همه چیز در مورد کاشت و اکستنشن مژه

4 دقیقه مطالعه
کاشت و اکستنشن مژه

امروزه خانم‌ها علاقه‌ی زیادی به انجام کاشت و اکستنشن مژه پیدا کرده‌اند، زیرا داشتن مژه‌های ضخیم و پرپشت مورد علاقه‌ی هر خانمی است و تأثیر زیادی در آرایش و زیبایی دارد. افراد زیادی به دلیل مشکلات ژنتیکی از داشتن مژه‌های کم پشت رنج می‌برند، قدیم‌ترها افرادی که با این مشکل روبه‌رو بودند از روش‌های مختلفی برای پرپشت کردن مژه‌های خود استفاده می‌کردند اما به دلیل زمان بر بودن روش‌های خانگی و پیشرفت تکنولوژی امروزه همه به اکستنشن و کاشت مژه روی آورده‌اند.


تفاوت اکستنشن مژه و کاشت مژه

افراد زیادی این دو مورد را باهم دیگر اشتباه می‌گیرند و هنوز تفاوت بین این دو روش را نمی‌دانند. در حقیقت تفاوت اصلی بین این دو روش در این است که اکشتنشن مژه به صورت تار موهای مصنوعی لابه‌لای مژه‌های شما قرار می‌گیرند اما در کاشت، مژه‌های شما بسیار طبیعی‌تر به نظر می‌رسد زیرا در آن معمولا از الیاف طبیعی استفاده می‌شود.

مطالب پیشنهادی: روش تقویت مژه و ابرودر خانه

اکستنشن مژه چیست؟

کاشت و اکستنشن مژه

اکستنشن مژه با کمک تارهایی از جنس مو اما مصنوعی صورت می‌گیرد که به صورت تک به تک لابه‌لای مژه‌های شما قرار می‌گیرد. اکستنشن مژه سبب می‌شود که شما مژه‌های پرپشت‌تر و چشمانی درشت‌تر داشته باشید.

تفاوت اکستنشن مژه و مژه مصنوعی

اگر شما اکستنشن مژه انجام داده‌اید تشخیص تفاوت بین مژه‌های خودتان و مژه‌های اکستنشن شده را به سختی متوجه می‌شوید. اما اگر به‌جای اکستنشن مژه از مژه مصنوعی استفاده کنید خیلی سریع این مسئله قابل تشخیص خواهد بود. مژه مصنوعی خیلی برای شما ماندگاری ندارد و معمولا به درد جشن و مهمانی می‌خورد. در مورد اکستنشن مژه این قضیه برعکس است.

انواع اکستنشن مژه

کاشت و اکستنشن مژه

اکستنشن مژه انواع مختلفی باتوجه به فرم و جنس آن دارد، که در ادامه آن‌ها را با هم می‌شناسیم.

اکستنشن مژه مینک

یکی از گران‌ترین انواع اکستنشن مژه مینک نام دارد، زیرا از موی طبیعی حیوانات ساخته می‌شود. الیاف این مدل مژه طبیعی و لطیف است.

اکستنشن مژه والیوم

اکستنشن والیوم مناسب کسانی است که دوست دارند مژه‌هایشان به‌صورت عروسکی پر باشد. نمی‌شود روی طبیعی بودن این نوع اکستنشن حساب کرد اما در زیبایی آن شکی نیست.

اکستنشن مژه اسپایکی

این نوع اکستنشن در عین پر بودن بسیار طبیعی و زیباست و به همین خاطر امروزه جزو پرطرفدارترین نوع اکستنشن مژه محسوب می‌شود.

اکستنشن مژه کلاسیک

ابتدایی‌ترین نوع اکستنشن مژه، اکستنشن مژه کلاسیک است. این نوع اکستنشن درست مثل مژه‌های طبیعی شما خواهد بود و در واقع به طبیعی‌ترین حالت ممکن صورت می‌پذیرد. این نوع اکستنشن مناسب افرادی است که می‌خواهند تغییر نامحسوسی داشته باشند.

کاشت مژه چیست؟

کاشت و اکستنشن مژه

عمده‌ترین و اصلی‌ترین تفاوتی که کاشت مژه با بقیه روش‌های اضافه‌کردن مژه دارد، نوع الیاف آن است. الیاف کاشت مژه کاملا طبیعی و هم جنس موی خود مژه است. کاشت مژه از روش اکستنشن و مژه مصنوعی بسیار طبیعی‌تر است، اما طبیعتا دردسر آن نیز بیشتر است و تعداد متقاضیان کاشت مژه به اندازه‌ی متقاضیان اکستنشن مژه نمی‌رسد، زیرا هم هزینه‌ی بیشتری لازم دارد هم وقت بیشتری می‌طلبد.

مطلب پیشنهادی: 20 تا از بهترین ریمل ها برای مژه ها

اکستنشن مژه چقدر زمان می‌برد؟

اگر برای انجام اکستنشن مژه به آرایشگاه می‌روید حتما روز خود را خالی بگذارید، زیرا اکستنشن مژه یک کار زمان‌بر است و حدود 2 ساعت زمان می‌برد، زیرا تارهای اکستنشن به صورت تک به تک، لابه‌لای مژه‌های شما قرار می‌گیرند.

بعد از اتمام کار آرایشگر خود سراغ یک برس ریمل بروید تا وقتی سبکی حین برس کردن مژه‌ها را احساس نکردید آن جا را ترک نکنید. حتما پیش فردی بروید که ماهر و کاربلد باشد! زیرا این کار با چشم شما که حساس‌ترین نقطه‌ی بدنی شماست ارتباط دارد و کوچکترین غفلتی سبب عفونت و خطرات جدی می‌شود. سوای کاربلد بودن مژه‌کار، تمیزی و رعایت بهداشت هم باید برای شما حین انجام اکستنشن مژه مهم باشد.

برای جلوگیری از عفونت اکستنشن مژه چه کنیم؟

برای کاهش خطرات و احتمالاتی که ممکن است شما را تهدید کند می‌توانید چند مورد را از مژه‌کارتان درخواست کنید که انجام بدهد.

  1. شستن دست‌ها قبل از شروع به کار
  2. استفاده از ماسک
  3. استفاده از روبالشی‌های بهداشتی
  4. ضدعفونی‌کردن موچین‌ها
  5. استفاده از وسایل یکبار مصرف تا حد امکان

ترمیم اکستنشن مژه چند وقت به چند وقت است؟

کاشت و اکستنشن مژه

برای اینکه زیبایی مژه‌های شما از بین نرود و همیشه زیبایی و طبیعی بودن آن حفظ شود بهتر است هر 2 هفته یکبار یا نهایتا تا 21 روز آن را ترمیم کنید.

نکات کاشت و اکستنشن مژه

  1. قبل از انجام کاشت و اکستنشن مژه دقت کنید که مژه‌هایتان کامل خشک باشد.
  2. بعد از انجام کاشت و یا اکستنشن مژه، حدود 12 ساعت به صورت خود آب نزنید.
  3. ترمیم خود را به موقع انجام دهید.
  4. از کشیدن خط چشم فاصله بگیرید.
  5. حواستان به مژه‌های طبیعی خودتان هم باشد.

سخن پایانی

اکنون که تفاوت این دو روش را دانستید بهتر است که اگر خواستید این کار را انجام دهید سراغ اکستنشن مژه بروید. توجه داشته باشید که اکستنشن مژه اگر اصولی و بهداشتی انجام شود هیچ آسیبی به چشم شما نمی‌زند، اما حتما دقت داشته باشید که اصول بهداشتی در آن رعایت شود.

اگر علاقه‌مند به این سبک از موضوعات زیبایی هستید حتما دیدگاه خود را برای ما بگذارید. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار مد و فشن به محض انتشار مطلع شوید!