مروری بر آنچه در شورای مد بریتانیا در سال 2019 گذشت

4 سال پیش
5 دقیقه مطالعه
جوایز شورای مد بریتانیا ۲۰۱۹
شورای مد بریتانیا یا همان (British Fashion Council) BFC سازمانی غیر انتفاعی است که طراحی مد بریتانیا را در سراسر جهان تبلیغ می کند. این شرکت بزرگ در سال 1983 تشکیل شد و مقر اصلی آن در لندن انگلستان است. منابع مالی این شرکت را حامیان صنعت، حامیان تجاری و دولت انگلستان تامین می کنند. هدف از این شورا پیشبرد منافع صنعت مد بریتانیا و حمایت از کسب و کار طراحان آن است. این هدف با به کار گیری و اشتراک گذاری دانش، تجربه و منابع جمعی است که محقق می شود. BFC به دنبال آن است تا مد بریتانیایی را در اقتصاد جهانی مد به عنوان یک رهبر و الگو در بین کسب و کارهای خلاقانه معرفی کند. در این مطلب می خواهیم مروری داشته باشیم بر آنچه که در مراسم شورای مد بریتانیا در سال 2019 گذشت. با ما همراه شوید!

تاریخچه کوتاهی از شورای مد بریتانیا

قبل از آنکه سراغ اصل خبر برویم بیایید نگاهی گذرا به تاریخچه شورای مد بریتانیا داشته باشیم. BFC همانطور که گفتیم در سال 1983 تشکیل شد و در قالب یک موسسه غیر انتفاعی به فعالیت خود ادامه می دهد. طبق تعریفی که این تشکیلات در وب سایت خود از فعالیتهایش ارائه می دهد: بنیاد BFC به دنبال آن است تا از صنعت مد بریتانیا با اعطای کمک هزینه های مالی، منابع آموزشی و مربیگری کمک کند. و این صنعت را به قله های موفقیت برساند. در حال حاضر ریاست این سازمان به دست استفانی فیر (Stephanie Phair) است. خانم فیر همچنین سمت مدیر ارشد Farfetch (پلتفرم آنلاین خرده فروشی مد لوکس بریتانیایی-پرتغالی.)، سمت مدیریت غیر اجرایی مستقل در هیئت مدیره کمپانی مد Moncler SpA و همچنین مشاور شرکت Felix Capital نیز برعهده دارد.

کرولین راش از سال 2009 سمت مدیریت اجرایی این سازمان را عهده دار بوده است. روسای قبلی BFC ناتالی ماسنت، ادوارد راین، نیکولاس کالریج سی بی ای، هارولد تیلمن و سر استوارت رز بوده اند. BFC هر دو سال یکبار نمایشگاه لباس زنانه و مردانه را برگزار می کند. همچنین مراسم های هفته مد لندن و هفته مد لندن مردان نیز دوبار در طول سال برگزار می شود. در این مراسم ها بهترین طراحی های مد بریتانیا برای مخاطبان بین المللی و خریداران به نمایش در می آید. به غیر از این ها چندین جشنوارۀ دیگر نیز هستند و به غیر از آن BFC سالانه جوایزی را برای خلاقیت و نوآوری در صنعت مد در نظر می گیرد.

در سال 2018 این سازمان دیوید بکهام، کاپیتان سابق تیم فوتبال انگلستان را به عنوان سفیر جدید خود انتخاب کرد. حالا که تا حدودی با حیطۀ کاری این سازمان و تاریخچۀ آن آشنا شده اید وقت آن رسیده تا در مورد برگزیدگان مراسم 2019 صحبت کنیم.

برگزیدگان شورای مد بریتانیا در سال 2019



مدل برگزیده

ادوت اکچ (Adut Akech) در بین نامزدهای مدل برگزیده سال توانست این عنوان را از آن خود کند. اکچ که متولد سال 1999 است و تنها 20 سال سن دارد از سال 2016 وارد عرصه مد و فشن شده است. او اما در همین مدت کوتاه توانسته به خوبی استعدادهای خود را به نمایش بگذارد و موفقیت های زیادی به دست بیاورد. او اصالتا اهل سودان است و در کشور استرالیا بزرگ شده.

برند برتر سال

بوتگا ونتا (Bottega Veneta) که یک برند ایتالیایی است به عنوان برند برتر سال انتخاب شد. این کمپانی کالاهای لوکس، محصولات چرمی اعم از ساعت، لباس و کیف های دستی تولید می کند و یکی از برندهای لاکچری ایتالیا به شمار می رود. این شرکت در حال حاضر 140 فروشگاه در کشورهای مختلف دارد که محصولات آن را عرضه می کنند.

جایزه طراح سال

دنیل لی طراح انگلیسی تبار برند بوتگا ونتا موفق شد تا جایزۀ طراح سال BFC را کسب کند. او در 22 ژوئیه 1986 متولد شد و فعالیت حرفه ای خود را در زمینۀ مد و طراحی از سال 2012 شروع کرد. او در کنار این جایزه، جوایز بهترین طراح بریتانیایی برای پوشاک زنانه و بهترین طراح اکسسوری را نیز به دست آورد.

جایزه طراح سال BFC به انتخاب طراحان

کریستوفر کین طراح مد اسکاتلندی متولد 1982 بنا بر نظر طراحان به عنوان طراح سال انتخاب شد. او پیش از این نیز جایزۀ طراح جدید سال بریتانیا را در 2006 از آن خود کرده بود.

برندۀ جایزه پیشرو در صنعت مد و فشن

سارا برتون طراح مد بریتانیایی برای برند الکساند مک کویین برنده جایزه پیشرو در صنعت مد شد. برتون همان کسی است که لباس عروسی کاترین میدلتون همسر پرنس ویلیام را در سال 2011 طراحی کرد.

جایزه بهترین طراح بریتانیایی پوشاک مردانه شورای مد بریتانیا

کیم نیکلاس جونز برای برند لوکس فرانسوی دیور (Dior) موفق به دریافت جایزه بهترین طراح بریتانیایی برای پوشاک مرانه شد.

بیشتر بخوانید: ست کردن رنگ کفش با کت و شلوار

برند لوکس شهری BFC

ریانا (Rihanna) خواننده مشهور باربادوسی، که شما خوانندگان حتما با کارهای او آشنا هستید، در زمینه مد نیز فعالیت دارد. در مراسم سال 2019 او توانست جایزه برند لوکس شهری را از آن خود کند.



جایزه ویژه آرایشگر حرفه ای مو (Hair Stylist)

سم مک نایت آرایشگر چهره های مشهوری نظیر پرنسس دایانا و لیدی گاگا موفق توانست در این جشنواره جایزه آرایشگر برتر را کسب کند. در ادامه تصویر او را در کنار امیلیا کلارک، بازیگر معروف سریال بازی تاج و تخت، مشاهده می کنید.

جایزه استعداد نوظهور بریتانیایی مردانه و زنانه

در بخش زنانه رجینا پیو طراح مد اهل کره جنوبی که در سئول پایتخت این کشور متولد شده است موفق به دریافت این جایزه شد. در بخش مردانه نیز جایزه به بتانی ویلیامز تعلق گرفت.

سایر جوایز شورای مد بریتانیا

این بود خلاصه ای از آنچه در جشنواره سال 2019 شورای مد بریتانیا گذشت. جوایز دیگری نیز در بخش های مختلف این مراسم در نظر گرفته شده بود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

جایزه یک عمر دستاورد هنری که به جورجیو آرمانی مشهور، بنیانگذار برند لوکس آرمانی، تعلق گرفت. رومئو روفینی جایزه بهترین برند در زمینه کسب و کار را برای برند مونکلر از آن خود ساخت. و در پایان جایزه ویژه Style icon به نائومی کمپبل، مدل، خواننده و بازیگر معروف رسید. شما می توانید تصاویر بیشتر از این مراسم را در بایگانی وب سایت رسمی BFC مشاهده کنید.






امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر این مطلب برای شما مفید بوده امتیازدهی به آن را فراموش نکنید و نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید!