راهنمای خرید پالتو زنانه

8 دقیقه مطالعه
راهنمای خرید پالتو زنانه

پالتو یکی از لباس های مخصوص زمستان است که معمولا با شروع فصل سرد سال به فکر خرید آن می افتیم. در این مقاله قصد داریم یک راهنمای خرید پالتو زنانه جامع و در عین حال مختصر و کوتاه به شما ارائه بدهیم تا برای خرید لباس های زمستانی دچار مشکل نشوید. اگر شما هم به فکر خرید بهترین پالتو زنانه برای خودتان هستید و به ظاهر خود بسیار اهمیت می دهید خواندن این مطلب را فراموش نکنید!


5 مورد مهم قبل از خرید پالتو زنانه

یک سری نکات هستند که برای خرید پالتوی زنانه باید آنها را مد نظر قرار بدهید. مهم نیست که حتما بهترین برند پالتو زنانه را انتخاب کنید. همیشه خرید محصولات لوکس مترادف با بهترین نیست. اگر نکاتی را که در ادامه گفته می شود در هنگام خرید به یاد داشته باشید حتی در بین گزینه های اقتصادی هم می توانید بهترین پالتو زنانه زمستانه را پیدا کنید.

فرم بدن 

توجه به فرم بدن یکی از اصلی ترین نکات در هنگام خرید پالتو زنانه توجه به فرم و فیزیک بدن است. این مسئله کمک میکند تا لباسی که می پوشید روی تن بسیار عالی و برازنده باشد.

  1. برای فرم بدن مستظیلی، پالتو زنانه ساده با خطوط صاف و بلند برای شما مناسب است.
  2. برای فرم مثلثی معکوس، توجه از قسمت شانه ها باید کمتر  شود. به عنوان مثال از یقه های ساده برای خرید پالتو زنانه خود باید انتخاب کنید. همچنین جزئیات بیشتری را در قسمت پایین تنه به نمایش بگذارید.
  3. خرید پالتو زنانه برای فرم بدن ساعت شنی، باید به گونه ای باشد که منحنی در ظاهر شما ایجاد کند. به عنوان مثال استفاده از کمربند و یا پالتو های کمرگت برای این فرم مناسب است. همچنین پالتوهای یقه گرد و استفاده از شال به جذابیت استایل این فرم بدنی کمک می کند.
  4. برای فرم گلابی شکل، بهتر است توجه را بیشتر به سمت شانه ها ببرید. به عنوان مثال یقه های پهن، جیب های بلند به شیک کردن استایل شما کمک می کند.
  5.  برای فرم بدن سیبی شکل، پالتوهایی با خطوط عمودی در قسمت پایین بدن گزینه مناسبی هستند.

اگر از فرم بدن خود اطلاعی ندارید می توانید مقاله راهنمای جامع انتخاب لباس بر اساس فرم بدن به همراه معرفی انواع آن را مطالعه کنید.

راهنمای خرید پالتو زنانه مناسب برای همه موقعیت ها

مدل هایی از پالتو وجود دارند که تنها برای یک موقعیت خاص مناسب هستند می توانید از آنها فقط در مجالس یا فقط در محیط های رسمی استفاده کنید. توصیه ما به شما این است که مدل های انعطاف پذیر را در اولویت قرار بدهید تا فارغ از شکل لباس پوشیدن برای هر موقعیت بتوانید از پالتوی خود استفاده کنید.

پالتو زنانه بلند فوتر

برند مونه

مشاهده محصول


اهمیت جیب ها

برای خانم ها شاید داشتن جیب یک مسئله مهم تلقی نشود. به این خاطر که معمولا کیف های دستی برای نگهداری وسایل همیشه همراه آنها هست. ولی برای روزهای سرد سال همه چیز متفاوت است. در این شرایط است که داشتن جیب یک مزیت محسوب می شود. مطمئن باشید که حداقل برای گرم کردن دستهایتان به جیب ها احتیاج پیدا می کنید.

جنس پالتو زنانه

قبل از خرید پالتو زنانه، جنس آن را بررسی کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید. درزها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نخی آویزان نیست و یا قسمتی از آن نخ کش و یا سوراخ نباشد. جنس پالتو ها مختلف است و در جذابیت استایل شما تاثیر زیادی می گذارد. پیشنهاد می کنم پالتویی را انتخاب کنید که در آن حس راحتی و اعتماد به نفس داشته باشید.

  1. پالتوهای چرمی علاوه بر شیک بودن، بادوام نیز هستند. اگر ظاهر چرم را دوست دارید، یک کت چرمی می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.
  2. اگر ظاهر چرمی را دوست دارید اما می خواهید استایل معمولی تر و کم هزینه تری داشته باشید، می توانید پالتو جنس جیر را امتحان کنید.
  3. پالتو پشمی بادوام هستند و برش های شیک و مختلفی نیز دارند. شما همچنین می توانید پشم را در رنگ های مختلف انتخاب کنید، بنابراین اگر به دنبال رنگ خاصی هستید، پشم می تواند عالی باشد.
  4. جنس پنبه ای شبیه پشم است، اما ممکن است در زیر باران بهتر مقاومت کند. اما ممکن است به اندازه پشم گرم نباشد.
  5.  کت خز مصنوعی علاوه بر اینکه جزو ترندهای پاییز و زمستان2023 / 1402 است؛ به حفظ محیط زیست نیز کمک زیادی می کند.

  بیشتر بخوانید: خز طبیعی چگونه حیات وحش را به خطر می‌اندازد


پالتو پشمی زنانه خاکستری

برند مرزا

مشاهده محصول

یک نکته دیگر در توجه در جنس پالتو، این است که پارچه های مختلف هرکدام شیوه نگهداری متفاوتی دارند و برای مراقبت از آنها باید روش شستشو و نظافت آنها را حتما بدانید. در خشکشویی ها اگر دقت کرده باشید از مواد پاک کننده متنوع و گوناگونی استفاده می شود. دلیل آن همین تفاوت در جنس پارچه های لباس ها است. اگر می خواهید همیشه بی نقص و شیک باشید از جنس پالتویی که می خرید اطلاع کامل کسب کنید.

توجه به نوع سر آستین و زیپ

هدف استفاده از پالتو، محافظت آن در برابر سرما است؛ بنابراین برای انتخاب بهتر پیشنهاد می کنم، زیپ‌ها و سرآستین‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از مواد با کیفیت و با دوام تولید شدند. گاهی اوقات، پارچه های داخل پالتو و یا کت ها ضد آب هستند اما زیپ ها ضد آب نیستند. برچسب روی لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که زیپ ها ضد آب هستند.

همچنین سرآستین پالتویی که انتخاب می کنید بهتر است تنگ باشد. سرآستین های محکم تر از شما در برابر باران و برف محافظت بیشتری می کند. از خرید پالتوهای زنانه که بیش از حد زیپ و دکمه دارند نیز خودداری کنید و ظاهر ساده تر را انتخاب کنید.

راهنمای خرید پالتو زنانه

راهنمای خرید پالتو زنانه: انواع مدل پالتو

اولین نکته ای که باید در راهنمای خرید پالتو زنانه به آن اشاره کنیم معرفی انواع مدل پالتو زنانه است. با شناسایی مدل های رایج بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کدام گزینه را انتخاب کنید. و همچنین متوجه می شوید کدامیک از آنها بیشتر با سلیقه شما همخوانی دارد. مدل هایی که در ادامه از آنها نام می بریم صرفا یک لیست برگزیده هستند و به غیر از آنها مسلما مدل های متنوع دیگری را در دنیای مد و فشن خواهید دید. که البته نام بردن از همه آنها کار دشواری است و زمان زیادی را می طلبد.

کت ترنچ از پرطرفدارترین پالتوهای زمستانی

کت ترنچ زنانه

کت ترنچ (Trench Coat) یکی از معروف ترین نوع پالتوهای زمستانی به شمار می آید. این نوع کت را در زبان فارسی گاهی با یک نام ساده تر یعنی "بارانی" نیز می شناسند. این مدل پالتوها از مواد مختلفی ساخته می شوند اما خصوصیت مشترکی که در اکثر آنها دیده می شود ضد آب بودن آنهاست. به همین خاطر است که به آنها بارانی هم می گویند. استفاده از ترنچ کت در زمان جنگ جهانی اول رواج پیدا کرد و سربازان برای در امان ماندن از سرمای زمستان به پوشیدن این کت ها رو می آوردند. امروزه دیگر این مدل پالتوها به صورت زنانه و مردانه با تنوع بالا توسط برندهای مختلف تولید و روانه بازار می شوند و فروش بسیار بالایی دارند.

بارانی زنانه | ترنچ کت زنانه

برند مونه

مشاهده محصول

راهنمای خرید پالتو زنانه؛ مدل چرمی

پالتو زنانه چرمی

هرچقدر هم که زمان بگذرد چرم و مصنوعات آن از مد نمی افتد. یک مدل بسیار پرطرفدار دیگر در بین مردم، پالتوهای چرمی زنانه است که هم حالتی شیک و جذاب دارد و هم به نوعی نیمه رسمی است و می توان از آن در موقعیت های مختلف استفاده کرد. این پالتوها هم به صورت دکمه دار، هم کمربند دار، گاهی با زیپ و به صورت باز نیز تولید می شوند.

بیشتر بخوانید: ست کردن لباس چرم

پالتوی یقه ایستاده و بدون یقه

پالتو یقه ایستاده

یک نمونه دیگر از پالتوهای زنانه مدل یقه ایستاده است. این مدل علاوه بر زیبایی خاصی که دارد برای اشخاصی مناسب است که تمایلی به استفاده از شال گردن ندارند و در عین حال می خواهند سرمای هوا گردن آنها را اذیت نکند. در نقطه مقابل پالتو بدون یقه را داریم که حالتی امروزی تر دارد. این پالتوها در کنار بافت های کشی به همراه شلوار یک استایل جذاب و منحصر به فرد را به وجود می آورد.

پالتوی کلاهدار

پالتو کلاهدار

یکی دیگر از مدل پالتو ها که باید به آن اشاره کنیم مدل کلاهدار است. پالتوهای کلاهدار به ویژه در کنار بوت ها حالت جذابی پیدا می کنند. کلاه های بزرگ این نوع کت های بلند برای روزهای بارانی بسیار مفید است. به خصوص اگر بخواهید لذت قدم زدن زیر باران را بدون چتر تجربه کنید. اگر به دنبال جذابیت بیشتر هستید می توانید مدل هایی را انتخاب کنید که دارای کلاه خز دار هستند.

پالتو های براق

کت های براق یا به عبارتی پالتوهای شاینی یکی از مدل های پرطرفداری است که نمونه های آن را زیاد در شهرهای دنبال کننده مد دیده‌ایم. مدل های براق مشکی، قرمز و سبز آن به شدت ترندی تر از بقیه رنگ هاست.

حالا که چند مدل پالتو زنانه را معرفی کردیم وقت آن رسیده تا در مورد نکاتی صحبت کنیم که در حین خرید می تواند به شما کمک کند تا بهتر انتخاب کنید.

راهنمای خرید پالتو زنانه و نکات مهم در هنگام خرید

راهنمای انتخاب پالتوی مناسب

این تمام آن چیزی بود که در راهنمای خرید پالتو زنانه می توانستیم به آن اشاره داشته باشیم. مجله مد و فشن ژومنت آخرین اخبار دنیای مد را برای شما پوشش می دهد. پس اگر پیگیر این موضوعات هستید فراموش نکنید که عضو خبرنامه ما شوید. اگر این مطلب برای شما سودمند بوده حتما به آن امتیاز بدهید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید!