مدل مو چتری مناسب برای انواع صورت

مریم موسوی 5 ماه پیش
6 دقیقه مطالعه
مدل مو چتری مناسب برای انواع صورت

مدل مو چتری ، به عنوان یکی از مدل‌های موهای رایج در بین افراد به ویژه خانم‌ها، نقش بسیار مهمی را در بهبود ظاهر و جلب زیبایی چهره ایفا می‌کند. این مدل مو، می‌تواند بسیاری از نقص‌های صورت مثل پیشانی بلند را بپوشاند و توجه را به چشم‌ها جلب کند. همچنین، مدل مو چتری قدرتی جادویی در جوان و شادابتر نشان دادن چهره دارد. در ادامه قصد داریم، با توجه به اهمیت انتخاب درست مدل مو چتری مناسب برای انواع صورت، به بررسی و معرفی انواع مدل‌های چتری و راهنمایی‌هایی برای انتخاب بهترین مدل مو با توجه به چهره شما بپردازیم.


شناخت انواع فرم صورت

پیش از آن که به سراغ مدل مو چتری مناسب برای انواع صورت برویم ابتدا لازم است بتوانیم فرم صورت خود را به خوبی شناسایی کنیم. فرم صورت های مختلف عبارتند از:

  • صورت گرد: این نوع صورت به فرمی گفته می‌شود که دارای اندازه طول و عرض برابر است.
  • صورت بیضی: در این فرم از چهره طول صورت باید بیشتر از عرض آن باشد.
  • صورت مربعی: کسانی که فرم صورت مربعی دارند معمولا دارای پیشانی و فک پهن هستند.
  • صورت مستطیلی: این نوع صورت دارای طول بیشتر از عرض و پیشانی و فک بلند است.
  • صورت قلبی: افراد با فرم صورت قلبی دارای پیشانی پهن و چانه باریک هستند.
  • صورت مثلثی: در این نوع صورت پیشانی باریک و چانه پهن است.

 

انواع مدل مو چتری مناسب برای هر فرم صورت


مدل مو چتری پرده ای (Curtain Bangs)

مدل مو چتری پرده ای

این مدل مو جذاب و پرطرفدار اولین بار در دهه 70 و به علت استفاده بریژیت باردو بازیگر و مدل فرانسوی ترند شد. مدل مو چتری پرده‌ای، مدل موی چتری بلند و صافی است که از وسط پیشانی جدا می‌شود و به دو طرف صورت می‌رسد. این مدل مو، برای فرم های صورت گرد، مربعی و مستطیلی بسیار مناسب است.

مزایای مدل مو چتری پرده ای

 مدل چتری پرده ای، چهره را کشیده تر نشان می‌دهد و برای خانم های با موهای صاف و مجعد مناسب و قابل استفاده است.

معایب مدل مو چتری پرده ای

 این مدل مو، به مراقبت بیشتری نسبت به سایر مدل موهای چتری نیاز دارد و برای خانم هایی که دارای پیشانی بلند هستند، مناسب نیست.

مدل مو چتری صاف ( Blunt Banga)

مدل مو چتری صاف

مدل مو چتری صاف، به چتری های کوتاه و صافی گفته می‌شود که مستقیما روی پیشانی قرار می‌گیرند. این مدل مو هیچگونه تکستچر و یا برش و کات لایه ای ندارد و برای فرم های صورت گرد، مربعی و قلبی مناسب است.

مزایای مدل مو چتری صاف

این مدل مو، به دلیل ساده و بیسیک بودن؛ چهره را بی آلایش و شیک نشان می دهد. این مدل مو، به مراقبت کمتری نسبت به سایر مدل موهای چتری نیاز دارد.

معایب مو چتری صاف
برای خانم هایی که دارای پیشانی بلند و کسانی که موهای مجعد دارند توصیه نمی‌شود.

مدل مو چتری کج (Side Swept Bangs)

مدل مو چتری کج

اگر به نظر شما موی چتری صاف مسئولیت زیادی دارد و برای نگه داشتن مدل آن باید به صورت مداوم آن را کوتاه کنید احتمالا چتری کج گزینه مناسبی برای شما است. مدل مو چتری کج، به چتری های بلندی گفته می‌شود که از یک طرف پیشانی به سمت دیگر کشیده می‌شوند. اگر فرم صورت شما گرد، بیضی و یا قلبی است احتمالا این مدل چتری به شما زیبایی بیشتری خواهد بخشید.
این مدل مو، چهره را کشیده تر نشان می دهد و به مراقبت کمتری نسبت به سایر مدل موهای چتری نیاز دارد.

مدل مو چتری خرد (Choppy Bangs)

مدل مو چتری خرد، مدل موی چتری کوتاهی است که به صورت خرده خرده و نامنظم کوتاه می‌شود. ممکن است این مدل مو از ترندهای امسال نباشد، اما با این حال به شدت برای فرم های صورت گرد، مربعی و مثلثی مناسب است. مزایای مدل مو چتری خرده: این مدل مو، چهره را جوان و پرانرژی نشان می دهد.برای صورت های دارای زاویه های تیز و همچنین افرادی با موهای صاف و مجعد مناسب است. معایب مدل مو چتری خرده: مدل مو چتری خرد، به مراقبت بیشتری نسبت به سایر مدل موهای چتری نیاز دارد و برای خانم هایی که دارای پیشانی بلند هستند، مناسب نیست.

مدل مو چتری ویسپی (Wispy Bangs)

مدل مو چتری ویسپی

مدل چتری ویسپی شباهت بسیاری به مدل مو چتری صاف دارد اما برای داشتن این نوع چتری نیاز به مقدار موی بلند و حجیم تری دارید؛ بعضی از افراد مدل مو چتری ویسپی را با مدل پرده ای اشتباه می‌گیرند در حالیکه باید توجه داشته باشید که کات این مدل مو صاف و یکدست است. این مدل مو، برای فرم های صورت گرد، بیضی و مثلثی مناسب است.

مزایای مدل مو چتری ویسپی:
 
این مدل مو، چهره را پر و حجیم نشان می‌دهد و برای خانم های با موهای صاف و مجعد مناسب است.

معایب مدل مو چتری ویسپی:
این مدل مو، به مراقبت بیشتری نسبت به سایر مدل موهای چتری نیاز دارد و برای خانم هایی که دارای پیشانی بلند هستند، مناسب نیست.

مدل مو چتری لانگ (Long Bangs)

چتری های بلند روشی مناسب برای در برگرفتن فریم چهره شما هستند .این مدل چتری روی پیشانی قرار می گیرد و به صورت پراکنده و نامنظم روی صورت می‌افتد. این مدل مو، برای فرم های صورت گرد، مربعی و قلبی مناسب است.

مدل مو چتری کوتاه (Micro Bangs)

مدل مو چتری کوتاه

کمتر کسی موهای چتری بسیار کوتاه مونیکا از سریال فرندز را به خاطر نمی‌آورد. مدل مو چتری کوتاه، موی چتری بسیار کوتاهی است که تا اواسط پیشانی قرار می‌گیرد. این مدل مو، بهتر است توسط افرادی انتخاب شود که دارای فرم های صورت گرد، مربعی و قلبی هستند.

سایر نکات مهم در انتخاب مدل مو چتری

جنس مو

بجز فرم صورت موارد دیگری هستند که در گرفتن یک نتیجه رضایت بخش از انتخاب مدل مو چتری تاثیر بسیاری می‌گذارند. جنس مو یکی از موارد موثر در انتخاب مدل مو چتری است. اگر موهای بسیار صاف و لختی دارید، پیشنهاد می‌شود به سراغ مدل موهای چتری کوتاه و صاف بروید و اگر موهای فر و یا مواجی دارید، احتمالا مدل موهای چتری بلند و حالت دار برای شما مناسب‌ترند.

رنگ مو

رنگ مو نیز می‌تواند در انتخاب مدل مو چتری تأثیرگذار باشد. معمولا برای موهای تیره، مدل مو چتری کوتاه و صاف مناسب است وبه افرادی که موهای روشن دارند، مدل مو چتری بلند و حالت دار بیشتر می‌آید.

سخن پایانی

انتخاب مدل مو چتری مناسب می‌تواند چهره را زیباتر و جوان تر نشان دهد. پس از خواندن این مقاله می‌توانید با توجه به فرم صورت خود، بهترین مدل مو چتری را انتخاب کنید و از زیبایی خود لذت ببرید. اگر به این دست از مقالات علاقه‌مندید و یا می‌خواهید از جدیدترین نکات و ترندهای آرایشی، مو  و زیبایی  مطلع شوید ما را در مجله آنلاین ژومنت دنبال کنید.