ست کردن لباس چرم و نکاتی درباره آن

5 دقیقه مطالعه
ست کردن لباس چرم

با شروع فصل سرد سال و رونق پیدا کردن بازار لباس های گرم یکی از دغدغه های افراد شیک پوش این است که چگونه لباس های خود را ست کنند. لباس های چرمی یکی از پرطرفدارترین پوشاک فصول سرد به شمار می روند. به همین خاطر دانشتن نکاتی در خصوص چگونگی ست کردن لباس چرم بسیار با اهمیت است. در این مقاله قصد داریم راجع به این موضوع صحبت کنیم. اگر شما نیز به پوشیدن لباس چرم علاقه دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید!


ست کردن لباس چرم: کت های چرمی

لباس های چرمی از دیرباز تا کنون جزو پوشاک معمول در ین مردم بوده اند. چرم نه تنها ظاهر زیبایی دارد بلکه از ماندگاری بالایی نیز برخوردار است و می توان برای مدتی طولانی از آن استفاده کرد. یکی از لباس های چرمی که هنوز جذابیت و محبوبیت خودش را حفظ کرده و همچنان با مدل های جدید عرضه می شود کت چرمی است. انواع مختلفی از این کت ها وجود دارد. تفاوت میان این مدل ها هم در جنس چرم به کار رفته در آنها و هم در شیوه طراحی است. کت های چرم به صورت کت و شلوار و تک تولید می شوند و هر کدام از این مدل ها خود دارای زیرمجموعه های متعددی هستند. از جمله این مدل ها می توان به کت های چرمی یقه خز، یقه انگلیسی، مدل موتورسواری، مدل مسابقه ای و... اشاره کرد.

یک مدل دیگر از کت های چرمی کت بلند است که آنها نیز دارای مدل های مختلفی است. طراحی و تولید این دسته از کت ها از آنجا که چرم بیشتری در آنها به کار می رود تفاوت هایی با بقیه دارد. برای ساخت آنها همیشه از چرم سنگین استفاده نمی شود و گاهی چرم های مصنوعی برای تولید آنها به کار می رود. این نکته را هم بدانید که چرم مصنوعی نیاز به مراقبت کمتری نسبت به نوع طبیعی دارد. پالتوهای چرمی اورسایز یک مدل از کت های بلند هستند که در بین خانم ها بسیار محبوب هستند. این پالتوها به همراه کفش های پاشنه بلند براق یک ترکیب شیک و جالب ایجاد می کنند. شلوارهای جین اسکینی به خوبی با پالتوهای چرمی ست می شوند و برای زیر پالتو هم بافت های ریز و لباس های یقه اسکی بسیار مناسب هستند.

ست کردن لباس چرم: بوت و کفش چرمی

اگر بخواهید پوشاک چرم خود را برای زمستان تکمیل کنید نباید از کفش مناسب غافل شوید. یک نکته مهم این است که بوت های چرمی و به طور کلی چکمه‌های بلند از هر نوع در کنار پالتو یا بارانی چرم یک استایل مونوکروم بی نظیر پدید می آورد. آنچه در مورد جین‌های اسکینی گفتیم را به یاد دارید؟ شلوارهای جین اسکینی مکمل های بسیار خوبی برای بوت های چرمی هستند و با آنها چکمه ها جلوه بهتری پیدا می کنند.

و اما در مورد آقایان؛ بهترین پیشنهاد برای کفش های چرمی به آقایان مدل آکسفورد است چرا که ظاهری رسمی و کلاسیک دارد. برای ست کردن آن هم مشکل چندانی چیدا نمی کنید. این مدل کفش ها با شلوارهای رنگ خاکستری و مشکی به خوبی ست می شود. با اینکه گاهی اوقات کفش های چرمی قهوه ای رنگ وسوسه برانگیز به نظر می رسند اما هنوز هم رنگ مشکی محبوبیت بیشتری در بین افراد دارد. دلیل آن هم انعطاف پذیری بالای این رنگ است، شما می توانید کفش مشکی را به راحتی با هر شلواری که بخواهید ست کنید.

بیشتر بخوانید: ست کردن رنگ کت و شلوار با کفش

کیف چرم و اکسسوری های دیگر

در بین اکسسوری های مختلف شاید کیف چرمی، به خصوص مدل زنانه آن، از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار باشد. اگر بخواهید در ست کردن لباس چرمی خود جزئی ترین نکات را هم رعایت کنید از خرید کیف های چرمی غافل نشوید! کیف های چرمی چه برای مجالس و محیط های رسمی و چه برای محیط های غیر رسمی و دوستانه گزینه بسیار خوبی هستند. به غیر از کیف های دستی کیف پول های کوچک چرمی در بین مردان طرفداران بسیاری دارند چرا که هم با دوام و هم جذاب و شیک هستند.

دستکش های چرمی برای تکمیل و ست کردن لباس چرم شما مناسب هستند. تنوع این کالا در بازار پوشاک بسیار بالاست. جنس آنها معمولا از چرم سبک گوسفندی است که از نظر ظاهری زیباتر است. انتخاب دستکش هایی از این جنس در روزهای سرد زمستانی یک تصمیم بسیار هوشمندانه محسوب می شود.

در نهایت می رسیم به اکسسوری های زینتی. اگر می خواهید به استایل خود جلوه جذاب تری ببخشید و تا حدودی از حالت رسمی فاصله بگیرید به شما استفاده از دستبندهای چرمی را پیشنهاد می کنیم. این محصولات با اینکه کاربرد زینتی دارند اما امروزه در بین طرفداران مد بسیار محبوب هستند.

نکات دیگر

در انتهای این مطلب چند نکته تکمیلی را به شما یادآور می شویم تا با به کار گیری آنها ظاهری جذاب تر پیدا کنید. ابتدا در مورد رنگ ها باید بدانید که محصولات چرم عموما در سه رنگ مشکی، قهوه ای و زرشکی تولید می شوند. در هنگام خرید اولویت خود را رنگ مشکی قرار دهید و بعد از آن رنگ قهوه ای بهترین گزینه برای شما به حساب می آید.

نکته دوم اینکه برای دیگر بخش های استایل خودتان دنبال پوشاکی باشید که طرح های ساده دارند. این سادگی کمک می کند تا لباس چرمی شما در تن بیشتر جلوه کند. خانم ها همچنین باید توجه داشته باشند که استفاده از شلوارهای جین راحت و گشاد تنها برای افراد قد بلند مناسب است و در سایر موارد نتیجه مطلوبی ندارد.


نکته آخر اینکه از لباس های چرمی خود به خوبی مراقبت کنید. برخلاف تصور بسیاری از افراد، چرم ماده ای ضد آب نیست که بخواهید در زیر باران از آن استفاده کنید. سعی کنید در روزهای بارانی چتر همراه خود داشته باشید تا لباس شما در معرض رطوبت قرار نگیرد. هر از گاهی چرم را با واکس یا روغن جلا بدهید تا هم از خشک شدن آن جلوگیری شود و هم ظاهر براق و درخشان آن حفظ شود. گرد و خاک را از روی چرم پاک کنید و برای فصول گرم که قصد استفاده از لباس گرم را ندارید حتما کت را در کاور بگذارید تا گرد و خاک با آن تماس پیدا نکند. با همین چند ترفند ساده ماندگاری چرم را بالا می برید و طول عمر آن را بیشتر می کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. امتیاز دادن به ما را فراموش نکنید و نظراتتان را در بخش دیدگاه ها بنویسید!