انواع مدل های جوراب در طرح های متنوع

شیدا رضایی 5 ماه پیش
4 دقیقه مطالعه
انواع مدل های جوراب

جوراب‌ها دارای انواع مختلفی هستند و در طیف رنگی متنوعی قرار دارد که هر کدام برای مکان‌های گوناگونی مناسب است. یقیناً جوراب از آن گروه آیتم‌هایی است که به تکمیل‌شدن استایل کمک می‌کند. استایل بدون جوراب معمولاً کمی برای افراد غیرقابل‌هضم است و وجود آن را الزامی می‌دانند. حال اگر قصد آشنایی با انواع مدل های جوراب را دارید، این مطلب از مد و استایل ژومنت را تا پایان دنبال کنید.


انواع مدل های جوراب از کوتاه ترین تا بلند ترین

جوراب‌ها در اندازه و مدل‌های مختلفی طراحی می‌شوند و همین مورد باعث می‌شود تا افراد به استفاده از یک مدل تکیه نکنند. ازاین‌رو سلیقه هر فرد به سمت مدل‌های دیگر گرایش پیدا می‌کند و همین موضوع طراحان را وادار به تولید مدل‌های متنوع می‌کند.

1. سرپنجه، یکی از انواع مدل های جوراب

آیا پاهای شما هم با پوشیدن کفش تاول می‌زند؟ جوراب‌های سرپنجه پاهای شما را در برابر هر گونه آسیب‌پذیری مانند تاول و زخم در امان می‌دارد. نام دیگر این مدل‌ها جوراب پنجه است که هنگام پوشیدن کفش پشت‌باز مانند صندل می‌توانید آن را مورداستفاده قرار دهید.  این جوراب‌ها قسمت پنجه یا انگشتان پا را می‌پوشاند و تا قسمت نیمه پا قرار می‌گیرد. ازاین‌رو مچ پا باز است و پوشانده نمی‌شود. این آیتم گزینه خوبی برای افرادی است که مایل نیستند جورابشان قابل دید باشد.

سرپنجه یکی از انواع مدل های جوراب

2. ساق کوتاه

مدل بعدی جوراب‌های ساق‌کوتاه هستند که با کفش‌های کتانی و نیم‌بوت پوشیده می‌شود. این نوع جوراب‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که از قسمت پنجه تا مچ پا را می‌پوشاند.

ساق کوتاه یکی از انواع مدل های جوراب

3. یک ربع

این جوراب‌ها معمولاً پوشش خوبی دارند و کمی بالاتر از مچ پا را می‌پوشاند؛ بنابراین از پاشنه در برابر تاول محافظت می‌کند. هنگام دویدن یا انجام تمرینات ورزشی گزینه مناسبی است. جالب است بدانید این جوراب سبکی غیررسمی دارد به‌خوبی با کفش مجلسی ترکیب می‌شود.

یک ربع یکی از انواع مدل های جوراب

4. خدمه، یکی از انواع مدل های جوراب

اندازه این جوراب تا وسط ساق پا است و مچ پا را پوشش می‌دهد. توصیه می‌شود این جوراب را با چکمه پیاده‌روی یا کفش‌کتانی لج دار بپوشید.

خدمه از انواع مدل های جوراب

5. جوراب ساق پا

مدل دیگری از نوع جوراب هست که از دو متریال پشمی برای گرم نگه‌داشتن پا و یا مواد شفاف و توری که گزینه مناسبی برای پوشیدن با کفش‌های مجلسی زنانه است. اندازه این جوراب تا میان ساق پا است و از جوراب خدمه کمی بلندتر می‌باشد.

جوراب ساق پا یکی از انواع مدل های جوراب

6. جوراب بلند تا زانو

بلندی این جوراب‌ها معمولاً تا وسط ران است. این مدل جوراب را می‌توانید با دامن و کیت بپوشید. استفاده از جوراب‌هایی با طرح‌های متنوع این امکان را ایجاد می‌کند تا سادگی با استایل شما خداحافظی کند و کمی به آن رنگ و لعاب بدهید. پوشیدن این مدل جوراب‌ها هم با کفش و هم چکمه یا نیم‌بوت مناسب است.

جوراب بلند تا زانو یکی از انواع مدل های جوراب

7. جوراب سه ربع

اگر به دنبال جورابی هستید که تا زیر زانو را به طور کامل بپوشاند، مدل سه‌ربع گزینه بسیار خوبی است. ورزشکاران اغلب از این جوراب‌ها استفاده می‌کنند.

جوراب سه ربع از انواع مدل های جوراب

8. جوراب نامرئی

یکی از ویژگی‌های اصلی این نوع جوراب پوشیدن کامل قسمت پا از پنجه تا پاشنه است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید جورابتان دیده شود، جوراب نامرئی بهترین گزینه پیشنهادی برای شما است. این جوراب می‌تواند استایل غیررسمی شما را تکمیل کند. از مزیت‌های بارز این جوراب، محافظت از پا در برابر آسیب‌های احتمالی و خشک نگه‌داشتن است.

جوراب نامرئی از انواع مدل های جوراب

نحوه صحیح انتخاب انواع مدل های جوراب

هنگام انتخاب مدل جوراب حتماً موارد زیر را هم به یاد آورید.

  1. ابتدا نوع جوراب را با مدل کفش هماهنگ کنید. انتخاب مدل مناسب این امکان را به وجود می‌آورد تا پا در طول روز در کفش احساس راحتی کند. قطعاً جورابی که با کفش اسپورت می‌پوشید با جورابی که مناسب کفش مجلسی است، متفاوت خواهد بود.
  2. کدام یک را اولویت قرار می‌دهید: راحتی یا نوع سبک؟ اگر راحتی پاهایتان در طول روز از همه چیز مهم‌تر است، شاید انتخابی کنید که با نوع کفشتان هماهنگی ندارد.
  3. هنگام انتخاب جوراب، ویژگی‌های مدنظر خود را در نظر بگیرید. انتخاب یک جوراب ضخیم گرما و رطوبت بیشتری را به وجود می‌آورد. اما برای پوشیدن با کفش مجلسی گزینه مناسبی نیست. جوراب‌های ابریشمی از محافظ خوبی در برابر سرما نیست؛ اما با کفش‌های مجلسی به‌خوبی هماهنگ می‌شود.

وجود یک کشو از جوراب در جنس و مدل‌های متنوع در کمد لباس هر فردی لازم و ضروری است. اگر شما هم می‌خواهید استایل‌های مختلفی داشته باشید بهتر است دسته‌ای گوناگون از جوراب را در کمد لباس خود ذخیره کنید.