14 مورد از بهترین روغن برای جوانی پوست صورت بر اساس نوع پوست

6 دقیقه مطالعه
بهترین روغن برای جوانی پوست صورت

با شروع 25 سالگی بهتر است به دنبال بهترین روغن برای جوانی پوست صورت خود باشید. مرطوب کردن بخش مهمی از هر رژیم مراقبت از پوست است، حتی برای افرادی که دارای پوست های چرب و مختلط هستند. شواهدی وجود دارد که بسیاری از روغن‌های طبیعی، می‌توانند رطوبت پوست خشک شده را تامین کنند و برخی از علائم پیری را به تاخیر بیندازند. روغن‌ها کمی متفاوت از لوسیون‌ها هستند و ممکن است متوجه شوید که برخی از روغن‌ها ظاهر و احساس بهتری به پوست شما می‌دهند. البته بهتر است روغنی که انتخاب می کنید مطابق با نوع پوستتان باشد. اگر به دنبال روغن برای جوانسازی پوست صورت  هستید؛ به خواندن  این مقاله از مجله مد و فشن ژومنت، ادامه دهید. تا با بهترین و محبوب‌ترین روغن‌ها بر اساس نوع پوست بیشتر آشنا شوید!


بهترین روغن برای جوانی پوست صورت نرمال

اگر نوع پوست صورتتان معمولی است؛ لازم نیست نگران مسدود شدن منافذ، خشکی و حتی تحریک باشید. به طور خلاصه، شما دارای نوع پوستی هستید که اکثر مردم می‌خواهند به آن دست پیدا کنند. و پیدا کردن بهترین روغن صورت برای نوع پوست شما بسیار ساده است.

9 راز جوانی پوست زنان کره ای که دانستن آن مفید است

  • روغن آرگان

روغن آرگان به دلیل فواید مختلفی که برای پوست دارد اغلب به‌عنوان طلای مایع شناخته می‌شود. این روغن صورت حاوی ویتامین E است و به روغن غنی و تسکین‌دهنده معروف است. روغن آرگان یک آنتی اکسیدان قوی است که می‌تواند از لکه‌های تیره مزاحم و ناخواسته، خطوط ریز و سایر انواع آسیب‌های پوستی جلوگیری کند.

روغن آرگان،بهترین روغن برای جوانی پوست صورت

  • روغن اسکوالان

اسکوالن یک روغن طبیعی است که نه تنها توسط زیتون و سبوس برنج بلکه از پوست خودتان نیز تولید می‌شود. با این حال، به خودی خود، ناپایدار است، به شدت با اکسیژن واکنش نشان می‌دهد و در نهایت می‌تواند منافذ را مسدود کند. از دیگر ویژگی‌های روغن صورت اسکوالن می‌توان به ماندگاری پایدار و طولانی‌تر آن اشاره کرد. ساختار مولکولی اسکولان مشابهی با پوست شما دارد. و به راحتی توسط منافذ پوست شما جذب می‌شود. علاوه بر این، می‌تواند تولید کلاژن را افزایش دهد که باعث می‌شود پوست شما محکم‌تر و صاف‌تر به نظر برسد تا درخشش فوری داشته باشید. اسکولان را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین روغن کلاژن ساز پوست نیز در نظر گرفت.

  • روغن رتینول

روغن‌های رتینول می‌توانند پوست شما را هیدراته کنند، رنگ شما را روشن‌تر کنند و جوش‌های شما را پاک کنند، بدون اینکه پوست شما را تحریک کند.

روغن رتینول، بهترین روغن برای جوانی پوست صورت

بهترین روغن برای جوانی پوست صورت خشک

پوست خشک نسبت به پوست معمولی سبوم کمتری تولید می‌کند که منجر به ترک خوردن، لایه برداری و حتی خارش می شود. به طور معمول، شما باید به دنبال روغن های صورت غنی از اسید اولئیک باشید تا به آبرسانی پوست، حفظ رطوبت و کاهش سوزش ناشی از خشکی کمک کند.

  • روغن مارولا

روغن مارولا حاوی اسیدهای چرب امگا است که به خشکی پوست کمک می‌کند و رطوبت ضروری را به پوست شما می‌دهد. این روغن حتی می‌تواند خشکی و قرمزی‌هایی که ممکن است با آن مواجه شوید را کاهش دهد. علاوه بر این، این روغن روی پوست سنگین نیست بنابراین به هیچ وجه احساس چربی نمی‌کنید.

  • روغن بادام

روغن بادام، یکی از بهترین روغن برای جوانسازی پوست صورت است. قرن‌هاست که این روغن به دلیل ویتامین A موجود در آن، برای درمان بیماری‌های پوست خشک مانند اگزما، پسوریازیس و درماتیت استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند تولید سلول‌های جدید پوست را تحریک کند که در نهایت منجر به ایجاد خطوط صاف در صورت می‌شود. روغن بادام به عنوان بهترین روغن برای بوتاکس صورت نیز شناخته می‌شود.

این نکته را فراموش نکنید، اگر به آجیل حساسیت دارید، بهتر است از استفاده از روغن بادام برای پوستتان خودداری کنید!

روغن بادام،بهترین روغن برای جوانی پوست صورت

  • روغن آووکادو

روغن صورت آووکادو حاوی مواد مغذی مفیدی مانند ویتامین E، لسیتین و پتاسیم است؛ که به آبرسانی پوست خشک کمک می‌کند. مواد مغذی موجود در روغن آووکادو به راحتی توسط اپیدرم (لایه بیرونی پوست) جذب می‌شوند. و به ساخت پوست جدید نیز کمک می‌کند.

روغن آووکادو،روغن برای جوانسازی پوست صورت

بهترین روغن برای جوانی پوست صورت چرب

این نوع پوست با منافذ قابل مشاهده بیش از حد چرب و چهره‌ای براق مشخص می‌شود. شاید فکر کنید که پوست چرب نیاز به روغن‌های صورت ندارد. برعکس، با انتخاب درست روغن‌های صورت متناسب با نوع پوستتان، به کنترل ترشح سبوم اضافی کمک می‌کند. در نهایت همین موضوع باعث می‌شود صورت شما کمتر چرب به نظر برسد.

  • روغن نعناع

نعناع در روغن‌های صورت نیز استفاده می‌شود. نعناع می‌تواند تولید سبوم پوست شما را تنظیم کند و همچنین از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کند. پس با افزودن این روغن صورت به روتین آرایش و زیبایی خود با نگرانی های آزاردهنده پوست خداحافظی کنید.

فراموش نکنید، اگر قرمزی یا سوختگی دارید، از نعناع نیز می‌توان برای تسکین این دردها استفاده کرد زیرا خاصیت تسکین‌دهنده و خنک‌کنندگی دارد.  

  • روغن دانه انگور

روغن هسته انگور یک جذب‌کننده طبیعی است که این توانایی را دارد که چربی اضافی صورت شما را از بین ببرد. همچنین می‌تواند منافذ شما را سفت کند و پوست شما را مات کند.  

روغن دانه انگور، بهترین روغن کلاژن ساز پوست

  • روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل داشتن خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی، یک درمان عالی برای افراد دارای پوست چرب است. این روغن می‌تواند با نفوذ به عمق پوست و باز کردن منافذ آن، به تثبیت غدد چربی شما کمک کند.

روغن درخت چای، بهترین روغن کلاژن ساز پوست

بهترین روغن برای جوانی پوست صورت مختلط

پوست مختلط شامل خشکی در برخی از نواحی صورت و چرب بودن در قسمت‌های دیگر مانند: پیشانی، بینی، چانه است. از آنجایی که نوع پوست متفاوت است، نوع روغن صورت که استفاده می‌کنید نیز باید با نواحی مختلف صورت سازگار باشد.

  • روغن جوجوبا

روغن جوجوبا می‌تواند سبوم را تجزیه کرده و حل کند تا چربی بیش از حد در برخی از قسمت‌های صورت شما کنترل شود. با این حال، این روغن سبک وزن است که کمی رطوبت را برای مناطق خشک‌تر نیز فراهم می‌کند. به همین دلیل است که برای افرادی که پوست مختلط دارند مناسب است.

روغن جوجوبا، بهترین روغن برای جوانی پوست صورت

  • روغن بذر کتان

روغن بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب است و می‌تواند جوش‌های آکنه را از بین ببرد و خشکی پوست را درمان کند. این روغن همچنین به حفظ رطوبت صورت شما کمک می‌کند و پوست را هیدراته و سالم نگه می‌دارد. روغن بذر کتان یکی از بهترین روغن کلاژن ساز پوست است. بذر کتان می‌تواند چین و چروک، لکه‌های تیره و پف را به حداقل برساند.

بهترین روغن برای جوانی پوست صورت حساس

افرادی که دارای پوست حساس هستند اغلب دچار خارش، خشکی، قرمزی و حتی سوزش می‌شوند. اگر پوست شما جزو این دسته است؛ باید مراقب آنچه روی صورت خود می‌زنید باشید. به این دلیل که انتخاب نادرست روغن های پوستی، می‌تواند عوارض پوست حساس را بیشتر کند.

  • روغن آلوئه ورا

آلوئه ورا بهترین روغن برای جوانسازی پوست صورت است. این گیاه فوق‌العاده سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ضد التهاب و اسیدهای چرب، روغن مناسب برای پوست‌ های حساس است. این خواص به محافظت از پوست در برابر باکتری‌های مضر، آرام کردن تحریک و تغذیه پوست آسیب دیده کمک می‌کند. علاوه بر این، برای پوست‌های حساسی که مستعد آکنه هستند نیز، مناسب عمل می‌کند.

آلوئه ورا بهترین روغن برای جوانسازی پوست صورت

  • روغن مورینگا

روغن مورینگا نیز مانند آلوئه ورا دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی برای التیام پوست حساس است. همچنین می‌توان از آن به عنوان مرطوب کننده برای پوست های حساس و خشک استفاده کرد. فقط کافی است این روغن سبک را  در زیر آرایش خود بزنید.

روغن مورینگا، بهترین روغن برای بوتاکس صورت

  • روغن کرچک

روغن کرچک می‌تواند ورم و پف صورت را کاهش دهد. همچنین در درمان جوش و از بین بردن میلیا نیز موثر است. این روغن برای جوانسازی پوست صورت را حتما امتحان کنید، تا پوستی شاداب و سالم به شما بدهد!

روغن کرچک، بهترین روغن برای بوتاکس صورت

با انتخاب درست روغن های پوستی متناسب با نوع پوستتان می‌توانید به شادابی و جوانسازی آن در بلند مدت کمک کنید. اگر تجربه استفاده از این روغن‌ها را داشتید نظر خودتان را در بخش دیدگاه برای تیم ژومنت بنویسید. فراموش نکنید با دنبال کردن پیج اینستاگرام مجله ژومنت می‌توانید از آخرین اخبار دنیای مد باخبر شوید.