چشم نواز ترین استایل های دخترانه و زنانه هندی

شیدا رضایی 1 سال پیش
5 دقیقه مطالعه
استایل هندی

هند یکی از کشورهای آسیایی با وسعت جغرافیایی گسترده، دارای تنوع فرهنگی و مذهبی بسیار بالاست. این تنوع بر نوع پوشش و درخشش استایل هایشان مؤثر است. فرهنگ هند وابسته به پوشش لباس های سنتی طرح‌دار است. نوع این لباس‌ها در نقاط و شهرهای مختلف کشور هند، طبق آیتم‌های مختلفی از جمله جغرافیا، آب‌وهوا، قومیت و فرهنگ، با یکدیگر تفاوت دارد. استایل‌های هندی به مرور زمان موفق شدند در صنعت مد و فشن به جایگاه ویژه‌ای دست یابند و جهانی شوند. از رسمی‌ترین لباس‌های هندی، به استایل افراد برای حضور در مراسم رسمی و مهمانی‌ها، اشاره می‌شود. هنگام مهاجرت توریست‌ها به کشور هند، نخستین چیزی که باعث جلب توجه آن‌ها می‌شود، استایل‌های جذاب زنان است. برای بازدید و بررسی بیشتر استایل‌های هندی، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.


استایل هندی زنانه

یکی از دلپذیر و لذت‌بخش‌ترین چیزی که با سفر به دنیای هندی‌ها تجربه خواهید کرد، تماشای سبک و استایل زنان است. ویژگی اصلی این سبک از استایل آن‌ها، پوشش لباس‌های طرح‌دار با پارچه‌های اعلا و گران‌بها است. محبوبیت استایل هندی به ایران نیز رواج یافت و از آن توسط مردم استقبال ویژه‌ای می‌شود. حال قصد داریم در این مقاله به بررسی انواع این استایل‌ها بپردازیم.

استایل چشم نواز زنانه با لباس ساری

استایل هندی

ساری (Saree) یکی از استایل‌های شیک و سنتی محبوب هندی به شمار می‌آید. طبق آمار، حدود 75 درصد از خانم‌های هندی روزانه به این سبک لباس می‌پوشند و حس اعتماد به نفس و شادابی در وجودشان شکوفا می‌شود. این سبک به‌گونه‌ای محبوب و خاص است که حتی برای طراحی لباس عروس نیز از آن الهام می‌گیرند. برای دوخت لباس ساری، طراحان از تکه‌ای پارچه با طول پنج تا نه گز و عرض دو تا چهار فوت استفاده می‌کنند.

حال برای پیچیدن آن دور بدن از روش‌های متفاوتی به کار گرفته می‌شود. یکی از بهترین ایده‌ها برای پیچیدن این لباس دور بدن این است که ابتدا یک سر پارچه را دور کمر بپیچید و سر دیگر آن روی شانه بیندازید. طرح‌های به کار برده در این لباس، با گذر زمان تغییر می‌کند و روزبه‌روز استایل‌های ساری با طرح‌هایی جدید و چشمگیر روی کار می‌آید. جالب است بدانید از این استایل در نمایش‌های مد پیشرو و مجموعه کالکشن مد هندی رونمایی می‌شود.

استایل هندی با سبک لباس لنگا چولی

استایل هندی

یکی از نمونه استایل‌های هندی دخترانه به سبک لنگا چولی (Lehenga Choli) اشاره می‌شود. این استایل متشکل از یک دامن بلند و گشاد با برش‌های زیبا است. همراه این دامن، یک بلوز چولی و چنری می‌پوشند. شاید برایتان این سؤال پیش آید که چنری چیست؟ چنری یک پارچه رنگی دراز با دور دوزی شده‌های توری شکل است. چنری به دور سر پیچیده می‌شود و مقداری از آن از پشت سر به پایین آویز است. عروس‌های هندی نیز خواهان این سبک از استایل هستند.

استایل لانچا هندی

استایل هندی

لباس لانچا (Lancha) از مدل‌های سبک هندی است که تشابه زیادی با استایل لنگا چولی دارد. اما در این میان تنها تفاوت آن‌ها، طول دامن استفاده شده در این دو استایل است که کاملاً با هم تفاوت دارند. لانچا پوششی کامل‌تر از استایل لنگا دارد و در طراحی آن سنتی‌تر عمل کرده‌اند. خانواده سلطنتی مغول بیشتر به سبک لانچا لباس می‌پوشیدند و از این سبک در طراحی لباس عروس‌ها نیز بهره می‌برند.

استایل هندی درخشان با سبک دوتی کورتا

استایل هندی

در گذشته استفاده از این سبک لباس (Dhoti Kurta) در شبه قاره هند برای مردان رایج بود. اما با گذر زمان، زنان نیز به پوشیدن  این سبک از لباس علاقه‌مند شدند و آن را به شکل یک دوتی از جنس ساتن یا ابریشم را همراه با کورتای بلند تن می‌کنند.

استایلی شیک با لباس هندی سالوار کامیز و چوریدار

استایل هندی

یکی از لباس‌های هندی که در آن احساس راحتی و خنکی خواهید کرد، سالوار کامیز و چوریدار (Salwar Kameez And Churidar) است. اجزای تشکیل‌دهنده این استایل به یک پیژامه یا سالوار اشاره می‌شود که قسمت کمر و مچ پای آن چسبان است. سپس کامیز که لباسی گشاد و بلند است روی سالوار پوشیده می‌شود. در برخی مواقع به‌جای سالوار، چوریدار را می‌پوشند. محبوبیت این لباس در هند به دلیل طرح‌ها و گل‌دوزی‌های ظریف آن است.

استایلی خاص با سبک لباس پانچه یا لونگی

استایل هندی

مدل لباس پانچه یا لونگی (Panche Or Lungi) یکی از محبوب‌ترین استایل‌های هندی زنانه است که آن را در مراسم غیررسمی می‌پوشند. این لباس از یک پارچه بلند تشکیل شده است که به دور کمر پیچیده می‌شود. می‌توانید همراه با این لباس، تاپ سبک شنل یا کراپ تاپ تن کنید و استایل جدی‌تری داشته باشید.

استایل کورتی یا کورتا

استایل هندی

استایل Kurti or Kurta متشکل از یک پیراهن یا بلوز بلند و زیبا با شلوار است که مناسب حضور در مجالس رسمی است. جالب است بدانید زنان هندی از این استایل به‌صورت روزانه و در قرارهای کاری نیز استفاده می‌کنند. اگر همراه با این لباس روسری نیز بپوشید، استایل کامل‌تری خواهید داشت. 

اگر به دنبال آگاهی بیشتر برای داشتن یک استایل اداری زنانه هستید، مطلب چگونه یک استایل اداری زنانه شیک و جذاب داشته باشیم؟ را مطالعه کنید.

چند استایل دیگر را شما معرفی کنید. تا چه میزان با سبک‌های هندی در پوشش آشنایی دارید؟ در واقع استایل‌های هندی یکی از جذاب‌ترین سبک پوشش برای زنان و مردان در دنیای مد است و امروزه در جهان از آن حمایت چشمگیری می‌شود. سبک و استایل‌های معروف دیگری نیز هستند که در دنیای مد و فشن از جایگاه ویژه و ارزشمندی برخوردارند. بر این اساس مجله ژومنت از آن‌ها رونمایی می‌کند و با انتشار مطالب به‌روز از اهمیت نقش و کارایی آن‌ها در زندگی، شما را با این سبک‌ها بیشتر آشنا خواهد کرد. با عضویت در ژومنت این مطالب را مطالعه کنید و از کاربرد آن‌ها در زندگی آگاه شوید.