وقت صرف مواد شیمیایی در یک مغازه رنگ‌فروشی کرده است، چرخ رنگ را نچرخانید. در عوض، یک یا دو رنگ تک را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند نه اینکه با یکدیگر رقابت کنند. قرمز روشن یک رنگ برنده برای مردان و زنان با رنگ پوست خنثی است.

از چه رنگ هایی باید اجتناب کنید؟

زرد تقریباً ممنوع است. دقیقاً مانند رنگ‌های پاستلی که رنگ‌های کم‌رنگ‌تر پوست را از بین می‌برند، رنگ زرد به اندازه کافی با پوست شما تضاد ندارد. در حالی که مشکی و سرمه‌ای دو رنگ کلیدی در کمد لباس هر مردی هستند (که اکثر لباس‌های رسمی و شرکتی را تشکیل می‌دهند.) ارزش آن را دارد که این رنگ‌ها را به حداقل برسانید تا واقعاً از رنگ پوست همه‌کاره‌تان نهایت استفاده را ببرید.

رنگ پوست خنثی

ست کردن اکسسوری با رنگ پوست

شاید فک کنید که ست کردن اکسسوری و جواهرات قوانین خاصی ندارد؛ اما آن‌ها را باید متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید.

ست کردن اکسسوری با رنگ پوست

انتخاب زیورآلات مناسب با رنگ پوست گرم

رنگ پوست گرم برای رنگ های زرد، نارنجی و سبز ایده آل است. فلزات زرد رنگ مانند طلا یا برنز روی پوستی با رنگ گرم فوق العاده به نظر می رسند. پوست برنز به خوبی می تواند با مرواریدها همخوانی داشته باشد. از سنگ هایی مانند یشم یا زمرد، یاقوت کبود زرد یا سنگ ماه استفاده کنید. همچنین جواهرات در رنگ های روشن عاج، پوسته تخم مرغ و یا حتی تکه های سفید تاثیر درخشانی بر رنگ پوست گرم خواهند داشت.

بهترین جواهرات برای رنگ پوست سرد

رنگ پوست سرد با فلزات سفید مانند نقره، طلای سفید یا پلاتین به خوبی هماهنگ می شود. مروارید بر روی پوست روشن و همچنین جواهرات با رنگ های قرمز، بنفش و آبی نیز خواهد درخشید. از یاقوت کبود آبی و سنگ  توپاز استفاده کنید. به این دلیل که زیورآلات آبی روی پوست‌ رنگ سرد فوق‌العاده به نظر می‌رسند. همچنین می توانید از جواهرات تیره رنگ، مانند گردنبند مروارید مشکی و دستبندهای خاکستری یا مشکی استفاده کنید.

رنگ پوست خنثی

رنگ خنثی دو دسته است و بین پوست صورتی و زیتونی قرار دارد. از آنجایی که هیچ رنگ غالبی وجود ندارد، رنگ پوست خنثی به راحتی با طیف گسترده ای از رنگ ها، لباس ها و جواهرات هماهنگ می شود.  کسانی که رنگ پوست خنثی دارند، با هر اکسسوری  و جوهراتی مانند سنگ های قیمتی گرم با فلز سفید یا از جواهرات چند رنگ می توانند استایل خود را بسازند.

رنگ‌های مناسب انواع پوست

بدون توجه به نوع پوست شما، می توانید صورتی کم رنگ، قرمز روشن، آبی و بنفش تیره را با اطمینان بپوشید، زیرا همه آنها رنگ های جهانی هستند که با تمام رنگ های پوست سازگاری دارند. اگرچه این رنگ‌ها عالی به نظر می‌رسند، اما به این معنی نیست که باید همزمان با هر چهار رنگ در یک استایل استفاده کنید. در عوض، از این رنگ‌ها به‌صورت جداگانه با بقیه لباس‌ها استفاده کنید و در ست کردن با اکسسوری، استثنایی به نظر برسید.

در نهایت به‌خاطر داشته باشید که در انتخاب رنگ‌هایی که با توجه‌ به پوستتان به شما پیشنهاد شده هیچ اجباری وجود ندارد و این تنها پیشنهادی برای بهترشدن است؛ شما نیز می‌توانید با عضویت در مجله اینترنتی ژومنت دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.